Προαστιακός: Πότε θα πιάσει λιμάνι σε Λαύριο και Ραφήνα - Στα 300 εκατ. ο προϋπολογισμός
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Το 2029 προγραμματίζεται να έχουν υλοποιηθεί οι επεκτάσεις του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στο Λαύριο και τη Ραφήνα. Αυτό προκύπτει από την απάντηση που έδωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής σε απάντηση του βουλευτή της ΝΔ, Γιώργου Βλάχου στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.
Αναφερόμενος στην προέκταση του Προαστιακού σιδηροδρόμου πρoς το Κορωπί και το Λαύριο, ο κ. Καραμανλής είπε πως πρόκειται για ένα έργο μήκους 31,7 χλμ, προϋπολογισμού 300 εκατομμυρίων ευρώ, οι εργασίες του οποίου αναμένεται να ξεκινήσουν το 2024 με ορίζοντα υλοποίησης τα πέντε έτη.
Αντίστοιχα, το δεύτερο μεγάλο έργο είναι η σύνδεση του αεροδρομίου με τις περιοχές της Ραφήνας και του Λαυρίου. «Δηλαδή με δύο λιμάνια που έχουν μεγάλο αναπτυξιακό πρόσημο» τόνισε. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 308 εκατομμύρια ευρώ, η κατασκευή του αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2024 με ορίζοντα ολοκλήρωσης και γι αυτό τα πέντε έτη.
Τα έργα αυτά βρίσκονται στην β’ φάση όπου γίνεται η διερεύνηση των τεχνικών και νομικών λύσεων και οι εργασίες της Διακήρυξης του έργου, αναμένονται εντός του 2024 και θα χρηματοδοτηθούν τόσο από το ΕΣΠΑ όσο και από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό CEF 2, «Συνδέοντας την Ευρώπη 2021-2027».
«Αυτό που κάνουμε ως κυβέρνηση είναι ότι δεν μένουμε στις εξαγγελίες αυτών των έργων» δήλωσε ο κ. Καραμανλής εξηγώντας πως η σύνδεση της Ανατολικής Αττικής με τον Προαστιακό σιδηρόδρομο αποτελούσε ένα αίτημα πολλών ετών που πλέον γίνεται πραγματικότητα. Υπογράμμισε μάλιστα πως το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών «έχει δημοπρατήσει το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων στην χώρα ύψους 4,5 δισ. ευρώ τα οποία θα βγάλουν από μια ιδιότυπη απομόνωση πολλές περιοχές και θα συμβάλουν στην ανάπτυξη τους».
Επανέλαβε ότι στο εξής τα έργα θα γίνονται με μια εργολαβία και το έργο θα παραδίδεται «με το κλειδί στο χέρι». «Αυτό κάνουμε τώρα με την διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου. Κάτι το οποίο γίνεται και σε όλη την ΕΕ. Πήραμε τα καλά παραδείγματα του εξωτερικού και τα εφαρμόσαμε στην Ελλάδα» είπε.
Παράλληλα ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι με αυτή την πρακτική τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα και υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
«Αυτό συνήθως δεν γίνονταν στο παρελθόν» σημείωσε και πρόσθεσε ότι κάποιοι πολιτικοί πριν τις εκλογές συνήθιζαν να δημοπρατούν έργα προσπαθώντας να ρίξουν στάχτη στα μάτια των πολιτών.
«Εμείς δεν δημοπρατούμε και δεν ανακοινώνουμε έργα αν δεν έχουμε δύο συγκεκριμένες προϋποθέσεις: εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και χρονοδιαγράμματα» τόνισε.
Όσον αφορά τα οδικά έργα ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στην επέκταση της λεωφόρου Κύμης, για την οποία υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, στις οδικές επεκτάσεις προς το Λαύριο και την Ραφήνα, αλλά και στα 10 αντιπλημμυρικά έργα εκ των οποίων τα 6 βρίσκονται στην Ανατολική Αττική.
«Επομένως αυτό που διαπιστώνεται είναι πως τόσο τα σιδηροδρομικά έργα όσο και τα οδικά έργα στην Ανατολική Αττική, μπαίνουν σε μια σειρά επειδή η περιοχή αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς, αλλά και θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε τον κορεσμό που θα υπάρξει τα επόμενα χρόνια» κατέληξε.
- Εξελίξεις: Συνελήφθη ο ύποπτος για τη γυναικοκτονία της 43χρονης στη Σαλαμίνα
- Συναγερμός στη Θεσσαλονίκη για βρέφος που κατανάλωσε αλκοόλ – Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο
- Αδιανόητο περιστατικό στη Φλόριντα: 13χρονος επιτέθηκε με μαχαίρι στη μητέρα του και τη σκότωσε
- Appodixi: Χωρίς αναδρομικό bonus οι καταγγελίες για μαϊμού αποδείξεις
- Ασχημα νέα για τους λάτρεις του καφέ: Μικρότερες σοδειές εκτοξεύουν τις τιμές στο Βιετνάμ
- Μαύρα ρούχα, κλειστό ραδιόφωνο: Γιατί η Ζωή Λάσκαρη δεν γιόρταζε ποτέ τα Χριστούγεννα
- Μέτρα και ασυνήθιστα συμπτώματα: Τι θα συμβεί στην Ελλάδα όταν έρθει η μυστηριώδης πνευμονία της Κίνας που χτυπά ήδη την Ευρώπη
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr