MenuClose
  • Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on TwitterFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
youtubefacebooktwitterinstagram
Τελευταία Νέα
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
  • Videos
BREAKING NEWS:
Ελεύθερη η 27χρονη μητέρα στην Ξάνθη: «Δεν ήξερε κανείς για την εγκυμοσύνη - Δεν είχα γάλα να ταΐσω το παιδί»Θρίλερ στην Καβάλα με τον θάνατο της 68χρονης κτηνοτρόφου: «Ένας δολοφόνος κυκλοφορεί ανάμεσα μας»Σοβαρό τροχαίο στην Κερατέα: Αυτοκίνητο παρέσυρε και χτύπησε διανομέαΙνδία: «Εντοπίσαμε τους υπεύθυνους», λέει ο αρμόδιος υπουργός - Σύγχυση για τα αίτια της τεράστιας σιδηροδρομικής τραγωδίαςAnd Just Like That: Οι όροι που έθεσε η Κιμ Κατράλ για να παίξει μια σκηνή της σειράς
Homepage |   Ελλάδα   |   28.03.2023 06:45
Μαρία Λιλιοπούλου
Μαρία Λιλιοπούλου

Συντάκτρια

Σε μία ουρά από άρθρα πέντε υπουργείων και ένα χαοτικό νομοσχέδιο «στρίμωξαν» τα μέτρα ελάφρυνσης για τα Τέμπη - «Ρουσφέτια» καταγγέλλει η αντιπολίτευση

επόμενο άρθροnext-article
Λουλούδια στο σημείο της τραγωδίας (ΚΥΔΩΝΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ/ΙΝΤΙΜΕ)
Λουλούδια στο σημείο της τραγωδίας (ΚΥΔΩΝΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ/ΙΝΤΙΜΕ)

Με μία ...ουρά 111 άσχετων άρθρων από πάνω από 5 διαφορετικά υπουργεία, τα οποία σε μεγάλο βαθμό αποτελούν προεκλογικές εξυπηρετήσεις έφερε η κυβέρνηση στη Βουλή το νομοσχέδιο που περιλαμβάνει τα μέτρα για τα θύματα και τις οικογένειες των θυμάτων της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών.

 

Τα άρθρα για τα μέτρα ελάφρυνσης και την ασφάλεια των μεταφορών γενικότερα είναι μόλις 21, ενώ το νομοσχέδιο κατατέθηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης και όχι από το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Χαρακτηριστικό της πανσπερμίας των ζητημάτων που επιχειρεί να ρυθμίσει το σχέδιο νόμου υπό την κάλυψη της αρωγής στα θύματα των Τεμπών, είναι το γεγονός ότι ο κατάλογος των εξωκοινοβουλευτικών φορέων που θα κληθούν να γνωμοδοτήσουν για το νομοσχέδιο βάσει της κοινοβουλευτικής διαδικασίας, περιλαμβάνει 40 φορείς, ενώ είχαν προταθεί ακόμα περισσότεροι. Όσο άσχετες μεταξύ τους είναι οι ρυθμίσεις, τόσο ασύνδετοι είναι κατά συνέπεια και οι φορείς που θα κληθούν να τις σχολιάσουν και περιλαμβάνουν από τη μεταβατική διοίκηση του ΟΣΕ έως την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ελλάδα | 27.03.2023 16:20
Τέμπη: Αφέθηκε ελεύθερος ο συμβασιούχος σταθμάρχης για την τραγωδία - Tην Τρίτη ενώπιον της Δικαιοσύνης ο εμπειρότερος
Κόσμος | 27.03.2023 15:04
Κομισιόν: «Έγινε μια πολύ καλή συζήτηση με τις ελληνικές Αρχές για τα Τέμπη» - Δεν αποκλείει «πιθανή συνεργασία»

Για το ζήτημα του «εμπλουτισμού» του νομοσχεδίου με πλείστες άλλες διατάξεις, διαμαρτυρήθηκε σύσσωμη η αντιπολίτευση κατά την πρώτη εξέτασή του από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου τη Δευτέρα.

Σκληρή κριτική άσκησε ο Γενικός Εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Χάρης Μαμουλάκης, ο οποίος μίλησε για επιχειρούμενη θεσμοθέτηση από την κυβέρνηση Μητσοτάκη σειράς ρουσφετολογικών διατάξεων, στο νομοσχέδιο για τα μέτρα στήριξης των συγγενών των θυμάτων και των πληγέντων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών και τις ρυθμίσεις ενίσχυσης της ασφάλειας των συγκοινωνιών.

«Τι επιχειρεί η κυβέρνηση; Να αναγκάσει, πολιτικά να εκβιάσει την αντιπολίτευση να συναινέσει στο νομοσχέδιο, βάζοντας ως προμετωπίδα το ζήτημα των Τεμπών, νομοθετώντας σε μια λογική επικοινωνίας και όχι ουσίας. Θέλει να εκμεταλλευτεί την ευαισθησία του συνόλου της αντιπολίτευσης για ένα τόσο λεπτό και ευαίσθητο θέμα. Αυτό είναι απαράδεκτο».

Ο Χάρης Μαμουλάκης ξεκαθάρισε πως «ο ΣΥΡΙΖΑ θα στηρίξει όλα τα μέτρα για τα θύματα των Τεμπών και τα υποτιθέμενα μέτρα για την ασφάλεια των συγκοινωνιών», ενώ ζήτησε να έχουν διακριτή παρουσία αυτά τα 21 από τα υπόλοιπα 111, άσχετα με το ζήτημα άρθρα.

 

Την αντίδρασή του στην εργαλειοποίηση ενός νομοσχεδίου για θύματα και πληγέντες του σιδηροδρομικού δυστυχήματος εξέφρασε και ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, Απόστολος Πάνας: «Είναι λάθος ένα κομβικό, ουσιαστικό και συγχρόνως συμβολικό νομοσχέδιο να εργαλειοποιείται με μια σειρά άλλων άρθρων. Είμαι στη δυσάρεστη θέση να επισημάνω πως είναι αδιανόητο σημερα οι ζωές χιλιάδων ανθρώπων να στηρίζονται αποκλειστικά σε ανθρώπινους χειρισμούς χωρίς να υπάρχει καμία τεχνολογική ασφαλιστική δικλείδα», σημείωσε.

Από την πλευρά του ο υπουργός Ανάπτυξης, Αδωνις Γεωργιάδης σημείωσε ότι πρόκειται περί ενός ερανιστικού νομοσχεδίου που συμπεριλαμβάνει διατάξεις αρμοδιότητας πολλών διαφορετικών υπουργών και κάποιους υπουργος αναλαμβάνει το ρόλο του εισηγητή. Προσέθεσε ότι δεν αποτελεί παραβίαση των κανόνων καλής νομοθέτησης και απαντώντας στις κατηγορίες περί ρουσφετιού του μοιραίου σταθμάρχη, κατηγόρησε την αξιωματική αντιπολίτευση ότι θέλει να κερδοσκοπήσει πάνω στους νεκρούς.

Ως προς τις ευθύνες, αναφέρθηκε για ακόμα μία φορά σε ανθρώπινα λάθη, τονίζοντας πως «η ευθύνη για το συγκεκριμένο δυστύχημα κατά το μείζον μέρος δεν ανήκει σε μια ιδιωτική εταιρία, ανήκει στον δημόσιο ΟΣΕ», ενώ διαχώρισε το δημόσιο σε καλό και κακό.

Οι ρυθμίσεις για τον σιδηρόδρομο

Στο σχέδιο νόμου έχουν συμπεριληφθεί τα μέτρα ελάφρυνσης για τις οικογένειες των θυμάτων και τους πληγέντες από το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, στα οποία έχει αναφερθεί αναλυτικά το «Εθνος» ήδη από την περασμένη Παρασκευή.

Παράλληλα έχουν εισαχθεί οι ρυθμίσεις που είχαν εξαγγελθεί και μετατρέπουν σε κακούργημα την κλοπή και την κλεπταποδοχή σιδηροδρομικού υλικού εξαιτίας της οποίας προκλήθηκε θάνατος.

Σε ό,τι αφορά τον ΟΣΕ υπαρχουν άρθρα για την ενίσχυση του προσωπικού και συγκεκριμένα:

  •  

    ορίζεται ότι για την αντιμετώπιση των αυξημένων αναγκών σε προσωπικό, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου κλειδούχων, Σταθμαρχών, Τεχνιτών Ηλεκτρονικών, Τεχνιτών Ηλεκτρολόγων και Χειριστών Μηχανημάτων Έργου της «Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος Α.Ε.» (Ο.Σ.Ε. Α.Ε.), οι θέσεις μπορούν να καλύπτονται από τους περιλαμβανομένους στους πίνακες κατάταξης προκήρυξης του 2022. Πρόκειται για προσλήψεις με δελτίο παροχής υπηρεσιών, οι οποίες θα προέλθουν από την ίδια δεξαμενή υποψηφίων με τους 73 σταθμάρχες.

  • ορίζεται ότι με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών προσαυξάνονται οι θέσεις της προκήρυξης κατά ειδικότητα και περιφερειακή ενότητα, χωρίς ωστόσο να αποσαφηνίζεται κατά πόσο αυξάνονται.

  • Ειδικά για τις συγκεκριμένες θέσεις δε θα εφαρμοστεί η διαδικασία υποβολής ενστάσεων κατά των προσωρινών πινάκων κατάταξης των υποψηφίων.

  • Για τη διεξαγωγή της πρακτικής δοκιμασίας των υποψηφίων συγκροτούνται με απόφαση του Διοικητικού του Συμβουλίου ειδικές επιτροπές, ώστε να εξασφαλίζεται ότι η πρακτική δοκιμασία των υποψηφίων θα ολοκληρωθεί αποκλειστικά εντός 20 ημερών.

  • Επιπλέον ορίζεται ότι ανανεώνονται οι συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου στον τομέα της φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων και εγκαταστάσεων του Ο.Σ.Ε. Α.Ε. Πρόκειται για τους 160 εργαζομένους οι συμβάσεις των οποίων αφέθηκαν να λήξουν παρά τις αντιδράσεις και το γεγονός ότι είχαν ήδη πιστοποιηθεί και εν μέρει είχαν αντικατασταθεί από εταιρίες security. Με το νομοσχέδιο οι εν λόγω συμβάσεις μπορούν να ανανεώνονται για διάστημα έως είκοσι τεσσάρων (24) μηνών.

Άλλες ρυθμίσεις στον κλάδο των μεταφορών

Με το νομοσχέδιο ορίζεται επίσης ότι η ΟΣΥ (οδικά μέσα) και η ΣΤΑΣΥ (μέσα σταθερής τροχιάς) θα μπορούν να προσλαμβάνουν προσωπικό με συμβάσεις εργασίας αορίστου και ορισμένου χρόνου, συμβάσεις έργου και έμμισθης εντολής. Έως τις 31.12.2023 επιτρέπεται η πρόσληψη οδηγών και Τεχνιτών υπό τους όρους ειδικής δοκιμαστικής υπηρεσίας ενός έτους από τον πίνακα των επιλαχόντων του διαγωνισμού του 2020.

Επίσης έως το τέλος του 2023 επιτρέπεται στην ΟΣΥ και η σταθερή απασχόληση συνεργατών δικηγόρων.

Αντίστοιχα και ο κλάδος των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας θα μπορεί να ενισχυθεί με προσωπικό από την «δεξαμενή» του διαγωνισμού του 2015 έως το τέλος του 2023. Ωστόσο επειδή πρόκειται για ένα διαγωνισμό που διεξήχθη οκτώ χρόνια πριν μένει να φανεί το ενδιαφέρον πόσων υποψηφίων παραμένει.

Για την υποστελέχωση των περιφερειακών αεροδρομίων, πάντως, στο νομοσχέδιο δεν εισηχθησαν προβλέψεις για προσλήψεις, αλλά ορίστηκε απλώς η αύξηση των ημερών μετακίνησης εκτός έδρας από 120 που προβλέπεται επί του παρόντος, σε 180 προκειμένου οι ανάγκες να καλύπτονται με «δανεικούς» εργαζομένους από άλλα αεροδρόμια.

Νέα επιδότηση στα ΚΤΕΛ

Στο μεταξύ στις διατάξεις του υπουργείου Μεταφορών, συμπεριλήφθηκε ακόμα μία επιδότηση για τα ΚΤΕΛ. Συγκεκριμένα δίνεται η δυνατότητα επιδότησης λεωφορείων που ανήκουν στα νομικά πρόσωπα των ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ ΑΕ. Οπως διευκρινίζεται στην ανάλυση των συνεπειών της ρύθμισης, το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων έχει ήδη εγκρίνει το ποσό των 30.000.000 για επιδότηση των φυσικών προσώπων – μετόχων των ΚΤΕΛ. Επειδή το ισχύον θεσμικό πλαίσιο δεν προβλέπει την επιδότηση των λεωφορείων που ανήκουν στα νομικά πρόσωπα και όχι στους μετόχους, πλέον προβλέπεται και αυτή η δυνατότητα. Από τα παραπάνω ποσά επιδοτούνται τα ηλεκτρικά, υβριδικά αστικά λεωφορεία με διπλάσιο ποσό (από 30% στα συμβατικά λεωφορεία η επιδότηση ανέρχεται στα 60%).

Επίσης δίνεται η δυνατότητα αντικατάστασης των εννιαθέσιων Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και με μεταχειρισμένα έως 3 ετών. Παράλληλα εισάγεται πρόβλεψη περί εφαρμογής της ρύθμισης αντικατάστασης των Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ και στις Περιφέρειες Αττικής, Ιονίων Νήσων, Κρήτης και στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Επιπλέον επεκτείνεται κατά 4 μήνες και η δυνατότητα μίσθωσης επιβατικών με οδηγό στα νησιά για 30 λεπτά από τον Απρίλιο μέχρι τον Οκτώβριο αντί της περιόδου που ίσχυε μέχρι σήμερα (Ιούνιο – Αύγουστο), με στόχο την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, ιδίως κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου.

Ρουσφετολογικές διατάξεις και στα υπόλοιπα υπουργεία κατήγγειλε η αντιπολίτευση

«Μνημείο εξυπηρετήσεων και κακοδιαχείρισης» χαρακτήρισε τα υπόλοιπα άρθρα του νομοσχεδίου ο κ. Μαμουλάκης αναφερόμενος ενδεικτικά σε ορισμένες περιπτώσεις:

- Στην ωμή καταπάτηση της δασικής νομοθεσίας με το άρθρο 110 στο «όνομα» του πολιτισμού.

- Στη νομιμοποίηση των αυθαίρετων κατασκευών κατ’ εξαίρεση, μόνο στα λιμάνια στα οποία η ιδιωτικοποίηση είναι σε διαδικασία ολοκλήρωσης, όπως αυτό της Καβάλας.

- Στις νέες παρατάσεις για την ολοκλήρωση των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.

- Στις νέες παρατάσεις για το σύστημα κατάταξης όλων των ξενοδοχείων της χώρας.

Από την πλευρά του ο βουλευτής του ΚΚΕ, Χρήστος Κατσώτης μίλησε για διατάξεις που:

  • Αντιμετωπίζουν με όρους εμπορίας τις φυσικές πηγές νερού.

  • Διευκολύνουν την παραχώρηση τουριστικών λιμένων.

  • Ελλιπείς και αιφνιδιαστικές ρυθμίσεις για τους καλλιτέχνες, οι οποίες ήρθαν χωρίς διαβούλευση και «επιχειρούν να κάνουν το άσπρο μαύρο», οπως ανέφερε.

  • Εξαίρεση των ωρών πρόβας από την εργασία πλήρους απασχόλησης.

  • Ανοίγουν το δρόμο για την ανέγερση έως και κυλικείων σε δάση και δασικές εκτάσεις υπό το ομπρέλα του πολιτισμού.

επόμενο άρθροRead next Article
#TAGS
  • υπουργείο Μεταφορών
  • νομοσχέδιο
  • μεταφορές
  • Τέμπη
  • σιδηροδρομικό δυστύχημα
  • ειδήσεις τώρα
  • εκλογές 2023
Ανακάλυψε την φθηνότερη ασφάλεια για το αυτοκινητό σου εύκολα και γρήγορα!
Gowise.gr, Κάνε σύγκριση ανμέσα απο 27 ασφαλιστικές εταιρίες
Ethnos on Google News
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.grRegister on Ethnos at Google News
ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΜΑΣ
ΗΜΕΡΗΣΙΑ| 04.06.2023 08:45
ΕΨΑ: Από τον… Ελευθέριο Βενιζέλο στον Νίκο Καραμούζη - Το turnaround story της εταιρείας
ΗΜΕΡΗΣΙΑ| 04.06.2023 07:15
Σύνταξη με διαδοχική ασφάλιση: Παγίδες και μυστικά για χιλιάδες εργαζόμενους που αλλάζουν δουλειά - Παραδείγματα
MENSHOUSE
Το ανακαλύψαμε 30 χρόνια μετά: Το απροκάλυπτο «ψέμα» της σειράς Mr. Bean που 99 στους 100 πιστεύουμε ακόμα
MENSHOUSE
Newsroom Τουριστικό «χαστούκι» -20%: Την πάτησε για τα καλά φέτος η Μύκονος…

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

01
02-06-2023 20:15
«Μπες και θα παίρνεις ένα χιλιαρικάκι»: Πώς προσπαθούσε ο αστυνομικός να μπλέξει συναδέλφους του στο κύκλωμα διακίνησης μεταναστών
02
04.06.2023 12:44
Σοβαρό τροχαίο στην Κερατέα: Αυτοκίνητο παρέσυρε και χτύπησε διανομέα
03
04.06.2023 08:23
Πανικός σε πτήση από Παρίσι με προορισμό την Αθήνα: Επιβάτης έσπρωχνε και πετούσε φαγητά - Τι περιγράφει αυτόπτης μάρτυρας
04
04.06.2023 13:12
Θρίλερ στην Καβάλα με τον θάνατο της 68χρονης κτηνοτρόφου: «Ένας δολοφόνος κυκλοφορεί ανάμεσα μας»
05
04.06.2023 11:13
«Το προλάβαμε το παιδί μας», λέει η μητέρα του 12χρονου για την υπόθεση ασέλγειας από τον αρχιμανδρίτη - Στο μικροσκόπιο οι ηλεκτρονικές συσκευές του

POPULAR VIDEOS

Κεντρικό δελτίο 03/06/2023
Κεντρικό... | 03.06.2023 20:01
Κεντρικό δελτίο 03/06/2023
Νέο τρικ Κασιδιάρη: Κατεβαίνει στις εκλογές με συνασπισμό ανεξάρτητων υποψηφίων
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ... | 03.06.2023 20:13
Νέο τρικ Κασιδιάρη: Κατεβαίνει στις εκλογές με συνασπισμό ανεξάρτητων υποψηφίων
Αθλητικό δελτίο 03/06/2023
ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ | 03.06.2023 19:50
Αθλητικό δελτίο 03/06/2023
Μόσχα: 7 νεκροί σε ένα 24ωρο στο Μπέλγκοροντ
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ... | 03.06.2023 21:16
Μόσχα: 7 νεκροί σε ένα 24ωρο στο Μπέλγκοροντ
Ο υπηρεσιακός υπουργός ναυτιλίας για την διακίνηση των εκδρομέων
Ώρα Ελλάδος... | 02.06.2023 09:06
Ο υπηρεσιακός υπουργός ναυτιλίας για την διακίνηση των εκδρομέων