Τι ορίζει η νέα παράταση στη σύμβαση με τα ΚΤΕΛ για τον ΟΑΣΑ - Πότε έρχεται ο διαγωνισμός για την πολυετή παραχώρηση σε ιδιώτες
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Νέα, δίμηνη αυτή τη φορά, παράταση στην εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου στην Αθήνα από τα ΚΤΕΛ Αττικής υπέγραψε ο ΟΑΣΑ για το διάστημα από τις 7 Οκτωβρίου έως τις 6 Δεκεμβρίου 2023. Η σύμβαση αυτή θα καλύψει το κενό των δύο μηνών της προηγούμενης συμπληρωματικής σύμβασης, η οποία είχε καθυστερήσει λόγω των απορρίψεων της από το Ελεγκτικό Συνέδριο, διάστημα κατά το οποίο, σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, τα κόστη είχαν καλυφθεί μέσω δωρεάς από τα ΚΤΕΛ.
Ωστόσο θα πρέπει να θεωρείται εκ των προτέρων δεδομένη η περαιτέρω παράταση της σύμβασης και για το διάστημα μετά τις 6 Δεκεμβρίου και μέχρι να τελεσφορήσει ο διεθνής διαγωνισμός για την παραχώρηση 63 λεωφορειακών γραμμών για 7,5 χρόνια που ετοιμάζει ο Οργανισμός και αναμένεται να βγει στον αέρα εντός του Οκτωβρίου.
Δεδομένο επίσης είναι το γεγονός ότι και με την έλευση των πρώτων 250 ηλεκτρικών λεωφορείων, η οποία όπως έχει ανακοινωθεί αναμένεται τον Απρίλιο του 2024, δε θα υπάρχει η δυνατότητα διακοπής της εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΑ από τα ΚΤΕΛ. Κι αυτό διότι ο αριθμός των οχημάτων αυτών δε θα προστεθεί συνολικά στον υπάρχοντα στόλο, αλλά πολλά από τα καινούρια λεωφορεία απλά θα αντικαταστήσουν μεγάλο αριθμό παλαιών οχημάτων της ΟΣΥ, τα οποία θα έπρεπε να έχουν τεθεί εκτός κυκλοφορίας εδώ και αρκετά χρόνια.
Τούτων δοθέντων, τα ΚΤΕΛ φαίνεται ότι θα συνεχίσουν να εκτελούν δρομολόγια της δημόσιας συγκοινωνίας της Αθήνας, ενώ στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη εξεταστεί το σενάριο με το οποίο θα υπερκεραστούν τα εμπόδια σε νέα παράταση της σύμβασης εκ μέρους του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το οποίο είχε ανάψει κόκκινο σε περαιτέρω απευθείας ανάθεση υπογραμμίζοντας ότι θα έπρεπε να γίνει διαγωνισμός. Ετσι, ο ΟΑΣΑ θα προκηρύξει εντός του Οκτωβρίου διαγωνισμό για την κάλυψη των εν λόγω γραμμών, ενώ παράλληλα θα αιτηθεί παράταση της υφιστάμενης σύμβασης μέχρι αυτός να ολοκληρωθεί ώστε το Ελεγκτικό Συνέδριο να ανάψει το πράσινο φως προκειμένου να μη μείνει η πρωτεύουσα χωρίς λεωφορεία.
Για το λόγο αυτό και στο κείμενο της νέας δίμηνης σύμβασης έχει συμπεριληφθεί άρθρο, σύμφωνα με το οποίο «η σύμβαση μπορεί να τροποποιείται κατά τη διάρκειά της, χωρίς να απαιτείται νέα διαδικασία σύναψης σύμβασης, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις του άρθρου 337 του ν. 4412/2016, ειδικότερα εφόσον τυχόν νέα διαγωνιστική διαδικασία και η τήρηση των προθεσμιών της καθιστούν αναγκαία παράταση αυτής κατά το απαραίτητο μέτρο».
Παράταση θα πρέπει να αναμένεται και στις συμβάσεις leasing, βάσει των οποίων έχουν προστεθεί στο στόλο της ΟΣΥ 293 οχήματα.
Τι ορίζει η νέα σύμβαση
Σύμφωνα με το κείμενο της σύμβασης, για το δίμηνο που συμπληρώνει την ισχύουσα δεκάμηνη σύμβαση, η συνολική αποζημίωση της ΚΤΕΛ Αττικής και των υπομισθωτριών ΚΤΕΛ Α.Ε. (Εύβοιας, Θηβών, Κορίνθου) παραμένει στα 1,41 ευρώ ανά οχηματοχιλιόμετρο χωρις τον ΦΠΑ και συνολικά θα ανέλθει σε 5.279.981,22 ευρώ (3.744.667,53 οχηματοχιλιόμετρα Χ 1,41).
Στο ποσό αυτό, όπως ορίζεται και στις προηγούμενες συμβάσεις από το 2020 προστίθενται οι μεταβλητές δαπάνες βάσει της «ρήτρας καυσίμου» που έχει ενσωματωθεί στη σύμβαση, αλλά και οι πρόσθετες δαπάνες «κενών» οχηματοχιλιομέτρων.
Το ποσό της μεταβλητής δαπάνης για τη ρήτρα καυσίμου προυπολογίζεται σε 2.246.800,52 ευρώ και αφορά την κάλυψη πετρελαίου, λιπαντικών, κλπ για το σύνολο των 3.74 εκατομμυρίων χιλιομέτρων. Κατά την εκκαθάριση, το ποσό θα αυξομειώνεται κατά το μέσο ποσοστό αυξομείωσης της μέσης τιμής πετρελαίου κίνησης προ ΦΠΑ, όπως θα προκύπτει με βάση την μέση τιμή των 13 επίσημων πρωτοκολλημένων «Εβδομαδιαίων Δελτίων Επισκόπησης Καυσίμων» του τριμήνου για την Περιφέρεια Αττικής.
Σε ό,τι αφορά τα κενά οχηματοχιλιόμετρα για την κάλυψη αποστάσεων από τους χώρους στάθμευσης σε αφετηρίες και τέρματα και αντίστροφα, αλλά και της πραγματοποίησης εν γένει άφορτων χιλιομέτρων (διαδρομές εκτός προγραμματισμένων δρομολογίων, όπως για ανάρτηση ή απάλειψη διαφημίσεων, συντήρησης, καθαρισμού και εφοδιασμού λεωφορείων με καύσιμα, κλπ), προβλέπεται προσαύξηση 5%, ενώ ορίζεται ότι το ποσό δεν μπορεί να υπερβεί τα 100.000 ευρώ.
Ο διαγωνισμός για την πολυετή παραχώρηση συγκοινωνιακού έργου σε ιδιώτες
Η παράταση της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ θα καλύψει το σύνολο του χρόνου που θα απαιτηθεί προκειμένου ο ΟΑΣΑ να «τρέξει» τον διαγωνισμό γία μία «μονιμότερη» σύμβαση με ιδιώτες για 5 + 2,5 χρόνια αυτή τη φορά, όπως έχει ήδη γράψει το «Έθνος».
Η σύμβαση θα αφορά την παραχώρηση 63 λεωφορειακών γραμμών στην Ανατολική και Δυτική Αττική για διάστημα έως και 7,5 ετών, οι οποίες σήμερα εξυπηρετούνται από τα ΚΤΕΛ.
Η συνολική εκτιμώμενη αξία της σύμβασης, συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος παράτασης, ανέρχεται στο ποσό των 312 εκ. ευρώ (€312.086.730,32) χωρίς στο ποσό να συμπεριλαμβάνεται ο ΦΠΑ.
Από αυτά τα 208 εκ. ευρώ αφορούν το βασικό διάστημα των 60 μηνών της παραχώρησης και το υπόλοιπο ποσό τη δυνατότητα παράτασης κατά 30 μήνες.
ΣΥΡΙΖΑ: Ο Σωκράτης Φάμελλος πρόεδρος, τα προβλήματα της Κουμουνδούρου άλυτα – Η συμμετοχή, ο ισχυρός παράγοντας Πολάκης και τα σενάρια επιστροφής της Νέας Αριστεράς
Στο «χαρτί» της οικονομίας επενδύει η κυβέρνηση - Ποια σήματα θα εκπέμψει ο Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο
ΜΜΜ: Ερχονται ανέπαφες πληρωμές και «έξυπνες» στάσεις, αλλά τα ανεκτέλεστα δρομολόγια αποθαρρύνουν τους επιβάτες
Διεθνολόγος για πόλεμο στην Ουκρανία: «Τρομακτική η επιτάχυνση των εξελίξεων - Μεγάλοι κίνδυνοι»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr