ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Καταργούνται δρομολόγια τρένων εξαιτίας της κακοκαιρίας χωρίς χιόνι
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋
Τη μία μετά την άλλη καταργεί τις αμαξοστοιχίες και τα δρομολόγια η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξαιτίας της κακοκαιρίας, η οποία πάντως δεν είχε ενσκήψει ακόμα στον βαθμό που να δικαιολογεί τα λαμβανόμενα μέτρα, όπως καταγγέλλουν οι σιδηροδρομικοί.
Η κατάργηση των δρομολογίων μάλιστα δεν είναι απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως η ίδια η εταιρία σημειώνει στις ενημερώσεις της, αλλά ήρθε κατόπιν αιτήματος της Πολιτικής Προστασίας και σύμφωνα με τις οδηγίες του διαχειριστή υποδομής, δηλαδή του ΟΣΕ.
Την ίδια στιγμή μηχανοδηγοί που βρίσκονται σε δρομολόγια σήμερα Σάββατο, αλλά και επιβάτες μεταδίδουν στο «ethnos.gr» ότι καταργήθηκαν αμαξοστοιχίες, οι οποίες δε θα έβρισκαν κανένα εμπόδιο στο δρόμο τους, καθώς σε κάποια σημεία το χιόνι ήταν ελάχιστο και μετά βεβαιότητας αντιμετωπίσιμο από τις εκχιονιστικές μηχανές που βρίσκονταν σε ετοιμότητα, ενώ σε μεγάλα τμήματα της διαδρομής επικρατούσε ...λιακάδα, κάτι που καταδεικνύουν και οι φωτογραφίες που οι ίδιοι τράβηξαν από διάφορα σημεία του δικτύου και δημοσιεύουμε.
Ωστόσο το υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, αλλά και ο ΟΣΕ έχοντας νωπές τις μνήμες από το φιάσκο των τεσσάρων αμαξοστοιχιών και των επιβατών τους που αναχωρούσαν η μία μετά την άλλη στην κακοκαιρία «Ελπίδα» με αποτέλεσμα να εγκλωβιστούν εκατοντάδες επιβάτες σε διάφορα σημεία του δικτύου και να συγκρουστεί και εκχιονιστική μηχανή με σταματημένο τρένο τραυματίζοντας επιβάτες, επέλεξαν τη λύση της προληπτικής κατάργησης δρομολογίων ακόμα και σε ώρες που οι γραμμές ήταν ανοιχτές.
Νωρίς το μεσημέρι του Σαββάτου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενημέρωνε ότι «Ενόψει της ραγδαίας επιδείνωσης που αναμένεται να παρουσιάσει ο καιρός σήμερα, Σάββατο, και ειδικά στην περιοχή της Αττικής τις απογευματινές ώρες, κατόπιν αιτήματος της Πολιτικής Προστασίας και σύμφωνα με τον διαχειριστή υποδομής ΟΣΕ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. προχωρά σε κατάργηση των παρακάτω δρομολογίων, προληπτικά, για την προστασία των επιβατών και του προσωπικού της:
Αμαξοστοιχία ΙC 55, Θεσσαλονίκη - Αθήνα (αναχώρηση 12:15)
Αμαξοστοιχία IC 54, Αθήνα - Θεσσαλονίκη (αναχώρηση 12:20)
Προαστιακός 1546, Αθήνα - Χαλκίδα (αναχώρηση 12:51)
Προαστιακός 1547, Χαλκίδα- Αθήνα (αναχώρηση 12:25)».
- Γύρω στις 13.30 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε επιπλέον αναστολές δρομολογίων για προληπτικούς λόγους και συγκεκριμένα τα δρομολόγια: IC 56, AΘHNA - ΘEΣΣAΛONIKH (ANAXΩPHΣH 15:22) IC 57, ΘEΣΣAΛONIKH - AΘHNA (ANAXΩPHΣH 15:15) ΠPOAΣTIAKOΣ 1550 AΘHNA - XAΛKIΔA (ANAXΩPHΣH 14:51) ΠPOAΣTIAKOΣ 1551 XAΛKIΔA - AΘHNA (ANAXΩPHΣH 14:25), ενώ ήδη από χθες είχε ανακοινώσει ότι εξαιτίας των επικίνδυνων καιρικών φαινομένων το Σαββατοκύριακο δε θα εκτελούσε δρομολόγια το τρένο του Πηλίου.
Λίγο πριν τις 15.00 η εταιρία ενημέρωσε ότι αναστέλλονται επίσης τα δρομολόγια του Προαστιακού: 1554 Αθήνα - Χαλκίδα (αναχώρηση 16.51) και 1555 Χαλκίδα - Αθήνα (αναχώρηση 16.25), καθώς και η αμαξοστοιχία 885 Καλαμπάκα - Αθήνα με ώρα αναχώρησης 17.15.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η απόφαση της αναστολής βρήκε τρένο και στο δρόμο με αποτέλεσμα να αναγκαστεί να γυρίσει πίσω μαζί με τους επιβάτες που επέβαιναν σε αυτό. Πρόκειται για την αμαξοστοιχία 1547, η οποία είχε ξεκινήσει από Χαλκίδα με 50 επιβάτες και αναγκάστηκε να επιστρεψει εξαιτίας της απαγόρευσης παρόλο που δεν υπήρχε χιόνι με αποτέλεσμα οι επιβάτες να τα βάλουν για ακόμα μία φορά με το προσωπικό.
Οι μηχανοδηγοί από την πλευρά τους καταγγέλλουν ότι είναι ντροπή να μην μπορεί η σιδηροδρομική γραμμή να παραμείνει ανοιχτή ακόμα και στα διαστήματα που δεν υπάρχει χιονόπτωση: «Συνειδητά καταστρέφουν και απαξιώνουν τον σιδηρόδρομο, καθώς αυτό που έγινε με κυβερνητική εντολή να καταργούνται τρένα, δεν έχει προηγούμενο» έλεγαν χαρακτηριστικά.
Προσέθεταν επίσης ότι αυτό συμβαίνει την ώρα που μηχανές εκχιονισμού (εάν χρειαστεί να χρησιμοποιηθούν) υπάρχουν σε Οινόη, Λάρισα και Λιανοκλάδι τονίζοντας ότι οι καταργήσεις τρένων οφείλονται πιθανότατα στο γεγονός ότι «ουδείς μπορεί να εγγυηθεί για την ασφαλή κυκλοφορία τους σε ένα μη συντηρημένο δίκτυο, όπου ο διαχειριστής υποδομής δεν έχει προσωπικό ούτε για τα στοιχειώδη».
ΣΥΡΙΖΑ: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη έκλεισε τον σιδηρόδρομο, φοβούμενη την ανικανότητά της και το ασυντήρητο δίκτυο
«Η προληπτική κατάργηση των δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προδίδει προχειρότητα στην προετοιμασία και έλλειψη εμπιστοσύνης στις υποδομές του σιδηρόδρομου, οι οποίες μένουν ασυντήρητες εδώ και 2,5 χρόνια», σημειώνει σε δήλωσή του ο τομεάρχης Υποδομών και μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς προσθέτοντας ότι αυτό συμβαίνει την ώρα που οι γραμμές είναι προσπελάσιμες σε όλο το δίκτυο, ακόμα και εκεί όπου υπάρχει χιόνι.
«Την ώρα που μηχανές εκχιονισμού φαίνεται να βρίσκονται σε ετοιμότητα, την ώρα που οι επιβάτες περιμένουν στις αποβάθρες τα τρένα τους, η κυβέρνηση Μητσοτάκη επέλεξε να κλείσει τον σιδηρόδρομο, φοβούμενη την ανικανότητα της ίδιας και των Οργανισμών που εποπτεύει. Η πρωτοφανής αυτή απόφαση υποβαθμίζει περαιτέρω τον σιδηρόδρομο, προσβάλλει το επιβατικό κοινό», υπογραμμίζει.
Ο κ. Παππάς είχε καταγγείλει και την εγκατάλειψη του σιδηροδρόμου στη Θράκη: «Ο σιδηρόδρομος, η Αλεξανδρούπολη και η Θράκη στο σύνολό της πληρώνουν την απραξία των Μητσοτάκη, Καραμανλή και ΤΡΑΙΝΟΣΕ», τόνισε κατά την επίσκεψή του στις εγκαταστάσεις του ΟΣΕ και το μηχανοστάσιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Αλεξανδρούπολη την Παρασκευή.
Οπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, διαπιστώθηκε η πλήρης εγκατάλειψη του σιδηροδρόμου στην περιοχή, καθώς και η δραστική μείωση ως εξάλειψη των δρομολογίων του τρένου στο σύνολο της Θράκης.
«Η μεν συντήρηση της γραμμής «Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη», όπως είχε ξεκινήσει επί ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, έχει βαλτώσει, με αποτέλεσμα τα δρομολόγια του τρένου να τερματίζουν στη Δράμα και η Ξάνθη, η Κομοτηνή και η Αλεξανδρούπολη να μην έχουν δει τρένο για πάνω από δύο χρόνια. Τα δε δρομολόγια εντός του Έβρου και πιο συγκεκριμένα στην (επιδοτούμενη) γραμμή «Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο» έχουν μειωθεί από τρία την ημέρα το 2019 σε μόλις ένα την ημέρα (και αυτό μόνο τις καθημερινές) σήμερα», σημείωσε ο κ. Παππάς.
Σύμφωνα με τον ίδιο, «πρόκειται για μια εικόνα εγκατάλειψης, μια εικόνα που συναντάμε σε κάθε γωνιά της χώρας. Το τρένο, ένα μέσο γρήγορο, φιλικό προς το περιβάλλον και οικονομικό για τον πολίτη, πρέπει να στηριχθεί. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών οφείλει να φροντίσει για την επιτάχυνση της συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς και για την εκτέλεση των επιδοτούμενων δρομολογίων από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ».
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr