Τους φόβους της Οργανωτικής Επιτροπής Δημοψηφίσματος ότι υπάρχει πιθανότητα τελικά να υιοθετηθεί το αρχικό σχέδιο ανάπλασης του εκθεσιακού χώρου, το οποίο προέβλεπε την κατασκευή φαραωνικών κτιρίων, μεταξύ των οποίων ξενοδοχείο και εκθεσιακό κέντρο και λίγο πράσινο, εξέφρασαν εκπρόσωποί της, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου που παραχώρησαν στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης.Όπως είπαν, τους φόβους τους στηρίζουν στο γεγονός ότι με πρόσφατη απόφασή του το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε την αίτηση που κατέθεσαν πενήντα πανεπιστημιακοί για ακύρωση του προεδρικού διατάγματος του 2021, το οποίο αφορούσε το αρχικό σχέδιο ανάπλασης της ΔΕΘ αλλά και στο ότι ακόμα η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης δεν έχει παρουσιάσει την πρότασή της για το ζήτημα της ανάπλασης και δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα τις προδιαγραφές που θέτει. Οι εκπρόσωποι της Οργανωτικής Επιτροπής Δημοψηφίσματος εξέφρασαν την εκτίμηση ότι η καθυστέρηση είναι εσκεμμένη, προκειμένου να κερδηθεί χρόνος, να φύγει από την επικαιρότητα το ζήτημα και τελικά να παρουσιαστεί ότι δεν θα γίνει στον εκθεσιακό χώρο μητροπολιτικό πάρκο αλλά ένας χώρος πρασίνου 50-60 στρεμμάτων. Οι εκπρόσωποι της Οργανωτικής Επιτροπής Δημοψηφίσματος ανέφεραν ακόμα ότι θα συνεχίσουν μέχρι τέλους τις νομικές αλλά και πολιτικές ενέργειές τους, ώστε τελικά να διεξαχθεί το δημοψήφισμα για το μέλλον της ΔΕΘ και διαβεβαίωσαν τους πολίτες ότι θα τους ενημερώνουν συνεχώς για τις όποιες κινήσεις τους και τις εξελίξεις. Ήδη η Οργανωτική Επιτροπή έχει προσφύγει στην Επιτροπή του Άρθρου 152 της Αποκεντρωμένης κατά της απορριπτικής απόφασης από τον Δήμο Θεσσαλονίκης για τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος και σε περίπτωση που και εκεί δεν δικαιωθεί, θα προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια.«Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας δημιουργεί ερωτήματα για τη συμπεριφορά της Δικαιοσύνης αλλά και για το κάτα πόσο ενδιαφέρει η βούληση των πολιτών, της κυβέρνησης αλλά και του Δήμου Θεσσαλονίκης. Τόσο από τον πρωθυπουργό όσο και από τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης απορρίφθηκε το αρχικό σχέδιο ανάπλασης της ΔΕΘ, το οποίο αποτελούσε βούληση του Υπερταμείου, αφού θεωρεί τον εκθεσιακό χώρο οικόπεδο - φιλέτο. Αφού, λοιπόν, υπάρχει αυτή η απορριπτική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, θεωρούμε ότι υπάρχει η πιθανότητα το αρχικό φαραωνικό σχέδιο ανάπλασης του εκθεσιακού χώρου να υλοποιηθεί. Πρέπει οι πολίτες να βρίσκονται σε εγρήγορση, για να γίνει μητροπολιτικό πάρκο και όχι να υπάρχει περισσότερο τσιμέντο. Υπάρχει κοινός βηματισμός της διοίκησης Αγγελούδη με την κυβέρνηση. Ο φόβος μας είναι, μήπως τελικά υλοποιηθεί ο αρχικός σχεδιασμός με την κατασκευή πέντε φαραωνικών κτιρίων, μεταξύ των οποίων 32 μέτρων ξενοδοχείο και εμπορικό κέντρο, από τη στιγμή που η έκταση αντιμετωπίζεται ως φιλέτο με καθαρά εισοδηματικούς όρους», ανέφερε ο δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης και μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής του Δημοψηφίσματος, Μιχάλης Τρεμόπουλος.«Εξαντλούμε κάθε νομικό τρόπο»Από την πλευρά της η δικηγόρος της Οργανωτικής Επιτροπής, Έλλη Μέλλιου, σημείωσε ότι εξαντλείται κάθε νομικός τρόπος, ώστε τελικά να γίνει το δημοψήφισμα, η διαδικασία για το οποίο και η συγκέντρωση 23.214 υπογραφές πολιτών αξιοποιούσε και το γράμμα αλλά και το πνεύμα του νόμου. «Τα όργανα του Δήμου Θεσσαλονίκης απέρριψαν το αίτημα για το δημοψήφισμα, επειδή έκαναν κακή ερμηνεία της νομοθεσίας. Ο νόμος δεν έβαλε καμία τυπική προϋπόθεση για την τέλεση του δημοψηφίσματος, κάτι που δεν σεβάστηκε το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης. Στις αρχές Απριλίου καταθέσαμε την αίτηση προσφυγής στην Επιτροπή του Άρθρου 152 κατά της απόφασης του Δήμου Θεσσαλονίκης. Αν η απόφαση είναι αρνητική για εμάς, θα προσφύγουμε στα διοικητικά δικαστήρια για την ακύρωση της απόφαση του Δήμου Θεσσαλονίκης. Ουσιαστικά εξαντλούμε όλα τα περιθώρια ελέγχου της στάσης του Δήμου Θεσσαλονίκης αλλά και της δημόσιας διοίκησης γενικότερα», είπε η κ. Μέλλιου.«Καθήκον μας να ενημερώνουμε τους πολίτες»Για καθήκον της Οργανωτικής Επιτροπής του Δημοψηφίσματος να ενημερώνει την κοινωνία για οποιαδήποτε εξέλιξη αναφορικά με το ζήτημα, έκανε λόγο ο δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης και μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής, Νίκος Νικήσιανης, σημειώνοντας ότι θα γίνουν όλα τα απαραίτητα δικαστικά αλλά και πολιτικά βήματα. «Για παράδειγμα, την ερχόμενη Παρασκευή, στο πάρκο του Ξαρχάκου και στο πλαίσιο του Αντιρατσιστικού Φεστιβάλ, θα πραγματοποιήσουμε ενημερωτική εκδήλωση για το δημοψήφισμα. Επίσης, καταφέραμε να παρέμβουμε στο νέο κώδικα τοπικής αυτοδιοίκησης, ο οποίος ουσιαστικά ακύρωνε το δικαίωμα των πολιτών να αιτηθούν τη διενέργεια δημοψηφίσματος. Έχει περάσει ένας χρόνος από την αλλαγή στάσης της διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης στο ζήτημα της ανάπλασης του εκθεσιακού χώρου και δεν έχει παρουσιάσει ακόμα την πρότασή της, δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα τις προδιαγραφές. Αυτό συμβαίνει, διότι μόλις δοθεί στη δημοσιότητα η πρόταση, θα καταλάβουν οι πολίτες ότι δεν μιλάμε για μητροπολιτικό πάρκο 120 στρεμμάτων αλλά για ένα χώρο πρασίνου 50-60 στρεμμάτων. Γι' αυτό το λόγο αποκρύπτεται το σχέδιο. Αυτήν τη στιγμή ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι να μην γίνει καμία ανάπλαση στον εκθεσιακό χώρο, από τη στιγμή που αποσύρθηκε το κομμάτι του real estate και άρα δεν ενδιαφέρεται το Υπερταμείο. Η όποια καθυστέρηση από εδώ και πέρα δείχνει την ανικανότητα της κυβέρνησης και της διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης», ανέφερε ο κ. Νικήσιανης.