Μητσοτάκης για Τσίπρα: Προέβλεψε μαύρο Πάσχα, είδε χαμογελαστά και ευχαριστημένα πρόσωπα στην Κέρκυρα
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 35 λεπτά ┋
O πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρέστη και μίλησε το μεσημέρι στην παρουσίαση του Αναπτυξιακού Προγράμματος για τα Ιόνια Νησιά του 2030, το οποίο περιλαμβάνει περισσότερα από 260 έργα και παρεμβάσεις, προϋπολογισμού 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ.
«Σε αντίθεση με άλλα σχέδια τα οποία ενδεχομένως να σας είχαν παρουσιαστεί στο παρελθόν, η ειδοποιός διαφορά αυτής της προσπάθειας έγκειται στο γεγονός ότι εδώ έχουμε συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, φορείς υλοποίησης και κυρίως χρηματοδότηση. Εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από πολλούς και διαφορετικούς χρηματοδοτικούς πόρους. Διότι βέβαια, για να μπορεί κανείς να υλοποιεί τέτοιες μακροπρόθεσμες αναπτυξιακές πολιτικές χρειάζεται χρηματοδοτικά εργαλεία. Και θα ήθελα, ξεκινώντας, να επισημάνω ότι αυτή η Κυβέρνηση έχει καταφέρει να εξασφαλίσει χρηματοδοτικά εργαλεία τα οποία πραγματικά είναι πρωτοφανή για τα δεδομένα τουλάχιστον της μεταπολιτευτικής διακυβέρνησης της χώρας», σημείωσε ο Πρωθυπουργός.
Παρουσιάζοντας αναλυτικά τα έργα ο κ. Μητσοτάκης μίλησε για «σημαντικότατες επενδύσεις που δρομολογούνται σε πολύ αναβαθμισμένο τουριστικό προϊόν», ενώ δήλωσε αισιόδοξος για τα αποτελέσματα της φετινής τουριστικής περιόδου: «το πόσο δυναμική είναι η πόλη, το πόσο χαμογελαστός ήταν ο κόσμος ο οποίος ήρθε, το πόσα ρεκόρ έσπασε η Κέρκυρα φέτος το Πάσχα, φαντάζομαι ότι θα το αντιλήφθηκε και ο Αρχηγός της Αντιπολίτευσης, ο οποίος ήρθε εδώ. Κατά τα άλλα είχε προβλέψει ένα μαύρο Πάσχα, το τελευταίο φτωχικό τραπέζι. Φαντάζομαι ότι εδώ είδε βασικά χαμογελαστά και ευχαριστημένα πρόσωπα. Και αν κρίνω τουλάχιστον από τις αντιδράσεις των επαγγελματιών με τους οποίους μίλησα σήμερα, υπάρχει μία μεγάλη ικανοποίηση για το πώς πήγε το Πάσχα συνολικά στην Κέρκυρα, αλλά και για το πώς πηγαίνει και ο τουρισμός συνολικά».
«Ανοίγω παρένθεση, το “Maestro”, το οποίο κάνει μία καταπληκτική διαφήμιση συνολικά στην Ελλάδα, στα Ιόνια, όχι μόνο θα έλεγα στους Παξούς, είναι μια σειρά η οποία επωφελήθηκε από χρηματοδοτικό εργαλείο αυτής της Κυβέρνησης. Σκεφτείτε όμως, πόσες φορές παίρνουμε πίσω τα χρήματά μας από τη διαφήμιση η οποία γίνεται από τα δεκάδες εκατομμύρια, εκατοντάδες εκατομμύρια ενδεχομένως, των συνδρομητών της πλατφόρμας αυτής που θα δουν αυτή τη σειρά και νομίζω ότι θα γοητευθούν επαρκώς και θα θέλουν να επισκεφτούν τα Ιόνια νησιά με ακόμα μεγαλύτερη συχνότητα», πρόσθεσε.
«Θα ζητήσουν συγνώμη αυτοί που διαδήλωναν για το “τσιμέντωμα” της Ακρόπολης;»
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφερόμενος στα ζητήματα πολιτισμού, σχολίασε και την αναλυτική έκθεση της UNESCO για την Ακρόπολη, στην οποία τονίζεται πως το μνημείο στον Ιερό Βράχο είναι πρότυπο συντήρησης κληρονομιάς σε παγκόσμιο επίπεδο: «Σήμερα κυκλοφόρησε η έκθεση αξιολόγησης της Ακρόπολης από την αρμόδια επιτροπή της UNESCO, η οποία κρίνει την διαχείριση και την προστασία του μοναδικού αυτού πολιτιστικού θησαυρού ως υποδειγματική. Και αναρωτιέμαι, πού πήγαν σήμερα όλοι αυτοί οι ευαίσθητοι που μιλούσαν για το “τσιμέντωμα” της Ακρόπολης; Και οι οποίοι διαδήλωναν εξοργισμένοι κατά της Υπουργού Πολιτισμού για μια παρέμβαση η οποία κρίθηκε από την ίδια την UNESCO, σήμερα, υποδειγματική.
Αναρωτιέμαι αν θα ζητήσουν συγγνώμη στην Λίνα Μενδώνη. Έχουν και άλλους λόγους να της ζητήσουν συγγνώμη. Θα επανέλθω σε αυτούς στη συνέχεια. Αλλά για ακόμα μία φορά αποδεικνύεται έμπρακτα η τοξικότητα των fake news και το αδίστακτο του χαρακτήρα κάποιων που δεν θα διστάσουν να δυσφημίσουν τη χώρα για να αποκομίσουν, αναρωτιέμαι τι; Κάποια βραχυπρόθεσμα πολιτικά οφέλη όταν όλα αυτά τα οποία έλεγαν καταρρέουν με πάταγο από τον καθ’ ύλην αρμόδιο που δεν είναι άλλος από την ίδια την UNESCO που, όπως σας είπα, κρίνει υποδειγματική τη διαχείριση της Ακρόπολης από την ελληνική Κυβέρνηση. Και εύχομαι, βέβαια, εξίσου υποδειγματική να κρίνει και τη διαχείριση την οποία πρέπει να κάνουμε στην Παλιά Πόλη της Κέρκυρας».
«Τηρήσαμε τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις, θέτουμε το έργο μας στην κρίση των πολιτών»
«Εμείς ξέρουμε τι κάναμε αυτήν την τετραετία και αυτό το έργο θέλουμε να το θέσουμε στην κρίση των πολιτών. Και αυτό θα είναι και το συνολικό μας αφήγημα με το οποίο θα προσέλθουμε σε αυτήν την προεκλογική περίοδο, η οποία θα ξεκινήσει και επίσημα το Σάββατο με την διάλυση της Βουλής και θα έχουμε τέσσερις εβδομάδες να παρουσιάσουμε τον απολογισμό του έργου μας, αλλά κυρίως το σχέδιο τού πού θέλουμε να πάμε την Ελλάδα από εδώ και στο εξής. Οι πολίτες δεν θα μας ψηφίσουν για αυτά τα οποία κάναμε, αλλά θα μας εμπιστευτούν -πιστεύω- διότι διαπίστωσαν συνέπεια λόγων και πράξεων.
Τηρήσαμε τον πυρήνα των προεκλογικών μας δεσμεύσεων, αλλά έχουμε ταυτόχρονα και σχέδιο όχι μόνο για την επόμενη τετραετία, για την επόμενη δεκαετία, πώς θα αλλάξουμε τα Ιόνια και πως θα αλλάξουμε συνολικά την πατρίδα μας.
Και μακάρι, το εύχομαι, ο πολιτικός λόγος να μην εκτραπεί σε άλλη θεματολογία. Εμείς τουλάχιστον θα μείνουμε εστιασμένοι στον πυρήνα της πολιτικής όπως την αντιλαμβανόμαστε και όπως την αντιλαμβάνομαι εγώ προσωπικά, που ο σκοπός της πολιτικής δεν είναι άλλος από το να βελτιώνει τη ζωή όλων των πολιτών και να μπορούμε το μέρισμα της ανάπτυξης, που πρέπει να είναι ισόρροπο σε όλη την πατρίδα, να το μοιράζουμε δίκαια. Και να φτάσουμε επιτέλους να κάνουμε ένα άλμα σύγκλισης με την Ευρώπη. Αυτός είναι ο σκοπός μου για την επόμενη τετραετία», υπογράμμισε ο Πρωθυπουργός.
«Τώρα κάποιοι συνειδητοποιούν πόσο βαθύς και σκοτεινός ήταν ο λάκκος τον οποίο έσκαβαν για άλλους»
«Ίσως ένα σχόλιο μόνο για τις πολύ πρόσφατες εξελίξεις που μονοπωλούν τη θεματολογία των μέσων μαζικής ενημέρωσης. Ίσως τώρα κάποιοι συνειδητοποιούν πόσο βαθύς και σκοτεινός ήταν ο λάκκος τον οποίο έσκαβαν για άλλους. Τίποτα παραπάνω για τα θέματα αυτά», σημείωσε, κλείνοντας την τοποθέτησή του ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
260+ έργα και παρεμβάσεις, προϋπολογισμού 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ
Το πρόγραμμα εδράζεται σε τέσσερις άξονες: τη δημιουργία σύγχρονων δικτύων και υποδομών για την αναπτυξιακή βελτίωση των συνδέσεων και της ασφάλειας των μετακινήσεων, την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών, την υλοποίηση επενδύσεων που προσδίδουν μεγαλύτερη αξία στην περιοχή και την υλοποίηση έργων για τη στήριξη του πρωτογενούς τομέα και την πράσινη μετάβαση.
Στον πυλώνα των υποδομών και των δικτύων, ο φάκελος περιλαμβάνει την κατασκευή της Υποθαλάσσιας Σήραγγας Λευκάδας, προϋπολογισμού 60 εκατομμυρίων ευρώ, που θα ενώσει το νησί του Ιονίου με την Αιτωλοακαρνανία δίνοντας περαιτέρω αναπτυξιακή ώθηση στην περιοχή.
Προβλέπεται επίσης σειρά οδικών έργων, όπως η βελτίωση του υφιστάμενου οδικού άξονα Αργοστόλι – Πόρος (37 χλμ.), ο οποίος συνδέει την πρωτεύουσα (Αργοστόλι) με το κύριο επιβατικό και εμπορικό λιμάνι του νησιού (Πόρος), καθώς και έργα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στο Εθνικό και Επαρχιακό Δίκτυο της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων.
Για τα έργα ύδρευσης στην Κέρκυρα, προορίζονται σε πρώτη φάση 29,1 εκατ. ευρώ και στη συνέχεια 176 εκατ. ευρώ μέσω ΣΔΙΤ, ενώ για την ύδρευση της νότιας Κέρκυρας θα δρομολογηθούν 22,7 εκατ. ευρώ. Στη Λευκάδα, σε εξέλιξη βρίσκεται το έργο μεταφοράς πόσιμου νερού από τις πηγές Αγ. Γεωργίου Λούρου για την εξυπηρέτηση των αστικών κέντρων και οικισμών των Περιφερειακών Ενοτήτων Άρτας, Πρέβεζας, Λευκάδας και Αιτωλοακαρνανίας. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 140 εκατ. ευρώ και θα εξυπηρετεί πληθυσμό της τάξης των 145.000 ατόμων για περίοδο 40 ετών. Και στους Παξούς, υπό εξέλιξη είναι η κατασκευή μίας μονάδας αφαλάτωσης θαλασσινού νερού, έργων που θα ενισχύσει το υφιστάμενο υδραγωγείο καθώς και έργων που θα ενισχύσουν τα υδάτινα αποθέματα στις δύο υφιστάμενες υδατοδεξαμενές.
Μεγάλες παρεμβάσεις έχουν δρομολογηθεί επίσης για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών και των τουριστικών λιμένων των Ιονίων Νήσων. Ειδικότερα, το Σχέδιο Ανάπτυξης του Λιμένα Κέρκυρας περιλαμβάνει την ανάπτυξη μίας μαρίνας μεγάλων σκαφών (mega-yacht marina) δυτικά του τερματικού κρουαζιέρας, χωρητικότητας 98 θαλαμηγών.
Παράλληλα, αναβαθμίζεται ο Λιμένας - Μαρίνα Λευκίμμης Κέρκυρας, με τη δημιουργία παρακείμενης μαρίνας στη Νότια Κέρκυρα, ενώ αξιοποιείται και η Μαρίνα Αργοστολίου που βρίσκεται στον όρμο του Αργοστολίου. Στην τελική φάση βρίσκεται το αγκυροβόλιο τουριστικών σκαφών Βασιλικής Λευκάδας, το οποίο θα περιλαμβάνει έργα προστασίας του αγκυροβολίου, 100 θέσεις ελλιμενισμού, τέσσερα κτίρια εξυπηρέτησης του αγκυροβολίου και διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου.
Ταυτόχρονα, αναβαθμίζονται οι υποδομές των τριών αεροδρομίων της Κέρκυρας, της Κεφαλονιάς και της Ζακύνθου, με εργασίες επέκτασης και εκσυγχρονισμού των αεροσταθμών και των λοιπών υποδομών, ενώ γίνονται παρεμβάσεις σε 13 περιφερειακά αεροδρόμια.
Ο δεύτερος άξονας αποβλέπει στη βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής των πολιτών, με έμφαση σε έργα για την παιδεία, την υγεία, τον πολιτισμό, τη διαχείριση απορριμμάτων και την αποκατάσταση από φυσικές καταστροφές.
Σε ό,τι αφορά την παιδεία, το σχέδιο περιλαμβάνει παρεμβάσεις προϋπολογισμού 69 εκατ. ευρώ για την επέκταση και αναβάθμιση των υποδομών σε όλες τις βαθμίδες και την περαιτέρω ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου. Μεταξύ άλλων, βρίσκονται υπό σχεδιασμό η κατασκευή νέου κτιριακού συγκροτήματος για τη στέγαση του τμήματος Μουσικών Σπουδών Ιονίου Πανεπιστημίου (16,5 εκατ. ευρώ), η συμπλήρωση και βελτίωση υποδομών (Ειδικός Εκπαιδευτικός Εξοπλισμός) στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο (14,4 εκατ. ευρώ) και το σχολικό συγκρότημα Γουβίων-Κοντοκαλίου Κέρκυρας (5,7 εκατ. ευρώ).
Στον τομέα της υγείας, έχουν δρομολογηθεί παρεμβάσεις ύψους 23 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση και επέκταση των νοσοκομείων Κέρκυρας, Κεφαλονιάς και Ζακύνθου και των κέντρων υγείας, αλλά και για τον εκσυγχρονισμό του βιοϊατρικού εξοπλισμού.
Όσον αφορά τα έργα για τον πολιτισμό, 84 εκατ. ευρώ προορίζονται για την ανάδειξη και αποκατάσταση των αρχαιολογικών χώρων, των μνημείων και των πολιτιστικών υποδομών. Μεταξύ αυτών, η αποκατάσταση και ανάδειξη του συγκροτήματος του Αχιλλείου (13 εκατ. ευρώ), η αποκατάσταση του θεάτρου Φοίνικα (6 εκατ. ευρώ), η αποκατάσταση της Villa Rossa (4,2 εκατ. ευρώ), η αποκατάσταση τριών κτηρίων εντός του κτήματος Mon Repos (2,5 εκατ. ευρώ) και η αναδιαμόρφωση του Μουσείου Ασιατικής Τέχνης στην Κέρκυρα (2,4 εκατ. ευρώ), η συντήρηση και αποκατάσταση του οικοδομικού συγκροτήματος της Ιεράς Μονής Στροφάδων Ζακύνθου (13,9 εκατ. ευρώ), το Αρχαιολογικό Μουσείο Αργοστολίου (7,1 εκατ. ευρώ) και η αποπεράτωση του Δημοτικού Θεάτρου Λευκάδας (6,5 εκατ. ευρώ).
Για την αντιμετώπιση του προβλήματος της διαχείρισης αποβλήτων, βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη τρία σημαντικά έργα: η Εγκατάσταση Επεξεργασίας Αστικών Στερεών Αποβλήτων Κέρκυρας, προϋπολογισμού 29,1 εκατ. ευρώ, η Ολοκληρωμένη Εγκατάσταση Διαχείρισης Απορριμμάτων Ζακύνθου, προϋπολογισμού 17,5 εκατ. ευρώ και η Ολοκληρωμένη Διαχείριση Αποβλήτων Κεφαλονιάς, προϋπολογισμού 8,8 εκατ. ευρώ.
Για τη στήριξη των πληγέντων και την αποκατάσταση από φυσικές καταστροφές, κατανέμονται 115,45 εκατ. ευρώ από τα οποία, 73,65 εκατ. ευρώ θα χορηγηθούν στους πληγέντες και 41,8 εκατ. ευρώ θα χρησιμοποιηθούν για αποκαταστάσεις ζημιών και νέες υποδομές. Επιπλέον, σε εξέλιξη βρίσκεται η ανάπτυξη του καινοτόμου επιχειρησιακού συστήματος διαχείρισης φυσικών κινδύνων «Λαέρτης», προϋπολογισμού 4,5 εκατ. ευρώ, που θα εκτιμά και θα αξιολογεί φυσικούς κινδύνους μέσα από την ανάλυση δεδομένων με καινοτόμες μεθοδολογίες και αναμένεται να παραδοθεί τον Δεκέμβριο του 2023.
Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις, το αναπτυξιακό σχέδιο περιλαμβάνει μεγάλες στρατηγικές επενδύσεις στον τουρισμό και ιδιωτικές επενδύσεις στον τουρισμό, στις υπηρεσίες, στην μεταποίηση και στον πρωτογενή τομέα, καθώς και την προώθηση της απασχόλησης μέσω προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα.
Μέσω του αναπτυξιακού νόμου υλοποιούνται ιδιωτικές επενδύσεις 609,56 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 3,82 εκατ. ευρώ στον πρωτογενή τομέα, 9,78 εκατ. ευρώ στη μεταποίηση, 585,7 εκατ. ευρώ στον τουρισμό και 10,26 εκατ. ευρώ στις υπηρεσίες. Η στήριξη των ιδιωτικών επενδύσεων ανέρχεται σε 189,2 εκατ. ευρώ (επιχορηγήσεις επενδύσεων και φορολογικές απαλλαγές).
Όσον αφορά την υποστήριξη του αγροτικού τομέα, δρομολογείται η κατασκευή εξωποτάμιας λιμνοδεξαμενής, προϋπολογισμού 12 εκατ. ευρώ, στην περιοχή της Βασιλικής για την κάλυψη των αρδευτικών αναγκών μέρους του κάμπου της Βασιλικής με υδροδότηση από τις απορροές του ρέματος Ρουπακιά.
Στον τομέα της ενέργειας, υπό σχεδιασμό βρίσκονται ο Νέος Υποσταθμός Σιδαρίου Κέρκυρας, προϋπολογισμού 6 εκατ. ευρώ, και η αναδιάταξη του δικτύου μετά την αναβάθμιση (επαύξηση ισχύος) των υποσταθμών Κέρκυρα Ι & ΙΙ.
Στην παρουσίαση μίλησαν για τους τομείς ευθύνης τους, κατά σειρά, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, ο Υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών Στέλιος Πέτσας, η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη, η Υφυπουργός αρμόδια για Θέματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής Ζέττα Μακρή, η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας Μίνα Γκάγκα, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ αρμόδιος για Θέματα Κρατικής Αρωγής και Αποκατάστασης από Φυσικές Καταστροφές, Χρήστος Τριαντόπουλος, ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων Μανώλης Γραφάκος, ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας και ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Γιώργος Στύλιος. Την παρουσίαση συντόνισε ο Υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος. Προλόγισε η Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων Ρόδη Κράτσα.
Νωρίτερα, ο Πρωθυπουργός επισκέφθηκε το ξενοδοχείο Ikos Dassia, όπου ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις από τον Πρόεδρο του Ομίλου Sani/Ikos Σταύρο Ανδρεάδη και ενημερώθηκε για τα σχέδια κατασκευής της νέας ξενοδοχειακής μονάδας Ikos Odisia. Η σημαντική αυτή επένδυση αναμένεται να δημιουργήσει πολλές νέες θέσεις εργασίας, καθώς οι δύο ξενοδοχειακές μονάδες, με περισσότερες από 2.000 κλίνες αθροιστικά, θα απασχολούν περίπου 1.500 άτομα προσωπικό.
Ολόκληρη η τοποθέτηση του πρωθυπουργού:
Ευχαριστώ πολύ Άκη (Σκέρτσο), αγαπητή Ρόδη (Κράτσα), κυρία Δήμαρχε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι στην Βουλή και στην Κυβέρνηση, κυρίες και κύριοι,
Με πολύ μεγάλη χαρά βρίσκομαι για ακόμη μια φορά σε ένα νησί που αγαπώ ιδιαίτερα, στην Κέρκυρα, για να μπορέσουμε να παρουσιάσουμε μαζί με το πολυπληθές κυβερνητικό κλιμάκιο το σχέδιό μας για την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων του 2030.
Και πράγματι αυτό το έντυπο το οποίο κρατάτε στα χέρια σας είναι το επιστέγασμα μιας συνολικής δουλειάς η οποία έχει γίνει -σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, πρωτίστως με την Περιφέρεια, αλλά και με όλους τους δήμους- για να μπορέσουμε να καταλήξουμε σε ένα αναπτυξιακό σχέδιο το οποίο να είναι ρεαλιστικό, υλοποιήσιμο, με εξασφαλισμένους πόρους χρηματοδότησης αλλά κυρίως, θα έλεγα, με την διάσταση της τοπικής ιδιοκτησίας.
Με έργα και προτάσεις που έχουν έρθει από εσάς, από τα στελέχη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, από τους τέσσερις Βουλευτές μας. Και εδώ θέλω να επισημάνω ότι έχουμε τέσσερις πολύ καλούς και πολύ διεκδικητικούς Βουλευτές που αγωνίζονται ο καθένας ξεχωριστά για τον τόπο του. Και μπορέσαμε, λοιπόν, και εκπονήσαμε αυτό το σχέδιο το οποίο και σας παρουσιάζουμε σήμερα.
Σε αντίθεση με άλλα σχέδια τα οποία ενδεχομένως να σας είχαν παρουσιαστεί στο παρελθόν, η ειδοποιός διαφορά αυτής της προσπάθειας έγκειται στο γεγονός ότι εδώ έχουμε συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, φορείς υλοποίησης και κυρίως χρηματοδότηση. Εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από πολλούς και διαφορετικούς χρηματοδοτικούς πόρους. Διότι βέβαια, για να μπορεί κανείς να υλοποιεί τέτοιες μακροπρόθεσμες αναπτυξιακές πολιτικές χρειάζεται χρηματοδοτικά εργαλεία.
Και θα ήθελα, ξεκινώντας, να επισημάνω ότι αυτή η Κυβέρνηση έχει καταφέρει να εξασφαλίσει χρηματοδοτικά εργαλεία τα οποία πραγματικά είναι πρωτοφανή για τα δεδομένα τουλάχιστον της μεταπολιτευτικής διακυβέρνησης της χώρας. Αναφέρομαι πρωτίστως στο νέο ΕΣΠΑ το οποίο θα έχουμε τη χαρά να υλοποιήσουμε μαζί με τη Ρόδη. Και το λέω -μαζί με τη Ρόδη- επειδή ακούω διάφορα και θέλω να ξεκαθαρίσω, εδώ, ότι η Ρόδη θα είναι και η επόμενη Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων, όπως και εμείς ευχόμαστε να είμαστε η επόμενη Κυβέρνηση και να συνεχίσουμε αυτή την πολύ επιτυχημένη συνεργασία.
Αυξήσαμε το ΠΕΠ από τα 231 εκατομμύρια στα 287 εκατομμύρια. Έχουμε περισσότερους διαθέσιμους πόρους από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Έχουμε το χρηματοδοτικό εργαλείο «Αντώνης Τρίτσης» το οποίο για πρώτη φορά έδωσε τη δυνατότητα στην αυτοδιοίκηση, πρωτίστως Α’ βαθμού, να εντάξει μια σειρά από έργα και να υλοποιεί τέτοια έργα μοναδικής έκτασης και εμβέλειας σε ολόκληρη την επικράτεια.
Και βέβαια, έχουμε το σημαντικότατο πρόσθετο χρηματοδοτικό εργαλείο του Ταμείου Ανάκαμψης, το οποίο θέλω να σας θυμίσω ότι αυτή η Κυβέρνηση διαπραγματεύτηκε. Όχι δεκαεπτά ώρες, πέντε ημέρες μας πήρε η διαπραγμάτευση του Ταμείου Ανάκαμψης. Φέραμε πίσω στην πατρίδα, όμως, 31 δισεκατομμύρια ευρώ πρόσθετους πόρους. Και το αποτύπωμα των οποίων γίνεται ήδη ορατό σε μία σειρά από έργα τα οποία δρομολογούνται και πολλά έργα τα οποία θα υλοποιηθούν από εδώ και στο εξής. Είναι μία πραγματικά πολύ σημαντική παρακαταθήκη. Και θα έλεγα πολύ σημαντική ειδικά για τα νησιά μας. Τα Ιόνια είναι ο πρώτος προορισμός από τους τελευταίους, αλλά αφήσαμε τα νησιά μας τελευταία, πλην Κρήτης, για τις τρεις περιφέρειες που έχουν αυτό το χαρακτηριστικό.
Ναι, εδώ θα συμφωνήσω με αυτό το οποίο είπε ο Βασίλης. Η νησιωτική πολιτική ήταν εξ αρχής το επίκεντρο των κυβερνητικών μας προτεραιοτήτων και πιστεύω ότι τα αποτελέσματα τα οποία έχουμε να δείξουμε αυτά τα τέσσερα χρόνια είναι πραγματικά μετρήσιμα. Και αν πετύχαμε πολλά, μπορούμε να πετύχουμε πολλά περισσότερα από εδώ και στο εξής.
Θα διατρέξω σύντομα, για να μην σας κουράσω, για να μην επαναλάβω τα όσα ενδιαφέροντα είπαν οι προλαλήσαντες, να σταθώ σε κάποια σημεία, σε κάποιες παρεμβάσεις στις οποίες αποδίδω ξεχωριστή σημασία.
Υποδομές: ξεκινήσαμε -και όχι τυχαία- με τις λιμενικές υποδομές. Τα Ιόνια, θα έλεγα, είχαν πολλές εκκρεμότητες σχετικά με τα λιμάνια. Το εύρος παρεμβάσεων είναι πραγματικά πάρα πολύ σημαντικό. Αλλά επιτρέψτε μου να σταθώ ιδιαίτερα σε κάτι το οποίο είχα πει, αν θυμάμαι καλά, σε αυτήν εδώ την αίθουσα πριν από τις εκλογές του 2019. Πώς δηλαδή θα κάνουμε τα Ιόνια νησιά παγκόσμιο προορισμό θαλάσσιου τουρισμού.
Είναι κάτι το οποίο το πετυχαίνουμε με μία σειρά από σημαντικές επενδύσεις που γίνονται σε υποδομές υποδοχής σκαφών. Είχα την ευκαιρία να επισκεφτώ μία από αυτές σήμερα, τη Σπηλιά. Μία μαρίνα η οποία δημιουργείται μέσα στην Παλιά Πόλη. Όπως είπαμε, δημοπρατείται και η μαρίνα για τα mega- yachts λίγο παρακάτω.
Μία σειρά από άλλα έργα υποδομής τα οποία γίνονται για να μπορέσουμε αυτό το οποίο ήδη βλέπουμε να ξετυλίγεται, τα Ιόνια να είναι ένας προορισμός για θαλάσσιο τουρισμό ο οποίος να είναι παγκόσμια ανταγωνιστικός, να μπορεί να συνεχίσει να εξελίσσεται, διότι γνωρίζαμε πολύ καλά ότι τα νησιά είναι πανέμορφα πλην όμως οι υποδομές έπασχαν. Νομίζω ότι αυτό το κενό, το αναπτυξιακό κενό, πια, σε μεγάλο βαθμό γεφυρώνεται. Και αυτό προφανώς ισχύει και για τα λιμάνια μας, όπου έχουμε παρεμβάσεις σε μία σειρά από λιμάνια, από τα μεγάλα νησιά μέχρι τα πιο μικρά νησιά.
Για τις οδικές μας συνδέσεις δεν θα πω πολλά. Παρουσιάζονται πολύ αναλυτικά οι παρεμβάσεις που κάνουμε σε όλα τα νησιά στο έντυπο το οποίο δίνουμε σήμερα στην δημοσιότητα.
Να σταθώ ιδιαίτερα για την Κεφαλονιά στο δρόμο Αργοστόλι-Πόρος. Είναι σημαντικό έργο, είναι πολλά τα λεφτά για την Κεφαλονιά και δύσκολο τεχνικά έργο, 55 εκατομμύρια.
Και βέβαια στην Υποθαλάσσια της Λευκάδος, ένα έργο το οποίο μπορεί πραγματικά να αλλάξει τα δεδομένα, το οποίο χρειάζεται ακόμα να ολοκληρώσουμε γρήγορα τη μελετητική ωριμότητα. Και ελπίζω, βέβαια, όταν ολοκληρωθεί η Υποθαλάσσια, να εξακολουθείτε να διεκδικείτε τη νησιωτικότητα και να μην την απωλέσετε καθώς θα έχετε αποκτήσει πια μία σύγχρονη οδική σύνδεση.
Και βέβαια, μιας και μιλάμε για έργα υποδομής, ειδικά, θα έλεγα, για τη Λευκάδα, να μην ξεχνάμε μία σειρά από έργα τα οποία γίνονται στην Αιτωλοακαρνανία. Και αναφέρομαι ιδιαίτερα στον άξονα, τον πολύ σημαντικό άξονα Αμφιλοχίας-Βόνιτσας, ένα έργο το οποίο μάλιστα ολοκληρώνεται πιο γρήγορα από ό,τι το είχαμε δρομολογήσει και το οποίο φυσικά θα φέρει τη Λευκάδα, αλλά και όλα τα παράκτια της Αιτωλοακαρνανίας και την Πρέβεζα, πολύ πιο κοντά στον κύριο οδικό κορμό της Ιονίας Οδού.
Και βέβαια, μιας και μιλάμε για έργα υποδομής, μην ξεχνάμε και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Αναφέρθηκαν οι προλαλήσαντες στο πόσο σημαντική είναι η σύνδεση μεταξύ Ηγουμενίτσας και Κέρκυρας. Εκεί έχουμε πια πλειοδότη. Το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Η ανάπτυξη του λιμανιού της Ηγουμενίτσας προφανώς είναι πάρα πολύ σημαντική και για την ίδια την ανάπτυξη της Κέρκυρας.
Τώρα, για τα ζητήματα των υποδομών θα πω δύο κουβέντες ακόμα για δύο θέματα τα οποία μας είχαν απασχολήσει πάρα πολύ πριν από τέσσερα χρόνια, όταν πάλι είχαμε έρθει να μιλήσουμε σε αυτόν ακριβώς το χώρο.
Απορρίμματα. Τα είπε ο Μανώλης. Η κατάσταση, τη θυμάστε καλά, ήταν αποκαλυπτική όχι μόνο εδώ στην Κέρκυρα, συνολικά βρήκαμε μία κατάσταση τραγική στα θέματα της διαχείρισης απορριμμάτων. Όλα με τον τρόπο τους έχουν δρομολογηθεί. Η Κέρκυρα αντικειμενικά έχει καθαρίσει σε σχέση με την κατάσταση η οποία επικρατούσε.
Αλλά δεν αναφερόμαστε μόνο στη διαχείριση του παρόντος, πρέπει να σχεδιάζουμε και το μέλλον. Και το μέλλον είναι ένα μέλλον με πολύ περισσότερη ανακύκλωση, με καλύτερη αξιοποίηση, πρωτίστως ενεργειακή αξιοποίηση των υπολειμμάτων, χωρίς πια χώρους υγειονομικής ταφής. Γι’ αυτό το μέλλον εργαζόμαστε. Προς εκεί εξάλλου μας σπρώχνουν, μας υποχρεώνουν να πάμε οι κατευθυντήριες οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και φυσικά δεν μπορούμε να συζητάμε για τουρισμό, για ανάπτυξη, χωρίς να έχουμε λύσει βασικά ζητήματα και βασικές εκκρεμότητες που έχουν έρθει από το παρελθόν, είτε μιλάμε για τη διαχείριση των στερεών απορριμμάτων, είτε μιλάμε για τα λύματα, για βιολογικούς καθαρισμούς. Νησιά τα οποία είναι πανέμορφα, τα οποία μάλιστα πολυδιαφημίζονται πια και με σειρές οι οποίες κάνουν το γύρο του κόσμου στο εξωτερικό.
Ανοίγω παρένθεση, το «Maestro», το οποίο κάνει μία καταπληκτική διαφήμιση συνολικά στην Ελλάδα, στα Ιόνια, όχι μόνο θα έλεγα στους Παξούς, είναι μια σειρά η οποία επωφελήθηκε από χρηματοδοτικό εργαλείο αυτής της Κυβέρνησης. Σκεφτείτε όμως, πόσες φορές παίρνουμε πίσω τα χρήματά μας από τη διαφήμιση η οποία γίνεται από τα δεκάδες εκατομμύρια, εκατοντάδες εκατομμύρια ενδεχομένως, των συνδρομητών της πλατφόρμας αυτής που θα δουν αυτή τη σειρά και νομίζω ότι θα γοητευθούν επαρκώς και θα θέλουν να επισκεφτούν τα Ιόνια νησιά με ακόμα μεγαλύτερη συχνότητα.
Μιας και μιλάμε για υποδομές, να μην αμελήσω -και νομίζω το ξέρετε καλά- τις σημαντικές παρεμβάσεις που κάναμε μετά τις θεομηνίες οι οποίες έπληξαν τα νησιά, πρωτίστως την Κεφαλονιά, την Ιθάκη. Νομίζω ότι έχουμε πια δρομολογήσει ένα διαφορετικό πλαίσιο κρατικής αρωγής, το οποίο πολύ πιο γρήγορα μπορεί να παρεμβαίνει, να θεραπεύει τις ζημιές, αλλά πρέπει να προλαμβάνουμε κιόλας και πρέπει να γνωρίζουμε ότι τα ζητήματα που αφορούν την ανθεκτικότητα και την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή, τα ζητήματα που αφορούν συνολικά την πολιτική προστασία -και μιλάω βέβαια σε μία περιοχή η οποία έχει τα δικά της ζητήματα λόγω του γεωλογικού χαρακτήρα των Ιονίων- μας υποχρεώνουν πια να επενδύουμε πολύ περισσότερο στην πρόληψη και στην πολιτική προστασία συνολικά. Ένα από τα 13 Περιφερειακά Κέντρα Συντονισμού της Πολιτικής Προστασίας θα γίνει στην Λευκάδα. Είναι μια πολύ σημαντική παρέμβαση -και αυτή χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης- διότι πια γνωρίζουμε ότι τα ζητήματα της ανθεκτικότητας απέναντι στις φυσικές καταστροφές και στην κλιματική αλλαγή πρέπει να τα αντιμετωπίζουμε με πολύ μεγαλύτερη σοβαρότητα απ’ ό,τι τα αντιμετωπίζαμε μέχρι σήμερα.
Βέβαια, μιας και μιλάμε για υποδομές, να πούμε κάτι στο οποίο δεν αναφέρθηκε κανείς από τους προλαλήσαντες. Ίσως διότι το θεωρούμε πια δεδομένο. Τα τρία καινούργια αεροδρόμια: Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Ζάκυνθος. Θυμηθείτε πώς ήταν τα αεροδρόμια πριν ολοκληρωθεί το έργο της σημαντικής αναβάθμισης. Και αυτό έργο το οποίο σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Κάποιοι ήταν απέναντι στα έργα αυτά. Αναρωτιέμαι τι έχουν να πουν τώρα που βλέπουν πεντακάθαρα αεροδρόμια να λειτουργούν υποδειγματικά. Προφανώς επαρκώς ανταγωνιστικά για να προσελκύουν αυτό τον αριθμό πτήσεων για τον οποίο μας μίλησε ο Υπουργός Τουρισμού.
Δεν θα μπορούσαμε να φανταστούμε ανάπτυξη, ειδικά στα Ιόνια τα οποία είναι πολύ εξαρτημένα -με την σχετική εξαίρεση της Λευκάδας- από εισερχόμενο τουρισμό ο οποίος έρχεται αεροπορικά, χωρίς την σημαντικότατη αναβάθμιση, η οποία ολοκληρώθηκε πια, των 13 περιφερειακών αεροδρομίων.
Έρχομαι τώρα σε έναν πολύ σημαντικό τομέα, στα θέματα του πολιτισμού. Είχα την ευκαιρία να επισκεφτώ μια σειρά από πολιτιστικούς προορισμούς της Κέρκυρας σήμερα και να θαυμάσω για ακόμη μια φορά αυτό τον μοναδικό πολιτιστικό πλούτο ο οποίος δεν περιορίζεται προφανώς μόνο στην Κέρκυρα, καθώς όλα τα Ιόνια έχουν ένα εξαιρετικά πλούσιο πολιτιστικό δυναμικό το οποίο αυτή η κυβέρνηση αναδεικνύει με πολύ μεγάλη μεθοδικότητα.
Και είχαμε πει από το 2019 ότι ο πολιτισμός, εκτός από μια υποχρέωση προστασίας της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, είναι και ένας σημαντικός αναπτυξιακός βραχίονας. Και για πρώτη φορά καταφέρνουμε -και έχουμε βήματα ακόμα να κάνουμε- να συνδέσουμε ουσιαστικά τον πολιτισμό με τον τουρισμό και με τον πρωτογενή τομέα. Σε συνδυασμό με τις πολιτικές βιωσιμότητας συνθέτουν ένα τετράγωνο το οποίο αποτελεί ουσιαστικά το αναπτυξιακό μέλλον για ολόκληρη την πατρίδα μας, όχι μόνο για τα νησιά μας.
Και βέβαια, το Μουσείο στο Αργοστόλι, το οποίο θα δημοπρατηθεί παρά τις πολύ μεγάλες δυσκολίες, είναι ένα παράδειγμα μόνο σημαντικών παρεμβάσεων που γίνονται στον τομέα αυτό. Και στη Ζάκυνθο κάνουμε πολλές σημαντικές παρεμβάσεις, αλλά βέβαια εδώ στην Κέρκυρα έχουμε την πρόσθετη υποχρέωση να πρέπει να διαχειριστούμε ένα Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς, προστατευμένο από την UNESCO.
Α, και μιας και μιλάμε για UNESCO. Σήμερα κυκλοφόρησε η έκθεση αξιολόγησης της Ακρόπολης από την αρμόδια επιτροπή της UNESCO, η οποία κρίνει την διαχείριση και την προστασία του μοναδικού αυτού πολιτιστικού θησαυρού ως υποδειγματική. Και αναρωτιέμαι, πού πήγαν σήμερα όλοι αυτοί οι ευαίσθητοι που μιλούσαν για το «τσιμέντωμα» της Ακρόπολης; Και οι οποίοι διαδήλωναν εξοργισμένοι κατά της Υπουργού Πολιτισμού για μια παρέμβαση η οποία κρίθηκε από την ίδια την UNESCO, σήμερα, υποδειγματική.
Αναρωτιέμαι αν θα ζητήσουν συγγνώμη στην Λίνα Μενδώνη. Έχουν και άλλους λόγους να της ζητήσουν συγγνώμη. Θα επανέλθω σε αυτούς στη συνέχεια. Αλλά για ακόμα μία φορά αποδεικνύεται έμπρακτα η τοξικότητα των fake news και το αδίστακτο του χαρακτήρα κάποιων που δεν θα διστάσουν να δυσφημίσουν τη χώρα για να αποκομίσουν, αναρωτιέμαι τι; Κάποια βραχυπρόθεσμα πολιτικά οφέλη όταν όλα αυτά τα οποία έλεγαν καταρρέουν με πάταγο από τον καθ’ ύλην αρμόδιο που δεν είναι άλλος από την ίδια την UNESCO που, όπως σας είπα, κρίνει υποδειγματική τη διαχείριση της Ακρόπολης από την ελληνική Κυβέρνηση. Και εύχομαι, βέβαια, εξίσου υποδειγματική να κρίνει και τη διαχείριση την οποία πρέπει να κάνουμε στην Παλιά Πόλη της Κέρκυρας.
Διότι, μην έχουμε αυταπάτες -και εδώ μερικές φορές συγχωρέστε με αν είμαι και λίγο δυσάρεστος, αλλά μου αρέσει να λέω τα πράγματα με το όνομά τους- η UNESCO είναι μία τεράστια προίκα για την Κέρκυρα, συνεπάγεται όμως και υποχρεώσεις. Και τις υποχρεώσεις αυτές θα πρέπει να τις συνυπολογίσουμε όλες και όλοι και να μπορέσουμε να δουλέψουμε μαζί, Κυβέρνηση, Περιφέρεια, Δήμος, να ενεργοποιήσουμε και πάλι τον Φορέα Διαχείρισης της Παλιάς Πόλης και να τρέξουμε μία σειρά από παρεμβάσεις που νομίζω ότι σε ένα βαθμό υποδεικνύονται και από τη μελέτη την οποία έχουμε κάνει για τα δύο μας Φρούρια και για τη σύνδεσή τους και για το πώς μπορούμε να φανταστούμε την πόλη της Κέρκυρας, όχι μόνο σήμερα αλλά σε πέντε, δέκα, είκοσι χρόνια από τώρα.
Και αν αυτό απαιτεί να ξεβολευτούν ενδεχομένως κάποιοι που βλέπουν το προσωρινό όφελος αλλά δεν αντιλαμβάνονται τη μακροχρόνια ζημιά, αυτό θα πρέπει να γίνει. Διότι ένα λάθος δεν μπορούμε να επαναλάβουμε, να αρκεστούμε στα εντυπωσιακά αποτελέσματα του τουρισμού, γιατί είναι πράγματι εντυπωσιακά, και να μην αντιληφθούμε ότι τώρα πρέπει να επενδύσουμε στην επόμενη ημέρα του τουριστικού μας προϊόντος. Και δεν υπάρχει επόμενη ημέρα του τουρισμού χωρίς προστασία του περιβάλλοντος και προφανώς χωρίς προστασία της ίδιας της πολιτιστικής κληρονομιάς, όταν μιλάμε για ένα ζωντανό μνημείο, όπως είναι η ίδια η Παλιά Πόλη της Κέρκυρας.
Φαντάζομαι ότι είναι κάτι το οποίο, το πόσο δυναμική είναι η πόλη, το πόσο χαμογελαστός ήταν ο κόσμος ο οποίος ήρθε, το πόσα ρεκόρ έσπασε η Κέρκυρα φέτος το Πάσχα, φαντάζομαι ότι θα το αντιλήφθηκε και ο Αρχηγός της Αντιπολίτευσης, ο οποίος ήρθε εδώ. Κατά τα άλλα είχε προβλέψει ένα μαύρο Πάσχα, το τελευταίο φτωχικό τραπέζι. Φαντάζομαι ότι εδώ είδε βασικά χαμογελαστά και ευχαριστημένα πρόσωπα.
Και αν κρίνω τουλάχιστον από τις αντιδράσεις των επαγγελματιών με τους οποίους μίλησα σήμερα, υπάρχει μία μεγάλη ικανοποίηση για το πώς πήγε το Πάσχα συνολικά στην Κέρκυρα, αλλά και για το πώς πηγαίνει και ο τουρισμός συνολικά.
Άρα, τα ζητήματα της πολιτιστικής κληρονομιάς θα πρέπει να τα δούμε ενδεχομένως μέσα από μία διαφορετική οπτική. Όπου έχουμε καθυστερήσεις είμαστε εδώ για να τα δούμε και να τα διορθώσουμε. Θα το πω, δεν είμαι ικανοποιημένος από την πρόοδο στο Αχίλλειο. Και εδώ πρέπει να συμφωνήσουμε και να δούμε αν μπορούμε να επισκευάσουμε ουσιαστικά το Αχίλλειο κρατώντας το ταυτόχρονα σε λειτουργία ή αν πρέπει να πάρουμε μία απόφαση ότι για να τρέξουμε γρήγορα το έργο αυτό θα πρέπει ενδεχομένως να το κλείσουμε για δύο ή τρία χρόνια, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει.
Αλλά, είναι ζητήματα τα οποία νομίζω ότι πρέπει να τα συζητήσουμε και να τα συζητήσουμε με ειλικρίνεια έχοντας πάντα υπόψη μας, τονίζω, όχι μόνο το βραχυπρόθεσμο όφελος αλλά την μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του τουρισμού μας.
Και πράγματι αυτά τα οποία έχουν γίνει εδώ, ειδικά στην Κέρκυρα, αλλά τα νούμερα είναι αντίστοιχα και για τα υπόλοιπα νησιά, τα Ιόνια Νησιά ήταν πρωταγωνιστές στην τουριστική ανάκαμψη του 2022 και θα είναι πρωταγωνιστές και το 2023 και αυτό αποτυπώνεται φυσικά και στα οικονομικά αποτελέσματα.
Έχουμε μεγαλύτερη ανάπτυξη στα Ιόνια από ό,τι έχουμε στην υπόλοιπη χώρα. Έχουμε μικρότερη ανεργία, έχουμε υψηλότερους μισθούς διότι και ο τουρισμός μας, ο ποιοτικός τουρισμός, είναι αυτός ο οποίος μπορεί τελικά να δώσει υψηλότερους μισθούς και να μην αρκείται κανείς στις επαγγελματικές κλαδικές συμβάσεις οι οποίες υπογράφονται.
Σημαντικότατες επενδύσεις που δρομολογούνται σε πολύ αναβαθμισμένο τουριστικό προϊόν. Αυτά είναι τα ξενοδοχεία και οι υποδομές που θα πληρώσουν καλύτερους μισθούς, που θα εκπαιδεύσουν το προσωπικό τους, έτσι ώστε να μπορεί να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις μίας τουριστικής αγοράς η οποία αλλάζει, που θα απαιτήσουν από τους παραγωγούς του πρωτογενούς τομέα ποιοτικά προϊόντα, διότι θα θέλουν να αγοράζουν προϊόντα από τους τοπικούς παραγωγούς, που θα συμπαρασύρουν τελικά σε μία πορεία αναβάθμισης όλη την τοπική οικονομία και όλη την τοπική αγορά.
Οπότε, νομίζω, έχουμε λόγο να είμαστε αισιόδοξοι για τη φετινή τουριστική περίοδο και πιστεύω ότι όταν με το καλό κάνουμε το ταμείο στο τέλος του έτους θα είμαστε πολύ ικανοποιημένοι.
Και δεν πρέπει να ξεχνάμε βέβαια ότι τα έσοδα από τον τουρισμό είναι πολύ σημαντικά για την εθνική οικονομία και είναι αυτά τα οποία σε ένα βαθμό μάς επιτρέπουν να μπορούμε να χρηματοδοτούμε μία σειρά από πολιτικές, κοινωνικές πολιτικές, καλή ώρα στην παιδεία, στην υγεία.
Αναφέρθηκε η Ζέτα στους πρώτους διορισμούς τακτικού προσωπικού που έγιναν μετά από 12 χρόνια. Παραπάνω από 1.000 συνολικά στα Ιόνια. Τις παρεμβάσεις που γίνονται στα Πρότυπα και στα Πειραματικά μας σχολεία.
Επισκεπτόμενος το Μουσείο Καποδίστρια, ο ευγενέστατος κύριος, ο οποίος με ξενάγησε, μου έδειξε ένα πολύ ενδιαφέρον ντοκουμέντο από το 1806, όταν ο ίδιος ο Καποδίστριας, αναγνωρίζοντας την αριστεία, βράβευε τους αριστούχους μαθητές των σχολείων εκείνης της εποχής.
Είναι για εμάς η αριστεία και η επιβράβευση της διάκρισης μία έννοια την οποία θα εξακολουθούμε να υποστηρίζουμε. Έχετε την τύχη να έχετε ένα δυναμικό πανεπιστήμιο το οποίο μπορεί να βρει τη θέση του και να συνδεθεί και με την πολιτιστική παράδοση του τόπου, αλλά και με τις ιδιαιτερότητες και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της τοπικής οικονομίας. Και βέβαια και νοσοκομεία, τα οποία παρά τις δυσκολίες -καλή επιτυχία στην καινούργια Διευθύντρια του νοσοκομείου, την καινούργια διοικήτρια του νοσοκομείου μας στην Κέρκυρα.
Νομίζω ότι έχουμε καταφέρει να λύσουμε αρκετά από τα προβλήματα των νοσοκομείων, όμως θα το ξαναπώ, για μένα η συνολική αναμόρφωση του Εθνικού Συστήματος Υγείας είναι ένα τεράστιο στοίχημα για την επόμενη τετραετία. Και βέβαια, πολλοί από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, ειδικά αυτοί οι οποίοι θα αναμορφώσουν τα κέντρα υγείας όλης της χώρας, αλλά και τα τμήματα επειγόντων περιστατικών, είναι χρήματα του Ταμείου Ανάκαμψης, τα οποία εμείς επιλέξαμε να στρέψουμε προς τη δημόσια υγεία.
Οπότε για να κλείσω, κυρίες και κύριοι, και να μην σας κουράσω πάρα πολύ και να μη ξαναπώ δύο φορές αυτά τα οποία θέλω να πω και σήμερα το απόγευμα στην ομιλία την οποία θα έχουμε στο θέατρο. Θα ήθελα απλά να αναλογιστείτε ποιο είναι το αποτύπωμα του έργου το οποίο θέτουμε στην κρίση των πολιτών αυτήν την τετραετία, τι έγινε την προηγούμενη τετραετία.
Διότι να το πω έτσι όπως το αισθάνομαι. Τα Ιόνια έδωσαν ποσοστά τα οποία ήταν μικρότερη η διαφορά εδώ μεταξύ Νέας Δημοκρατίας και ΣΥΡΙΖΑ σε σχέση με τα εθνικά ποσοστά και αναρωτιέμαι γιατί άραγε; Τώρα που υπάρχει ένα έργο συγκεκριμένο το οποίο έχουμε δείξει, άρα υπάρχει και ένα σχέδιο για την επόμενη τετραετία, είμαι σίγουρος ότι και οι πολίτες συνολικά των Ιονίων θα αναγνωρίσουν αυτήν την προσπάθεια η οποία γίνεται.
Μία κυβέρνηση η οποία ποτέ δεν έκρυψε τις αδυναμίες της και αναγνώρισε με θάρρος τα λάθη της, αλλά σίγουρα εδώ στο Ιόνιο -και αυτό ισχύει και για την κατάσταση στην οποία βρέθηκε η Περιφέρεια- δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η προηγούμενη περιφερειακή διοίκηση ήταν διοίκηση η οποία ήταν φιλική προς την προηγούμενη κυβέρνηση. Αναρωτιέμαι, λοιπόν, τι ακριβώς έγινε την προηγούμενη τετραετία.
Εμείς ξέρουμε τι κάναμε αυτήν την τετραετία και αυτό το έργο θέλουμε να το θέσουμε στην κρίση των πολιτών. Και αυτό θα είναι και το συνολικό μας αφήγημα με το οποίο θα προσέλθουμε σε αυτήν την προεκλογική περίοδο, η οποία θα ξεκινήσει και επίσημα το Σάββατο με την διάλυση της Βουλής και θα έχουμε τέσσερις εβδομάδες να παρουσιάσουμε τον απολογισμό του έργου μας, αλλά κυρίως το σχέδιο τού πού θέλουμε να πάμε την Ελλάδα από εδώ και στο εξής. Οι πολίτες δεν θα μας ψηφίσουν για αυτά τα οποία κάναμε, αλλά θα μας εμπιστευτούν -πιστεύω- διότι διαπίστωσαν συνέπεια λόγων και πράξεων.
Τηρήσαμε τον πυρήνα των προεκλογικών μας δεσμεύσεων, αλλά έχουμε ταυτόχρονα και σχέδιο όχι μόνο για την επόμενη τετραετία, για την επόμενη δεκαετία, πώς θα αλλάξουμε τα Ιόνια και πως θα αλλάξουμε συνολικά την πατρίδα μας.
Και μακάρι, το εύχομαι, ο πολιτικός λόγος να μην εκτραπεί σε άλλη θεματολογία. Εμείς τουλάχιστον θα μείνουμε εστιασμένοι στον πυρήνα της πολιτικής όπως την αντιλαμβανόμαστε και όπως την αντιλαμβάνομαι εγώ προσωπικά, που ο σκοπός της πολιτικής δεν είναι άλλος από το να βελτιώνει τη ζωή όλων των πολιτών και να μπορούμε το μέρισμα της ανάπτυξης, που πρέπει να είναι ισόρροπο σε όλη την πατρίδα, να το μοιράζουμε δίκαια. Και να φτάσουμε επιτέλους να κάνουμε ένα άλμα σύγκλισης με την Ευρώπη. Αυτός είναι ο σκοπός μου για την επόμενη τετραετία. Και βέβαια να μείνουμε σε αυτά.
Ίσως ένα σχόλιο μόνο για τις πολύ πρόσφατες εξελίξεις που μονοπωλούν τη θεματολογία των μέσων μαζικής ενημέρωσης. Ίσως τώρα κάποιοι συνειδητοποιούν πόσο βαθύς και σκοτεινός ήταν ο λάκκος τον οποίο έσκαβαν για άλλους. Τίποτα παραπάνω για τα θέματα αυτά. Τα υπόλοιπα θα έχουμε την ευκαιρία να τα πούμε το βράδυ.
Να είστε καλά, σας ευχαριστώ πάρα πολύ.
Και χρόνια πολλά και καλό αγώνα.
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr