ΜΜΜ: Πρώτο βήμα για την προμήθεια άλλων 700 λεωφορείων: Πώς προχωρά η αντικατάσταση του στόλου
Τις προηγούμενες ημέρες το Ελεγκτικό Συνέδριο άναψε το πράσινο φως με αποτέλεσμα να ανοίξει και ο δρόμος για την υπογραφή των συμβάσεων και τη δρομολόγηση των οχημάτων🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Την προμήθεια ακόμα 700 καινούριων λεωφορείων δρομολογεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενώ από τον προσεχή Σεπτέμβριο στους δρόμους της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής θα εκτελούν δρομολόγια και τα πρώτα από τα 211 καινούρια λεωφορεία της σύμπραξης ΚΤΕΛ και τουριστικών, στην οποία έχουν παραχωρηθεί 63 γραμμές αστικής συγκοινωνίας. Στόχος είναι έως το τέλος της χρονιάς να έχει δρομολογηθεί το σύνολο των καινούριων οχημάτων.
Τις προηγούμενες ημέρες το Ελεγκτικό Συνέδριο άναψε το πράσινο φως με αποτέλεσμα να ανοίξει και ο δρόμος για την υπογραφή των συμβάσεων και τη δρομολόγηση των οχημάτων.
Παράλληλα παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν με τους αναδόχους, το υπουργείο φιλοδοξεί ότι σταδιακά θα αρχισουν να έρχονται και τα πρώτα από τα 300 λεωφορεία φυσικού αερίου που θα ενισχύσουν το στόλο της πρωτεύουσας στο πλαίσιο της σύμβασης που έχει ήδη υπογραφεί.
Υπενθυμίζεται ότι δρομολόγια εκτελούν τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία που παραδόθηκαν ήδη και έχουν ενταχθεί στους στόλους των δύο μητροπολιτικών αστικών κέντρων (140 στην Αθήνα και 110 στη Θεσσαλονίκη). Την περίοδο αυτή βρίσκεται σε εξέλιξη και ο διαγωνισμός της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) για τη μίσθωση 300 οχημάτων με τη μέθοδο του leasing. Από αυτά, τα 100 θα είναι midi και θα εκτελούν αποκλειστικά δρομολόγια στο κέντρο της Αθήνας προκειμένου αφενός να μειώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα λόγω της ηλεκτροκίνησης αλλά και να συμβάλλουν στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση του κέντρου.
Τι θα γίνει στη Θεσσαλονίκη
Σε ό,τι αφορά τη Θεσσαλονίκη, ο ΟΣΕΘ προετοιμάζει διαγωνισμό για αλλά 220 λεωφορεία. Με τις προσθήκες αυτές εκτιμάται ότι έως το τέλος του 2025 στην Αθήνα θα κυκλοφορούν περί τα 950 καινούρια οχήματα σε σύνολο στόλου 1.200, ενώ στη Θεσσαλονίκη θα έχουν ανανεωθεί τα 330 από τα 440 οχήματα που δρομογούνται καθημερινά. Στόχος, σύμφωνα και με τον υφυπουργό Μεταφορών, Βασίλη Οικονόμου είναι έως το 2027 να μην υπάρχει κανένα παλαιό λεωφορείο στους στόλους αστικής συγκοινωνίας των δύο πόλεων.
Και ενώ το υπουργείο φαίνεται να πατάει γκάζι στο ζήτημα της μακροπρόθεσμης ανακούφισης του επιβατικού κοινού με την ανανέωση του στόλου, ανυπέρβλητα επί του παρόντος είναι τα εμπόδια στη βελτίωση των συνθηκών μετακίνησης με τα υφιστάμενα οχήματα αρκετά εκ των οποίων γράψει εκατομμύρια οχηματοχιλιόμετρα.
Το υπουργείο αυτήν την περίοδο προσπαθεί κατεπειγόντως να βρει πόρους που υπολογίζονται σε περίπου 60 εκατομμύρια ευρώ προκειμένου να κάνει λιγότερο βασανιστικές τις μετακινήσεις με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας. Προτεραιότητα είναι η επίλυση του ζητήματος του κλιματισμού σε οχήματα και συρμούς των συγκοινωνιακών εταιριών της Αθήνας, καθώς επίσης και η αντικατάσταση των κυλιόμενων κλιμάκων και των ανελκυστήρων, αρκετοί εκ των οποίων λειτουργούν για διάστημα άνω των είκοσι ετών, από την πρώτη μέρα λειτουργίας του μετρό στην πρωτεύουσα.
Οι απαραίτητοι πόροι δεν έχουν βρεθεί ακόμα, αλλά αυτό δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα, καθώς εκτός του σημαντικού κονδυλίου, το οποίο δεν έχει βρεθεί ακόμα, οι 28 συρμοί πρώτης γενιάς, στους οποίους θα πρέπει να τοποθετηθούν κλιματιστικά, θα λείψουν από την κυκλοφορία σε μια περίοδο που εξαιτίας της έλλειψης συρμών, τα φαινόμενα συνωστισμού είναι εντονότερα από ποτέ.
Η εγκατάσταση των κλιματιστικών μάλιστα εκτιμάται ότι θα απαιτήσει περίπου 12 – 16 μήνες γεγονός που σημαίνει ότι η διαδικασία μπορεί να μην έχει ολοκληρωθεί ούτε το επόμενο καλοκαίρι.
Ο νέος διαγωνισμός
Αμιγώς ηλεκτρικά θα είναι τα οχήματα του δεύτερου μεγάλου διαγωνισμού του υπουργείου για την προμήθεια άλλων 700 λεωφορείων. Το σχέδιο Τεύχους Διακήρυξης για τη διαγωνιστική διαδικασία ανανέωσης στόλου λεωφορείων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη αναρτήθηκε χθες σε δημόσια διαβούλευση για διάστημα 25 ημερών.
Πρόκειται για το κείμενο πάνω στο οποίο θα υποβληθούν σχόλια από δυνητικά ενδιαφερόμενους προκειμένου να καταρτιστούν οι όροι του διαγωνισμού και οι οριστικές προδιαγραφές των οχημάτων. Στους όρους της συμφωνίας πλαίσιο δεν αναφέρεται η αξία της σύμβασης. Ωστόσο τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την Αθήνα, οι αρχικές εκτιμήσεις έλεγαν ότι θα παραλάβει 550 από τα 700 οχήματα με τον προυπολογισμό να κυμαίνεται μεταξύ 200 και 250 εκ. ευρώ.
Τα τελικά τεύχη διακήρυξης του διαγωνισμού αναμένεται να αναρτηθούν σε δημόσια διαβούλευση τον Σεπτέμβριο, όπως επεσήμανε ο γενικός γραμματέας Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς τις προηγούμενες ημέρες στο πλαίσιο ενημέρωσης της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής.
Συνολικά μέσω του νέου διαγωνισμού θα αποκτηθούν 700 ηλεκτρικά οχήματα και συγκεκριμένα:
- 350 λεωφορεία αργής φόρτισης
- 150 λεωφορεία γρήγορης φόρτισης και
- 200 τρόλεϊ
Σύμφωνα με τον κ. Ξιφαρά, το υπουργείο προχωρησε στην παρούσα διαβούλευση με στόχο να διασφαλίσει τον ανταγωνισμό στο διαγωνισμό και να ενσωματώσει ολα τα σχόλια της αγοράς θα στα τελικά τεύχη του διαγωνισμού που θα αναρτηθούν για να ξεκινήσει επίσημα η διαδικασία εντός φθινοπώρου.
Ο διαγωνισμός έχει χωριστεί σε τρία τμήματα το καθένα εκ των οποίων θα περιλαμβάνει τουλάχιστον 100 οχήματα συνολικά, ως εξής:
- Πρώτο τμήμα: Θα περιλαμβάνει ηλεκτρικά οχήματα βραδείας φόρτισης (Midi 8-10 μέτρων, τυπικά οχήματα 12 μέτρων, αρθρωτά οχήματα 18 μέτρων και σταθμούς βραδείας φόρτισης).
- Δεύτερο τμήμα: Θα περιλαμβάνει οχήματα ταχείας φόρτισης (τυπικά 12μετρα λεωφορεία και σταθμούς βραδείας και ταχείας/ευκαιριακής φόρτισης με εγκατεστημένο παντογράφο και ενσωματωμένο υποσταθμό Μέσης/Χαμηλής τάσης 20/0,4kV).
- Τρίτο τμήμα: Θα αφορά τα Τρόλεϊ 12 μέτρων και τα αρθρωτά 18 μέτρων, τα οποία θα έχουν τη δυνατότητα αυτόνομης κίνησης με συσσωρευτές και φόρτισης κατά την κίνηση (In-Motion Charging).
Ο Ανάδοχος αναλαμβάνει την υποχρέωση και για την τακτική συντήρηση των οχημάτων για τους πρώτους 12 μήνες της σύμβασης που θα συνάψει. Υπενθυμίζεται ότι σήμερα ο υφιστάμενος στόλος στις δύο μητροπολιτικές περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης είναι γηρασμένος, με μέση ηλικία περί τα 19 έτη έναντι 13 ετών περίπου κατά μέσο όρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr