Υπό διερεύνηση νέος κύκλος υπόπτων για τα Τέμπη: Νέες ποινικές διώξεις τις επόμενες μέρες και βίντεο ντοκουμέντο πριν τη φονική σύγκρουση
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋
Νέα στοιχεία έρχονται συνεχώς στο φως αναφορικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ενώ τις επόμενες ημέρες καταιγιστικές αναμένεται να είναι οι εξελίξεις και στο ποινικό σκέλος της υπόθεσης. Σύμφωνα με όσα μετέδωσε η ΕΡΤ, τα επόμενα 24ωρα θα ασκηθούν νέες ποινικές διώξεις κατά προσώπων που με λάθη από πράξεις ή παραλείψεις οδήγησαν στο δυστύχημα.
Θέμα ωρών είναι να κληθούν σε απολογία οι τρεις εναντίον των οποίων έχουν ασκηθεί νέες διώξεις για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο πολλών ανθρώπων. Ο έμπειρος σταθμάρχης, ο οποίος βάσει της απολογίας του 59χρονου κατηγορουμένου έφυγε από το σταθμαρχείο της Λάρισας στις 22.20, ο εφεδρικός σταθμάρχης που φέρεται να έφυγε από το σταθμαρχείο στις 22.10 και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που ήταν υπεύθυνος για την έκδοση των βαρδιών. Πρόκειται για κακούργημα που μπορεί να επιφέρει ποινή φυλάκισης από 10 χρόνια έως ισόβια.
Εντός της εβδομάδας Δευτέρα με Τρίτη, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, αναμένεται να κατατεθεί μηνυτήρια αναφορά κατά εκείνων που διαρρέουν υλικό είτε της προανακριτικής είτε της δικογραφίας, αλλά και κατά όσων δημοσιεύουν αυτό το υλικό.
Εν τω μεταξύ, με ομόφωνη απόφαση της ολομέλειας Εφετών ορίστηκαν δύο Εφέτες Ανακριτές για να αναλάβουν στο εξής τις ανακρίσεις για την πολύνεκρη τραγωδία που έχει συγκλονίσει τους πάντες.
Μία άλλη σοβαρή πτυχή της υπόθεσης αφορά στο κομμάτι της κατάθεσης του προφυλακιμένου σταθμάρχη, ο οποίος υποστήριξε ότι πάνω στο έγγραφο παράδοσης-παραλαβής που υπογράφεται κατά την αλλαγή της βάρδιας των σταθμαρχών, έγινε εκ των υστέρων διόρθωση στις ώρες με μπλάνκο.
«Η ώρα παράδοσης-παραλαβής διορθώθηκε με μπλάνκο στο βιβλίο που τηρείται στο γραφείο του σταθμάρχη. Δεν θυμάμαι ποια ήταν η πραγματική ώρα που υπογράψαμε ότι παρέλαβα. Διαπίστωσα, μετά το συμβάν, ότι ήταν διορθωμένη η ώρα. Η πραγματική ώρα αναχώρησης του απογευματινού ήταν περίπου στις 22.20 και του ενισχυτικού σταθμάρχη στις 22.10» φέρεται να υποστήριξε σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο ο σταθμάρχης.
Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που έφτιαξε τις βάρδιες φέρεται να έχει υποστηρίξει ότι είχε ζητήσει να υπάρχουν τρεις σταθμάρχες μέχρι τις 23.00.
«Από κανέναν δεν εφαρμόστηκε γενικός κανονισμός κυκλοφορίας. Πρώτον, ο σταθμάρχης δεν ξέρει να χειριστεί το σύστημα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης του σταθμού της Λάρισας το οποίο ισχύει για περίπου 5 χλμ. μπρος και 5 χλμ. πίσω και να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου. Δεν ήξερε να το κάνει και πήγε χειροκίνητα, όμως κάνει ένα λάθος», δήλωσε ο πρώην διευθυντής ασφάλειας και κυκλοφορίας αμαξοστοιχιών ΤΡΑΙΝΟΣΕ Χρήστος Ρετσινάς.
Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ δύο ημέρες μετά το δυστύχημα πήρε αναρρωτική άδεια 30 ημερών, όπως αποκαλύπτει το σχετικό έγγραφο για το οποίο το υπουργείο Υγείας διέταξε Ένορκη Διοικητική Εξέταση.
Κατέθεσε την απολογία του ο Επιμελητής Νευροχειρουργός
Προθεσμία μέχρι την Τρίτη έχουν οι δύο γιατροί που έδωσαν αναρρωτική άδεια στον Επιθεωρητή του ΟΣΕ Λάρισας, προκειμένου να καταθέσουν τις απολογίες τους στο Πειθαρχικό Όργανο της 5ης Υ.ΠΕ.
Την απολογία του ήδη έχει καταθέσει ο Επιμελητής Νευροχειρουργός, σύμφωνα με το magnesianews.gr.
O Επιμελητής Νευροχειρούργος φέρεται να ισχυρίστηκε ότι έδωσε την άδεια στον Επιθεωρητή, κατόπιν εντολής που έλαβε από τον Διευθυντή του και ότι δεν τον γνώριζε προσωπικά.
Ο Διευθυντής Νευροχειρουργικής μέχρι και χθες δεν είχε καταθέσει την δική του απολογία. Στη συνέχεια αναμένεται να συνέλθει το Πειθαρχικό Όργανο, που θα εξετάσει τις απολογίας και θα αποφασίσει, αν θα επιβληθούν ποινές στους γιατρούς.
Μέχρι να ολοκληρωθεί και αυτή η διαδικασία και οι δύο γιατροί βρίσκονται σε αναστολή καθηκόντων εργασίας.
Τι είπε ο σταθμάρχης που έφυγε νωρίτερα από τη βάρδια
Υπενθυμίζεται ότι νέα στοιχεία ήρθαν στο φως της δημοσιότητας από την κατάθεση του σταθμάρχη στα Παλαιοφάρσαλα. Πρόκειται για τον σταθμό που βρίσκεται πριν από τον σταθμό της Λάρισας, όπου έπιανε βάρδια στις 22:00 ο 59χρονος σταθμάρχης ο οποίος είναι προφυλακιστέος και αντιμετωπίζει βαρύτατες κατηγορίες για το δυστύχημα στα Τέμπη.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι, την ώρα που ασκήθηκαν τρεις νέες ποινικές διώξεις για το δυστύχημα αποκαλύφθηκε ότι κάποιος φέρεται να διόρθωσε με μπλάνκο τις ώρες στο βιβλίο παραλαβής όπου και φαίνεται ποιοι δούλευαν το μοιραίο βράδυ, σύμφωνα με τον Alpha.
Όπως μετέδωσε ο ΣΚΑΪ, ο σταθμάρχης των Παλαιοφαρσάλων επικοινώνησε με τον σταθμάρχη της Λάρισας για να μάθει τι εικόνα επικρατούσε εκεί, καθώς γνώριζε ότι ο σταθμάρχης στη Λάρισα ήταν ο «άπειρος σταθμάρχης ο Βασίλης».
Φέρεται λοιπόν να είπε στην κατάθεσή του ότι είναι «άπειρος» και έκανε λόγο «για δυσκολία στη συνεργασία όταν υπάρχουν ανωμαλίες στην κυκλοφορία».
Στη συνέχεια, ο ίδιος, έμπειρος σταθμάρχης με αρκετά χρόνια εμπειρίας, δεν έμεινε μόνο στην επικοινωνία με τον σταθμάρχη της Λάρισας, αλλά και με τον δεύτερο που έπρεπε να βρίσκεται στη βάρδια, αλλά είχε αποχωρήσει νωρίτερα, όπως αποκαλύφθηκε πριν από μερικά 24ωρα.
«Αφού μίλησα με τον Βασίλη Σ., μετά από λίγο κάλεσα τον σταθμάρχη Κ.Π. στο κινητό του στις 22:45 και τον ρώτησα πού βρίσκεται και μου απάντησε ότι είχε φύγει. Τον ρώτησα γιατί έφυγε και μου απάντησε: “πόσο να καθίσω, αυτόν θα φυλάω;”» είπε χαρακτηριστικά ο σταθμάρχης στα Παλαιοφάρσαλα.
Σύμφωνα με όσα κατέθεσε ο ίδιος, όταν υπάρχει φόρτος εργασίας, δεν φεύγει κανείς από το πόστο του.
Στο «μικροσκόπιο» οι ιατρικοί φάκελοι του προσωπικού
Την ίδια ώρα, οι ιατρικοί φάκελοι των εργαζομένων θα μπουν στο στόχαστρο της ανακρίτριας, σύμφωνα με την ΕΡΤ, καθώς νέα στοιχεία προκύπτουν μετά την έρευνα για το φονικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Σύγχυση με το πόρισμα
Ειδικότερα σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, δεν έχει ολοκληρωθεί το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων για τα αίτια τoυ τραγικού δυστυχήματος και δεν έχει παραδοθεί στην 3η ανακρίτρια Λάρισας διαψεύδοντας δημοσιεύματα που ανέφεραν ότι οι εμπειρογνώμονες είχαν ολοκληρώσει την έρευνά τους.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ τα νέα άτομα φέρεται να μπαίνουν στο κέντρο των ερευνών καθώς η 3η ανακρίτρια αντιπαραβάλλει εκτός από τις καταθέσεις και υλικό που έχει κατασχεθεί. «Η ανακρίτρια αντιπαραβάλλει τα όσα ακούγονται στο καταγραφικό με τις καταθέσεις», πρόσθεσε. Και όπως τόνισε, όλες οι συνομιλίες των μηχανοδηγών των δύο τρένων που συγκρούστηκαν στις 28 Φεβρουαρίου με τον σταθμάρχη Λάρισας που βρίσκεται προφυλακισμένος έχουν καταγραφεί από το καταγραφικό σύστημα της εταιρείας.
Νέο βίντεο ντοκουμέντο του Intercity 62 λίγο πριν τη σύγκρουση
Την ίδια ώρα, λεπτομέρειες για τους χειρισμούς του σταθμάρχη της Λάρισας, τις επικοινωνίες που είχε με τον μηχανοδηγό του Intercity στις οποίες φαίνεται πως δεν μπορεί να τον καθοδηγήσει σωστά. Στο βίντεο ντοκουμέντο που παρουσίασε το Star φαίνεται το εμπορικό τρένο να περνάει έξω από τη Λεπτοκυαριά. Το ρολόι έδειχνε 22:55. Περίπου είκοσι λεπτά μετά έγινε η σύγκρουση με το Intercity 62.
- Βαρουφάκης: Δεν ήταν αναρχικοί ή αριστεριστές, αλλά μπράβοι της νύχτας - Η πρώτη ανάρτηση του Γενικού Γραμματέα του ΜΕΡΑ25 μετά την επίθεση
- Φταις Κυριάκο Μητσοτάκη εσύ και ουδείς άλλος - Γι' αυτό σε ψήφισαν για να φτιάξεις ό,τι οι άλλοι αμέλησαν όχι για να τους χρησιμοποιείς ως άλλοθι
- Χατζηδάκης για Τέμπη: Ο ΟΣΕ είναι δύο-τρεις φορές χειρότερο πρόβλημα από την Ολυμπιακή
- Time Out: Ποιοι είναι οι 14 πιο υποτιμημένοι ταξιδιωτικοί προορισμοί στον κόσμο - Το ελληνικό νησί ανάμεσά τους
- ΑΑΔΕ: Ενας στους τρεις «έσβησε» φόρους και πρόστιμα με προσφυγή στην εφορία το 2022
Βία κατά των γυναικών: Τι είναι το Risk Tool που θα κρίνει την επικινδυνότητα των κακοποιητών - Χιλιάδες καταγγελίες μέσα στο 2024
Νέα καταγγελία για το 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο: Στρατιώτης πέθανε έπειτα από επέμβαση – Αμέλεια καταγγέλλει η οικογένειά του
Παρανάλωμα του πυρός η μεγαλύτερη παραγκούπολη της Μανίλα - Συνταρακτικό βίντεο
Μίλτος Πασχαλίδης: «Αν αρχίσουμε να κάνουμε λογοκρισία, αυτό είναι ένα πηγάδι που δεν έχει πάτο»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr