• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube Channel Follow us on FaceBook Follow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStore ΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
Διαπραγματεύσεις δίχως τέλος για ειρήνη στην Ουκρανία - Οι ανησυχίες του Κιέβου και ο φόβος της Δύσης εν όψει της νέας χρονιάςΘύμα εξαπάτησης μια 70χρονη στη Θεσσαλονίκη από άτομα που παρίσταναν τους τεχνικούς του ΔΕΔΔΗΕ - Μισό εκατ. ευρώ η λεία τουςΠροκλητική ρητορική από το υπουργείο Άμυνας της Τουρκίας: «Η προσέγγιση της Ελλάδας ευθύνεται για τις παραβιάσεις στο Αιγαίο»Θανατηφόρο τροχαίο στο Χαλάνδρι: Νεκρός διανομέας μετά από σύγκρουση με αυτοκίνητο
δημοφιλές τώρα: Ανεστίδης στο OPEN: «Με άφησαν άφραγκο χωρίς να λάβω οποιοδήποτε έγγραφο»
Homepage ┋   Απόψεις   ┋   19.09.2025 06:20
Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης
Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης

Δημοσιογράφος και πρώην βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Α’ Θεσσαλονίκης

Προτεραιότητα και ανάγκη για τη Θεσσαλονίκη: Οδική και Σιδηροδρομική σύνδεση με τον 6ο προβλήτα

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι η καρδιά της ανάπτυξης, και η σύνδεσή του με το εθνικό και ευρωπαϊκό δίκτυο είναι το οξυγόνο που χρειάζεται για να λειτουργήσει

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο  
Θεσσαλονίκη (EUROKINISSI)
Θεσσαλονίκη (EUROKINISSI)

Η Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή. Το λιμάνι της, ιστορικά πύλη εμπορίου και συνάντησης πολιτισμών, μπορεί να εξελιχθεί σε κομβικό κέντρο logistics για ολόκληρα τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη. Όμως η πραγματικότητα είναι σκληρή: χωρίς άμεση οδική και σιδηροδρομική σύνδεση, το λιμάνι παραμένει εγκλωβισμένο σε ένα αστικό δίκτυο που δεν αντέχει το βάρος της σύγχρονης εμπορευματικής κίνησης. Το λιμάνι χωρίς συνδέσεις είναι σαν αεροδρόμιο χωρίς διαδρόμους προσαπογείωσης!

Κάθε μέρα καθυστέρησης κοστίζει. Κοστίζει σε επιχειρήσεις που πληρώνουν ακριβότερες μεταφορές, σε επενδύσεις που χάνονται, σε θέσεις εργασίας που δεν δημιουργούνται. Κοστίζει σε εικόνα, καθώς η Θεσσαλονίκη προβάλλει προς τα έξω όχι ως ανερχόμενο διεθνές hub, αλλά ως πόλη που «μένει πίσω» σε σχέση με ανταγωνιστικά λιμάνια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ελλάδα | 16.09.2025 14:50
Σύλληψη 26χρονου μετά από καταγγελία της 20χρονης συντρόφου του για βιασμό στη Θεσσαλονίκη
Ελλάδα | 18.09.2025 17:50
Εργατικό δυστύχημα στη Θεσσαλονίκη - Πώς έχασε τη ζωή του 35χρονος

Η ολοκλήρωση της σύνδεσης δεν αφορά μόνο την οικονομία. Αφορά την ποιότητα ζωής των κατοίκων. Σήμερα, χιλιάδες φορτηγά διέρχονται καθημερινά μέσα από τον αστικό ιστό, προκαλώντας κυκλοφοριακή ασφυξία, ρύπανση, ηχορύπανση. Μια σύγχρονη σύνδεση σημαίνει λιγότερα φορτηγά μέσα στην πόλη, λιγότερη ταλαιπωρία για τον πολίτη, περισσότερη καθαρή ενέργεια για το περιβάλλον.

Όλα αυτά όμως δεν θα γίνουν αν δεν υπάρξει το βασικότερο: πολιτική βούληση. Η εμπειρία δείχνει ότι οι μεγάλες υποδομές στην Ελλάδα σκοντάφτουν όχι στην τεχνική δυσκολία, αλλά στην αναβλητικότητα και τη γραφειοκρατία. Στην απουσία συνέχειας από κυβέρνηση σε κυβέρνηση.

Χρειάζεται λοιπόν ένα εθνικό συμβόλαιο:

  • με διακομματική δέσμευση, ώστε το έργο να μην εξαρτηθεί από εκλογικούς κύκλους,
  • με σαφές χρονοδιάγραμμα και μηχανισμό παρακολούθησης που θα δημοσιοποιείται ανά τρίμηνο,
  • με χρηματοδότηση κατοχυρωμένη από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους,
  • με ενεργό συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας ώστε να λυθούν έγκαιρα αντιστάσεις και προβληματισμοί.

Η διαμόρφωση ισχυρής διαχρονικής πολιτικής βούλησης για την έναρξη, συνέχιση και ολοκλήρωσης της Οδικής και Σιδηροδρομικής Σύνδεσης με την 6 η προβλήτα του ΟΛΘ, ευελπιστώ πως με:

  • Ενότητα: Όλοι οι φορείς με μία φωνή
  • Συνέπεια: Διαρκής πίεση χωρίς εφησυχασμό
  • Διαφάνεια: Δημόσια παρακολούθηση προόδου
  • Αποφασιστικότητα: Ξεκάθαρα deadline και συνέπειες.

Με την ευρύτατη δυνατή κατανόηση και πίστη ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι κλειδί για την ανάπτυξη ολόκληρης της Βόρειας Ελλάδας και ότι δεν θα επιτρέψουμε ο αυτονόητος στόχος να πέσει θύμα γραφειοκρατικών καθυστερήσεων ευελπιστώ ότι θα κατορθώσουμε μέσα στο χρονοδιάγραμμα των επόμενων 36 μηνών να πετύχουμε το στόχο μας.

Η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να περιμένει άλλο. Το λιμάνι της είναι η καρδιά της ανάπτυξης, και η σύνδεσή του με το εθνικό και ευρωπαϊκό δίκτυο είναι το οξυγόνο που χρειάζεται για να λειτουργήσει. Το έργο αυτό δεν πρέπει να μείνει υπόσχεση. Πρέπει να γίνει πράξη. Τώρα.

Διαβάστε ακόμη

Προκλητική ρητορική από το υπουργείο Άμυνας της Τουρκίας: «Η προσέγγιση της Ελλάδας ευθύνεται για τις παραβιάσεις στο Αιγαίο»

Θύμα εξαπάτησης μια 70χρονη στη Θεσσαλονίκη από άτομα που παρίσταναν τους τεχνικούς του ΔΕΔΔΗΕ - Μισό εκατ. ευρώ η λεία τους

Οι δικηγόροι που μήνυσαν τη Μαράια Κάρεϊ για το «All I Want for Christmas Is You» καλούνται να πληρώσουν 110.000 δολάρια

Οδηγός επιβίωσης τα Χριστούγεννα: Αυτά είναι τα μυστικά για να αποφύγετε το στρες, την εξάντληση και το φούσκωμα του γιορτινού τραπεζιού

επόμενο άρθρο  
#TAGS
  • Θεσσαλονίκη
  • επενδύσεις
  • αεροδρόμιο
  • ΟΛΘ
  • επιχειρήσεις
  • λιμάνι
  • ειδήσεις τώρα
  • οδικό δίκτυο
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr