«Μοντέλο» Καλαμάτας για την παραχώρηση των 22 μικρών αεροδρομίων που παραμένουν στο Δημόσιο - Τι σχεδιάζει το Υπερταμείο
Στόχος είναι η παραχώρηση του αερολιμένα της Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» να έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη του έτους🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Μοντέλο «Καλαμάτας» προσανατολίζεται να εφαρμόσει το Υπερταμείο για την αξιοποίηση και των υπολοίπων 22 μικρών αεροδρομίων που δεν έχουν παραχωρηθεί ακόμα και βρίσκονται υπό τη διαχείριση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).
Οπως επεσήμαναν τα στελέχη του Υπερταμείου στο περιθώριο εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, στόχος είναι η παραχώρηση του αερολιμένα της Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» να έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη του έτους με την ανάδειξη αναδόχου μέχρι τον προσεχή Νοέμβριο.
Βάσει των όσων προέβλεπε ο διαγωνισμός, η παραχώρηση θα είναι για σαράντα έτη, ενώ ενδιαφέρον έχουν εκφράσει τέσσερα σχήματα και συγκεκριμένα: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - GMR Airports, Μυτιληναίος – Corporation America Airports, Egis Airport – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις - Aeroports de la Cote d’Azur και Fraport AG – Delta Airport Investments – ΠΗΛΕΑΣ (Όμιλος Κωνσταντακόπουλου).
Η εξέλιξη αυτή είχε εξαρχης θεωρηθεί αναμενόμενη δεδομένου ότι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας έχει κάνει ρεκόρ αύξησης της επιβατικής κίνησης, η οποία από το 2010 έως το 2022 «απογειώθηκε» κατά 250% με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο για έως και 500.000 διακινούμενους επιβάτες έως το τέλος της δεκαετίας.
Το Υπερταμείο, πάντως, θα παραμείνει με ποσοστό 10% στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας που θα δημιουργηθεί μετά την παραχώρησή του αεροδρομίου αναλαμβάνοντας τη διαχείριση, τη λειτουργία και τη συντήρησή του.
Τι θα γίνει με τα άλλα 22 αεροδρόμια
Οσον αφορά στους υπόλοιπους 22 μικρούς αερολιμένες της χώρας, αυτήν την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη μία πολύ μεγάλη άσκηση από τους συμβούλους του Υπερταμείου, οι οποίοι αφενός αποτυπώνουν και αξιολογούν την υφιστάμενη κατάσταση στα αεροδρόμια, ενώ ταυτόχρονα εξετάζουν και κάθε σχετική παράμετρο, όπως για παράδειγμα εάν οι διάδρομοι προσγείωσης/απογείωσης επαρκούν ή απαιτούν επεκτάσεις, εάν κάποιο από τα αεροδρόμια μπορεί να έχει και άλλες χρησεις ή να δεχτεί learjets, κλπ. Οι σύμβουλοι πραγματοποιούν επιτόπιες επισκέψεις με στόχο να καταρτίσουν ένα επιχειρησιακό σχέδιο για καθένα από τα αεροδρόμια προκειμένου στη συνέχεια να προκύψει το συνολικό business plan και να καταλήξουν στο χρηματοδοτικό μοντέλο, το οποίο πιθανώς να είναι Σύμπραξη Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) ώστε να είναι ελκυστικό. Αυτό, πάντως, είναι κάτι το οποίο ακόμα δεν έχει αποφασιστεί, όπως επίσης και η συμμετοχή του Δημοσίου.
Σε κάθε περίπτωση φαίνεται πως η παραχώρηση θα προχωρήσει σε ένα ενιαίο cluster προκειμένου οι αερολιμένες που δεν εμφανίζουν σημαντική εμπορική δραστηριότητα ή δεν έχουν αυξημένη τουριστική κίνηση και δε θεωρούνται «φιλέτα», όπως για παράδειγμα τα αεροδρόμια της Πάρου ή της Νάξου, να μη μείνουν στα «αζήτητα».
Υπενθυμίζεται ότι οι 22 αερολιμένες που παραμένουν υπό τον έλεγχο του Δημοσίου είναι οι εξής: Καρπάθου, Χίου, Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Λήμνου, Ιωαννίνων, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Ικαρίας, Κυθήρων, Λέρου, Σητείας, Νέας Αγχιάλου, Καλύμνου, Σκύρου, Σύρου, Αστυπάλαιας, Καστελόριζου, Καστοριάς, Κάσου και Κοζάνης.
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr