Στα «χέρια» των ΚΤΕΛ και των τουριστικών λεωφορείων μεγάλο τμήμα των συγκοινωνιών της Αθήνας - Πότε αναλαμβάνουν το έργο
Έληξε η προθεσμία υποβολής προσφορών στον διεθνή διαγωνισμό του ΟΑΣΑ για την ανάθεση 63 λεωφορειακών γραμμών της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής🕛 χρόνος ανάγνωσης: 8 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Από τα ΚΤΕΛ στα ...ΚΤΕΛ, τα οποία συμπράττουν αυτή τη φορά με τα τουριστικά λεωφορεία θα περάσει μεγάλο τμήμα του συγκοινωνιακού έργου της Αθήνας σε περίπου ένα χρόνο από τώρα. Οι εν λόγω γραμμές άλλωστε ήδη καλύπτονται από τα ΚΤΕΛ.
Χθες Δευτέρα έληξε η προθεσμία υποβολής προσφορών στον διεθνή διαγωνισμό του ΟΑΣΑ για την ανάθεση 63 λεωφορειακών γραμμών της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής, ο οποίος, πάντως, και παρά τις αρχικές εκτιμήσεις συγκέντρωσε μόνο ...εγχώριο ενδιαφέρον και συγκεκριμένα μόνο από μία κοινοπραξία ΚΤΕΛ και τουριστικών εταιριών.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους», προσφορά υπέβαλε σχήμα, στο οποίο μετείχαν τα ΚΤΕΛ Κορίνθου ως επικεφαλής, Αργους, Θήβας, Χανίων, Σαλαμίνας και Μαγνησίας και τα τουριστικά γραφεία Maroulis travel και Smile Akadimos. Πρόκειται για το σχήμα, το οποίο είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον και στην πρώτη διαγωνιστική απόπειρα του περασμένου Δεκεμβρίου, χωρίς ωστόσο τελικά το ενδιαφέρον αυτό να λάβει τη μορφή επίσημης προσφοράς με αποτέλεσμα να κηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός, αφού άλλος ενδιαφερόμενος δεν υπήρχε. Η κοινοπραξία υπέβαλε προσφορά στον δεύτερο διαγωνισμό, η προθεσμία του οποίου έληξε χθες.
Αν και οι συμμετέχουσες εταιρίες, δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί επισήμως, από το σχήμα φαίνεται να απουσιάζει το ΚΤΕΛ Αττικής, το οποίο είχε αποτέλεσει τον βασικό εταίρο του ΟΑΣΑ στην έως σήμερα περίοδο καθώς η συμμετοχή των υπολοίπων ΚΤΕΛ είχε τη μορφή υπεργολαβίας. Πηγές κοντά στην υπόθεση σημειώνουν πως η εξέλιξη αυτή είχε αρχίσει να διαφαίνεται τον τελευταίο καιρό καθώς τα ΚΤΕΛ Αττικής μείωναν διαρκώς την παρουσία τους. Οι ίδιες πηγές μάλιστα ανέφεραν πως σε αντίθεση με τα ΚΤΕΛ των υπολοίπων περιφερειών που εκτελούσαν συγκοινωνιακό έργο στην Αθήνα, αυτά της Αττικής δεν είχαν εμπειρία από αστική συγκοινωνία και πιθανότατα εκτίμησαν ότι δε θα μπορούσαν να αντεπεξέλθουν.
Άγνωστο επίσης παραμένει ακόμα πότε θα αναλάβουν τις εν λόγω γραμμές οι νέοι ανάδοχοι καθώς ο χρόνος θα αρχίσει να μετρά από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Από το σημείο αυτό, θα έχουν στη διάθεσή τους ένα χρόνο, ενώ τα οχήματα που θα χρησιμοποιήσουν θα πρέπει να βρίσκονται εδώ σε εννέα μήνες. Στόχος, πάντως, παραμένει να αναλάβουν τις γραμμές το συντομότερο δυνατό, κάτι το οποίο ωστόσο θα εξαρτηθεί από τη διαθεσιμότητα των 211 καινούριων οχημάτων που θα απαιτηθούν για να καλύψουν αυτό το κομμάτι της συγκοινωνίας του λεκανοπεδίου. Εκτιμάται ότι οι γραμμές του ενός από τα δύο τμήματα, στα οποία είναι χωρισμένος ο διαγωνισμός μπορεί να καλυφθούν νωρίτερα με οχήματα και η σύμβαση να ξεκινήσει να υλοποιείται ίσως και εντός του καλοκαιριού.
Τι αναλαμβάνουν οι ανάδοχοι
Υπενθυμίζεται ότι ο προϋπολογισμός της σύμβασης ανέρχεται στο ποσό των 452.379.450,96€, με ΦΠΑ και περιλαμβάνει δικαίωμα προαίρεσης για την επαύξηση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου έως 4% κατά την διάρκεια της σύμβασης. Ο ανάδοχος θα αναλάβει το συγκοινωνιακό έργο για διάστημα 8 ετών. Το τίμημα του διαγωνισμού παρέμεινε στα 2,34 ευρώ το χιλιόμετρο και έχει προβλεφθεί και ρήτρα καυσίμου.
Συνολικά θα παραχωρηθούν 63 λεωφορειακές γραμμές στην Ανατολική και Δυτική Αττική τα δρομολόγια των οποίων ήδη εκτελούνται από τα ΚΤΕΛ.
Ο διαγωνισμός έχει δύο διακριτά τμήματα, ενώ οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν δικαίωμα υποβολής προσφοράς και για τα δύο τμήματα:
Το πρώτο τμήμα περιλαμβάνει 25 Λεωφορειακές Γραμμές της Ανατολικής Αττικής για την λειτουργία των οποίων προγραμματίζονται 1.188 δρομολόγια (κατά τις τυπικές καθημερινές ημέρες) και απαιτούνται 96 οχήματα (εκ των οποίων τα 61 πρέπει να είναι 12 μέτρων, τα 30 να είναι 18 μέτρων και τα 5 να είναι 8 μέτρων). Το σύνολο των οχηματοχιλιομέτρων που θα εκτελούνται ετησίως θα ανέρχεται σε 9.564.731,35.
Το Τμήμα Β΄ περιλαμβάνει 38 Λεωφορειακές Γραμμές της Δυτικής Αττικής για την λειτουργία των οποίων προγραμματίζονται 1.757 δρομολόγια (κατά τις τυπικές καθημερινές ημέρες) και απαιτούνται 115 οχήματα (εκ των οποίων τα 112 πρέπει να είναι 12 μέτρων και τα 3 να είναι 8 μέτρων). Το σύνολο των οχηματοχιλιομέτρων που θα εκτελούνται ετησίως θα είναι 9.971.214,21.
Η διάρκεια της σύμβασης και για τα δυο τμήματα ορίζεται σε 8 έτη από την ημερομηνία έναρξης παροχής συγκοινωνιακού έργου.
Οι όροι της σύμβασης
Βάσει των όρων της σύμβασης, ο Ανάδοχος κάθε τμήματος θα προβεί:
Στην προμήθεια ή μίσθωση καινούργιων λεωφορείων αστικού τύπου, χαμηλού δαπέδου, ντιζελοκίνητων, κατηγορίας EURO VΙ ή νεότερης τεχνολογίας. Επισης θα πρέπει να εξασφαλίσει αριθμό εφεδρικών λεωφορείων ίσο με το 10% των απαιτούμενων από τον προγραμματισμό του ΟΑΣΑ για την διασφάλιση της διαθεσιμότητας των οχημάτων ανεξαρτήτως πιθανών βλαβών ή συντηρήσεων (δηλαδή 87 + 9 οχήματα για το Τμήμα Α και 105 + 10 για το Τμήμα Β).
Στην διαμόρφωση των παραπάνω οχημάτων που θα διαθέσει για την εκτέλεση της Σύμβασης σύμφωνα με τις προδιαγραφές του ΟΑΣΑ (βαφή στα χρώματα του ΟΑΣΑ, εγκατασταση εξοπλισμού τηλεματικής και ηλεκτρονικού εισιτηρίου, κλπ).
Στην εγκατάσταση και λειτουργία Αμαξοστασίου μέχρι την λήξη του πρώτου έτους από την υπογραφή της Σύμβασης, για την στάθμευση, φύλαξη, συντήρηση και καθαρισμό των λεωφορείων σε χώρο εντός της περιοχής παροχής των υπηρεσιών του κάθε Τμήματος που θα εξασφαλίσει ο ίδιος. Σε κάθε Τμήμα θα λειτουργεί ένα τουλάχιστον Αμαξοστάσιο, ανεξάρτητα από το εάν τις υπηρεσίες παρέχει ο ίδιος Ανάδοχος.
Στην πλήρη συντήρηση (τακτική, προληπτική, έκτακτη) περιλαμβανομένων των υλικών και της εργασίας.
Στην Παροχή Υπηρεσιών Δημοσίων Επιβατικών Μεταφορών με την κινητοποίηση του απαραίτητου προσωπικού με Αστικά Λεωφορεία για 8 έτη σε κάθε Τμήμα σύμφωνα με το πρόγραμμα δρομολόγησης που εκπονεί ο ΟΑΣΑ. Οι Ανάδοχοι υποχρεούνται να προσλάβουν ικανό αριθμό οδηγών για την στελέχωση των βαρδιών, ο οποίος δεν μπορεί να είναι μικρότερος από 2,7 οδηγοί / όχημα.
Οι ανάδοχοι θα πρέπει να έχουν εξασφαλίσει εντός εννέα μηνών από την υπογραφή της Σύμβασης τη διαθεσιμότητα των νέων οχημάτων τα οποία προτίθεται να έχουν προμηθευτεί ή μισθώσει, καθώς επίσης και τις εγκαταστάσεις Αμαξοστασίου.
Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού υποχρεούνται να υποβάλλουν Τριμηνιαία Έκθεση Απολογισμού των Υπηρεσιών (ΤΕΑΥ) στην οποία θα περιλαμβάνονται κατ’ ελάχιστον ο απολογισμός των εκτελεσθέντων δρομολογίων με πίνακες ανά γραμμή, κατεύθυνση, με τις ώρες αναχώρησης από τις αφετηρίες και άφιξης στα τέρματα. Θα αναφέρεται το ποσοστό εκτελεσμένων/προγραμματισμένων δρομολογίων και θα αναφέρονται τυχόν συμβάντα και αιτίες ανωτέρας βίας για τις οποίες δεν εκτελέσθηκαν δρομολόγια.
Επιπλέον, θα παρέχει πίνακες με το απασχολούμενο προσωπικό και απολογισμό με τις εργασίες που εκτελέστηκαν κατά τη διάρκεια του τριμήνου ανά όχημα.
Σε ό,τι αφορά τα δρομολόγια, ο ανάδοχος υποχρεούται να εκτελεί το συγκοινωνιακό έργο που του έχει ανατεθεί από τον ΟΑΣΑ, ενώ θα μπορεί να προβαίνει σε τροποποιήσεις του προγράμματος του συγκοινωνιακού έργου μόνο έπειτα από την έγκαιρη υποβολή τεκμηριωμένου σχετικού αιτήματος στον ΟΑΣΑ και την αντίστοιχη γραπτή συμφωνία του ΟΑΣΑ. Θα μπορεί, πάντως, να προτείνει εγγράφως τεκμηριωμένες μεταβολές/τροποποιήσεις στο συγκοινωνιακό έργο (όπως κατάργηση διαδρομών, συγχώνευση, καθορισμό νέων γραμμών, συχνότητα δρομολογίων, μεταβολή αφετηριών, τερμάτων και σταθμών μετεπιβίβασης), που κρίνει ότι συμβάλλουν στην καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, χωρίς ο ΟΑΣΑ να είναι υποχρεωμένος να τις αποδεχτεί.
Τηλεματική και ηλεκτρονικό εισιτήριο
Ο ανάδοχος υποχρεούται να εγκαταστήσει σε όλα τα λεωφορεία που θα χρησιμοποιεί για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου, σύστημα για τη λειτουργία ηλεκτρονικού εισιτηρίου, συμβατό με το Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ) που έχει εγκαταστήσει και λειτουργεί ο ΟΑΣΑ ώστε η χρήση - είσπραξη κομίστρου να γίνεται δια του ηλεκτρονικού συστήματος κομίστρου του ομίλου ΟΑΣΑ και για να εξασφαλίζονται αξιόπιστα στοιχεία ως προς τους επιβάτες ανά κατηγορία κομίστρου και τα έσοδα απ’ την εκτέλεση του ανατιθέμενου έργου. Το κόστος από την εγκατάσταση, παραμετροποίηση, λειτουργία (συμπεριλαμβανομένης της προληπτικής και της αποκαταστατικής συντήρησης, ανταλλακτικών, αναλωσίμων και εργασίας), βαρύνει τον ανάδοχο και θα γίνεται με επίβλεψη του ΟΑΣΑ. Η πλήρης λειτουργία του συστήματος για τη λειτουργία ηλεκτρονικού εισιτηρίου, συμβατού με το Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ) που έχει εγκαταστήσει και λειτουργεί ο ΟΑΣΑ, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί πριν την έναρξη υλοποίησης του ανατιθέμενου συγκοινωνιακού έργου.
Επίσης θα πρέπει να εγκαταστήσει σε όλα τα λεωφορεία κατάλληλο σύστημα τηλεματικής, πλήρως συμβατό και διασυνδεδεμένο με το αντίστοιχο σύστημα τηλεματικής του ΟΑΣΑ, προκειμένου να πιστοποιείται η εκτέλεση του προγραμματισμένου έργου (γραμμές – αριθμός δρομολογίων – πρόγραμμα δρομολογίων), να υπάρχει πλήρης ενημέρωση των επιβατών από τις υπάρχουσες στάσεις τηλεματικής καθώς και την εφαρμογή της τηλεματικής που λειτουργεί ο ΟΑΣΑ και να επιμελείται με μέριμνα και δαπάνες του αναδόχου την συντήρηση και την αξιόπιστη λειτουργία αυτού. Το κόστος εγκατάστασης, λειτουργίας και συντήρησης και στην περίπτωση αυτή αναλαμβάνει ο ανάδοχος.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr