• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube Channel Follow us on FaceBook Follow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStore ΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
Αυτά είναι τα πρώτα 8 σημεία που θα μπουν οι «έξυπνες» κάμερες στους δρόμους της Αττικής«Είμαι σε απόγνωση»: Αυτοκινητιστής έχασε τη δουλειά του επειδή το υπουργείο Μεταφορών ξέμεινε από ταχογράφουςΟι αγρότες, απεγνωσμένοι, κλιμακώνουν: Σήμερα οι αποφάσεις - Ανοιχτό ακόμη και το κλείσιμο του λιμανιού ΒόλουΑπίστευτες εικόνες στον Βόλο: Σκάφος του Λιμενικού «σκαρφάλωσε» πάνω στον κυματοθραύστη
Πρωινή ενημέρωση: ➔ Δείτε τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων | ➔ Μάθετε περισσότερα για τον καιρό σήμερα | ➔ Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα
Homepage ┋   Οικονομία   ┋   16.07.2025 16:09
Μαρία Λιλιοπούλου
Μαρία Λιλιοπούλου

Συντάκτρια

Ενότητες στο άρθρο: 📌 Αβέβαιο ακόμα το χρονοδιάγραμμα για τη Γραμμή 4

ΑΒΑΞ: Δυναμικό πλάνο πενταετίας με αύξηση μερίσματος, επενδύσεις και ισχυρά οικονομικά μεγέθη - Επιμένουν τα εμπόδια στη Γραμμή 4 του Μετρό

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο  
Έργα στο μετρό (ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI)
Έργα στο μετρό (ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI)

Με σαφή προσανατολισμό στη σταθερή μεγέθυνση και τη διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων, ο Όμιλος ΑΒΑΞ ανακοίνωσε ένα δυναμικό πλάνο πενταετίας που περιλαμβάνει μείωση του καθαρού δανεισμού κάτω από τα 100 εκατ. ευρώ, αύξηση των EBITDA στα 150 εκατ. ευρώ και περαιτέρω επιβράβευση των μετόχων, όπως φάνηκε ήδη από την ετήσια γενική συνέλευση, όπου ανακοινώθηκε διανομή μερίσματος 0,07 ευρώ ανά μετοχή — αυξημένου κατά 130% σε σχέση με το 2023.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ελλάδα | 16.07.2025 14:32
«Πόρτα» σε ηλικιωμένους έριξε beach bar της Επανομής γιατί του «χαλούσαν την εικόνα»

Ο πρόεδρος του Ομίλου, Χρήστος Ιωάννου, ανέδειξε τη στρατηγική στόχευση της εταιρείας για παραγωγή EBITDA κατά 40% από μη κατασκευαστικές δραστηριότητες, όπως παραχωρήσεις, μαρίνες, real estate και ενέργεια, ενισχύοντας τη διασπορά κινδύνου και διαμορφώνοντας ένα πιο ανθεκτικό επιχειρηματικό μοντέλο. Στο πλαίσιο αυτό, η AVAX Development «τρέχει» ήδη επενδυτικό πρόγραμμα για ανάπτυξη και πώληση οικιστικών συγκροτημάτων 15.000 τ.μ. και αξίας άνω των 70 εκατ. ευρώ σε νησιωτικούς προορισμούς, ενώ μέσω της iXiON Energy, δρομολογείται έργο αποθήκευσης ενέργειας 100 MWh στη Βοιωτία.

Η υγιής χρηματοοικονομική θέση ενισχύεται περαιτέρω με την επιτυχή αναχρηματοδότηση μέρους του δανεισμού, ύψους 180 εκατ. ευρώ, μέσω νέου Ομολογιακού Δανείου 300 εκατ. ευρώ από την ΑΒΑΞ Παραχωρήσεις. Το υπόλοιπο των 120 εκατ. ευρώ διατίθεται για νέες επενδύσεις, μεταξύ των οποίων η αύξηση της συμμετοχής στην Ολυμπία Οδό και η ενίσχυση της παρουσίας στο Flyover Θεσσαλονίκης. Η αναχρηματοδότηση απελευθερώνει ταμειακές ροές για να κατευθυνθούν σε μελλοντικά έργα παραχωρήσεων, ενέργειας και real estate, ενώ ο καθαρός δανεισμός σε επίπεδο μητρικής έχει ήδη περιοριστεί στα 62 εκατ. ευρώ.

Αβέβαιο ακόμα το χρονοδιάγραμμα για τη Γραμμή 4

Ο Διευθύνων Σύμβουλος, Κωνσταντίνος Μιτζάλης, αναφέρθηκε εκτενώς στον κλάδο κατασκευής σημειώνοντας ότι στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ο ένας μετροπόντικας έχει ήδη διανύσει το 60% της διαδρομής του και βρίσκεται στα 3,3 χλμ, πλησιάζοντας τον σταθμό Πανεπιστημιούπολη, ενώ ο δεύτερος έχει ήδη φτάσει το 1,6 χλμ. και κινείται προς τον σταθμό Ελικώνος.

Παρά την ...υπόγεια πρόοδο του έργου βέβαια, ο χρονικός ορίζοντας παράδοσης της Γραμμής παραμένει αβέβαιος με τον κ. Μιτζάλη να σημειώνει πως «πρέπει να υπάρχει ένα χρονοδιάγραμμα. Αυτό το χρονοδιάγραμμα για να είναι σοβαρό πρέπει να έχεις όλους τους παράγοντες που θα το επηρεάσουν. Προσπαθούμε με την Ελληνικό Μετρό να καταλήξουμε σε ένα σωστό χρονοδιάγραμμα, κάνοντας εμείς ό,τι είναι δυνατόν για να συντμήσουμε αυτόν τον χρόνο που χάθηκε αυτό διάστημα. Δεν είμαστε αυτή τη στιγμή έτοιμοι να ξέρουμε πότε θα τελειώσει. Μπορώ να διαβεβαιώσω όμως ότι από τη δική μας μεριά, μέσα στα πλαίσια της τεχνικής, θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να φέρουμε πιο κοντά το πέρας του έργου. Όλοι θέλουν το αποτέλεσμα, αλλά σε τέτοια έργα είναι πολύ δύσκολο να φτάσουμε εκεί», τόνισε.

Επανέλαβε ότι σε αυτό το έργο υπήρξε η καθοριστική για την εξέλιξή του και τον χρόνο ολοκλήρωσης πρωτοτυπία της μεθόδου που ακολουθήθηκε με τις πρόδρομες εργασίες: «Πρέπει στους χώρους των σταθμών να έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαραίτητες πρόδρομες εργασίες, για να ξεκαθαρίσει ώστε να κατασκευαστεί ο σταθμός, δηλαδή μετακινήσεις δικτύων (ΕΥΔΑΠ, ΔΕΔΔΗΕ, φυσικό αέριο κλπ) και κυριότερα αρχαιολογικές εργασίες. Εδώ έγινε ξεχωριστή εργολαβία για τις πρόδρομες εργασίες που καθυστέρησε λόγω δικαστικών προσφυγών, με αποτέλεσμα να ξεκινήσει μόλις δύο μήνες πριν τη δική μας κύρια εργολαβία. Με αποτέλεσμα να γίνονται διαδοχικές καθυστερήσεις - και μην σας φανεί περίεργο παραλαμβάνουμε τους χώρους των σταθμών με καθυστερήσεις ως και τρία χρόνια», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Εως και σήμερα, όπως πρόσφατα είχε γράψει το «ethnos.gr» σε ρεπορτάζ του, απομένουν προς παράδοση τα εργοτάξια σε Πανεπιστημιούπολη, Ριζάρη και Γουδή όπου λόγω του μεγάλου αγωγού της ΕΥΔΑΠ παραμένει άγνωστο τι θα γίνει.

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα έργα ο κ. Μιτζάλης είπε πως το Flyover της Θεσσαλονίκης προχωρά βάσει σχεδιασμού, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2027, ενώ την ίδια χρονιά αναμένεται να ολοκληρωθούν και τα τρία νοσοκομεία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Ειδική αναφορά έκανε στην πρόωρη παράδοση στις 31 Ιουλίου επιπλέον 9 χλμ. από το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου, συνολικά δηλαδή 12 χλμ. αντί για 3, που όριζε η συμβατική προθεσμία.

Να σημειωθεί ότι το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων του Ομίλου παραμένει σταθερά υψηλό, στα 3 δισ. ευρώ, χάρη σε νέες συμβάσεις του τελευταίου εξαμήνου που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τα έργα αποκατάστασης από τη θεομηνία Daniel, καθώς και μεγάλα ιδιωτικά έργα (Παπαστράτος, Σκλαβενίτης).

Ως προς τα έργα της Θεσσαλίας, αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του φθινοπώρου. Το σιδηροδρομικό εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί υπό πίεση εμπρόθεσμα προκειμένου να μη χαθούν οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης. Το ίδιο και τα ορόσημα του οδικού έργου που χρηματοδοτούνται από τους ίδιους πόρους.

Οι ενοποιημένες πωλήσεις του 2024 έφτασαν τα 651 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 44% έναντι του 2023, ενώ στο α’ τρίμηνο του 2025 σημειώθηκε αύξηση 23% στον κύκλο εργασιών.

Η μετοχή της ΑΒΑΞ έχει ενισχυθεί κατά 50% από τις αρχές του 2025, ξεπερνώντας αισθητά τον Γενικό Δείκτη του ΧΑΑ. Ο λόγος EV/EBITDA βρίσκεται στις 5,5 φορές, επίπεδο που εξακολουθεί να αποτελεί discount σε σχέση με τον κλάδο, εγχώρια και διεθνώς. Η ενίσχυση της παρουσίας θεσμικών επενδυτών – που φτάνουν πλέον το 11% – επιβεβαιώνει την αυξανόμενη εμπιστοσύνη στην προοπτική της εταιρείας.

Διαβάστε ακόμη

Το δόγμα Τραμπ αναδιατάσσει την Ανατολική Μεσόγειο: Πώς επηρεάζονται Αθήνα και Λευκωσία

«Μυστήριο τρένο» ο σιδηρόδρομος: Ζητήματα ασφαλείας και στον σταθμό Λαρίσης εξαιτίας της χρόνιας εγκατάλειψης

«Δεν θέλω άλλα πρόβατα, θέλω τα δικά μου»: Συγκλονίζει ο κτηνοτρόφος που χάνει το κοπάδι του λόγω ευλογιάς

Όργιο αστυνομικής βίας σε άλλη μια πορεία για τον Αλέξη - Κι όμως, κόσμος έσπασε τον αποκλεισμό και τραγούδησε στο μνημείο

επόμενο άρθρο  
#TAGS
  • ΑΒΑΞ ΑΕ
  • αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος
  • ειδήσεις τώρα
  • Thessaloniki Flyover
  • γραμμή 4
  • μετρό
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr