Σιδηρόδρομος: Καθημερινός ο κίνδυνος των λιθοβολισμών τρένων - Οι οδηγοί φροντίζουν οι ίδιοι να μην γίνει δυστύχημα
Οι περιοχές με τα περισσότερα περιστατικά - Έργα δεν ολοκληρώνονται ποτέ🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Σοβαρό κίνδυνο τραυματισμών για εργαζομένους και επιβάτες αμαξοστοιχιών και συρμών εγκυμονούν τα συχνά περιστατικά λιθοβολισμών τρένων κοντά σε καταυλισμούς Ρομά. Την ίδια στιγμή, διαρκής είναι ο κίνδυνος πρόκλησης θανατηφόρου δυστυχήματος εξαιτίας της παραμονής πεζών ακόμα και νηπίων στις γραμμές, οι οποίες δεν είναι περιφραγμένες και σε σημεία όπου η επιτρεπόμενη ταχύτητα των τρένων φτάνει τα 140 χλμ την ώρα.
Μόνο μέσα σε διάστημα επτά μηνών από τον περασμένο Οκτώβριο έως και τον Απρίλιο του 2024 καταγράφηκαν 98 περιστατικά λιθοβολισμού τρένων, από τα οποία υπήρξε ένας τραυματισμός επιβάτη ενώ σε 48 προκλήθηκαν ζημιές στο τροχαίο υλικό.
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, τα περισσότερα περιστατικά καταγράφηκαν στην περιοχή Πυρί της Θήβας (30), στον Ασπρόπυργο (29) και στο Ζευγολατιό Κορινθίας (11), ενώ λιγότερα σημειώθηκαν στη Λάρισα, στον Άγιο Στέφανο, στον σταθμό Θεσσαλονίκης, στους σταθμούς της Αχαΐας (9), στις Αχαρνές και στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών.
Συνεχές το πρόβλημα στο Πυρί - Οι οδηγοί φοβούνται για το τι θα αντικρίσουν
Ειδικά στο Πυρί το πρόβλημα φαίνεται να είναι συνεχές με τους μηχανοδηγούς να προσεγγίζουν την περιοχή μειώνοντας με δική τους πρωτοβουλία πολύ την ταχύτητα καθώς ποτέ δεν είναι σίγουροι για το τι θα συναντήσουν στις γραμμές. Το τελευταίο περιστατικό συνέβη την περασμένη Τρίτη όταν ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 53 που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα βρέθηκε μπροστά σε περίπου δέκα παιδιά από 2 έως 5 ετών από τον παρακείμενο καταυλισμό, τα οποία έπαιζαν πάνω και δίπλα στις γραμμές: «Γνωρίζουμε το πρόβλημα και πάντα πλησιάζουμε στον καταυλισμό με χαμηλή ταχύτητα για να αποφύγουμε κάποιο ατύχημα. Αυτό έκανα, αλλά στη συνέχεια βγήκαν μεγαλύτερα παιδιά από τον καταυλισμό και ξεκίνησε ο λιθοβολισμός, από τον οποίο ευτυχώς έσπασε μόνο ένα τζάμι και δεν τραυματίστηκε κανείς», λέει στο «Έθνος» ο Χρήστος Ζηραηδόνης προσθέτοντας ότι ο κίνδυνος είναι μεγάλος.
Ο ίδιος, ο οποίος είναι και αναπληρωτής γραμματέας της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) που εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς, επισημαίνει ότι στη Θήβα και τον Ασπρόπυργο τα περιστατικά είναι πολύ συχνά υπενθυμίζοντας ότι για το ζήτημα έχουν υπάρξει συνεχείς επιστολές και καταγγελίες στους αρμόδιους.
Ωστόσο, έως και σήμερα δεν έχει υπάρξει λύση για το θέμα με τις ευθύνες να γίνονται μπαλάκι μεταξύ των φορέων καθώς η Hellenic Train απευθύνεται μετά από κάθε περιστατικό προς τον διαχειριστή της υποδομής ΟΣΕ, ο οποίος με τη σειρά του «δείχνει» προς την αστυνομία κάνοντας λόγο για την ανάγκη... απομάκρυνσης των καταυλισμών, κάτι το οποίο ωστόσο θεωρείται εντελώς ανέφικτο.
Αποκαλυπτικό έγγραφο - Τι λένε πηγές του ΟΣΕ
Στο μεταξύ αποκαλυπτικό είναι έγγραφο της αστυνομικής διεύθυνσης Βοιωτίας, στο οποίο αναφέρεται ότι από το 2019 είχε αρχίσει να απευθύνει κατ' επανάληψη σχετικά έγγραφα στον ΟΣΕ για τοποθέτηση ειδικής περίφραξης καθ' όλο το μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής που συνορεύει με τον οικισμό Ρομά τόσο για να διακοπεί η επικίνδυνη τοποθέτηση εμποδίων πάνω στη γραμμή και η ρίψη πετρών σε διερχόμενες αμαξοστοιχίες όσο και για να αποφευχθεί πιθανό δυστύχημα καθώς είναι γνωστό και στις αρχές ότι «ανήλικοι πολύ μικρής ηλικίας άνευ λόγου και επίβλεψης πλησιάζουν και διασχίζουν τις γραμμές».
Σύμφωνα με την ενημέρωση που είχε η αστυνομία, ο ΟΣΕ τον Μάιο του 2021 ενημέρωσε για την απόφαση να δημοπρατηθεί άμεσα έργο που αφορούσε στην κατασκευή τοιχίου από οπλισμένο σκυρόδεμα κατά μήκος της γραμμής ανόδου σε τμήμα 400 μ. Εως και τον Απρίλιο του 2022 δεν υπήρχε κάτι νεότερο με την αστυνομική διεύθυνση να επανέρχεται στο θέμα ρωτώντας τον ΟΣΕ, ο οποίος δήλωσε ότι ο διαγωνισμός βρισκόταν σε εξέλιξη. Περίπου ένα χρόνο μετά είχε παρασχεθεί στον Οργανισμό αστυνομική συνδρομή για εργασίες επί του δικτύου από τοπογραφικό συνεργείο για αποτύπωση του φυσικού εδάφους.
Τελικώς το έργο του τοιχίου ποτέ δεν ολοκληρώθηκε με αποτέλεσμα τα περιστατικά να συνεχίζονται και ο κίνδυνος να είναι διαρκής. Πηγές κοντά στην υπόθεση αναφέρουν ότι το έργο κατασκευής τοιχίου βαρέος τύπου πράγματι μελετήθηκε, δημοπρατήθηκε και ξεκίνησε από τον ΟΣΕ, αλλά σταμάτησε λόγω τεχνικών δυσκολιών και προβλημάτων που προκαλούνταν από τους κατοίκους του οικισμού. Συγκεκριμένα υπήρξαν κρούσματα πρόκλησης ζημιών στα μηχανήματα έργου του αναδόχου, αλλά και προβλήματα που προκαλούσαν κάποιες ιδιοκατασκευές, των κατοίκων η καθαίρεση των οποίων θα απαιτούσε συνεχή αστυνομική παρουσία. Αποτέλεσμα ήταν η σύμβαση να καταλήξει σε διάλυση με τον ΟΣΕ να διερευνά εναλλακτικά τη χρησιμοποίηση προκατακευασμένων στοιχείων ώστε να υπάρχει η μικρότερη δυνατή εμπλοκή με τον παρακείμενο οικισμό.
Πηγές του ΟΣΕ επισημαίνουν ότι το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα δύσκολο να επιλυθεί καθώς και όπου τοποθετείται περίφραξη, αυτή σύντομα «ξηλώνεται» και το σκηνικό με τα πεταμένα μπάζα και σκουπίδια στις γραμμές επαναλαμβάνεται. Αναφέρουν ότι πριν από κάποιους μήνες μια ολόκληρη παράγκα είχε τοποθετηθεί στις γραμμές. Τονίζουν μάλιστα ότι πλέον έχει αρχίσει να γίνεται αντιληπτή και η ακτίνα δράσης των drones παρακολούθησης του Οργανισμού με αποτέλεσμα όσοι θέλουν να προκαλέσουν κάποια δολιοφθορά απλά να ... μετακινούνται λίγο παρακάτω. Εκτός των καλωδίων πριν λίγες ημέρες άγνωστοι έκλεψαν και αξονομετρητές, με τα ανταλλακτικά να είναι αρκετά δυσεύρετα, ενώ συχνές είναι και οι επιθέσεις σε τεχνίτες του ΟΣΕ που μεταβαίνουν στα σημεία για την αποκατάσταση βλαβών.
Ανεξαρτητοποιήθηκαν Τζάκρη και Πούλου από τον ΣΥΡΙΖΑ - Αξιωματική αντιπολίτευση το ΠΑΣΟΚ
Είδαμε το Αλ Τσαντίρι Νιους: Μας έκανες και γελάσαμε Λάκη - Αντιπολίτευση σκληρή την ώρα που η Αξιωματική Αντιπολίτευση σπαρασσόταν
Από οξεία λευχαιμία και όχι από λοίμωξη του αναπνευστικού ο θάνατος του Μανούσου Μανουσάκη - Η δήλωση της συζύγου του
Οι θρυλικές σειρές του Μανούσου Μανουσάκη που σημάδεψαν την ελληνική μυθοπλασία
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr