Κίνηση στους δρόμους: Σχεδόν μία εβδομάδα το χρόνο περνούν στο τιμόνι οι οδηγοί της Αττικής - Ποιες είναι οι ώρες αιχμής
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Περίπου μία εβδομάδα το χρόνο από τη ζωή τους έχασαν οι Αθηναίοι μποτιλιαρισμένοι στην κίνηση το 2021 όταν τουλάχιστον κινούνταν συστηματικά με τα ΙΧ τους πριν ακινητοποιήσει αρκετά από αυτά η ξέφρενη πορεία της τιμής των καυσίμων.
Αυτό κατέδειξε έρευνα της ασφαλιστικής εταιρίας pricefox, την οποία παρουσίασε ο γενικός διευθυντής και συνιδρυτής της, Δημήτρης Τσατίρης στο 5ο Autoforum, που διοργανώθηκε στην Αθήνα με έμφαση στη βιωσιμότητα της Περιφέρειας Αττικής.
Βάσει των στοιχείων της έρευνας, το επίπεδο συμφόρησης το 2021 ανήλθε σε 37% αυξημενο από το 34% του 2020 αλλά χωρίς να αγγίζει το 43% του 2019, γεγονός στο οποίο συνετέλεσαν και τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας. Οπως εξήγησε ο κ. Τσατίρης, επίπεδο συμφόρησης 37% σημαίνει ότι κατά μέσο όρο οι χρόνοι μετακίνησης ήταν κατά 37% μεγαλύτεροι από ό,τι κατά τη διάρκεια των βασικών συνθηκών χωρίς συμφόρηση.
Η κατάσταση είναι πιο δύσκολη στην αρχή της εβδομάδας με χειρότερες μέρες να αναδεικνύονται η Δευτέρα και η Τρίτη και χειρότερες ώρες οι πρωινές, οι μεσημεριανές αλλά και κάποιες απογευματινές.
Συγκεκριμένα, βάσει των στοιχείων που συλλέχθηκαν προκύπτει ότι:
Τη Δευτέρα η συμφόρηση φτάνει το 68% στις 8 το πρωί, το 59% στις 9 π.μ., ενώ 50% καταγράφεται και στις 3 μ.μ.
Την Τρίτη η συμφόρηση φτάνει το 68% στις 8 π..μ., πέφτει μόνο στο 61% στις 9 π.μ., ενώ φτάνει το 53% στις 3 μ.μ. και στις 6 μ.μ.
Οριακά μικρότερη συμφόρηση εμφανίζει η Τετάρτη με 66% στις 8 το πρωί, ενώ δυσκολότερη είναι η κατάσταση το απόγευμα καθώς στις 6 μ.μ. φτάνει το 56%.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τα πρωινά της Τρίτης μια διαδρομή από το κέντρο της Αθήνας μέχρι το Μαρούσι κανονικής διάρκειας 30 λεπτών, μετατρέπεται σε διαδρομή 51 λεπτών καθώς επί 31 λεπτά οι οδηγοί είναι καταδικασιμένοι να βρίσκονται ακινητοποιημένοι στην κίνηση.
Υπολογίζεται ότι το 2021 οι Αθηναίοι οδηγοί έχασαν στην κίνηση συνολικά 5 μέρες και 15 ώρες με την κατάσταση μάλιστα να εμφανίζεται βελτιωμένη συγκριτικά με το 2019 όταν είχαν χάσει σχεδόν μία εβδομάδα και συγκεκριμένα 6 ημέρες και 23 ώρες.
Συγκρίνοντας με άλλες ευρωπαικές πόλεις τα πράγματα εμφανίζονται δύσκολα και στη Ρώμη καθώς το 2021 χάθηκαν 5 ημερες και 11 ώρες στο δρόμο, ενώ σαφώς καλύτερη είναι η εικόνα παρουσιάζεται στη Λισαβόνα και τη Μαδρίτη όπου οι οδηγοί πέρασαν οδηγώντας 3 ημέρες και 23 ώρες.
Όλη η έκθεση για την κίνηση στους δρόμους
Πολλά τα ανασφάλιστα και ανέλεγκτα από ΚΤΕΟ οχήματα
Την ίδια στιγμή αυξημένα είναι τα τροχαία ατυχήματα στην Αττική τους πρώτους δύο μήνες του 2022. Ετσι, τον Ιανουάριο του 2022 καταγράφηκαν 383 τροχαία έναντι 376 τον αντίστοιχο μήνα του 2021, ενώ τον Φεβρουάριο 2022 σημειώθηκαν 422 τροχαία έναντι 328 τον Φεβρουάριο του 2021.
Οπως προκύπτει από τα διαθέσιμα στοιχεία, η Ελλάδα μαζί με την Λιθουανία κατέχουν το ρεκόρ του γηρασμένου στόλου στην Ευρωπη με τον μέσο όρο ηλικίας των οχημάτων να είναι 16,6 χρόνια στη χώρα μας (17 στη Λιθουανία) την ώρα που ο ευρωπαικός μέσος όρος είναι 11,8 χρόνια.
Ωστόσο η ηλικία των οχημάτων, η οποία τα καθιστά και πιο επιρρεπή σε βλάβες, δεν είναι το μοναδικό αρνητικό χαρακτηριστικό της χώρας μας στην αυτοκίνηση καθώς υπολογίζεται ότι στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούν περισσότερα από 700.000 ανασφάλιστα οχήματα.
Ταυτόχρονα εκτιμάται ότι περί τα 2 εκατομμύρια οχήματα, δηλαδή περιπου το 25% των κυκλοφορούντων οχημάτων, αποφεύγουν συστηματικά τον έλεγχο σε ΚΤΕΟ, όπως ανέφερε ο Βασίλης Καραφέρης, αντιπρόεδρος της Ένωσης Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Ελλάδος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, σήμερα κυκλοφορούν στους δρόμους σχεδόν 4 - 5 εκατ. οχήματα με μέσο όρο ηλικίας που ξεπερνά τη 10ετία.
Τα ζητήματα της παλαιότητας του στόλου στην Ελλάδα ανέλυσε και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, Γιώργος Βασιλάκης θίγοντας και το θέμα της μη υιοθέτησης αντικινητρων για την κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων από την Πολιτεία: «Είναι θεμιτό να δεχτούμε ότι δεν βάζουμε αντικίνητρα στην κυκλοφορία των υπαρχόντων οχημάτων ύστερα από μία 12ετή κρίση διότι δεν μπορεί να το αντέξει η κοινωνία. Θα συνεχίσουμε όμως να μην τα ελέγχουμε; Μήπως πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή; Να επιτρέψουμε τη φυσική απόσυρση; πχ ένα όχημα 20ετίας για να συντηρηθεί κοστίζει πολλαπλάσια από ότι ένα νεότερο», υπογράμμισε.
Ο ίδιος μάλιστα εκτίμησε πως ούτε το 1/3 των κυκλοφορούντων οχημάτων δεν συντηρείται κανονικά, ενώ δεν υπάρχουν μετρήσεις για τους ρύπους καπνού. Κι αυτό καθώς όπως εξήγησε στο εξωτερικό ελέγχεται η αλλαγή αντλίας πετρελαίου, καταλύτη και παγίδας καπνού κι αυτό είναι κάτι που οδηγεί τον καταναλωτή να μη θέλει να διατηρήσει στην ιδιοκτησία του ένα πολύ παλαιό όχημα: «Εδώ γνωρίζουμε από την αναλογία των κυκλοφορούντων οχημάτων σε σχέση με αυτά τα εξαρτήματα πως το 1/3 δεν τα αλλάζει».
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr