Λεωφορεία: Προς επέκταση η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μέχρι να έρθουν τα καινούργια
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Παράταση – όπως όλα δείχνουν – φαίνεται ότι θα πάρει η παραχώρηση των λεωφορειακών γραμμών Αθήνας και Θεσσαλονίκης στα ΚΤΕΛ, τουλάχιστον μέχρι να εμφανιστούν στους δρόμους τα πρώτα καινούρια λεωφορεία που θα αποκτηθούν στο πλαίσιο του εν εξελίξει διαγωνισμού για την προμήθεια νέων οχημάτων για τις συγκοινωνίες των δύο μεγάλων πόλεων.
Η εμφάνισή των πρώτων οχημάτων, πάντως, δε θα πρέπει να αναμένεται πριν την ολοκλήρωση του α΄ τριμήνου του 2023 με την πρόβλεψη αυτή να θεωρείται ήδη μάλλον αισιόδοξη δεδομένου ότι αυτή τη στιγμή και έως τις 25 Φεβρουαρίου διανύουμε το διάστημα της τέταρτης διαδοχικής παράτασης του σταδίου υποβολής προσφορών στον διαγωνισμό. Ως ημερομηνία αποσφράγισης των προσφορών για την ανάδειξη αναδόχων έχει οριστεί η 3η Μαρτίου 2022 σε περίπτωση που δεν υπάρξουν περαιτέρω «εκπλήξεις», κάτι το οποίο δεν είναι βέβαιο.
Κι αυτό καθώς εκκρεμούν και προσφυγές εταιριών ενώπιον της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών κατά των όρων του διαγωνισμού, εκ των οποίων η μία έχει φτάσει στο Συμβούλιο της Επικρατειας (ΣτΕ), γεγονός το οποίο δεν αποκλείει αλλαγές για το μέλλον του διαγωνισμού, καθώς όλα θα κριθούν από την απόφαση.
Επέκταση της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ για κάλυψη των αναγκών
Και στο αισιόδοξο σενάριο, πάντως, θα υπάρχει ένα χρονικό «παράθυρο» ανάγκης οχημάτων, το οποίο σύμφωνα με τις πληροφορίες του ethnos.gr, θα καλύψει πιθανότατα η χρονική επέκταση της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ. Άλλωστε οι εντυπώσεις που έχει αφήσει αυτή στο υπουργείο είναι θετικές. Η ηγεσία του υπουργείου έχει πει πολλές φορές ότι το έργο των ΚΤΕΛ έχει αποδώσει πολύ ουσιαστικά προσθέτοντας ότι τα εκτελεσμένα οχηματοχιλιόμετρα των ΚΤΕΛ είναι σχεδόν στο 100% των προγραμματισμένων, ενώ η συγκεκριμένη σύμβαση έχει για το Ελληνικό Δημόσιο σχεδόν το μισό κόστος απ΄ αυτό που έχει η λειτουργία των λεωφορείων από την ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες).
Υπό το πρίσμα αυτό το πιθανότερο σενάριο είναι να επεκταθεί η σύμβαση του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ ώστε να «ακουμπήσει» χρονικά στο σημείο άφιξης των νέων οχημάτων – εάν βεβαίως όλα πάνε καλά με τον διαγωνισμό. Να σημειωθεί, πάντως, ότι η εν λόγω σύμβαση, η οποία είναι διετής και λήγει τον Οκτώβριο του 2022, δεν μπορεί τυπικά να επεκταθεί χρονικά, όπως λένε πηγές κοντά στην υπόθεση, και αυτό μπορεί να γίνει μόνο με αύξηση του αντικειμένου της. Με άλλα λόγια νομικά δε θα τεκμηριωθεί ως χρονική επέκταση, αλλά ως αύξηση του συμβατικού αντικειμένου της.
Δεν εξετάζεται παραχώρηση περισσότερων λεωφορείων
Οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί ακόμα, αλλά σύμφωνα με τις ίδιες πηγές δεν εξετάζεται επί του παρόντος η παραχώρηση περισσότερων λεωφορειακών γραμμών στα ΚΤΕΛ, από τις 60 που εξυπηρετούν ήδη με οχήματά τους στην Αττική.
Σε κάθε περίπτωση κάποιοι όροι δεν αποκλείεται να αυστηροποιηθούν καθώς η διαδικασία του κατεπείγοντος λόγω κορονοϊού, με την οποία προχώρησε η υφιστάμενη σύμβαση, άφησε κάποιους «χαλαρούς» όρους με αποτέλεσμα σήμερα, 16 μήνες μετά την έναρξή της και 8 πριν τη λήξη της, η τηλεματική στα οχήματα των ΚΤΕΛ, τα οποία εκτελούν συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΑ να μην έχει συνδεθεί με το δίκτυο. Έτσι, μπορεί ο ΟΑΣΑ να έχει όλα τα στοιχεία που απαιτούνται για τον έλεγχο των εκτελεσμένων δρομολογίων από τα ΚΤΕΛ με βάση τα οχηματοχιλιόμετρα, αλλά το επιβατικό κοινό εξακολουθεί να μην έχει τα οφέλη της τηλεματικής και την ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο στις γραμμές που εξυπηρετούν τα συγκεκριμένα οχήματα.
Η πορεία του διαγωνισμού για τα νέα λεωφορεία
Ο ηλεκτρονικός διαγωνισμός του υπουργείου Μεταφορών είχε βγει στον αέρα στις 8 Οκτωβρίου 2021 με αρχική ημερομηνία κατάθεσης προσφορών την 8η Νοεμβρίου 2021. Αφορούσε την προμήθεια 770 καινούριων λεωφορείων για τις ανάγκες μετακίνησης στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.
Στο μίγμα περιλαμβάνονταν και 350 ηλεκτρικά λεωφορεία, ενώ σύμφωνα με το υπουργείο, ήταν εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ με τον συνολικό εκτιμώμενο προϋπολογισμό της προμήθειας να φτάνει τα 383.494.800 ευρώ.
Αυτή τη στιγμή ο διαγωνισμός έχει παραταθεί για τέταρτη φορά με την προθεσμία υποβολής προσφορών από τους ενδιαφερομένους να έχει μετατεθεί για τις 25 Φεβρουαρίου.
Ο διαγωνισμός έχει διαχωριστεί σε πέντε τμήματα ως εξής:
- ΤΜΗΜΑ 1: Προμήθεια 100 απλών αστικών λεωφορείων 12m υβριδικής τεχνολογίας EURO VI, με δικαίωμα προαίρεσης για αύξηση κατά 20 οχήματα κατά το στάδιο της κατακύρωσης των αποτελεσμάτων του Διαγωνισμού. Προϋπολογισμός 38.440.000 € που με το δικαίωμα προαίρεσης αυξάνεται σε 46.128.000 €
- ΤΜΗΜΑ 2: Προμήθεια 200 απλών αστικών λεωφορείων 12m συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VI. Προϋπολογισμός: 73.160.000 €
- ΤΜΗΜΑ 3: Προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών λεωφορείων 18m συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VΙ. Προϋπολογισμός: 53.320.000 ευρώ
- ΜΗΜΑ 4: Προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12m ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ. Προϋπολογισμός: 56.265.000 ευρώ.
- ΤΜΗΜΑ 5: Προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12m ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ. Προϋπολογισμός: 154.621.800 €
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr