Ανοίγει ο δρόμος για ιδιωτικοποίηση των 22 μικρών αεροδρομίων της χώρας - Μόνο μία προσφορά για τον αερολιμένα Καλαμάτας
Στις αρχές του 2025 θα εκκινήσει η διαδικασία για την παραχώρηση και των μικρών 22 αεροδρομίων που διατηρεί υπό τον έλεγχό της η ΥΠΑ🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση και των τελευταίων 22 κρατικών αεροδρομίων, τα οποία διαχειρίζεται η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), ανοίγει η ολοκλήρωση της παραχώρησης του Διεθνούς Αεροδρομίου της Καλαμάτας.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπερταμείου το απόγευμα της Παρασκευής, η διαδικασία για την παραχώρηση του αερολιμένα της Καλαμάτας προχωρά τελικώς με ένα σχήμα καθώς στον διαγωνισμό που «τρέχει» εδώ και περίπου μία διετία, κατατέθηκε μία και μοναδική προσφορά. Στόχος πλέον είναι η ανακήρυξη του οριστικού αναδόχου να έχει κλείσει έως το τέλος της χρονιάς ώστε η υπογραφή της σύμβασης να γίνει στις αρχές του 2025 και ταυτόχρονα να ετοιμάζεται η εκκίνηση του διαγωνισμού και για τα υπόλοιπα 22 αεροδρόμια.
Μόνο μία προσφορά για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας
Όσον αφορά το αεροδρόμιο της Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος», υποβλήθηκε μία προσφορά στη διαγωνιστική διαδικασία αναφορικά με την παραχώρηση του δικαιώματος διοίκησης, διαχείρισης, λειτουργίας, ανάπτυξης, επέκτασης, συντήρησης και εκμετάλλευσης. Στον διαγωνισμό για την 40ετή σύμβαση παραχώρησης συμμετείχαν μεγάλοι τεχνικοί όμιλοι της χώρας και διεθνείς λειτουργοί έργων αεροδρομίων.
Παρά την ύπαρξη ακόμα τριών μνηστήρων στα αρχικά στάδια του διαγωνισμού, τελικώς προσφορά υπέβαλε το επενδυτικό σχήμα ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ FRAPORT AG - DELTA AIRPORT INVESTMENTS A.E. - ΠΗΛΕΑΣ Α.Ε., αποτελούμενη από τις ακόλουθες εταιρείες: (α) τη γερμανική εταιρεία με την επωνυμία «FRAPORT AG», (β) την ημεδαπή εταιρεία με την επωνυμία «DELTA AIRPORT INVESTMENTS A.E.» και (γ) την ημεδαπή εταιρεία με την επωνυμία «ΠΗΛΕΑΣ A.E.» του Ομίλου Κωνσταντακόπουλου.
Σύμφωνα με το Υπερταμείο, η αξιολόγηση των προσφοράς θα εκκινήσει άμεσα, ακολουθώντας τις προβλεπόμενες διαδικασίες, με στόχο την ανακήρυξη του Προτιμητέου Επενδυτή μέχρι τα τέλη 2024.
«Βασικός στόχος του Υπερταμείου/Growthfund, μέσω της παραχώρησης του αεροδρομίου Καλαμάτας, είναι η υλοποίηση σειράς επενδύσεων ενταγμένων σε ένα ολοκληρωμένο business plan για την επέκταση και αναβάθμιση των υποδομών του Αεροδρομίου και την εξασφάλιση ενός συνδυασμού υπηρεσιών λειτουργίας και συντήρησης υψηλής ποιότητας για τον Αερολιμένα».
Το Υπερταμείο/Growthfund, όπως είχε γίνει ήδη γνωστό, θα διατηρήσει ποσοστό 10% στο μετοχικό κεφάλαιο της Παραχωρησιούχου Εταιρείας (δινόταν η δυνατότητα έως και 15%) «με στόχο να διασφαλίσει τη συνέχεια και την ταχεία υλοποίηση του έργου που θα ενισχύσει περαιτέρω το τουριστικό ρεύμα στο νομό Μεσσηνίας και ευρύτερα στη νότια Πελοπόννησο», όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.
Υπενθυμίζεται ότι αρχικά παρόντες στο διαγωνισμό είχαν δηλώσει επίσης η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - GMR Airports, Μυτιληναίος – Corporation America Airports, Egis Airport – Ακτωρ Παραχωρήσεις - Aeroports de la Cote d’Azur.
Υπενθυμίζεται ότι το Αεροδρόμιο της Καλαμάτας είναι ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα, καθώς από το 2010 μέχρι σήμερα έχει εμφανίσει αύξηση στην επιβατική κίνηση που φτάνει το 250%. Το 2022 ξεπέρασε τους 351.000 επιβάτες ενώ και φέτος η κίνηση δείχνει νέο ρεκόρ και στόχος πλέον είναι μέχρι το 2030 να φτάσει τους 500.000 επιβάτες.
Ανοίγει ο δρόμος και για τα υπόλοιπα 22 αεροδρόμια
Στις αρχές του 2025 θα εκκινήσει η διαδικασία για την παραχώρηση και των μικρών 22 αεροδρομίων που διατηρεί υπό τον έλεγχό της η ΥΠΑ.
Το Υπερταμείο έχει αποφασίσει η παραχώρησή τους να προχωρήσει σε ένα ενιαίο cluster προκειμένου οι αερολιμένες που δεν εμφανίζουν σημαντική εμπορική δραστηριότητα ή δεν έχουν αυξημένη τουριστική κίνηση και δε θεωρούνται «φιλέτα», όπως για παράδειγμα τα αεροδρόμια της Πάρου ή της Νάξου, να μη μείνουν στα «αζήτητα».
Το Υπερταμείο «τρέχει» ήδη τις σχετικές ασκήσεις με στόχο να αποτυπωθεί και να αξιολογηθεί η υφιστάμενη κατάσταση στα αεροδρόμια, ενώ ταυτόχρονα εξετάζεται και κάθε σχετική παράμετρος, όπως για παράδειγμα εάν οι διάδρομοι προσγείωσης/απογείωσης επαρκούν ή απαιτούν επεκτάσεις, εάν κάποιο από τα αεροδρόμια μπορεί να έχει και άλλες χρήσεις ή να δεχτεί learjets, κλπ προκειμένου να οριστικοποιηθούν οι μελέτες για την καταγραφή των απαραίτητων επεκτάσεων για τη βελτίωση των υποδοµών και του ηλεκτροµηχανολογικού εξοπλισμού. Οι σύμβουλοι πραγματοποιούν επιτόπιες επισκέψεις με στόχο να καταρτίσουν ένα επιχειρησιακό σχέδιο για καθένα από τα αεροδρόμια προκειμένου στη συνέχεια να προκύψει το συνολικό business plan και να καταλήξουν στο χρηματοδοτικό μοντέλο, το οποίο πιθανώς να είναι Σύμπραξη Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) ώστε να είναι ελκυστικό. Αυτό, πάντως, είναι κάτι το οποίο ακόμα δεν έχει αποφασιστεί, όπως επίσης και η συμμετοχή του Δημοσίου.
Έως τώρα έχει επικαιροποιηθεί η μελέτη µε την προβλεπόμενη ανάπτυξη της επιβατικής κίνησης, η οποία εμφανίζει αύξηση. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το πρώτο εξάμηνο του 2024 η επιβατική κίνηση τους 22 αερολιμένες ενισχύθηκε κατά 6,34%, σε 4.032.909 επιβάτες, ενώ εκτιμάται πως η αύξηση αυτή θα ήταν πολύ μεγαλύτερη εάν οι υποδομές των συγκεκριμένων αεροδρομίων είχαν βελτιωθεί.
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr