Υπερταμείο: Διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες... κατόπιν εορτής για τα ΕΛΤΑ
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, παρά τις προκλήσεις, τα ΕΛΤΑ έχουν ήδη υλοποιήσει ένα σημαντικό μέρος του στρατηγικού τους σχεδίου🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό

Πιστό στο αφήγημα κυβερνητικών στελεχών που μιλούν μόνο για επικοινωνιακά και όχι για επιχειρησιακά λάθη στην υπόθεση του αιφνίδιου λουκέτου σε 204 ταχυδρομικά καταστήματα, η οποία εξακολουθεί να προκαλεί σοβαρότατους κλυδωνισμούς στην κυβέρνηση, εμφανίστηκε το Υπερταμείο.
Υστερα από τη συνάντηση του Διευθύνοντος Συμβούλου του Υπερταμείου, Γιάννη Παπαχρήστου, με τη Διοίκηση των ΕΛΤΑ αποφασίστηκε να γίνει ένα ...μασάζ στις τοπικές κοινωνίες με εκ των υστέρων διαβούλευση και επισκέψεις σε όλες τις περιοχές όπου προβλέπεται να εφαρμοστεί το πλάνο αναδιάρθρωσης προκειμένου να βρεθούν «οι βέλτιστες λύσεις στις προκλήσεις που εντοπίζονται».
Σε ανακοίνωση του Υπερταμείου επισημαίνεται η ανάγκη να αναληφθεί πρωτοβουλία ενημέρωσης και να παρουσιαστεί ο σύγχρονος τρόπος λειτουργίας των ΕΛΤΑ και οι υπηρεσίες που παρέχονται ήδη, καθώς και να επιταχυνθούν οι προσπάθειες μετασχηματισμού στο πλαίσιο της στρατηγικής που έχει ήδη χαραχθεί στο προσεχές κρίσιμο τρίμηνο, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι ουδόλως διαφοροποιείται ο σχεδιασμός με τις όποιες αλλαγές να περιορίζονται αποκλειστικά στον χρονισμό εφαρμογής των αναστολών λειτουργίας των καταστημάτων.
Ο κ. Παπαχρήστου άλλωστε – όπως επισημαίνεται - αναγνώρισε εκ μέρους του Υπερταμείου ότι είχε γίνει ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός με το πρόβλημα να εντοπίζεται στο γεγονός ότι αυτός έγινε «χωρίς να ληφθούν υπόψιν κρίσιμες παράμετροι όπως η ενημέρωση και η προετοιμασία των τοπικών κοινωνιών». Υπό αυτό το πρίσμα δεσμεύτηκε για την άμεση διεξαγωγή μιας εκτενούς και ουσιαστικής διαβούλευσης με θεσμικούς φορείς, σε εθνικό και τοπικό επίπεδο και την διερεύνηση συνεργασιών με την τοπική κοινωνία.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, παρά τις προκλήσεις, τα ΕΛΤΑ έχουν ήδη υλοποιήσει ένα σημαντικό μέρος του στρατηγικού τους σχεδίου. Ο μετασχηματισμός τους βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και αποδίδει μετρήσιμα αποτελέσματα και συγκεκριμένα:
Συνένωση ΕΛΤΑ και ΕΛΤΑ Courier: Δημιουργήθηκε ένας ισχυρός δεύτερος πόλος στην ταχυδρομική και ταχυμεταφορική αγορά, με ενιαίο δίκτυο και ενοποιημένες υπηρεσίες.
Ψηφιακός εκσυγχρονισμός: Οι επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες επιτρέπουν πλέον την παρακολούθηση των υπηρεσιών σε πραγματικό χρόνο, ενώ οι ταχυδρόμοι είναι εξοπλισμένοι με φορητά τερματικά και μίνι εκτυπωτές, προσφέροντας κατ’ οίκον σχεδόν πλήρες φάσμα υπηρεσιών.
Αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας: Για πρώτη φορά ολοκληρώθηκε πλήρης αποτίμηση της ακίνητης περιουσίας των ΕΛΤΑ, με στόχο την ολιστική αξιοποίησή της. Η πρόσφατη μεταστέγαση των γραφείων εξοικονομεί 55.000 ευρώ ετησίως, ενώ το ακίνητο της Καισαριανής, με σημαντική εμπορική αξία, προσελκύει ήδη ενδιαφέρον.
Διεύρυνση υπηρεσιών: Μέσω συνεργασίας με την ALPHA BANK, οι πολίτες μπορούν πλέον να εξυπηρετούνται για περισσότερες τραπεζικές υπηρεσίες στα καταστήματα των ΕΛΤΑ.
Ανάκτηση μεγάλων πελατών: Οι ΕΛΤΑ επανέκτησαν σημαντικούς εταιρικούς πελάτες από τους τομείς τηλεπικοινωνιών, τραπεζών και διεθνών ταχυμεταφορών.
Νέες υπηρεσίες και υποδομές: Επεκτάθηκε το ωράριο εξυπηρέτησης σε 11 πόλεις, δημιουργήθηκε η εφαρμογή elta fastpost για ραντεβού σε 74 καταστήματα, εγκαταστάθηκαν “έξυπνες θυρίδες” σε όλη τη χώρα, ενώ ενισχύεται ο στόλος των οχημάτων για την αποτελεσματικότερη διανομή.
Παράλληλα, τα προηγούμενα χρόνια, όπως σημειώνεται, η εταιρεία προχώρησε σε κατάργηση ζημιογόνων δραστηριοτήτων (όπως η προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας), σε πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου και στην ενσωμάτωση ρομποτικής τεχνολογίας στη διαλογή της αλληλογραφίας, μειώνοντας δραστικά κόστος και χρόνο επεξεργασίας.
Οι προκλήσεις
Στην ανακοίνωση γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στις έντονες προκλήσεις που παραμένουν και υπογραμμίζεται ότι η ταχυδρομική αγορά είναι πλήρως απελευθερωμένη και δεν επιδέχεται κρατικής ενίσχυσης, ενώ η παραδοσιακή αλληλογραφία έχει μειωθεί έως και 90%. Την ίδια στιγμή, ο ανταγωνισμός στις ταχυμεταφορές αυξάνεται, τόσο από εγχώριους όσο και από διεθνείς παίκτες. Υποστηρίζεται ότι η φυσική ροή δεμάτων, επιστολών και πληρωμών μετακινείται σταδιακά από τα σταθερά καταστήματα σε κατ’ οίκον εξυπηρέτηση καθώς ήδη το 92% των συντάξεων και το 90% της αλληλογραφίας παραδίδονται απευθείας στα σπίτια των πολιτών.
Το Υπερταμείο, το οποίο αποτελεί τον φορέα επιτήρησης των ΕΛΤΑ επιχειρεί να αποκαταστήσει σε έναν βαθμό και το πρόσωπο του παραιτηθέντος πλέον τ. Διευθύνοντος συμβούλου, Γρηγόρη Σκλήκα, τον οποίο βαρύνουν αποκαλύψεις για πανάκριβες συμβάσεις επί θητείας του, αποφάσεις περί διπλασιασμού του μισθού του, μία μετακόμιση με ετήσιο μίσθωμα ύψους 1,8 εκ. ευρώ την ώρα που υπήρχε διαθέσιμος ιδιόκτητος χώρος, αλλά και υπέρογκες αμοιβές συμβούλων. Τη στιγμή μάλιστα που συνέβαιναν όλα αυτά, σημαντικό έργο των ΕΛΤΑ εκχωρούνταν σταδιακά σε ιδιώτες, χωρίς πάντως να χτυπήσουν καμπανάκια προς την εταιρεία ούτε από τη διοίκηση του Υπερταμείου.
Στις σημερινές του δηλώσεις ο κ. Παπαχρήστου αναγνωρίζει τη σημαντική συμβολή του κ. Σκλήκα στην επιτάχυνση του πλάνου μετασχηματισμού, οπως αναφέρεται. «Υπηρέτησε με ακεραιότητα και προσήλωση τον εκσυγχρονισμό των ΕΛΤΑ και με την απόφασή του να παραιτηθεί για λόγους ευθιξίας, διευκόλυνε τη δυνατότητα συνέχισης του πλάνου μετασχηματισμού», υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση.
Παραδείγματα από το εξωτερικό για την υποστήριξη των λουκέτων
Το Υπερταμείο επιστρατεύει και σειρά παραδειγμάτων ταχυδρομικών εταιρειών του εξωτερικού προκειμένου να υποστηρίξει το σχέδιο συρρίκνωσης των καταστημάτων σημειώνοντας πως η απελευθέρωση της αγοράς μεταξύ 2011 και 2013 σε συνδυασμό με την εκρηκτική ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, ανάγκασαν τους εθνικούς οργανισμούς να αλλάξουν ριζικά.
Η παραδοσιακή αλληλογραφία έχει μειωθεί έως και 80% σε χώρες όπως η Σουηδία και η Δανία, ενώ παράλληλα αυξάνεται εκθετικά η διακίνηση δεμάτων, τονίζεται στην ανακοίνωση, στην οποία δίνονται τα εξής παραδείγματα μετασχηματισμού:
Βρετανία (Royal Mail): Από τα 400 ιδιόκτητα καταστήματα το 2013, απέμειναν μόλις 108 το 2025, ενώ τα υπόλοιπα λειτουργούν ως συνεργαζόμενα (franchise). Η πλήρης παραχώρησή τους σε ιδιώτες συνεργάτες αναμένεται να εξοικονομήσει 40 εκατ. λίρες ετησίως.
Ουγγαρία (Magyar Posta): Ανέστειλε τη λειτουργία άνω των 300 μικρών καταστημάτων το 2022–2023 για να αντιμετωπίσει το υψηλό ενεργειακό κόστος και να επιτύχει οικονομίες κλίμακος.
Ελβετία (Swiss Post): Το 2024 ανακοίνωσε ότι έως το 2028 θα αναστείλει τη λειτουργία 170 καταστημάτων, μεταβαίνοντας σταδιακά σε δίκτυο συνεργατών.
Ολλανδία (PostNL): Εφαρμόζει υβριδικό μοντέλο, με σημεία εξυπηρέτησης σε συνεργασία με αλυσίδες λιανικής και αυτόματες θυρίδες παραλαβής (lockers).
«Ο εξορθολογισμός δεν σημαίνει συρρίκνωση, αλλά μετάβαση σε έναν σύγχρονο τρόπο λειτουργίας, με επίκεντρο τις (νέες) ανάγκες των πολιτών», σημειώνει η διοίκηση του Υπερταμείου, υπογραμμίζοντας ότι σε όλες αυτές τις περιπτώσεις ο κοινός παρονομαστής είναι η προσαρμογή στις νέες ανάγκες των πολιτών και στις τεχνολογικές εξελίξεις με τους εθνικούς ταχυδρομικούς οργανισμούς να επενδύουν πλέον όχι μόνο σε υποδομές, αλλά και σε ανθρώπινο δυναμικό, εκπαίδευση, βιώσιμες πρακτικές και ψηφιακές υπηρεσίες.
Αυτά είναι τα πρόσωπα που αναζήτησαν περισσότερο οι Έλληνες στη Google - «Πρωτιά» για την Klavdia
Είναι επίσημο: Η Netflix εξαγοράζει την Warner Bros για αστρονομικό ποσό
Παράνομες συνταγογραφήσεις με κέρδη πάνω από 100.000 ευρώ: Τρεις συλλήψεις - Η ανακοίνωση του ΕΟΠΥΥ
Έφηβος εξομολογείται πώς κατέληξε σε ηλικία 13 ετών να κάνει 11 γραμμαρία κεταμίνης την ημέρα
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr
δημοφιλές τώρα: 



