Ερωτήματα για την ασφάλεια των τρόλεϊ μετά το ατύχημα στη Νέα Φιλαδέλφεια: Σε τραγική κατάσταση πολλοί στύλοι - Το σημείωμα και το έργο που έμειναν στον «πάγο»
Το 2011 είχε διαπιστωθεί πως υπήρχε κίνδυνος ατυχήματος - Το 2020 το έργο ήταν ακόμα ανοιχτό🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Σοβαρά ερωτήματα για την ποιότητα συντήρησης του εναερίου δικτύου των τρόλεϊ και των στύλων που το συγκρατούν και για ενδεχόμενα σοβαρά κενά ασφαλείας προκάλεσε το ατύχημα που συνέβη το πρωί της Τετάρτης στη Νέα Φιλαδέλφεια με την πτώση στύλου.
Από θαύμα γλύτωσε τη ζωή του 14χρονο κορίτσι, το οποίο τραυματίστηκε όταν ο μεταλλικός στύλος τρόλεϊ έπεσε στο οδόστρωμα αμέσως μετά τη διέλευση του οχήματος. Το κορίτσι τραυματίστηκε - ευτυχώς ελαφρά - και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο κυρίως για προληπτικούς λόγους. Ωστόσο, το ατύχημα αυτό έφερε στο φως την τραγική κατάσταση, στην οποία βρίσκονται πολλοί στύλοι του εναέριου δικτύου.
Αν και πηγές της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) επεσήμαιναν χθες στο «Έθνος» ότι ο στύλος δεν ήταν σάπιος, οι φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν εμφανίζουν προχωρημένα σημάδια διάβρωσης, γεγονός το οποίο καταδεικνύει προφανέστατα την πλημμελή συντήρησή τους, ενδεχομένως και τη σοβαρή καθυστέρηση στην αντικατάστασή τους.
Εδώ και μια δεκαετία γνωστό το πρόβλημα;
Πολύ πιο ανησυχητικό μάλιστα είναι το γεγονός ότι το πρόβλημα στην περιοχή της Νέας Φιλαδέλφειας ήταν γνωστό στην εταιρία εδώ και πολλά χρόνια, αλλά ποτέ δεν αποκαταστάθηκε. Αυτό προκύπτει από επίσημο υπηρεσιακό σημείωμα, το οποίο αν και δεν φέρει ημερομηνία στη μορφή που κυκλοφόρησε, εκτιμάται ότι χρονολογείται εδώ και τουλάχιστον μία δεκαετία. Με τον εν λόγω σημείωμα ο διευθυντής των τρόλεϊ αλλά και ο προϊστάμενος του τμήματος Συντήρησης κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την επίσπευση έναρξης εργασιών του αντικατάστασης των παλαιών στύλων ειδικά στη Νέα Φιλαδέλφεια.
Στο υπηρεσιακό σημείωμα επισημαίνεται η ανάγκη να επισπευστεί η έναρξη των εργασιών του έργου αντικατάστασης παλαιών στύλων, «τουλάχιστον στην περιοχή του δήμου Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας», προειδοποιώντας ότι ορισμένες κολώνες είναι πεπαλαιωμένες και εμφανίζουν επικίνδυνη κλίση.
«Οι στύλοι της περιοχής αυτής, οι οποίοι είναι ενταγμένοι στο έργο, χρήζουν άμεσης αντικατάστασης λόγω παλαιότητας και φθοράς, πολλοί δε από αυτούς (όπως π.χ. στην οδό Σοφούλη αρ. 50) έχουν λάβει επικίνδυνη κλίση. Είναι πλέον επιτακτική ανάγκη να λάβουμε την άδεια από την αρμόδια Αρχαιολογική Υπηρεσία ώστε να γίνει άμεσα η αντικατάστασή τους», αναφέρει το σημείωμα.
Το «Έθνος» ζήτησε πληροφορίες από την ΟΣΥ σχετικά με το πρόγραμμα συντήρησης του εξοπλισμού του δικτύου των τρόλεϊ, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες έχει αναλάβει ιδιωτική εταιρία, χωρίς ωστόσο κανείς να απαντήσει επισήμως.
Η εταιρία αρκέστηκε στην έκδοση μιας ανακοίνωσης, με την οποία αποδίδει το ατύχημα «σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις - από εκτροχιασμό κεραιών τρόλεϊ και πτώση μεταλλικού ιστού στην οδό Σμύρνης και Φωκών στη Νέα Φιλαδέλφεια».
Προσθέτει ότι με εντολή της Διοίκησης έχει ήδη συσταθεί Τεχνική Επιτροπή για την άμεση διερεύνηση του συμβάντος, κάτι το οποίο παραδοσιακά συμβαίνει ύστερα από συμβάντα χωρίς ωστόσο να γίνεται τις περισσότερες φορές γνωστή η κατάληξη της έρευνας και η ενδεχόμενη απόδοση ευθυνών.
Το 2011 είχε διαπιστωθεί πως υπήρχε κίνδυνος ατυχήματος - Το 2020 το έργο ήταν ακόμα ανοιχτό
Γεγονός είναι, πάντως, ότι το πρόβλημα με τους μεταλλικούς ιστούς του δικτύου των τρόλεϊ, είναι γνωστό εδώ και πολλά χρόνια. Το 2011 η τότε ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών είχε εντάξει έργο αντικατάστασης 835 παλαιών μεταλλικών ιστών διαφόρων τύπων που χρησιμοποιούνται για την ανάρτηση του εναερίου ηλεκτρικού δικτύου των (τότε) ΗΛΠΑΠ στους δήμους Αθηναίων, Πειραιά, Καλλιθέας, Νέας Φιλαδέλφειας, Κερατσινίου και Βύρωνα, στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Αττική» και στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.
Το έργο είχε αποφασιστεί να προχωρήσει καθώς είχε διαπιστωθεί ήδη από τότε ότι εξαιτίας της παλαιότητας των στύλων, υπήρχε σοβαρός κίνδυνος πρόκλησης ατυχήματος. Η συνολική προτεινόμενη δημόσια δαπάνη είχε καθοριστεί στα 2,3 εκατ. ευρώ και καταληκτική ημερομηνία αποπεράτωσης του έργου είχε οριστεί η 31 Δεκεμβρίου του 2015.
Ωστόσο, όπως προκύπτει από την έκθεση πεπραγμένων της ΟΣΥ και στις αναφορές στις επιχορηγήσεις της εταιρίας, αρκετά χρόνια αργότερα, το 2020, το έργο παρέμενε ακόμα ανοιχτό: «Οι ληφθείσες επιχορηγήσεις για την περίοδο 1/1/2020 - 31/12/2020 ύψους € 657.704 αφορά επιχορήγηση από τον Ο.Α.Σ.Α. (Υπολειπόμενο ποσό από το συγχρηματοδοτούμενο έργο ΣΑΕ080 του ΗΛΠΑΠ με τίτλο «Αντικατάσταση παλαιών Στύλων)».
Για την αντικατάσταση μεταλλικών ιστών είχαν ληφθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 670.000 ευρώ το 2013 και 63.000 ευρώ το 2015, όπως αναφέρεται στις σχετικές εκθέσεις πεπραγμένων.
Ανεξαρτητοποιήθηκαν Τζάκρη και Πούλου από τον ΣΥΡΙΖΑ - Αξιωματική αντιπολίτευση το ΠΑΣΟΚ
Είδαμε το Αλ Τσαντίρι Νιους: Μας έκανες και γελάσαμε Λάκη - Αντιπολίτευση σκληρή την ώρα που η Αξιωματική Αντιπολίτευση σπαρασσόταν
Από οξεία λευχαιμία και όχι από λοίμωξη του αναπνευστικού ο θάνατος του Μανούσου Μανουσάκη - Η δήλωση της συζύγου του
Οι θρυλικές σειρές του Μανούσου Μανουσάκη που σημάδεψαν την ελληνική μυθοπλασία
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr