Το κυκλοφοριακό «έμφραγμα» στον Κηφισό βγάζει από το... ψυγείο τον τριπλό κόμβο Σκαραμαγκά
Τον τριπλό κόμβο Σκαραμαγκά βγάζει από το... συρτάρι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών - Eίχε για πρώτη φορά συμβασιοποιηθεί το 1997🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Τον τριπλό κόμβο Σκαραμαγκά βγάζει από το... συρτάρι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσπαθώντας με την αναβίωση του στοιχειωμένου έργου, το οποίο είχε για πρώτη φορά συμβασιοποιηθεί το 1997, να δώσει ανάσα στις μετακινήσεις στη Δυτική Αττική, αλλά και να αποσυμφορήσει τον Κηφισό, ο οποίος εμφανίζει ακραία κυκλοφοριακή συμφόρηση μετρώντας περί τις 20.000 κινήσεις καθημερινά μόνο από φορτηγά.
Το έργο για τη σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω (ΔΠΛΑ) με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, καθώς και τις προγραμματισμένες παρεμβάσεις στους ανισόπεδους κόμβους Σκαραμαγκά, Σχιστού και Ναυπηγείων, παρουσιάστηκε στο υπουργικό συμβούλιο την Παρασκευή από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα και τον υφυπουργό Υποδομών, Νίκο Ταχιάο.
Το αντικείμενο του δημοπρατούμενου έργου αφορά στην αναβάθμιση της οδικής υποδομής στην περιοχή του Σκαραμαγκά, όπου συμβάλουν η Ε.Ο. Αθηνών - Κορίνθου με τη Λεωφόρο Σχιστού (Ανισόπεδος Κόμβος Σχιστού) και πρόκειται να συμβάλει η υπό ολοκλήρωση Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρος Αιγάλεω (ΔΠΛΑ).
Με την υλοποίηση του έργου, συνολικού μήκους 7,4 χλμ., θα ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας ΔΠΛΑ - Σχιστού, με τη δημιουργία δύο νέων Ανισόπεδων Κόμβων (Σκαραμαγκά και Ναυπηγείων) και την αναβάθμιση του υφιστάμενου Ανισόπεδου Κόμβου Σχιστού.
Σύμφωνα με το υπουργείο, η υλοποίηση του έργου είναι απαραίτητη για τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στην περιοχή του Σκαραμαγκά, όπου οι καθυστερήσεις υπερβαίνουν τα αποδεκτά επίπεδα σε καθημερινή βάση κατά τις ώρες αιχμής.
Παράλληλα, το έργο θα προσφέρει εναλλακτική διαδρομή για μετακινήσεις από την Αττική Οδό προς τον Πειραιά και τα νοτιοδυτικά προάστια του λεκανοπεδίου, συμβάλλοντας στην αποσυμφόρηση της Λ. Κηφισού.
Τα αναμενόμενα οφέλη
Τα αναμενόμενα οφέλη από την υλοποίηση του έργου είναι:
- Η δημιουργία του άξονα Λ. Σχιστού – ΔΠΛΑ.
- Η εξάλειψη κυκλοφοριακών προβλημάτων στη Λ. Σχιστού.
- Η εκτροπή κυκλοφορίας από τη Λ. Κηφισού στον νέο άξονα Σχιστού – ΔΠΛΑ.
- Η αναβάθμιση Ε.Ο. Αθηνών Κορίνθου με τρεις (3) λωρίδες στην περιοχή των Ανισόπεδων Κόμβων Σχιστού – Σκαραμαγκά.
Επιπλέον, στο πλαίσιο της προαίρεσης, προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η οδική σύνδεση με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο του Επιχειρηματικού Πάρκου Φυλής, μήκους 2,3 χλμ. το οποίο περιλαμβάνει αναβάθμιση δύο (2) κόμβων σύνδεσης με τον Χώρο Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ) και με τη Λεωφόρο ΝΑΤΟ. Έργο, το οποίο, επίσης, θα βοηθήσει στην αποσυμφόρηση του Κηφισού.
Η δημοπράτηση του έργου προγραμματίζεται εντός του 1ου τετραμήνου του 2025, ενώ η κατασκευή του θα έχει διάρκεια τριών ετών από την υπογραφή της σύμβασης και ο προϋπολογισμός του ανέρχεται σε 70 εκατ. ευρώ.
Το έργο μετρά ήδη σχεδόν τρεις δεκαετίες
Υπενθυμίζεται ότι το έργο μετρά ήδη σχεδόν τρεις δεκαετίες, με τη σύμβαση για την κατασκευή του να έχει υπογραφεί αρχικά το 1997, χωρίς όμως να ολοκληρωθεί. Υστέρα από αρκετά προβλήματα και παλινωδίες, εγκαταλείφθηκε οριστικά το 2003 αφήνοντας πίσω του οικονομική τρύπα ύψους 22 εκ. ευρώ στα δημόσια ταμεία και δύο σήραγγες – φαντάσματα που γρήγορα μετατράπηκαν σε σκουπιδότοπους.
Το έργο περιλαμβάνει:
- Ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω στο τελευταίο τμήμα της μήκους 1,4 χλμ. μέχρι την Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου με την κατασκευή του ανισόπεδου ημικόμβου (Η/Κ) Σκαραμαγκά.
- Αναβάθμιση του υφιστάμενου Ανισόπεδου Κόμβου (Α/Κ) Σχιστού με κατασκευή ενός ακόμη υπερυψωμένου κλάδου με νέα γέφυρα υπεράνω της Εθνικής Οδού (Ε.Ο.) Αθηνών – Κορίνθου.
- Αναβάθμιση της Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου στο τμήμα της μεταξύ του Η/Κ Σκαραμαγκά και του Α/Κ Σχιστού με αύξηση και αναδιαμόρφωση των λωρίδων κυκλοφορίας της.
- Κατασκευή του νέου Α/Κ Ναυπηγείων επί της Λεωφόρου Σχιστού έναντι των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά που είναι αναγκαίος για την κατάργηση του ισόπεδου σηματοδοτημένου κόμβου στη διασταύρωση με Λεωφόρο Σχιστού και του Ναυτικού Οχυρού Σκαραμαγκά καθώς και την ολοκλήρωση των απαιτούμενων κυκλοφοριακών απαιτήσεων του οδικού δικτύου της περιοχής.
Στο πλαίσιο της κατασκευής του εν λόγω Ανισόπεδου Κόμβου αλλά και της αναβάθμισης του Α/Κ Σχιστού προβλέπεται και αναδιαμόρφωση της Λεωφόρου Σχιστού στο μεταξύ των δύο αυτών κόμβων τμήμα αυτής.
Το κυκλοφοριακό «έμφραγμα» στον Κηφισό βγάζει από το... ψυγείο τον τριπλό κόμβο Σκαραμαγκά - Μπορεί να μειώσει το μποτιλιάρισμα;
Πληρωμένος λογαριασμός αλλά κομμένο ρεύμα: Ζευγάρι ζει με το εγγονάκι του μέσα στο σκοτάδι από τις 15 Δεκεμβρίου
Βρήκαν αντιαρματικές νάρκες σε αποθήκες... ΙΚΕΑ - Αρκούσαν για να κατεδαφιστούν δύο ουρανοξύστες
Εσπευσμένα στο νοσοκομείο πρώην παίκτης του Survivor - Η ανάρτηση στα social media
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr