• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube Channel Follow us on FaceBook Follow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStore ΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
Τσιάρας για αγρότες: Ανοιχτό κάλεσμα για διάλογο - Τι είπε για τη συνάντηση με βουλευτές της ΝΔΠώς ο Τραμπ μπορεί να «τινάξει στον αέρα» τη συμφωνία Netflix-Warner Bros.Μεγάλη φωτιά σε αγορά στην Αγία Πετρούπολη: Τουλάχιστον ένας νεκρός - Οι πρώτες εικόνεςΗ υπόθεση του «Δότη 7069»: Πώς οι έλεγχοι δεν έπιασαν τον δωρητή σπέρματος με το «γονίδιο του καρκίνου»
δημοφιλές τώρα: Μαρουσάκης: Με κρύο και ηλιοφάνεια η Τετάρτη και η υπόλοιπη εβδομάδα - Πότε έρχεται νέα κακοκαιρία
Homepage ┋   Σαν Σήμερα   ┋   16.01.2024 00:00
Newsroom
Newsroom
Ενότητες στο άρθρο: 📌 Το ποδόσφαιρο ήταν η αιτία...

Σιδηροδρομικό δυστύχημα στη Θεσσαλία: 21 νεκροί ανασύρονται από τα συντρίμμια δυο αμαξοστοιχιών

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά   ┋   🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό

επόμενο άρθρο  

Ήταν μια μέρα σαν σήμερα, 16 Ιανουαρίου του 1972 όταν η Ελλάδα βυθίστηκε στο πένθος. Στη Θεσσαλία , από μετωπική σύγκρουση σιδηροδρομικών συρμών, ανάμεσα στους σταθμούς του Δοξαρά της Λάρισας και των Ορφανών της Καρδίτσας, 21 άνθρωποι- 19 λένε άλλοι- έχασαν τη ζωή τους και δεκάδες άλλοι τραυματίστηκαν.

Το ένα τρένο είχε φύγει στις 13.30 από τη Θεσσαλονίκη, με προορισμό την Αθήνα, ενώ το άλλο στις 09:30 από τον Πειραιά με προορισμό κι αυτό τη Θεσσαλονίκη. Δύο μηχανοδηγοί παρέλαβαν τη ντιζελάμαξα ALCO.A323 και κατευθύνθηκαν στον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Σαν Σήμερα | 16.01.2022 00:05
Αρχίζει η Ποτοαπαγόρευση στις ΗΠΑ – Το αλκοόλ ποινικοποιείται και η εγκληματικότητα ρέει άφθονη
Σαν Σήμερα | 16.01.2023 00:00
Ιρανική Επανάσταση: Ο Σάχης φεύγει, οι Μουλάδες έρχονται και στη χώρα απλώνεται πυκνή ομίχλη
Εκεί, η Α323, τέθηκε επικεφαλής του τρένου που πριν λίγο είχε φτάσει με μικρή καθυστέρηση από το Μόναχο. Τελικός προορισμός για την υπερταχεία απολύτου προτεραιότητας «Ακρόπολις Εξπρές», ήταν η Αθήνα. Στις 13.30, το «Ακρόπολις», ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη. Με σχετικά μεγάλη καθυστέρηση, το «Ακρόπολις» έφτασε στη Λάρισα, όπου έκανε μία σύντομη στάση και συνέχισε την πορεία του.

Λίγα λεπτά αργότερα, ο σταθμάρχης Παλαιοφάρσαλου, δίνει εντολή αναχώρησης στην αμαξοστοιχία 121, Πειραιά-Θεσσαλονίκης. Επρόκειτο για ένα τρένο που έκανε στάση σε όλους τους σταθμούς. Πίσω από την ντιζελομηχανή της βρισκόταν ένα βαγόνι-ταχυδρομείο, δύο επίκουρες κλειστές φορτάμαξες και δύο επιβατάμαξες. Στη μία από αυτές, επέβαιναν 30 στρατιώτες του Πυροβολικού, που από τη Θήβα πήγαιναν με μετάθεση σε μονάδες της Βόρειας Ελλάδας.

Η διασταύρωση των δύο τρένων, προγραμματίστηκε να γίνει είτε στο σταθμό των Ορφανών, είτε στον σταθμό του Δοξαρά. Οι δύο σταθμάρχες, των Ορφανών και του Δοξαρά, διαφωνούσαν μεταξύ τους, καθώς ο ένας ήθελε να γίνει η διασταύρωση στον σταθμό του άλλου. Τη διαφωνία τους κλήθηκε να επιλύσει ο ρυθμιστής κίνησης των τρένων από την Αθήνα! Οι συνεννοήσεις μεταξύ των τριών υπαλλήλων του ΟΣΕ, δεν είχαν αποτέλεσμα, καθώς δεν υπήρχαν σύγχρονα συστήματα επικοινωνίας. Το «Ακρόπολις», πέρασε κανονικά από τον Δοξαρά, χωρίς να σταματήσει, καθώς είχε προτεραιότητα, ενώ και το άλλο τρένο ξεκίνησε από τα Ορφανά!
οι δύο συρμοί, πλέον, μόνο με θαύμα δεν θα συγκρούονταν. 

Το ποδόσφαιρο ήταν η αιτία...

Έχει γραφτεί, ότι οι μηχανοδηγοί της Α323, άκουγαν στο ραδιόφωνο την αναμετάδοση του αγώνα ποδοσφαίρου Πανιώνιου-Ολυμπιακού, που διεξαγόταν εκείνη τη μέρα και πιθανότατα ήταν απορροφημένοι. Βοσκός, που βρισκόταν σε γειτονικό ύψωμα βλέποντας τα δύο τρένα να πλησιάζουν από αντίθετες κατευθύνσεις πάνω στην ίδια ράγα τρόμαξε, έβγαλε την κάπα του και έκανε νόημα στους μηχανοδηγούς του «Ακρόπολις». Αυτοί νόμισαν ότι τους χαιρετάει και ανταπέδωσαν τον χαιρετισμό με σφύριγμα!

Πολύ γρήγορα το «Ακρόπολις», με ταχύτητα 100 km/h, και η Α121 συγκρούστηκαν μετωπικά. Η ντιζελομηχανή του «Ακρόπολις» συνέθλιψε τη μηχανή του άλλου τρένου και τα τρία πρώτα βαγόνια της έγιναν συντρίμμια.

Στον παγωμένο θεσσαλικό κάμπο, μέσα στο χιονόνερο, 21 άνθρωποι άφησαν την τελευταία τους πνοή και περισσότεροι από 40 τραυματίστηκαν. Ανάλογο- ή και χειρότερο- σκηνικό θα επαναλαμβανόταν περίπου στον ίδιο τόπο 51 χρόνια μετά.

Τα σχολιά σας δημοσιεύονται άμεσα με δική σας ευθύνη. Το ΕΘΝΟΣ θα παρεμβαίνει και τα προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται
καταχώρηση
Διαβάστε ακόμη

Σε τροχιά γενικευμένων κινητοποιήσεων οι αγρότες σε όλη τη χώρα - Εντείνεται η πίεση στο κυβερνητικό επιτελείο

Διπλό φονικό στη Φοινικούντα: Πώς ήρθε στο προσκήνιο ο ανιψιός για ηθική αυτουργία - Στη Βούλα οι συλλήψεις

Σε επτά κλινικές στην Ελλάδα το σπέρμα του δότη με το «γονίδιο του καρκίνου» - Τι είχε εντοπίσει γιατρός το 2020

Δικαστικός κλητήρας επέδωσε αγωγή για χρέη σε αγρότη στο μπλόκο των Πράσινων Φαναριών

επόμενο άρθρο  
#TAGS
  • νεκροί
  • τρένα
  • Θεσσαλία
  • σιδηροδρομικό δυστύχημα
  • ειδήσεις τώρα
  • σαν σημερα
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr