Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας: Στα άκρα η κόντρα με το υπουργείο Μεταφορών μετά την κήρυξη της απεργίας ως παράνομης
Καθυστερημένη η ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού - Προειδοποιήσεις για το 2026🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋

Σε υψηλούς τόνους συνεχίζεται η αντιπαράθεση ανάμεσα στην Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας (Ε.Ε.Ε.Κ.Ε.) και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μετά την απόφαση της Δικαιοσύνης να κηρύξει παράνομη τη συμμετοχή των ελεγκτών στην αυριανή 24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ.
Σε ανακοίνωσή της, η Ε.Ε.Ε.Κ.Ε. εκφράζει έντονη δυσαρέσκεια για το γεγονός ότι σχεδόν κατά πάγια τακτική οι απεργιακές τους κινητοποιήσεις κρίνονται παράνομες. Όπως τονίζουν, η μοναδική φορά που προσφυγή απορρίφθηκε, ακολούθησε δημόσια στοχοποίηση της δικαστικού που έλαβε την απόφαση.
Παράλληλα, εγείρουν σοβαρά ερωτήματα για το κατά πόσο ισχύει στην πράξη το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα στην απεργία για τον κλάδο τους, ειδικά όταν αυτή εκδηλώνεται ως ένδειξη αλληλεγγύης προς άλλους δημόσιους υπαλλήλους, όπως στην περίπτωση του επίμαχου πειθαρχικού νομοσχεδίου.
Η Ε.Ε.Ε.Κ.Ε. κατηγορεί ευθέως τον Διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) ότι έχει επιχειρήσει να διώξει και να φιμώσει μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης, ενώ επικρίνει και τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστο Δήμα, για αδιαφορία και αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης μέσω ανακριβών δηλώσεων για τις αποδοχές ομάδας εργαζομένων, με στόχο – όπως λένε – τη δημιουργία κοινωνικού αυτοματισμού.
Η Ένωση αναφέρει ότι από τον Μάιο έχουν γνωστοποιήσει σοβαρά προβλήματα στον εξοπλισμό του συστήματος εναέριας κυκλοφορίας, και από τον Ιούλιο έχουν υποβάλει ενστάσεις στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο, χωρίς μέχρι στιγμής να έχουν λάβει απάντηση.
Προσθέτει ότι παρά τα σχετικά αιτήματα που έχουν υποβληθεί από την 1η Σεπτεμβρίου η ηγεσία του υπουργείου αρνείται να τους συναντήσει: «Φαίνεται ότι περιμένει τον Διοικητή της Υ.Π.Α. να επιστρέψει από το Μόντρεαλ, όπου βρίσκεται τις τελευταίες 10 ημέρες για να μας παραπέμψει σε αυτόν», σημειώνουν προσθέτοντας ότι ο υπουργός «καλό θα ήταν να αντιληφθεί, έστω και τώρα, ότι το πρόβλημα ξεκίνησε από τους χειρισμούς της Διοίκησης της Υ.Π.Α., η οποία τώρα παρακολουθεί τις συνέπειες από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού και τον αφήνει να διαχειριστεί μόνος του το πρόβλημα».
Καθυστερημένη η ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού - Προειδοποιήσεις για το 2026
Αναφορικά με την ανακοίνωση του υπουργείου για την πρόσληψη 80 ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, η Ε.Ε.Ε.Κ.Ε. Ξεκαθαρίζει ότι δεν θα είναι επιχειρησιακά διαθέσιμοι νωρίτερα από το καλοκαίρι του 2027, γεγονός που, όπως λένε, δεν προσφέρει καμία λύση στα τρέχοντα προβλήματα. Επιπλέον, χαρακτηρίζουν άστοχη την κατανομή των νέων θέσεων, επισημαίνοντας ότι η πλειοψηφία αφορά περιφερειακές μονάδες, χωρίς να ενισχύεται ουσιαστικά η Αθήνα και τα κρίσιμα κέντρα ελέγχου.
Η Ένωση προειδοποιεί ότι χωρίς ουσιαστική ενίσχυση και εκσυγχρονισμό, οι καθυστερήσεις στις πτήσεις από το 2026 και μετά αναμένεται να είναι πολύ μεγαλύτερες, υπογραμμίζοντας ότι το σύστημα από το 2022 μέχρι σήμερα στέκεται όρθιο αποκλειστικά χάρη στη δική τους υπερεργασία.
Η ανακοίνωση χαρακτηρίζει ως εθνική δυσφήμιση την υφιστάμενη κατάσταση στην ελληνική Υ.Π.Α. Υπογραμμίζοντας ότι εξαιτίας αυτού του γεγονότος η χώρα κινδυνεύει με πολλαπλές παραπομπές στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για μη συμμόρφωση με τους κανονισμούς.
Παρά την απόσυρση της συμμετοχής τους από την αυριανή απεργία της ΑΔΕΔΥ, η Ε.Ε.Ε.Κ.Ε. Τονίζει ότι επιφυλάσσεται κάθε νόμιμου δικαιώματος της, συμπεριλαμβανομένου και αυτού της προκήρυξης νέων απεργιών στο άμεσο μέλλον.
Αυτά είναι τα πρόσωπα που αναζήτησαν περισσότερο οι Έλληνες στη Google - «Πρωτιά» για την Klavdia
Είναι επίσημο: Η Netflix εξαγοράζει την Warner Bros για αστρονομικό ποσό
Παράνομες συνταγογραφήσεις με κέρδη πάνω από 100.000 ευρώ: Τρεις συλλήψεις - Η ανακοίνωση του ΕΟΠΥΥ
Έφηβος εξομολογείται πώς κατέληξε να κάνει 11 γραμμαρία κεταμίνης τη μέρα στα 13 του
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr
δημοφιλές τώρα: 



