Κλείνει τα μισά της εκδοτήρια η Hellenic Train - Στην έξοδο οδηγούνται περίπου 90 εργαζόμενοι
Στην ανεργία περίπου 90 εργαζόμενοι🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
![Συρμός του προαστιακού (ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)](http://cdn.ethnos.gr/imgHandler/875/e81109f3-1254-4065-90e4-bcd8f2f1cb3e.jpg)
Λουκέτο σχεδόν στα μισά φυσικά εκδοτήρια εισιτήριων, τα οποία λειτουργούν σε σιδηροδρομικούς σταθμούς κατά μήκος του δικτύου που εξυπηρετεί, βάζει η Hellenic Train. Συγκεκριμένα, έως τα τέλη Μαρτίου αναμένεται σταματήσουν να λειτουργούν 34 εκδοτήρια σε σταθμούς σε όλη τη χώρα, ενώ ανοικτά θα παραμείνουν περί τα 38 εκδοτήρια, τα περισσότερα εκ των οποίων βρίσκονται σε σταθμούς του Προαστιακού της Αθήνας.
Το πρόγραμμα σταδιακής αναστολής της λειτουργίας των εκδοτηρίων ξεκίνησε στα τέλη του προηγούμενου μήνα και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη Μαρτίου. Μεταξύ των εκδοτηρίων που θα κλείσουν συμπεριλαμβάνονται και έξι του Προαστιακού της Αθήνας σε σταθμούς της γραμμής Πειραιάς - Κιάτο (Κινέτα, Νέα Πέραμος, Άγιοι Θεόδωροι) και Αθήνα - Χαλκίδα (Άγιος Στέφανος, Αυλώνας, Οινόη).
Αναλυτικά από την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου και σταδιακά έως τις 31 Μαρτίου θα κλείσουν τα εκδοτήρια σε Κινέτα, Ραψάνη, Κάτω Αχαΐα, Άγιος Ανδρέας, Νέα Πέραμος, Άγιοι Θεόδωροι, Άγιος Στέφανος, Αυλώνας, Οινόη, Νέοι Πόροι, Λεπτοκαρυά, Ξάνθη, Σκύδρα, Νάουσα, Ροδόπολη, Αλεξάνδρεια, Λιμάνι Αλεξανδρούπολης, Λιτόχωρο, Αμύνταιο, Ορεστιάδα, Δράμα, Έδεσσα, Σέρρες, Φλώρινα, Βέροια, Κιλκίς, Άδενδρο, Κομοτηνή, Στυλίδα, Τιθορέα, Ρίο, Αίγιο, Παλαιοφάρσαλος και Λαμία.
Σύμφωνα με την Hellenic Train, η οποία επικαλείται για την αλλαγή τη «στρατηγική προώθησης εναλλακτικών και πιο φιλικών επιλογών κράτησης εισιτηρίων», η εξυπηρέτηση των επιβατών θα πραγματοποιείται από όλα τα υπόλοιπα κανάλια διάθεσης εισιτηρίων και συγκεκριμένα:
- μέσω της εφαρμογής της Hellenic Train
- μέσω της ιστοσελίδας www.hellenictrain.gr
- μέσω των διαθέσιμων εκδοτηρίων
- μέσω του Κέντρου Εξυπηρέτησης Πελατών 14511
- εντός του συρμού από το προσωπικό της Hellenic Train
Στην ανεργία περίπου 90 εργαζόμενοι
Να σημειωθεί ότι τα εκδοτήρια αυτά είναι στελεχωμένα από περίπου 90 εργολαβικούς εργαζομένους, οι οποίοι δεν ανήκουν στο προσωπικό της σιδηροδρομικής εταιρείας και αναμένεται να οδηγηθούν στην ανεργία εφόσον θα λυθεί η σύμβαση με την Hellenic Train. Ορισμένοι εξ αυτών έλαβαν ήδη την ειδοποίηση της λήξης της σύμβασής τους, η οποία μάλιστα συμπίπτει με τη δεύτερη μαύρη επέτειο από τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών.
Όπως καταγγέλλει η Επιτροπή Αγώνα Μηχανοστασίου Hellenic Train Θεσσαλονίκης, «είναι ντροπή και πάνω από όλα προκλητικό να γίνονται απολύσεις προσωπικού την ίδια ημέρα που πριν 2 χρόνια έγινε το έγκλημα στα Τέμπη», ενώ ζητά οι εργαζόμενοι αυτοί να προσληφθούν ως μόνιμο προσωπικό.
Για εικόνα παρακμής χωρίς τέλος στον σιδηρόδρομο κάνει λόγο ο Τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος. Σε δήλωσή του αναφέρεται στην τεράστια υποστελέχωση, την έλλειψη σύγχρονου εξοπλισμού και αναβαθμισμένου τροχαίου υλικού και στα τεράστια ελλείμματα ασφάλειας, στα οποία έρχεται να προστεθεί και η εκτεταμένη υποχρηματοδότηση για την ομαλή λειτουργία του δικτύου.
Τονίζει ότι πολλοί από τους Περιφερειακούς σταθμούς που θα μείνουν χωρίς εκδοτήρια είναι και σημεία στα οποία ο σιδηρόδρομος δεν λειτουργεί σημειώνοντας πως αιτία γι' αυτό είναι το χρηματοδοτικό κενό που αφήνουν οι οφειλόμενες από το Δημόσιο αποζημιώσεις στην Hellenic Train.
Ο κ. Μεικόπουλος συμπληρώνει ότι από την υποχρηματοδότηση δεν γλίτωσαν ούτε και οι μισθοί των εργαζομένων, καθώς «για πρώτη φορά μετά από περίπου 40 περίπου χρόνια, οι εργαζόμενοι της Hellenic Train δεν έχουν πληρωθεί τις δευτερεύουσες απολαβές τους, ποσά που αντιστοιχούν στο 50% του μισθού των εργαζόμενων στην παραγωγή».
Ο τομεράρχης του ΣΥΡΙΖΑ καταλήγοντας αναφέρει πως «το εκρηκτικό αυτό μείγμα υποχρηματοδότησης επιτείνει τα κενά ασφάλειας. Το σιδηροδρομικό δίκτυο εμφανώς υποχρηματοδοτούμενο, υπολειτουργεί με καίρια ευθύνη της Κυβέρνησης», ενώ καταγγέλλει ότι η διοίκηση της εταιρίας «αρνείται να συναντήσει την αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για να ενημερώσει ως οφείλει για την εικόνα παρακμής στον ελληνικό σιδηρόδρομο».
«Καμπανάκι» για κατολισθήσεις σε 5 περιοχές της Σαντορίνης - Η ενημέρωση των ειδικών
Ξεχειλίζουν τα ράντζα στο «Αττικόν» από την τελευταία εφημερία: 900 ασθενείς σε διάδρομο από τις αρχές του 2025 - Τι καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι
Κλείνει τα μισά της εκδοτήρια η Hellenic Train - Στην έξοδο οδηγούνται περίπου 90 εργαζόμενοι
Τζένη Αργυρίου: Η νέα Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr