MenuClose
  • Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on TwitterFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
youtubefacebooktwitterinstagram
Τελευταία Νέα
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
  • Videos
BREAKING NEWS:
Μάρτης... γδάρτης : Πυκνό χιόνι στο καταφύγιο Μπάφι της Πάρνηθας – Με αλυσίδες η κυκλοφορία των οχημάτωνΣοκαριστικό βίντεο: Οδηγός αναπτύσσει ιλιγγιώδη ταχύτητα στην περιμετρική Πατρών και χάνει τον έλεγχοΠεινασμένη αρκούδα έκανε έφοδο στο όρος Πάικο και έφαγε 40 κιλά μέλιΕντυπωσιακό φαινόμενο: 5 πλανήτες ευθυγραμμίστηκαν με τη Σελήνη - Τι συμβαίνει στον ουρανό κατά την «πλανητική παρέλαση»Οι κρίσιμες ημερομηνίες μέχρι την πρώτη και τη δεύτερη κάλπη – Τι θα γίνει με τους υπηρεσιακούς υπουργούς
Πρωινή ενημέρωση: Δείτε τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων | Μάθετε περισσότερα για τον καιρό σήμερα | Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα
Homepage |   Ελλάδα   |   06.03.2023 07:12
Μαρία Λιλιοπούλου
Μαρία Λιλιοπούλου

Συντάκτρια

Τέμπη: Ό,τι σχετίζεται με τα τρένα στην Ελλάδα υπολειτουργεί - Τι λέει στο ethnos.gr ο μοναδικός πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων

επόμενο άρθροnext-article
Δυστύχημα στα Τέμπη (AP)
Δυστύχημα στα Τέμπη (AP)

Από εγκατάλειψη σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων χαρακτηρίζεται ο ελληνικός σιδηρόδρομος, ο οποίος δεν υπήρξε επί δεκαετίες ολόκληρες προτεραιότητα της Πολιτείας αποτελώντας τον «φτωχό» συγγενή του κλάδου των μεταφορών.

 

Εκτός των ημιτελών έργων που δεν ολοκληρώθηκαν, δε λειτούργησαν ποτέ ή υπολειτούργησαν -και την απουσία τους πλήρωσαν με τη ζωή τους- δεκάδες επιβάτες στη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών. Οι παράπλευροι φορείς του σιδηροδρόμου είτε υπήρξαν μόνο στα χαρτιά ή λειτουργούν με το ελάχιστο δυνατό προσωπικό.

Αποτέλεσμα, η χώρα να διαθέτει ένα επαρκές νομοθετικό πλαίσιο για τη διερεύνηση σιδηροδρομικών ατυχημάτων, αλλά ποτέ μια λειτουργούσα ανεξάρτητη επιτροπή που θα το εφάρμοζε. Οι νόμοι ψηφίστηκαν, η Αρχή συγκροτήθηκε αλλά πέραν του 5μελούς Διοικητικού Συμβουλίου δεν είχε στη διάθεσή της ούτε έναν εμπειρογνώμονα για να μπορέσει να επιτελέσει το έργο της.

Οπως εξηγεί στο «Εθνος» ο πρώτος και συνάμα τελευταίος πρόεδρος της ανεξάρτητης Επιτροπής Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, Κώστας Ξυνογαλάς, η Αρχή συγκροτήθηκε με ΦΕΚ τον Αύγουστο του 2015, αλλά πρακτικά παρέμενε ανενεργή έως το δυστύχημα στο Αδενδρο το 2017. Ακόμα και τότε η πλήρης διερεύνηση του συμβάντος δόθηκε σε εξωτερικό εμπειρογνώμονα - καθηγητή, ο οποίος την ολοκλήρωσε. Η παράδοση του πορίσματος σήμανε και την οριστική τυπική αδρανοποίηση της Επιτροπής, η οποία έως τότε δεν είχε στελεχωθεί με διοικητικό αλλά κυρίως με επιστημονικό προσωπικό.

«Τεράστιο πρόβλημα στη στελέχωση της Επιτροπής»

«Δε θα κρύψω ότι υπήρξε τεράστιο πρόβλημα στη στελέχωση της Επιτροπής. Προσπαθήσαμε να λειτουργήσει με δικό της προσωπικό ώστε να μπορεί να αναλαμβάνει διερευνήσεις σοβαρών, αλλά και λιγότερων σοβαρών συμβάντων με δικά της μέσα και ειδικούς, αλλά στάθηκε αδύνατο», θυμάται ο κ. Ξυνογαλάς.

Εξηγεί ότι στα χρόνια των μνημονίων δεν μπορούσαν να προχωρήσουν προσλήψεις για νέο προσωπικό. Ετσι, η προσπάθεια επικεντρώθηκε σε αποσπάσεις και μετατάξεις, αλλά το ενδιαφέρον των εργαζομένων ήταν μηδενικό.

«Τότε απευθυνθήκαμε στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας επιχειρώντας να δημιουργήσουμε ένα μητρώο διερευνητών, ώστε να δημιουργηθεί μία δεξαμενή επιστημόνων με τα απαραίτητα προσόντα, αλλά ούτε αυτό καρποφόρησε».

 

Τελικώς ο ίδιος αποχώρησε τον Μάρτιο του 2018 υποβάλλοντας την παραίτησή του και η Επιτροπή απλά ανέμενε στη συνέχεια το πόρισμα για το Αδενδρο: «Ηταν καταδικασμένη διότι δεν είχαμε δυνατότητα να κάνουμε προσλήψεις και δεν υπήρχε ενδιαφέρον για μετατάξεις», λέει ο κ. Ξυνογαλάς.

Με 4 ελεγκτές και 2 αποσπασμένους λειτουργεί η ΡΑΣ

Την ίδια στιγμή με το ελάχιστο προσωπικό λειτουργεί και η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), που αυτή τη στιγμή απασχολεί 20 άτομα εκ των οποίων όμως τα δύο είναι αποσπασμένα, το ένα σε πολιτικό κόμμα και το άλλο σε βουλευτή.

Από το σύνολο των εργαζομένων, οι τέσσερις είναι μόνιμοι ελεγκτές με αντικείμενο τις επιθεωρήσεις και αυτοψίες, ενώ το έργο τους συνδράμουν και 2 υπάλληλοι μικτών καθηκόντων.

Στο παρελθόν μάλιστα η ΡΑΣ διέθετε ακόμα λιγότερους υπαλλήλους. Όπως είχε αναφέρει πρόσφατα η πρόεδρός της, Ιωάννα Τσιαπαρίκου στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής κατά την παρουσίαση της έκθεσης πεπραγμένων για τα έτη 2020 και 2021, έως το 2018 διέθετε μόλις 12 εργαζομένους, ενώ δεν είχε οργανόγραμμα, δεν υπήρχαν διευθυνσεις, δεν υπήρχαν τμήματα ούτε και αρμοδιότητες.

Σε ερώτηση βουλευτών για την υποχρηματοδότηση του ΟΣΕ, η κυρία Τσιαπαρίκου επεσήμανε ότι πράγματι ο Οργανισμός υποχρηματοδοτείται, «αλλά ως Αρχή δεν έχουμε την αρμοδιότητα να επιβάλουμε ούτε το ύψος των τελών χρήσης, ούτε να λύσουμε το ζήτημα της υποχρηματοδότησης, καθώς αυτό είναι αρμοδιότητα της Πολιτείας σε συνεργασία με τον ΟΣΕ».

Ως προς το γνωστό πλέον σύστημα ETCS, έκανε λόγο για «σαφείς ελλείψεις» προσθέτοντας ότι έχει ζητηθεί σαφές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης από τον ΟΣΕ. Συμπλήρωσε ότι «η τηλεδιοίκηση θα μειώσει το χρόνο του ταξιδιού και θα λύσει τα προβλήματα ασφάλειας που υπάρχουν αυτή τη στιγμή βελτιώνοντας το σύστημα επικοινωνιών, φωτοσήμανσης και χωρητικότητας».

επόμενο άρθροRead next Article
#TAGS
  • θάνατοι
  • Τέμπη
  • σιδηροδρομικό δυστύχημα
  • τρένα
  • ειδήσεις τώρα
Ανακάλυψε την φθηνότερη ασφάλεια για το αυτοκινητό σου εύκολα και γρήγορα!Gowise.gr. Κάνε σύγκριση σε 27 ασφαλιστικές εταιρίες
Ethnos on Google News
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.grRegister on Ethnos at Google News
ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΜΑΣ
ΗΜΕΡΗΣΙΑ| 28.03.2023 03:45
Εργασία: Με μισθό έως 820 ευρώ καθαρά 1 στους 2 εργαζόμενους - Στον «πάγο» οι υψηλόμισθοι
ΗΜΕΡΗΣΙΑ| 28.03.2023 04:30
Καύσιμα: Σενάρια για Πάσχα με τη βενζίνη στα 2 ευρώ το λίτρο - Βουτιά στην κατανάλωση
MENSHOUSE
Μετρημένες θέσεις, μαγευτικό τοπίο: Η πιο καθαρή παραλία της Ελλάδας με τα πολύχρωμα σύρματα που βλέπεις το βυθό από μακριά
MENSHOUSE
«Θα ευχόταν να μην είχε κερδίσει ποτέ τα εκατομμύρια»: Η ιστορία καταστροφής του Έλληνα γιατρού που έπιασε το χρυσό εξάρι του Λόττο

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

01
28-03-2023 18:00
Μετρημένες θέσεις, μαγευτικό τοπίο: Η πιο καθαρή παραλία της Ελλάδας με τα πολύχρωμα σύρματα που βλέπεις το βυθό από μακριά
02
28.03.2023 20:36
Με συνδρομή της ισραηλινής Μοσάντ η εξάρθρωση του πυρήνα που ετοίμαζε χτύπημα σε εβραϊκό εστιατόριο: Ανακοίνωση του γραφείου του Νετανιάχου
03
28.03.2023 12:32
«Τους σκότωσα όλους» φώναζε ο 17χρονος που μαχαίρωσε τη μητέρα του στη Νέα Σμύρνη
04
28.03.2023 22:00
Επανεκκίνηση σιδηροδρόμου: Πιθανώς και από αύριο ξανά στις ράγες τα εμπορευματικά – Πότε θα ξεκινήσουν δρομολόγια τα Intercity
05
29.03.2023 05:45
Εκλογές 2023: Τι θα ισχύσει με τις εξετάσεις στα σχολεία – Θα επηρεαστούν οι Πανελλήνιες;

POPULAR VIDEOS

Κεντρικό δελτίο 28/03/2023
Κεντρικό... | 28.03.2023 19:57
Κεντρικό δελτίο 28/03/2023
Αθλητικό δελτίο 28/03/2023
ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ | 28.03.2023 19:51
Αθλητικό δελτίο 28/03/2023
Ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του πλανήτη στο λιμάνι Θεσσαλονίκης
Ώρα Ελλάδος... | 28.03.2023 08:27
Ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του πλανήτη στο λιμάνι Θεσσαλονίκης
Ώρα Ελλάδος 28/03/2023
Ώρα Ελλάδος... | 28.03.2023 10:03
Ώρα Ελλάδος 28/03/2023
28χρονη σκότωσε τρία παιδιά και τρεις ενήλικες σε σχολείο των ΗΠΑ
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ... | 28.03.2023 14:04
28χρονη σκότωσε τρία παιδιά και τρεις ενήλικες σε σχολείο των ΗΠΑ