Θεσσαλονίκη: Το 2040 η πόλη θα εξυπηρετείται με Μετρό - Θα έχει 44 σταθμούς και θα εξυπηρετεί 678.000 επιβάτες
Το Μετρό της πόλης θα έχει δύο βασικές γραμμές🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Το 2040 ολόκληρο το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης θα εξυπηρετείται από Μετρό και θα μπορούν να μετακινείται με ευκολία, σε συνδυασμό και με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, το 90% των κατοίκων της Περιφερειακής Ενότητας της Θεσσαλονίκης.
Το Μετρό της πόλης θα έχει δύο βασικές γραμμές, μαζί με τις επεκτάσεις και τα παρακλάδια της, θα έχει συνολικό μήκος 48 χιλιόμετρα και 44 σταθμούς και θα εξυπηρετεί 678.000 επιβάτες ημερησίως.
Τα παραπάνω τονίστηκαν από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα και τον υφυπουργό και αρμόδιο για θέματα Υποδομών, Νίκο Ταχιάο, κατά τη διάρκεια παρουσίασης της μελέτης για το μετρό και τις δημόσιες συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.
Παρών στην εκδήλωση ήταν και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος ανέφερε, μεταξύ άλλων ότι «η κυβέρνησή μας επενδύει στην ανάπτυξη των μέσων μαζικής μεταφοράς, αυτό που λέμε ως βιώσιμη κινητικότητα. Το μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι σίγουρα το πιο σύγχρονο αλλά και το πιο όμορφο μετρό οποιασδήποτε άλλης ευρωπαϊκής πόλης. Η Θεσσαλονίκη δοκιμάστηκε πολύ από προσδοκίες που διαψεύστηκαν στο παρελθόν. Η κυβέρνησή μας σε καμία περίπτωση δε θα πολιτικοποιήσει κάποιο έργο», τόνισε ο πρωθυπουργός.
«Η βορειοδυτική Θεσσαλονίκη βγαίνει από μία απομόνωση δεκαετιών»
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε ακόμη ότι είναι πολύ σημαντικό ότι μαζί με το μετρό έγινε μία πολύ σωστή δουλειά, όσον αφορά την εξυγίανση του ΟΑΣΘ, ο οποίος θα λειτουργεί συνδυαστικά με το μετρό και τόνισε ότι με την ολοκλήρωση όλων των γραμμών του υπόγειου σιδηρόδρομου «η βορειοδυτική Θεσσαλονίκη βγαίνει επιτέλους από μία απομόνωση δεκαετιών».
Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στις ευρωεκλογές, σημειώνοντας ότι «το αποτύπωμα της Ευρώπης το βλέπουμε παντού. Οι διεκδικήσεις μας δε γίνονται με προχειρότητα και ευχολόγια. Απαιτούν γνώση της ευρωπαϊκής πραγματικότητας και καλές σχέσεις. Η Ελλάδα δεν αντιμετωπίζεται πλέον ως το μαύρο πρόβατο της Ευρώπης αλλά ως ένας ισότιμος εταίρος. Να μην το ξεχνάνε αυτό οι πολίτες, όταν θα προσέλθουν στις κάλπες για τις ευρωεκλογές. Να μην ξεχνάνε, ποια είναι η κυβέρνηση και το κόμμα που ξέρει να εργάζεται, να διεκδικεί χωρίς να φωνασκεί και να φέρνει αποτελέσματα», σημείωσε ο πρωθυπουργός.
«Καρκινοβατούσαν εμβληματικά έργα»
Για εμβληματικά έργα υποδομών που καρκινοβατούσαν στη Θεσσαλονίκη και για υπολειτουργία των δημόσιων συγκοινωνιών της πόλης έκανε λόγο ο Χρήστος Σταϊκούρας.
«Με μεθοδικότητα επιχειρούμε να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις και να βελτιωθεί η ποιότητα των πολιτών», τόνισε.
Αναφορικά με το μετρό της Θεσσαλονίκης ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι η γραμμή 1 θα εξυπηρετεί 191.000 επιβάτες ημερησίως και θα έχει το μεγαλύτερο υπόγειο αρχαιολογικό χώρο παγκοσμίως. Είπε ακόμα ότι το δεύτερο εξάμηνο του 2025 θα ολοκληρωθεί η επέκταση προς την Καλαμαριά, η οποία θα εξυπηρετεί άλλους 95.000 επιβάτες ημερησίως.
«Μαζί με τα 110 ηλεκτρονικό λεωφορεία θα ανέβει από το 15% στο 50% η χρήση της δημόσιας συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη. Σε επιστημονικά εργαλεία βασίζουμε το σχεδιασμό μας για το μέλλον της Θεσσαλονίκης», είπε ο Χρήστος Σταϊκούρας.
«Το 51% των κατοίκων χρησιμοποιεί ΙΧ»
Αναφερόμενος στα στοιχεία και τα συμπεράσματα της μελέτης ο Νίκος Ταχιάος είπε στηρίχθηκε σε 13.000 ερωτατολόγια και 67.000 συνεντεύξεις. Στη Θεσσαλονίκη γίνονται 1,6 εκατομμύρια μετακινήσεις ημερησίως, εκ των οποίων το 51% γίνονται με ΙΧ και μόλις το 15% με δημόσιες συγκοινωνίες. Ο ΟΑΣΘ εξυπηρετεί 315.000 επιβάτες ημερησίως, τα λεωφορεία κινούνται με μέση ταχύτητα 22 χιλιομέτρων την ώρα, ωστόσο, μόλις το 12% των επιβατών επικυρώνει εισιτήρια.
Αναφορικά με το σχεδιασμό κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης ο κ. Ταχιάος ανέφερε ότι το 2040 η Θεσσαλονίκη θα διαθέτει τη γραμμή 1 του μετρό, η οποία θα είναι έτοιμη τον ερχόμενο Νοέμβριο, την επέκταση προς την Καλαμαριά και στη συνέχεια προς αεροδρόμιο και προς το Κέντρο Τεχνολογίας και Ανάπτυξης και κατά πάσα πιθανότητα και προς Θέρμη.
Επίσης, θα υπάρχει και η γραμμή 2 «Άνω Εύοσμος - Χαριλάου/Πυλαία», η επέκτασή της προς το σταθμό του ΚΤΕΛ «Μακεδονία» και το Νέο Κορδελιό. Από το σιδηροδρομικό σταθμό θα ξεκινάει και μια ακόμα γραμμή προς Νεάπολη, Σταυρούπολη, Πολίχνη και Ευκαρπία, με κατάληξη το νοσοκομείο «Παπαγεωργίου».
«Από το έργο αυτό το κέρδος για τους πολίτες θα είναι 41 εκατομμύρια ευρώ για οδικά έργα και 125 εκατομμύρια για δημόσια έργα. Από τη μελέτη τεκμηριώνεται η ανάγκη κατασκευής του Fly over, όχι, όμως, η εξωτερική περιφερειακή ή η ζεύξη του Θερμαϊκού. Λίγη υπομονή το Νοέμβριο θα έχουμε μετρό στη Θεσσαλονίκη και το 2025 στην Καλαμαριά. Το μετρό της Θεσσαλονίκης ήταν ένα έργο, το οποίο πολιτικοποιήσαμε, αφού οι πάντες δώσαμε πολιτικά χαρακτηριστικά. Το ίδιο επιχειρείται να γίνει τώρα και με το Fly over. Η κυβέρνηση θα κάνει τη δουλειά της με στόχευση», τόνισε ο κ. Ταχιάος.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr