Φορτηγά: Ζεσταίνουν τις μηχανές των κινητοποιήσεων οι οδηγοί - Τι ζητούν από Κυρανάκη
Η έλλειψη ταχογράφων που καθηλώνει τα οχήματα διεθνών μεταφορών και το απαγορευτικό κυκλοφορίας στον Κηφισό βγάζει στους δρόμους τους οδηγούς🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό

Νέο μέτωπο στον κλάδο των οδικών μεταφορών ανοίγει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς την ώρα που βαθαίνει η κόντρα με τους αυτοκινητιστές ταξί, οι οποίοι συνεχίζουν την απεργία τους για τρίτη ημέρα και σήμερα, φαίνεται πως και οι ιδιοκτήτες φορτηγών ΔΧ αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων.
Ο κλάδος, ο οποίος αυτή την περίοδο έχει έρθει αντιμέτωπος με συμβόλαια που κινδυνεύουν να ακυρωθούν και φορτηγά διεθνών μεταφορών που καθηλώνονται εξαιτίας της πολύμηνης καθυστέρησης του υπουργείου να επιλύσει το πρόβλημα με την έκδοση νέων καρτών ψηφιακού ταχογράφου, αντιδρά με σφοδρότητα και στις προθέσεις του υπουργείου να κηρύξει ...απαγορευτικό στην κυκλοφορία των βαρέων οχημάτων στον Κηφισό στις πρωινές ώρες αιχμής.
Αν και διανύουμε την εποχή της ψηφιοποίησης, το υπουργείο προκειμένου να αμβλύνει τα προβλήματα που το ίδιο δημιούργησε με τους ταχογράφους, έβγαλε αυτήν την εβδομάδα εγκύκλιο, με την οποία κάνει ένα βήμα πίσω στον χρόνο καλώντας τους επαγγελματίες να καταφεύγουν σε ...χειρόγραφα σημειώματα και τις αρχές να τα αποδέχονται. Ωστόσο αυτό ακόμα και αν βοηθά την κατάσταση σε ό,τι αφορά τις εθνικές μεταφορές, δεν μπορεί να γίνει δεκτό στις διεθνείς με τους μεταφορείς να καταγράφουν ήδη κρούσματα εταιρειών που έστειλαν άρον άρον και με πρόσθετα έξοδα δεύτερο οδηγό για να παραλάβει οχήματα από άλλες χώρες.
Καθηλωμένα δεκάδες φορτηγά
Σύμφωνα με τα στοιχεία που μεταδίδει στο «ethnos.gr» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών (ΟΦΑΕ), Απόστολος Κενανίδης, ο κλάδος μετρά ήδη περί τα 60 φορτηγά που είτε έχουν καθηλωθεί είτε οι ιδιοκτήτες τους αναζητούν εναγωνίως οδηγούς, των οποίων οι κάρτες ψηφιακού ταχογράφου – που καταγράφουν και τις ώρες οδήγησης κάθε οδηγού - δεν έχουν λήξει, προκειμένου να τα κινήσουν.
Ταυτόχρονα η Ομοσπονδία είναι έτοιμη να διεκδικήσει αποζημιώσεις μέσω αγωγών από το υπουργείο για διαφυγόντα έσοδα δεδομένου ότι από τον περασμένο Σεπτέμβριο έχει στείλει προειδοποιήσεις στο υπουργείο.
«Κάθε τριετία από το 2008 έχουμε την ίδια ιστορία. Λήγουν οι συμβάσεις για τις κάρτες και μένουμε για μήνες στο κενό. Φωνάζαμε από τον Σεπτέμβριο για το πρόβλημα που θα βρίσκαμε μπροστά μας και δεν έγινε τίποτα. Πλέον έχουμε καλέσει όλα τα μέλη μας – φορτηγά αλλά και τουριστικά λεωφορεία - να καταθέσουν τις ζημιές και το χρονικό διάστημα που έμειναν αναγκαστικά εκτός εργασίας για να διεκδικήσουμε αποζημιώσεις. Είναι αδιανόητο το 2025 να ακινητοποιούνται φορτηγά επειδή το κράτος δεν φρόντισε εγκαίρως τη νέα σύμβαση για τις κάρτες ταχογράφου. Η ολιγωρία του Δημοσίου δεν μπορεί να τιμωρεί τον επαγγελματία. Η ΟΦΑΕ θα προασπίσει τον κλάδο με κάθε νόμιμο μέσο, και δεν θα αφήσει να χαθεί ούτε ένα ευρώ από τους ανθρώπους που κρατούν την αγορά ζωντανή», επισημαίνει ο κ. Κενανίδης καταγγέλλοντας ότι αυτή τη φορά και η εγκύκλιος που διασφαλίζει τις εθνικές μεταφορές, ήρθε αφού είχαν δεχτεί τα πρώτα πρόστιμα οδηγοί και ιδιοκτήτες.
Στην εγκύκλιο, την οποία υπογράφει ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, γίνεται ξεκάθαρη αναφορά σε «προσωρινή αδυναμία έκδοσης καρτών ευφυούς ταχογράφου». Βάσει της εν λόγω εγκυκλίου που εκδόθηκε στις 2 Δεκεμβρίου με ισχύ έως και τις 31 Ιανουαρίου, οπότε και το υπουργείο εκτιμά προφανώς ότι θα έχει προχωρήσει ο σχετικός διαγωνισμός, καλούνται οι οδηγοί με ψηφιακό/ευφυή ταχογράφο, χωρίς κάρτα ή με κάρτα ληγμένη, χαμένη, κλαπείσα ή ελαττωματική, εφόσον έχουν υποβάλει αίτηση έκδοσης/ανανέωσης/αντικατάστασης, να κάνουν χειρόγραφες καταγραφές συνοδευόμενες από εκτυπώσεις έναρξης και λήξης ταξιδιού και στοιχεία ταυτοποίησης. Πρέπει να φέρουν τις καταγραφές των τελευταίων 56 ημερών, τη σχετική βεβαίωση της υπηρεσίας και την παλιά κάρτα.
Σε ό,τι αφορά τον διαγωνισμό για τις κάρτες ευφυούς ταχογράφου, μόλις αυτήν την εβδομάδα αναρτήθηκε στη «Διαύγεια» απόφαση του γενικού γραμματέα Μεταφορών, Στέλιου Σακαρέτσιου με ημερομηνία 28 Νοεμβρίου, με την οποία εγκρίνονται τα πρακτικά της επιτροπής διενέργειας του διαγωνισμού και ανατίθεται το έργο στην εταιρεία «INFORM ΛΥΚΟΣ (ΕΛΛΑΣ) Α.Ε.», αντί προσφερόμενου τιμήματος 18,50 ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. ανά κάρτα ΕΤ και μέχρι εξαντλήσεως του συνολικού προϋπολογισμού του 1.536.000 ευρώ για χρονικό διάστημα 3+1 ετών.

Αντιδράσεις και για το απαγορευτικό κυκλοφορίας
Η αδυναμία έκδοσης καρτών ευφυούς ταχογράφου ωστόσο δεν είναι το μοναδικό ζήτημα που προκαλεί αυτήν την περίοδο αντιδράσεις στον κλάδο των αυτοκινητιστών φορτηγών. Οι πρόσφατες δηλώσεις του κ. Κυρανάκη περί εξέτασης του μέτρου απαγόρευσης κυκλοφορίας το τρίωρο 7 – 10 το πρωί στον Κηφισό, πρόταση την οποία έχουν κάνει στο παρελθόν και συγκοινωνιολόγοι, προκάλεσαν την οργή του κλάδου.
Το Πανελλήνιο Συνδικάτο Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ), με ανακοίνωσή του, εξέφρασε την αντίδρασή του τονίζοντας πως το εν λόγω μέτρο, εφόσον εφαρμοστεί, θα προκαλέσει σοβαρές επιπτώσεις στη λειτουργία της τροφοδοσίας, στη ροή των εμπορευμάτων, στη λειτουργία των επιχειρήσεων και στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας, «καθώς τα φορτηγά Δ.Χ. αποτελούν κρίσιμες κινητές επιχειρησιακές μονάδες χωρίς διαθέσιμες εναλλακτικές για την εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους».
Εάν μάλιστα το υπουργείο προχωρήσει μονομερώς και χωρίς διάλογο στην υιοθέτηση ενός τέτοιου μέτρου, το Συνδικάτο θα εξετάσει το ενδεχόμενο απεργιακών κινητοποιήσεων συνυπολογίζοντας και άλλα αιτήματα μεταξύ των οποίων και η επιβολή προστίμων του ΚΟΚ για αποκλίσεις ταχύτητας 2 ή 3 χιλιομέτρων.
«Το πρόβλημα που θα δημιουργηθεί στην αγορά από την απαγόρευση κυκλοφορίας είναι τεράστιο», τονίζει στο «ethnos.gr» ο πρόεδρος του Συνδικάτου, Παναγιώτης Τεγρέλλης: «Πως θα επιτευχθεί βιωσιμότητα μιας επιχείρησης αν κοπεί ένα τρίωρο από τη μεταφορά. Πως θα βγουν άναρχα εκατοντάδες φορτηγά μετά τις 10 το πρωί. Εχουμε καταθέσει δέσμη προτάσεων στο υπουργείο. Το ότι αυτό είχε λειτουργήσει την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων δεν σημαίνει ότι μπορεί να εφαρμοστεί και σήμερα. Τότε το μέτρο ήταν προσωρινό και ολόκληρη η εφοδιαστική αλυσίδα είχε το προσωπικό να το υποστηρίξει τις νυχτερινές ώρες διαθέτοντας υπαλλήλους και μετά τη λήξη του ωραρίου».
Το Συνδικάτο εκτιμά ότι ο περιορισμός τριών ωρών ημερησίως θα μειώσει την παραγωγική δραστηριότητα έως και κατά 40%, θέτοντας σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα πολλών μεταφορικών επιχειρήσεων. Παράλληλα θα επηρεάσει κρίσιμες υποδομές, όπως τη Λαχαναγορά Ρέντη, τα λιμάνια Πειραιά και Ελευσίνας, τις βιομηχανικές ζώνες Ασπροπύργου, Μάνδρας και Θηβών, καθώς και έργα μεγάλης κλίμακας όπως αυτό στο Ελληνικό.
Οι προτάσεις που κατέθεσε το ΠΣΧΕΜ είναι οι εξής:
- Αποκλειστική δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας για φορτηγά στον Κηφισό, με ενισχυμένη τροχονόμηση.
- Εξαίρεση των φορτηγών δημοσίας χρήσης (Δ.Χ.), που αποτελούν κρίσιμο κρίκο στην εφοδιαστική λειτουργία.
- Αξιοποίηση της Παλαιάς Εθνικής Οδού Θηβών–Ελευσίνας ως εναλλακτικού διαδρόμου για τη ροή βαρέων οχημάτων.
- Ευέλικτη εφαρμογή ωρών περιορισμού, ανάλογα με τα πραγματικά δεδομένα κυκλοφορίας και όχι με ενιαίο χρονικό πλαίσιο.
- Επίσημη διαβούλευση με τη συμμετοχή των επαγγελματικών ενώσεων μεταφορέων, πριν από οποιαδήποτε κανονιστική ρύθμιση.
Ο αντίκτυπος της ομιλίας Τσίπρα σε ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, η απάντηση Φάμελλου για τα περί ιδιοτέλειας και ο υπερ-γουρλής Μαγειρίας που πήρε δώρο μια Ferrari
Από το Καστέλι μέχρι τον ΒΟΑΚ και το μετρό: Αποζημιώσεις εκατοντάδων εκατ. ευρώ απειλούν μέχρι και να διπλασιάσουν το κόστος των μεγάλων έργων
Κακοκαιρία Byron: «Βροχή» τα 112 όλη τη νύχτα - Πώς θα κινηθούν οι καταιγίδες τις επόμενες ώρες
Αμετακίνητοι οι αγρότες στα μπλόκα - Ποιες κινήσεις εξετάζει η κυβέρνηση
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr




