Νηπιαγωγεία: Λειτουργούν υπό επικίνδυνες συνθήκες - Οι καταγγελίες δασκάλων και νηπιαγωγών για τα ακατάλληλα κτίρια
Δεν υπάρχει θέρμανση τον χειμώνα ή ψύξη το καλοκαίρι. Πολλά νηπιαγωγεία στεγάζονται σε ισόγεια καταστημάτων ή μισθωμένα ακατάλληλα κτήρια, χωρίς αυλές ή με επικίνδυνες συνθήκες🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό

Μια εικόνα, που δεν αρμόζει για μικρά παιδιά, παρουσιάζουν τα δημόσια νηπιαγωγεία της χώρας μας τα οποία φτάνουν στα περίπου 4.700 και στεγάζουν πάνω από 160.000 νήπια. Όπως καταγγέλλουν οι δάσκαλοι (Διδασκαλική Ομοσπονδία), ακόμη και σήμερα πάρα πολλά νηπιαγωγεία στεγάζονται σε προκατασκευασμένες αίθουσες παρά το γεγονός ότι έχει παρέλθει προ πολλού ο χρόνος αντικατάστασής τους, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Δεν υπάρχει θέρμανση τον χειμώνα ή ψύξη το καλοκαίρι. Πολλά νηπιαγωγεία στεγάζονται σε ισόγεια καταστημάτων ή μισθωμένα ακατάλληλα κτήρια, χωρίς αυλές ή με επικίνδυνες συνθήκες.
Η Δ.Ο.Ε. υπογραμμίζει ότι αυτή η εικόνα αποτελεί μέρος της συνολικής υποβάθμισης των σχολικών υποδομών, με έλλειψη αντισεισμικού ελέγχου και συντήρησης, που επηρεάζει τη λειτουργία του δημόσιου Νηπιαγωγείου και την ασφάλεια των παιδιών. Οι δάσκαλοι ζητούν από την κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα τις ενέργειες για την αναβάθμιση των σχολικών υποδομών και την υποστήριξη των νηπιαγωγών. Την αντικατάσταση των προκατασκευασμένων αιθουσών με νέα, σύγχρονα κτήρια που πληρούν τις παιδαγωγικές προδιαγραφές.
Όπως αναφέρει η ΔΟΕ η εικόνα υποβάθμισης των κτηριακών υποδομών των 4.728 νηπιαγωγείων, προκύπτει από τα μέχρι στιγμής, στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, που απάντησαν σε σχετικό έγγραφο της Δ.Ο.Ε. (42/133) σχετικά με τις κτηριακές υποδομές. Όπως τονίζει η ΔΟΕ η προσχολική αγωγή και εκπαίδευση αποτελεί μια απαιτητική, σύνθετη επιστημονική διαδικασία. Αποτελεί το κατώφλι εισόδου του παιδιού στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Αυτός ο θαυμαστός κόσμος πρέπει να εμπλουτιστεί, να γεμίσει όμορφες παραστάσεις. Αν και τόσο κρίσιμη και καθοριστική η περίοδος αυτή για τη συνολική ανάπτυξη του παιδιού, οι συνθήκες μέσα στις οποίες υλοποιείται είναι τουλάχιστον αναντίστοιχες διότι υπάρχουν:
- Τμήματα που πολύ συχνά έχουν 25 νήπια.
- Νήπια με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που παραμένουν αστήριχτα
- υποχρηματοδότηση
- εξαντλητικό ωράριο για τους νηπιαγωγούς
- επιφόρτιση των προϊσταμένων με επιπλέον διοικητικά καθήκοντα, με αποτέλεσμα να αναγκάζονται να δουλεύουν ώρες μετά την ολοκλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου
- Προκατασκευεσμένες αίθουσες ελαφριού τύπου εγκατεστημένες σε κάθε εύκαιρο μέρος (αυλές νηπιαγωγείων, δημοτικών ακόμα και γυμνασίων/λυκείων) *Νηπιαγωγεία χωρίς την απαραίτητη θέρμανση τον χειμώνα και την ψύξη το καλοκαίρι, χωρίς τους απαιτούμενους και αναγκαίους χώρους για να αναπτυχθεί το παιδαγωγικό πρόγραμμα. Αίθουσες ακατάλληλες για σχολική χρήση.
- Πολλά νηπιαγωγεία, και πάλι σύμφωνα με τα στοιχεία των Συλλόγων, στεγάζονται σε μισθωμένα ακατάλληλα κτήρια, ισόγεια καταστημάτων, με τζαμαρίες, χωρίς αυλές και κάποια που συστεγάζονται σε δημοτικά σχολεία.
- Τα ειδικά νηπιαγωγεία, ελάχιστα με βάση τις ανάγκες φοίτησης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στεγάζονται στην πλειονότητά τους σε ακατάλληλα, παλιά κτήρια, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια, και το επιστημονικό, παιδαγωγικό και θεραπευτικό έργο, που έχουν ανάγκη οι μαθητές.
Η ανακοίνωση της ΔΟΕ
Η εικόνα αυτή αποτελεί μέρος της μεγάλης εικόνας της ελλιπούς συντήρησης, της έλλειψης αντισεισμικού ελέγχου και θωράκισης, των ελλείψεων και κακοτεχνιών, που παρουσιάζει το σύνολο των σχολικών κτηρίων όλης της χώρας, μέσα στα οποία καλούνται να επιτελέσουν το παιδαγωγικό τους έργο οι νηπιαγωγοί για παιδιά στην πιο τρυφερή τους ηλικία. Προφανώς αυτή η εικόνα είναι αποτέλεσμα της συνολικότερης πολιτικής όπως, για παράδειγμα, της μεταφοράς της ευθύνης των σχολικών κτηρίων στους δήμους δίχως τους απαραίτητους αντίστοιχους πόρους και προσωπικό. Πολιτικής των κυβερνήσεων και φυσικά της σημερινής, που δεν στηρίζει τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, που με σκληρούς αγώνες κατέκτησε η Δ.Ο.Ε. το 2018, αλλά και τη δημόσια εκπαίδευση στο σύνολό της. Απέναντι σε αυτή την κατάσταση, προφανώς και δεν υποκλινόμαστε. Δεν αποδεχόμαστε στον 21ο αιώνα οι μαθητές, στην πιο ευαίσθητη ηλικία τους, να αντιμετωπίζονται με αυτούς τους όρους.
Τι ζητούν οι εκπαιδευτικοί
Θεωρώντας επιτακτική την ανάγκη για αναβαθμισμένη προσχολική αγωγή και εκπαίδευση απαιτούμε από την κυβέρνηση και τα συναρμόδια υπουργεία (Εσωτερικών, Υποδομών και Παιδείας):
1. γενναία αύξηση της χρηματοδότησης για τις σχολικές υποδομές των νηπιαγωγείων με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα αντικατάστασης των προκατασκευασμένων αιθουσών ελαφριού τύπου με νέα, σύγχρονα νηπιαγωγεία που να πληρούν τις σύγχρονες προδιαγραφές ώστε να πραγματοποιείται με αναβαθμισμένους όρους η παιδαγωγική διαδικασία.
2. ανέγερση νέων νηπιαγωγείων ώστε να μετεγκατασταθούν από τους ακατάλληλους ενοικιαζόμενους χώρους σε νέα κτήρια
3. ανέγερση ειδικών νηπιαγωγείων που να καλύπτουν τις ανάγκες όλων των μαθητών.
4. Μέτρα στήριξης των Νηπιαγωγών που δίνουν κάθε μέρα τη μάχη για την μόρφωση των παιδιών κάτω από δύσκολες και σε πολλές περιπτώσεις επικίνδυνες συνθήκες.
5. Εξίσωση του ωραρίου των Νηπιαγωγών με αυτό των υπολοίπων εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και όλων με αυτών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
6. 15 νήπια/προνήπια ανά τμήμα και δεύτερο Νηπιαγωγό σε κάθε τμήμα που φοιτούν πάνω από 15 μαθητές.
Κραυγή απόγνωσης Έλληνα κτηνοτρόφου στο OPEN: «Ποια φέτα; Σε λίγο δε θα έχουμε γάλα ούτε για γιαούρτι»
Δύσκολες ώρες για τον πατέρα της Μέγκαν Μαρκλ - Ακρωτηριάστηκε το πόδι του και νοσηλεύεται στην εντατική
Κλήρωση Μουντιάλ 2026: Οι 12 όμιλοι για το μεγάλο ποδοσφαιρικό ραντεβού του καλοκαιριού
«Η Τουρκία εγκαταλείπει τα S-400 και ξεκινάει να προμηθεύεται F-35», λέει ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Άγκυρα
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr
δημοφιλές τώρα: 



