Χωρίς ελέγχους και πρόστιμα: Γιατί αντιδρούν οι αυτοκινητιστές ταξί στην τροπολογία του υπουργείου Τουρισμού
Τι προβλέπει η τροπολογία και γιατί αντιδρούν οι επαγγελματίες του κλάδου🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Το «πάγωμα» των ελέγχων και το φρένο στα πρόστιμα για την παράνομη εκτέλεση αστικής μεταφοράς από οχήματα τουριστικών επιχειρήσεων με οδηγό καταγγέλλουν οι αυτοκινητιστές ταξί, οι οποίοι έχουν σηκώσει χειρόφρενο σήμερα Πέμπτη από τις 6 το πρωί αντιδρώντας σε τροπολογία που εισήχθη σε νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού και ψηφίζεται σήμερα.
Σύμφωνα με την τροπολογία, η οποία για ακόμα μία φορά δεν είχε κατατεθεί με το κυρίως σώμα του σχεδίου νόμου και κατά συνέπεια ουδέποτε πέρασε από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής ή τέθηκε στην κρίση των εξοικοινοβουλευτικών φορέων που εξετάστηκαν από την Επιτροπή, καταργείται η δυνατότητα που είχαν έως τώρα οι Αρχές να πραγματοποιούν ελέγχους για την τήρηση των κανόνων για διαδρομές και μισθώσεις εκτός από τους οδηγούς και στους πελάτες του οχήματος.
Οι λόγοι της απεργίας
«Οι έλεγχοι για διαπίστωση παραβάσεων λαμβάνουν χώρα μόνο στον οδηγό του οχήματος και στα ως άνω έγγραφα και όχι στους επιβαίνοντες πελάτες», αναφέρει η τροπολογία. Και ενώ το συγκεκριμένο εδάφιο φαίνεται μάλλον ...ανώδυνο, οι αυτοκινητιστές ταξί υπογραμμίζουν ότι με τον τρόπο αυτό ουσιαστικά μπαίνει φρένο στους ελέγχους και στον καταλογισμό προστίμων και ανοίγει ο δρόμος για την ακόμα μεγαλύτερη κλοπή έργου.
Κι αυτό δεδομένου ότι - όπως λένε - παγίως η Τροχαία και οι υπόλοιποι αρμόδιοι φορείς συνήθιζαν να ρωτούν και τους πελάτες για τη διαδρομή προκειμένου να επιβεβαιώσουν τα λεγόμενα του οδηγού του ΕΙΧ και να αναφέρουν τη διαδρομή και τον προορισμό τους: «Κυρίως – αν όχι αποκλειστικά – με τη μαρτυρία των επιβατών στοιχειοθετούσαν την παράβαση και καταλόγιζαν το πρόστιμο», επισημαίνει στο «Εθνος» ο πρόεδρος του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), Θύμιος Λυμπερόπουλος.
Ο ίδιος τονίζει πως χωρίς αυτό το «εργαλείο» πλέον δεν υπάρχει τρόπος επιβεβαίωσης των ισχυρισμών του οδηγού σε περίπτωση που πραγματοποιεί αστική μεταφορά, π.χ. από το αεροδρόμιο με κατεύθυνση ένα ξενοδοχείο της Αθήνας: «Με τον τρόπο αυτό γλυτώνουν τα βαριά πρόστιμα των 6.800 ευρώ που προβλέπει η υφιστάμενη νομοθεσία και τα οποία έχουν επιβληθεί σε αρκετές περιπτώσεις από το 2019 έως σήμερα, την ώρα που τα υπόλοιπα πρόστιμα είναι σαφώς μικρότερα. Εδώ και πέντε χρόνια προσπαθούν να σπάσουν αυτόν τον νόμο και πλέον η κυβέρνηση ανάβει το πράσινο φως», σημειώνει ο κ. Λυμπερόπουλος προσθέτοντας ότι, σύμφωνα με τις πληροφορίες του Συνδικάτου, μόνο πέρυσι δούλεψαν περί τα 50.000 οχήματα μέσω εφαρμογών που κάνουν αστική μεταφορά με ΙΧ.
Για το λόγο αυτό το ΣΑΤΑ εξήγγειλε 24ωρη απεργία για σήμερα Πέμπτη ζητώντας να μην ψηφιστεί η επίμαχη τροπολογία και να αποσυρθεί. Η απόφαση ελήφθη ομόφωνα από το σύνολο των παρατάξεων του Συνδικάτου, ενώ στην ανακοίνωση του ΣΑΤΑ χαρακτηρίζεται «παγκόσμια πρωτοτυπία» η επιθυμία «να απαγορέψει δια νόμου τον έλεγχο διασταύρωσης στοιχείων που συνταγματικά έχουν δικαίωμα να ασκούν οι ελεγκτικές αρχές τόσο στους οδηγούς των συγκεκριμένων οχημάτων, όσο και στους μεταφερόμενους επιβάτες».
Οι αυτοκινητιστές καταλήγουν ότι «η κυβέρνηση δεν αντιλήφθηκε το μήνυμα της 9ης Ιουνίου που της έδωσε ο κλάδος και ο ελληνικός λαός. Δείχνει με κάθε τρόπο την διάθεση της να απαλλοτριώσει το επάγγελμά μας στηρίζοντας με κάθε τρόπο τα ολιγοπώλια και τις πολυεθνικές».
Από την πλευρά της κυβέρνησης μετά την ανακοίνωση της απεργιακής απόφασης των ταξί της Αθήνας, καταγράφηκε τάχιστα η αντίδραση κύκλων του αρμόδιου υπουργείου Τουρισμού. Σε άτυπη ενημέρωση επισημαίνεται ότι η αυστηρότητα των ελέγχων και η τήρηση της νομιμότητας σε πάσης φύσεως άσκηση τουριστικής επαγγελματικής και επιχειρηματική δραστηριότητα αποτελεί κεντρική πολιτική του Υπουργείου. Ως προς τη νομοθετική παρέμβαση, οι ίδιοι κύκλοι τόνιζαν ότι «αφορά στο συγκεκριμένο μεταφορικό έργο διατηρεί στο ακέραιο την υποχρεωτικότητα των ελέγχων με βάση τις αυστηρές νόμιμες προδιαγραφές άσκησης του τουριστικού μεταφορικού έργου των ΕΙΧ με οδηγό, σύμφωνα με την ισχύουσα (και μη τροποποιούμενη) νομοθεσία περί εκμίσθωσης ΕΙΧ αυτοκινήτων με οδηγό κατά τον ν.4093/2012. Εκείνο που αποκλειστικά ρυθμίζει είναι ότι η τήρηση της νομιμότητας και η αυστηρότητα των ελέγχων θα εξαντλείται στον επαγγελματία και όχι στους πελάτες, όπως πρέπει να συμβαίνει στην εκτέλεση του μεταφορικού έργου».
Προσέθεταν μάλιστα ότι η ποιότητα της παροχής υπηρεσιών μεταφοράς αποτελεί κυρίαρχη και αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα της πολιτικής του υπουργείου για τη διαφύλαξη και την αναβάθμιση της ποιοτικής εμπειρίας των επισκεπτών της χώρας.
Η... απώλεια βιντεοληπτικού υλικού «εξαφανίζει» τους υπεύθυνους για τα Τέμπη - Τα κραυγαλέα λάθη που στοιχειώνουν τη δικογραφία
ΕΣΥ: Αλλαγές στον νόμο Κεραμέως για την επιλογή στελεχών στο δημόσιο ετοιμάζει η κυβέρνηση - Τι είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης
Οι πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης μετά τη διαγραφή Σαμαρά - Τέλος στα σενάρια για πρόωρες κάλπες
Πού θα ταξιδέψουν οι Έλληνες φέτος τα Χριστούγεννα; Πού κυμαίνονται οι τιμές και τι ισχύει για το εξωτερικό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr