Οι ιδιώτες ήρθαν για να μείνουν στις συγκοινωνίες της Αθήνας: 63 λεωφορειακές γραμμές παραχωρούνται για 8 χρόνια - Οι όροι της σύμβασης
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Παρόντες για τουλάχιστον άλλα οκτώ χρόνια θα είναι οι ιδιώτες στη συγκοινωνία της Αθήνας, καθώς βγήκε στον αέρα ο διαγωνισμός του ΟΑΣΑ για τη μακροχρόνια παραχώρηση γραμμών, για την οποία έχει ενημερώσει εκτενώς το «Εθνος» με ρεπορτάζ του.
Συνολικά θα παραχωρηθούν 63 λεωφορειακές γραμμές στην Ανατολική και Δυτική Αττική τα δρομολόγια των οποίων ήδη εκτελούνται από τα ΚΤΕΛ, ενώ ο προϋπολογισμός της σύμβασης ανέρχεται στο ποσό των 452.379.450,96€, με ΦΠΑ και δικαίωμα προαίρεσης για την επαύξηση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου έως 4% κατά την διάρκεια της σύμβασης.
Σε δύο τμήματα ο διαγωνισμός
Ο διαγωνισμός θα προχωρήσει σε δύο διακριτά τμήματα, ενώ οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν δικαίωμα υποβολής προσφοράς και για τα δύο τμήματα. Η αμοιβή ανά οχηματοχιλιόμετρο θα ανέλθει σε 2,340 ευρώ/οχηματοχιλιόμετρο, ενώ έχει προβλεφθεί και ρήτρα καυσίμου.
- Το πρώτο τμήμα του διαγωνισμού περιλαμβάνει 25 Λεωφορειακές Γραμμές της Ανατολικής Αττικής για την λειτουργία των οποίων προγραμματίζονται 1.188 δρομολόγια (κατά τις τυπικές καθημερινές ημέρες) και απαιτούνται 96 οχήματα (εκ των οποίων τα 61 πρέπει να είναι 12 μέτρων, τα 30 να είναι 18 μέτρων και τα 5 να είναι 8 μέτρων). Το σύνολο των οχηματοχιλιομέτρων που θα εκτελούνται ετησίως θα ανέρχεται σε 9.564.731,35.
- Το Τμήμα Β΄ περιλαμβάνει 38 Λεωφορειακές Γραμμές της Δυτικής Αττικής για την λειτουργία των οποίων προγραμματίζονται 1.757 δρομολόγια (κατά τις τυπικές καθημερινές ημέρες) και απαιτούνται 115 οχήματα (εκ των οποίων τα 112 πρέπει να είναι 12 μέτρων και τα 3 να είναι 8 μέτρων). Το σύνολο των οχηματοχιλιομέτρων που θα εκτελούνται ετησίως θα είναι 9.971.214,21.
Η διάρκεια της σύμβασης και για τα δυο τμήματα ορίζεται σε 8 έτη από την ημερομηνία έναρξης παροχής συγκοινωνιακού έργου.
Οι όροι της σύμβασης
Βάσει των όρων της σύμβασης, ο Ανάδοχος κάθε τμήματος θα προβεί:
- Στην προμήθεια ή μίσθωση καινούργιων λεωφορείων αστικού τύπου, χαμηλού δαπέδου, ντιζελοκίνητων, κατηγορίας EURO VΙ ή νεότερης τεχνολογίας. Επισης θα πρέπει να εξασφαλίσει αριθμό εφεδρικών λεωφορείων ίσο με το 10% των απαιτούμενων από τον προγραμματισμό του ΟΑΣΑ για την διασφάλιση της διαθεσιμότητας των οχημάτων ανεξαρτήτως πιθανών βλαβών ή συντηρήσεων (δηλαδή 87 + 9 οχήματα για το Τμήμα Α και 105 + 10 για το Τμήμα Β).
- Στην διαμόρφωση των παραπάνω οχημάτων που θα διαθέσει για την εκτέλεση της Σύμβασης σύμφωνα με τις προδιαγραφές του ΟΑΣΑ (βαφή στα χρώματα του ΟΑΣΑ, εγκατασταση εξοπλισμού τηλεματικής και ηλεκτρονικού εισιτηρίου, κλπ).
- Στην εγκατάσταση και λειτουργία Αμαξοστασίου μέχρι την λήξη του πρώτου έτους από την υπογραφή της Σύμβασης, για την στάθμευση, φύλαξη, συντήρηση και καθαρισμό των λεωφορείων σε χώρο εντός της περιοχής παροχής των υπηρεσιών του κάθε Τμήματος που θα εξασφαλίσει ο ίδιος. Σε κάθε Τμήμα θα λειτουργεί ένα τουλάχιστον Αμαξοστάσιο, ανεξάρτητα από το εάν τις υπηρεσίες παρέχει ο ίδιος Ανάδοχος.
- Στην πλήρη συντήρηση (τακτική, προληπτική, έκτακτη) περιλαμβανομένων των υλικών και της εργασίας.
- Στην Παροχή Υπηρεσιών Δημοσίων Επιβατικών Μεταφορών με την κινητοποίηση του απαραίτητου προσωπικού με Αστικά Λεωφορεία για 8 έτη σε κάθε Τμήμα σύμφωνα με το πρόγραμμα δρομολόγησης που εκπονεί ο ΟΑΣΑ. Οι Ανάδοχοι υποχρεούνται να προσλάβουν ικανό αριθμό οδηγών για την στελέχωση των βαρδιών, ο οποίος δεν μπορεί να είναι μικρότερος από 2,7 οδηγοί / όχημα.
Οι ανάδοχοι θα πρέπει να έχουν εξασφαλίσει εντός εννέα μηνών από την υπογραφή της Σύμβασης τη διαθεσιμότητα των νέων οχημάτων τα οποία προτίθεται να έχουν προμηθευτεί ή μισθώσει, καθώς επίσης και τις εγκαταστάσεις Αμαξοστασίου.
Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού υποχρεούνται να υποβάλλουν Τριμηνιαία Έκθεση Απολογισμού των Υπηρεσιών (ΤΕΑΥ) στην οποία θα περιλαμβάνονται κατ’ ελάχιστον ο απολογισμός των εκτελεσθέντων δρομολογίων με πίνακες ανά γραμμή, κατεύθυνση, με τις ώρες αναχώρησης από τις αφετηρίες και άφιξης στα τέρματα. Θα αναφέρεται το ποσοστό εκτελεσμένων/προγραμματισμένων δρομολογίων και θα αναφέρονται τυχόν συμβάντα και αιτίες ανωτέρας βίας για τις οποίες δεν εκτελέσθηκαν δρομολόγια.
Επιπλέον, θα παρέχει πίνακες με το απασχολούμενο προσωπικό και απολογισμό με τις εργασίες που εκτελέστηκαν κατά τη διάρκεια του τριμήνου ανά όχημα.
Σε ό,τι αφορά τα δρομολόγια, ο ανάδοχος υποχρεούται να εκτελεί το συγκοινωνιακό έργο που του έχει ανατεθεί από τον ΟΑΣΑ, ενώ θα μπορεί να προβαίνει σε τροποποιήσεις του προγράμματος του συγκοινωνιακού έργου μόνο έπειτα από την έγκαιρη υποβολή τεκμηριωμένου σχετικού αιτήματος στον ΟΑΣΑ και την αντίστοιχη γραπτή συμφωνία του ΟΑΣΑ. Θα μπορεί, πάντως, να προτείνει εγγράφως τεκμηριωμένες μεταβολές/τροποποιήσεις στο συγκοινωνιακό έργο (όπως κατάργηση διαδρομών, συγχώνευση, καθορισμό νέων γραμμών, συχνότητα δρομολογίων, μεταβολή αφετηριών, τερμάτων και σταθμών μετεπιβίβασης), που κρίνει ότι συμβάλλουν στην καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, χωρίς ο ΟΑΣΑ να είναι υποχρεωμένος να τις αποδεχτεί.
Τηλεματική και ηλεκτρονικό εισιτήριο
Ο ανάδοχος υποχρεούται να εγκαταστήσει σε όλα τα λεωφορεία που θα χρησιμοποιεί για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου, σύστημα για τη λειτουργία ηλεκτρονικού εισιτηρίου, συμβατό με το Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ) που έχει εγκαταστήσει και λειτουργεί ο ΟΑΣΑ ώστε η χρήση - είσπραξη κομίστρου να γίνεται δια του ηλεκτρονικού συστήματος κομίστρου του ομίλου ΟΑΣΑ και για να εξασφαλίζονται αξιόπιστα στοιχεία ως προς τους επιβάτες ανά κατηγορία κομίστρου και τα έσοδα απ’ την εκτέλεση του ανατιθέμενου έργου. Το κόστος από την εγκατάσταση, παραμετροποίηση, λειτουργία (συμπεριλαμβανομένης της προληπτικής και της αποκαταστατικής συντήρησης, ανταλλακτικών, αναλωσίμων και εργασίας), βαρύνει τον ανάδοχο και θα γίνεται με επίβλεψη του ΟΑΣΑ. Η πλήρης λειτουργία του συστήματος για τη λειτουργία ηλεκτρονικού εισιτηρίου, συμβατού με το Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ) που έχει εγκαταστήσει και λειτουργεί ο ΟΑΣΑ, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί πριν την έναρξη υλοποίησης του ανατιθέμενου συγκοινωνιακού έργου.
Επίσης θα πρέπει να εγκαταστήσει σε όλα τα λεωφορεία κατάλληλο σύστημα τηλεματικής, πλήρως συμβατό και διασυνδεδεμένο με το αντίστοιχο σύστημα τηλεματικής του ΟΑΣΑ, προκειμένου να πιστοποιείται η εκτέλεση του προγραμματισμένου έργου (γραμμές – αριθμός δρομολογίων – πρόγραμμα δρομολογίων), να υπάρχει πλήρης ενημέρωση των επιβατών από τις υπάρχουσες στάσεις τηλεματικής καθώς και την εφαρμογή της τηλεματικής που λειτουργεί ο ΟΑΣΑ και να επιμελείται με μέριμνα και δαπάνες του αναδόχου την συντήρηση και την αξιόπιστη λειτουργία αυτού. Το κόστος εγκατάστασης, λειτουργίας και συντήρησης και στην περίπτωση αυτή αναλαμβάνει ο ανάδοχος.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr