Τέμπη: 3,5 τόνοι εύφλεκτων υγρών στην εμπορική αμαξοστοιχία - Τι λέει ο πραγματογνώμονας της οικογένειας των θυμάτων
Τι πραγματικά μετέφεραν τα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας - Τι είπε ο εμπειρογνώμονας Κώστας Λακαφώσης🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Και ενώ τα ερωτηματικά παραμένουν για τα αίτια της τεράστιας έκρηξης που ξέσπασε μετά την τραγική σύγκρουση τρένων στα Τέμπη, όπου 57 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, στις ποσότητες εύφλεκτου υλικού που φαίνεται ότι μπορεί να μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία αναφέρθηκε ο Κώστας Λακαφώσης, μέλος επιτροπής εμπειρογνωμόνων οικογενειών θυμάτων.
Μιλώντας στην τηλεόραση του OPEN είπε «στις 27 Φεβρουαρίου θα τα μάθουμε όλα με λεπτομέρεια όταν θα γίνει η επίσημη παρουσίαση του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑ. Προσανατολιζόμαστε σε αντίστοιχα νούμερα, δηλαδή ότι η ποσότητα εύφλεκτων υλικών που υπήρχαν στην εμπορική αμαξοστοιχία είναι 3- 3,5 τόνους λίγο πάνω λίγο κάτω. Σίγουρα δεν χωράει στη βαλίτσα ενός επιβάτη αλλά δεν είναι και 30 τόνοι».
Στη συνέχεια εξήγησε «στα επίσημα δηλωμένα φορτία δεν υπάρχει κάτι στην αντίστοιχη ποσότητα έστω, κάτι που να είναι αρκετό μεγάλο σε ποσότητα που θα μπορούσε να δικαιολογήσει τη δημιουργία του μανιταριού, η ανάφλεξη πχ από το φρέον μπορεί να κάνει κάτι μικρότερο και όχι αυτό που έχει καταγραφεί».
Όσο για το πόρισμα του Πολυτεχνείου που αναμένεται να δημοσιευτεί τις επόμενες ημέρες είπε «περιμένουμε να μας απαντήσει αν αποκλείονται τα υλικά κατασκευής των μετασχηματιστών του τρένο ως αιτία. Γιατί αν το Πολυτεχνείο όπως αναμένουμε απορρίψει αυτή την εξήγηση, αυτό αναγκαστικά θα οδηγήσει την ανάκριση στο αναζητήσει κάτι άλλο. Δεν θα μπορέσει βέβαια να δώσει απάντηση στο τι ήταν βέβαια, γιατί γνωρίζω τα στοιχεία που του παραδόθηκαν. Στοιχεία ένα χρόνο μετά, με ένα χρόνο καθυστέρηση. Όλα αυτά είναι ελλιπή».
Το πόρισμα από Βέλγους ερευνητές
Εντωμεταξύ, Βέλγοι ειδικοί καταλήγουν σε έκθεση ότι το ξυλόλιο και το τολουόλιο, που χρησιμοποιούνται και για τη νοθεία καυσίμων, ήταν οι εύφλεκτες ουσίες που οδήγησαν στην έκρηξη μετά τη σύγκρουση.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα της RealNews, οι Βέλγοι ειδικοί του Πανεπιστημίου της Γάνδης έχουν οδηγηθεί σε συμπεράσματα όχι μόνο για το είδος των ουσιών που προκάλεσαν την έκρηξη, αλλά ακόμα και για το βάρος τους, τις διαστάσεις της δεξαμενής που τις μετέφερε, καθώς και για το σημείο της αμαξοστοιχίας που ήταν τοποθετημένες!
Το κλιμάκιο των ακαδημαϊκών ερευνητών στο Τμήμα Δομικής Μηχανικής του Πανεπιστημίου της Γάνδης ερευνά το δυστύχημα εδώ και περίπου έναν χρόνο μετά τη σχετική παραγγελία του Ελληνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).
Που κατέληξαν όμως; Πρώτον ότι το πρώτο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας, το οποίο ακολουθούσε τις δύο μηχανές του τρένου, μετέφερε φορτίο με πτητικούς υδρογονάνθρακες που δεν είχαν δηλωθεί.
Το βάρος των πτητικών υδρογονανθράκων που εκτιμάται ότι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία ήταν μεταξύ 3,5 και 4 τόνων.
Η διάρκεια των εκρήξεων μετά τη σύγκρουση ήταν περίπου 8 δευτερόλεπτα, ενώ το «μανιτάρι» που προκάλεσε έφτασε σε ύψος τα 80 μέτρα.
Οι εύφλεκτες ουσίες αφορούν πιθανότατα το ξυλόλιο και το τολουόλιο, που χρησιμοποιούνται και για τη νοθεία καυσίμων.
«Δεν αποκλείεται σεισμός των έξι Ρίχτερ στη Σαντορίνη»: Ανησυχία από τη συχνότητα σε συνδυασμό με το μεγάλο μέγεθος των σεισμών – Τι αναφέρει ο καθηγητής Σεισμολογίας Μανώλης Σκορδίλης στο ethnos.gr
Τέμπη: 3,5 τόνοι εύφλεκτων υγρών στην εμπορική αμαξοστοιχία - Τι λέει ο πραγματογνώμονας της οικογένειας των θυμάτων
Βόλος: Αναζητείται ο Αχιλλέας Μπέος στο πλαίσιο του αυτοφώρου – Τι συνέβη
Χειμωνιάζει απότομα σε όλη τη χώρα - Ψύχος διαρκείας φέρνει ο πολικός αεροχείμαρρος
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr