Στους Big 4 των κατασκευών οδικά και σιδηροδρομικά έργα της Θεσσαλίας
Ποια έργα αναλαμβάνουν και τα επόμενα στάδια🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Οι τέσσερις μεγάλοι κατασκευαστικοί Ομιλοι της χώρας μοιράστηκαν, όπως ήταν ήδη γνωστό την πίτα των οδικών και σιδηροδρομικών έργων οριστικής αποκατάστασης στη Θεσσαλία και τη Φθιώτιδα συνολικού προυπολογισμού 1,35 δισ. ευρώ με τη διαδικασία υπογραφής των συμβάσεων, πάντως, να παραμένει «παγωμένη» μέχρι να αποφανθεί η Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) επί των προσφυγών που κατέθεσαν οι μικρότερες εταιρίες για τον αποκλεισμό τους.
Το απόγευμα της Πέμπτης ανακοινώθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η ανάδειξη μειοδοτών για τα έργα και η υπογραφή των αποφάσεων κατακύρωσης και ανάθεσης των συμβάσεων από τον υπουργό, Χρήστο Σταϊκούρα.
Από δύο μεγάλες εργολαβίες ανέλαβαν οι ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ και ΑΚΤΩΡ και μία η ΜΕΤΚΑ, ενώ σε εκκρεμότητα παραμένει η ανάρτηση της απόφασης κατακύρωσης για ένα ακόμα σιδηροδρομικό έργο υποδομών που αφορά τη γραμμή Βόλου – Μηλεών από τον Σ.Σ. Άνω Λεχωνίων έως τον Σ.Σ. Μηλεών προϋπολογισμού 1.860.000 ευρώ. Παράλληλα δεν έχει γίνει γνωστό και το ποια εταιρία θα αναλάβει το έργο της αποκατάστασης των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το ΣΣ Παλαιοφάρσαλο έως ΣΣ Κράννων προϋπολογισμού 37.200.000 ευρώ.
Με τα μέχρις στιγμής δεδομένα, αναλυτικά οι big 4 των κατασκευών αναλαμβάνουν:
- Η ΤΕΡΝΑ Α.Ε. τα κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel» και «Elias» στους δήμους, Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης, με προϋπολογισμό 267.500.000 ευρώ, για το οποίο προσέφερε ποσοστό έκπτωσης 5%. Κατά συνέπεια το ποσό ανάθεσης καθορίστηκε σε 204.939.516,13 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α., ήτοι 254.125.000 ευρώ με Φ.Π.Α.
Αναλαμβάνει επίσης τα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών στους δήμους: Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου, με προϋπολογισμό 278.200.000 ευρώ, για το οποίο έδωσε έκπτωση 5%. Ως αποτέλεσμα το ποσό ανάθεσης ανήλθε σε 213.137.096,77 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α., ήτοι 264.290.000 ευρώ με Φ.Π.Α.
- Η ΑΚΤΩΡ αναλαμβάνει δύο έργα οδικών και σιδηροδρομικών υποδομών και συγκεκριμένα τα έργα αποκατάστασης των υποδομών των δήμων Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας, προϋπολογισμού 184 εκατ. Ευρώ. Το ποσοστό της έκπτωσης που προσέφερε ήταν 4,80% και κατεβάζει το ποσό ανάθεσης στα 141.264.516 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α. 24% ήτοι 175.168.000 ευρώ με Φ.Π.Α.
Το δεύτερο έργο αφορά την αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου, προϋπολογισμού 181.660.000 ευρώ, για το οποίο προσέφερε ποσοστό έκπτωσης 4%, καθορίζοντας το ποσό ανάθεσης σε 140.640.000 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α., ήτοι 174.393.600 ευρώ με Φ.Π.Α.
- Η ΑΒΑΞ αναλαμβάνει επίσης δύο έργα, την αποκατάσταση των υποδομών των δήμων Ιστιαίας - Αιδηψού, Μαντουδίου – Λίμνης -Αγίας Άννας, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων με προϋπολογισμού 170 εκατ. ευρώ για το οποίο προσέφερε ποσοστό έκπτωσης 4,90%, μειώνοντας το ποσό ανάθεσης στα 130.379.032,25 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α. ήτοι 161.670.000 ευρώ με Φ.Π.Α.
Επιπροσθέτως της ανατέθηκε το έργο αποκατάστασης της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής, προϋπολογισμού 57.660.000 ευρώ για το οποίο έδωσε έκπτωση 4,10%, που αντιστοιχεί στο ποσό ανάθεσης των 44.593.500 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α., ήτοι 55.295.940 ευρώ με Φ.Π.Α.
- Στην ΜΕΤΚΑ ανατέθηκε η αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα, προϋπολογισμού 173.600.000,00 ευρώ. Η εταιρία προσέφερε έκπτωση 4%, κάτι που μείωσε το ποσό ανάθεσης στα 134.400.000 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α., ήτοι 166.656.000 ευρώ με Φ.Π.Α.
Συνυπολογίζοντας τα ποσά ανάθεσης με τον ΦΠΑ, οι δύο εργολαβίες της ΤΕΡΝΑ αθροίζουν ποσό άνω των 391,5 εκ. ευρώ, τα δύο έργα που ανέλαβε η ΑΚΤΩΡ άνω των 349,5 εκ, τα δύο έργα της ΑΒΑΞ προσεγγίζουν τα 217 εκ. και το έργο της ΜΕΤΚΑ συνυπολογιζομένου του ΦΠΑ ανέρχεται σε ποσό άνω των 166,5 εκατομμυρίων ευρώ.
Παράλληλα στη «Διαύγεια» αναρτήθηκε και η υπογραφή της σύμβασης «Παροχής Υπηρεσιών Συμβούλου» για τον έλεγχο μελετών και την παρακολούθηση των εργασιών των κατεπειγόντων έργων αποκατάστασης στις σιδηροδρομικές υποδομές με προϋπολογισμό τα 4.582.056.28 ευρώ. Το έργο ανέλαβε η «PLANET A.E.», η οποία προσέφερε ποσοστό έκπτωσης 5%, που αντιστοιχεί στο ποσό των 3.510.446,35 ευρώ.
Τα επόμενα στάδια
Με βάση την προβλεπόμενη διαδικασία, θα ακολουθήσει η υποβολή των φακέλων στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον σχετικό προσυμβατικό έλεγχο, ο οποίος απαιτείται πριν από τη διαδικασία υπογραφής των συμβάσεων, ενώ κατά των αποφάσεων ανάθεσης του υπουργείου μπορούν να υποβληθούν προδικαστικές προσφυγές ενώπιον της ΕΑΔΗΣΥ.
Θα πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι παρά την ανάδειξη μειοδοτών, ο πονοκέφαλος των καθυστερήσεων στα κρίσιμα έργα αποκατάστασης της Θεσσαλίας δεν έχει περάσει καθώς εκκρεμεί και η εξέταση των προσφυγών που έχουν κατατεθεί στην ΕΑΔΗΣΥ από την κοινοπραξία ΕΚΤΕΡ-Δομική Κρήτης – ΕΡΕΤΒΟ- ΤΕ.ΝΑ, η οποία έχει προγραμματιστεί για τα τέλη του μήνα. Υπενθυμίζεται ότι οι εταιρίες 6ης τάξης διαμαρτύρονται για τον αποκλεισμό τους από τη διαδικασία καθώς το υπουργείο αποφάσισε να την προχωρήσει μόνο με τους 4 «μεγάλους».
Στο πλαίσιο αυτό στις 10 Δεκεμβρίου 2024 απέστειλε προσκλήσεις μόνο στους μεγάλους παίκτες των κατασκευών επιθυμώντας να προχωρήσει με fast track διαδικασίες και προκαλώντας κύμα αντιδράσεων από τους μικρίτερους παίκτες που έμειναν εκτός κούρσας.
«Καλό ταξίδι στρατηγέ»: Τη Δευτέρα η κηδεία του Μίμη Δομάζου, θα προηγηθεί λαϊκό προσκύνημα -Τα συγκινητικά μηνύματα
Άνοιξε ο δρόμος για τη συνάντηση Πούτιν-Τραμπ: «Αναμένουμε μηνύματα» ανέφερε το Κρεμλίνο
Μητσοτάκης: Σήμερα τίθεται σε δημόσια διαβούλευση η διάταξη για τα κόκκινα αγροτικά δάνεια – Σφοδρή επίθεση Ανδρουλάκη
ΕΟΠΥΥ: Επέβαλε κυρώσεις και ζητά την ποινική δίωξη των εμπλεκομένων στο κύκλωμα με τα φάρμακα – Τι δηλώνει η Διοικήτρια
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr