Τα έργα της Κρήτης επιθεώρησε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών - Για μεγάλες καθυστερήσεις μιλά ο ΣΥΡΙΖΑ
Ξεκινώντας από τα Χανιά, οι Χρήστος Σταϊκούρας, Νίκος Ταχιάος, και Κώστας Μαγουλάς πραγματοποίησαν σύσκεψη στις εγκαταστάσεις του ΟΑΚ🕛 χρόνος ανάγνωσης: 8 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Επιθεώρηση των υπό κατασκευή έργων της Κρήτης ύψους 3,5 δισ. ευρώ, πραγματοποιεί τη Δευτέρα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Ξεκινώντας από τα Χανιά, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Κώστας Μαγουλάς, πραγματοποίησαν σύσκεψη στις εγκαταστάσεις του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης (ΟΑΚ), φορέα που εποπτεύεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Στο πλαίσιο της σύσκεψης ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, αναφέρθηκε στις εξελίξεις στα παρακάτω έργα:
Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης (ΒΟΑΚ)
Αποσφραγίστηκαν οι φάκελοι των οικονομικών προσφορών για το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος. Η ανακήρυξη του οριστικού αναδόχου εκτιμάται ότι θα γίνει στις αρχές καλοκαιριού. Η σύμβαση παραχώρησης, διάρκειας 30 ετών, προβλέπεται να υπογραφεί προς το τέλος του 2024. Το έργο έχει χρηματοδότηση και από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ύψους 200 εκατ. ευρώ.
Σε ότι αφορά το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, έργο ΣΔΙΤ, σύμβασης ύψους περίπου 350 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση και από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ύψους 90 εκατ. ευρώ, οργανώνονται τα εργοτάξια, συντάσσονται οι οριστικές μελέτες και αναμένονται – τον επόμενο μήνα – οι δικαστικές αποφάσεις για τις απαλλοτριώσεις.
Σε ότι αφορά το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, συμβατικού ποσού άνω των 150 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση και από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ύψους 137 εκατ. ευρώ, εκπονούνται οι υπολειπόμενες μελέτες, εγκρίθηκαν οριστικές μελέτες οδοποιίας, ολοκληρώθηκαν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, εκδόθηκαν αποφάσεις απαλλοτριώσεων, ενώ εκκρεμεί μία ακόμη, τις προσεχείς ημέρες.
Παράλληλα το υπουργείο έκανε δεκτό το αίτημα της Περιφέρειας Κρήτης για αποκατάσταση βλαβών επί γεφυρών στον ΒΟΑΚ και χρηματοδότηση, ύψους 10 εκατ. ευρώ. Αναμένεται η πρόσκληση στην Περιφέρεια τις επόμενες ημέρες.
Αξιοποίηση του υδάτινου δυναμικού του Ταυρωνίτη Ποταμού
Πρόκειται για έργο ΣΔΙΤ, προϋπολογισμού άνω των 260 εκατ. ευρώ, ο διαγωνισμός του οποίου συνεχίζεται, με την προετοιμασία των τευχών για την Β1 φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου.
Ενίσχυση του Ταμιευτήρα Μπραμιανού
Πρόκειται για σημαντικό αντιπλημμυρικό έργο, προϋπολογισμού 60 εκατ. ευρώ, το οποίο δρομολογείται, μετά την πρόσφατη εξασφάλιση της χρηματοδότησής του από το ΕΣΠΑ 2021-2027.
Σχολικές Υποδομές
Συντάσσονται, από τις Κτιριακές Υποδομές, ο προϋπολογισμός του έργου, αρχικού εκτιμώμενου ύψους 15 εκατ. ευρώ, και τα τεύχη δημοπράτησης για το νέο ΓΕΛ και ΕΠΑΛ Κισσάμου. Προβλέπεται η υποβολή του έργου στην Περιφέρεια Κρήτης για χρηματοδότηση, το 1ο εξάμηνο του 2024, ίσως και μέχρι το Μάρτιο. Το ίδιο ισχύει και για το Σχολείο Ευρωπαϊκής Παιδείας, στο Ηράκλειο, αρχικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού 25 εκατ. ευρώ.
Νέος Σταθμός Επιβατών στο Λιμένα της Σούδας
Το έργο πέρασε από την Διϋπουργική Κυβερνητική Επιτροπή Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας, ώστε να ωριμάσει γρήγορα ο διαγωνισμός και να ολοκληρωθεί το έργο στο τέλος του 2025.
Η αναγκαιότητα κατασκευής του, προϋπολογισμού 13 εκατ. ευρώ, έργου είναι επιτακτική, όπως επεσήμανε ο υπουργεός, προκειμένου να υπάρξει λειτουργικότητα σε όλα τα τμήματα του λιμένα όσον αφορά στη διακίνηση επιβατών, με δυνατότητα λειτουργίας του ως home port για τα κρουαζιερόπλοια.
Κατασκευή του Φράγματος στο Πλατύ της Π.Ε. Ρεθύμνου, κατασκευή αγωγού μεταφοράς νερού και κατασκευή αρδευτικού δικτύου
Θα πραγματοποιηθεί, στις 16 Φεβρουαρίου 2024, η τελετή υπογραφής των Συμβάσεων Χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (EIB) και την Τράπεζα του Συμβουλίου της Ευρώπης (CEB). Εκτιμάται ότι η προκήρυξη του έργου, ύψους άνω των 200 εκατ. ευρώ, μπορεί να γίνει μέσα στο 2024 και το έργο, με το οποίο θα αρδεύονται 45.000 στρέμματα, να υλοποιηθεί σε 5 έτη.
Υπενθυμίζεται ότι, στις 26 Ιανουαρίου 2024, προκηρύχθηκε ο Διαγωνισμός για την μελέτη λιμνο-δεξαμενών και αρδευτικών δικτύων στο Γερακάρι, ύψους άνω των 3 εκατ. ευρώ, έργο άμεσα συνυφασμένο με το προηγούμενο.
Επίσης προχωρά η αξιοποίηση ταμιευτήρα του Φράγματος Ποταμών Αμαρίου, συνολικού προϋπολογισμού 24 εκατ. ευρώ, έργο σημαντικό και για την ύδρευση του Ρεθύμνου. Η ολοκλήρωσή του εκτιμάται το 2027.
Λειτουργία υφιστάμενου αεροδρομίου Ηρακλείου.
Πρόκειται για αεροδρόμιο με σημαντική υψηλή και συνεχώς αυξανόμενη επιβατική κίνηση (άνω των 9 εκατομμυρίων επιβατών το 2023).
Με χρηματοδότηση από την Εταιρεία ΤΕΡΝΑ, θα πραγματοποιηθεί, τις επόμενες εβδομάδες, η αναγκαία συντήρηση τμήματος του οδοστρώματος του διαδρόμου του, διάδρομος που κατασκευάστηκε πριν από 50 έτη.
Νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, στο Καστέλι, προϋπολογισμού περίπου 500 εκατ. ευρώ, η πρόοδος υλοποίησης του οποίου έχει ξεπεράσει το 31%.
Σύμφωνα με τον κ. Σταικούρα, «πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο, εξαιρετικά δύσκολο και σύνθετο, με αρκετά ανοικτά ζητήματα, τα οποία θα επιδιώξουμε να αντιμετωπίσουμε κατά τον βέλτιστο εφικτό τρόπο».
Σε σύσκεψη εργασίας που ακολούθησε την επίσκεψη στο εργοτάξιο, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου ενημερώθηκε για την πρόοδο κατασκευής του έργου από εκπροσώπους της κατασκευάστριας κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – GMR, που υλοποιεί το έργο προϋπολογισμού 500 εκατ. ευρώ, μέσω σύμβασης παραχώρησης.
Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, δήλωσε: «Πέραν λοιπόν από το γεγονός ότι η Κυβέρνηση έχει θέσει ως προτεραιότητα την εκτέλεση αυτών των πολύ σημαντικών έργων στην Κρήτη, η αναβάθμιση του ΟΑΚ αποτελεί επίσης μια πρόκληση στην οποία δεν μπορούμε να μείνουμε αμέτοχοι. Είναι κάτι το οποίο θα ακολουθήσει σε θεσμικό επίπεδο».
Στη σύσκεψη συμμετείχαν μεταξύ άλλων, ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Γιάννης Κεφαλογιάννης, οι βουλευτές Χανίων Σέβη Βολουδάκη και Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης, ο Προέδρος του ΔΣ ΟΑΚ, Θεόδωρος Νίνος, ο Δ/νων Σύμβουλος, Άρης Παπαδογιάννης, ο Αντιπεριφερειάρχης Χανίων, Νικόλαος Καλογερής, και ο Δήμαρχος Πλατανιά, Γιάννης Μαλανδράκης.
Με βάση το επίσημο πρόγραμμα, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποιεί επισκέψεις στα εξής σημεία:
Δήμος Αμαρίου για το έργο του Φράγματος στον Πλατύ ποταμό
Εργοτάξιο του Νέου Αεροδρομίου Καστελλίου
Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης».
Χάρης Μαμουλάκης: Η κυβερνητική εξαπάτηση πρέπει να λάβει τέλος
«Καλωσορίζουμε τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών στην Κρήτη, ευελπιστώντας ότι θα δώσει ξεκάθαρες απαντήσεις σε μια σειρά κρίσιμων ζητημάτων που έχουν βαλτώσει επί έως και τεσσεράμισι χρόνια, με ευθύνη της Κυβέρνησης ΝΔ», δήλωσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών, Χάρης Μαμουλάκης με αφορμή την επίσκεψη του κ. Σταικούρα.
Ο ίδιος αναφερόμενος στον ΒΟΑΚ ζήτησε απαντήσεις για την αιτία απώλειας τριών και πλέον ετών «μέχρι να επανεκιννήσει η ΝΔ τη διαδικασία που ξεκίνησε από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ακόμη και σήμερα δεν έχουμε πραγματικό έργο σε κανένα σημείο του ΒΟΑΚ; Γιατί εξακολουθεί να υπάρχει αυτή η αδικαιολόγητη καθυστέρηση; Πότε επιτέλους θα δουν οι Κρητικοί μια υποχρέωση της Πολιτείας να γίνεται πράξη;
Γιατί στο τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, ενάμιση χρόνο μετά την υπογραφή της σύμβασης δεν έχει γίνει κανένα έργο; Γιατί ο Πρωθυπουργός έστησε ολόκληρη φιέστα με δήθεν έναρξη των εργασιών, όταν γνώριζε ότι δεν είχαν προχωρήσει οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις στο συγκεκριμένο τμήμα»;
Για τους σεισμόπληκτους του Αρκαλοχωρίου, ο κ. Μαμουλάκης σημείωσε ότι 2,5 χρόνια μετά τον καταστροφικό σεισμό του Αρκαλοχωρίου, οι σεισμόπληκτοι εξακολουθούν να μένουν σε κοντέινερ και παραμένει υποστελεχωμένη η αρμόδια υπηρεσία της Πολιτείας, με αποτέλεσμα η πλειονότητα των αιτήσεων αποκατάστασης κτηρίων να μην έχει καν ελεγχθεί.
Για το Αεροδρόμιο Καστελίου ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ ρώτησε: «Γιατί η Κυβέρνηση της ΝΔ κωφεύει στις διαδοχικές παρεμβάσεις μας για την αναγκαιότητα αναβάθμισης του οδικού δικτύου από και προς το αεροδρόμιο;
Γιατί αρνείται τη δημιουργία ενός τρένου, ενός μέσου σταθερής τροχιάς, που θα ενώνει το νέο αεροδρόμιο με το Ηράκλειο και την Χερσόνησο αρχικά, ενδεχομένως και με το βόρειο μέτωπο της Κρήτης στη συνέχεια;
Γιατί η Κυβέρνηση της ΝΔ δεν δίνει στη δημοσιότητα τους όρους της δανειακής σύμβασης που υπέγραψε με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, δεσμεύοντας την έκταση του αεροδρομίου Νίκο Καζαντζάκης για την κατασκευή του αεροδρομίου Καστελίου;
Για όλα τα παραπάνω, ζητάμε ξεκάθαρες απαντήσεις. Η κυβερνητική κοροϊδία πρέπει να λάβει τέλος», κατέληξε.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr