Έμπλεξαν τις... γραμμές τους ξανά ΟΣΕ και Hellenic Train - Βέλη εκατέρωθεν για το περιστατικό στη Σίνδο
«Θα διερευνηθεί το περιστατικό», λέει από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό

Σχεδόν τρία χρόνια μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, η οποία άφησε πίσω της 57 νεκρούς, οι δύο βασικοί φορείς της χώρας για τη λειτουργία του επιβατικού σιδηροδρόμου ΟΣΕ και Hellenic Train αδυνατούν να βρουν έναν κοινό βηματισμό με την έλλειψη συννενόησης και τα μεταξύ τους βέλη γύρω από ένα ακόμα συμβάν στις ράγες να διαιωνίζουν το γνωστό μοτίβο προκαλώντας ανησυχία για πιθανές συνέπειες στην ασφάλεια.
Το νέο ...σερί ανακοινώσεων των δύο εταιρειών αφορά περιστατικό παλινδρόμησης συρμού του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στην περιοχή της Σίνδου την Τετάρτη 5 Νοεμβρίου. Επιβάτης κατήγγειλε ότι ο συρμός που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα εισήλθε σε λάθος γραμμή εξαιτίας βλάβης σε κλειδί, χωρίς μάλιστα να υπάρχει ενημέρωση των επιβατών.
Ουσιαστικά η αμαξοστοιχία δεν κατάφερε να προσεγγίσει την αποβάθρα, καθώς το κλειδί που οδηγεί στην παρακαμπτήριο γραμμή δεν λειτούργησε. Κατά συνέπεια αντί να κατευθυνθεί στην πλατφόρμα, το τρένο οδηγήθηκε ευθεία στην κύρια γραμμή, όπου κινούνται μόνο τα αξονικά τρένα που δεν κάνουν στάση στο σημείο και όχι τα προαστιακά. Στη συνέχεια ο μηχανοδηγός έκανε όπισθεν για να μπορέσουν οι επιβάτες να αποβιβαστούν.
Αμέσως μόλις γνωστοποιήθηκε το περιστατικό, ο ΟΣΕ διέψευσε δημοσιεύματα για κίνηση του συρμού σε εσφαλμένη γραμμή υπογραμμίζοντας χαρακτηριστικά ότι «καμία αμαξοστοιχία δεν εισήλθε σε λάθος γραμμή». Φρόντισε ωστόσο να επιρρίψει ευθύνες στην εταιρεία λειτουργίας αναφορικά με το έλλειμμα ενημέρωσης των επιβατών.
Ανταπαντώντας η ΗΤ επιβεβαίωσε ουσιαστικά τις καταγγελίες των επιβατών για είσοδο σε εσφαλμένη γραμμή στρέφοντας από την πλευρά της τα βέλη της κατά του σταθμάρχη. Τόνισε ότι «η χάραξη της γραμμής εισόδου δεν ήταν η σωστή», διευκρινίζοντας ότι ο μηχανοδηγός το αντιλήφθηκε εγκαίρως.
Αν και στο συγκεκριμένο συμβάν δεν τίθεται ζήτημα κίνησης συρμού σε αντίθετη γραμμή, οι ανακοινώσεις των δύο εταιρειών προκαλούν έντονο προβληματισμό καθώς αποκαλύπτουν το επίπεδο συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών, δεδομένου ότι αυτό θα μπορούσε υπό συνθήκες να οδηγήσει σε σοβαρότερα περιστατικά.
Ο ΟΣΕ αναφέρεται σε «περιπτώσεις ελεγχόμενης χάραξης για αλλαγή τροχιάς ή ελεγχόμενης παλινδρόμησης», αλλά το περιστατικό και ο τρόπος της διαχείρισής του αποκαλύπτουν το βαθύ ρήγμα συνεννόησης ανάμεσα στους δύο φορείς που εμπλέκονται στη λειτουργία και τη διαχείριση των σιδηροδρομικών γραμμών με τον έναν να δείχνει τον άλλον όποτε προκύπτει πρόβλημα.
Τι ισχυρίζονται οι δύο φορείς
Οι στοχευμένες βολές του ΟΣΕ στην ΗΤ είναι απολύτως σαφείς, με τον Οργανισμό να αναφέρει ότι «στις περιπτώσεις ελεγχόμενης χάραξης για αλλαγή τροχιάς ή ελεγχόμενης παλινδρόμησης, το προσωπικό της αμαξοστοιχίας οφείλει να ενημερώνει έγκαιρα και μετ’ επιτάσεως τους επιβάτες για την αλλαγή πορείας. Η έλλειψη ενημέρωσης, όπως και η λάθος ενημέρωση, όπως καταγγέλλει επιβάτης του προαστιακού Θεσσαλονίκης, είναι απαράδεκτη και πλήττει την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού και της κοινωνίας».
Ο ΟΣΕ σημειώνει ότι τόσο το συγκεκριμένο τμήμα γραμμής στη Σίνδο όσο και το 80% του άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη διαθέτει εγκατεστημένο και λειτουργικό σύστημα τηλεδιοίκησης.
Από την πλευρά της η ΗΤ μιλά καθαρά για «εσφαλμένη κατεύθυνση» της αμαξοστοιχίας 2591, υπογραμμίζοντας ότι «ο μηχανοδηγός και το προσωπικό της αμαξοστοιχίας ενήργησαν σύμφωνα με όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες και οδηγίες, τις οποίες εφάρμοσαν πιστά, βάσει των εντολών που έλαβαν από τον αρμόδιο σταθμάρχη για την πορεία της αμαξοστοιχίας, αλλά και βάσει του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας».
Η εταιρεία αναφέρει ότι ο μηχανοδηγός ήταν αυτός που αντιλήφθηκε έγκαιρα το πρόβλημα «και χωρίς να έχει προηγηθεί σχετική ειδοποίηση από τον σταθμάρχη ότι η χάραξη της γραμμής εισόδου δεν ήταν η σωστή».
Οπως περιγράφει, ακινητοποίησε αμέσως τον συρμό και ενημέρωσε τον σταθμάρχη. Ο σταθμάρχης τον πληροφόρησε ότι υπήρχε τεχνικό πρόβλημα στα κλειδιά αλλαγής γραμμής και του έδωσε οδηγία να συνεχίσει στην τροχιά στην οποία βρισκόταν, ώστε στη συνέχεια να κάνει οπισθοπορεία και να εισέλθει ξανά στον σταθμό για να αποβιβαστούν οι επιβάτες.
«Οι ενέργειες αυτές πραγματοποιήθηκαν από το προσωπικό κίνησης της Hellenic Train με απόλυτη ασφάλεια και πλήρη συμμόρφωση προς τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας. Επιπλέον, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας, ο μηχανοδηγός προέβη σε όλες τις προβλεπόμενες επικοινωνίες επιβεβαίωσης των οδηγιών που του δόθηκαν», σημειώνεται στην ανακοίνωση.
Αναφορικά με την ενημέρωση των επιβατών, η ΗΤ υποστηρίζει ότι οι επιβάτες είχαν ενημερωθεί για την επικείμενη αποβίβαση, «χωρίς ωστόσο να είναι ενήμερο το προσωπικό της αμαξοστοιχίας από τον σταθμάρχη για τη διέλευση σε εσφαλμένη κατεύθυνση», δεδομένου ότι η οδηγία για την πραγματοποίηση οπισθοπορείας δόθηκε στον οδηγό από τον σταθμάρχη «δυστυχώς με καθυστέρηση», όπως υπογραμμίζεται.
Στην ανακοίνωσή της η εταιρεία υπενθυμίζει με νόημα ότι «ο αρμόδιος Ρυθμιστής Κυκλοφορίας είναι ο ΟΣΕ – Σιδηρόδρομοι Ελλάδας».
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών: Θα διερευνηθεί το περιστατικό
Παρέμβαση στο ζήτημα έκανε και ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ο οποίος αφού ξεκαθάρισε ότι κανένα τρένο δεν μπήκε σε αντίθετη γραμμή, έστειλε μήνυμα με διπλό αποδέκτη υπενθυμίζοντας ότι «με βάση τον νόμο, ακόμη και οι ελλιπείς επικοινωνίες για ελεγχόμενες αλλαγές χάραξης καθώς και η ανεπαρκής ενημέρωση επιβατών αποτελούν παραβάσεις και επιφέρουν σοβαρές κυρώσεις».
Πηγές του υπουργείου μάλιστα σημείωναν ότι θα υπάρξει διερεύνηση του περιστατικού, καθώς βάσει των πρώτων ενδείξεων φαίνεται να έχουν γίνει δύο λάθη:
- το πρώτο αφορά την μη έγκαιρη ενημέρωση του μηχανοδηγού από τον σταθμάρχη και
- το δεύτερο σχετίζεται με την ελλιπή ενημέρωση του επιβατικού κοινού για την αναγκαστική οπισθοπορεία εξαιτίας της οποίας επικράτησε ανησυχία.
Προσέθεταν ότι είχε προηγηθεί χάραξη, για την οποία ωστόσο δεν είχε ενημερωθεί ο μηχανοδηγός, ο οποίος αντιλήφθηκε την αλλαγή φτάνοντας στο σημείο διαβεβαιώνοντας ότι σε κάθε περίπτωση η λειτουργία της τηλεδιοίκησης θα απέτρεπε την είσοδο αμαξοστοιχίας σε αντίθετη γραμμή. Οσο για το 20% του βασικού δικτύου στην περιοχή εκτέλεσης των έργων αποκατάστασης των ζημιών του Daniel, το οποίο παραμένει μη τηλεδιοικούμενο, οι ίδιες πηγές σημείωναν πως αυτός είναι και ο λόγος, για τον οποίο κινείται μόνο ένα τρένο.
Αυτά είναι τα πρόσωπα που αναζήτησαν περισσότερο οι Έλληνες στη Google - «Πρωτιά» για την Klavdia
Είναι επίσημο: Η Netflix εξαγοράζει την Warner Bros για αστρονομικό ποσό
Παράνομες συνταγογραφήσεις με κέρδη πάνω από 100.000 ευρώ: Τρεις συλλήψεις - Η ανακοίνωση του ΕΟΠΥΥ
Έφηβος εξομολογείται πώς κατέληξε σε ηλικία 13 ετών να κάνει 11 γραμμαρία κεταμίνης την ημέρα
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr
δημοφιλές τώρα: 



