Αντίο στο τελευταίο Q400 είπαν AEGEAN και OLYMPIC AIR
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Το τελευταίο αεροσκάφος τύπου Q400 του στόλου τους αποχαιρέτησαν AEGEAN και OLYMPIC AIR με μια εκδήλωση για το προσωπικό της καθώς ολοκληρώθηκε μέσα στο καλοκαίρι το πρόγραμμα αντικατάστασης τους από τα νέα ATR 72 και ATR 42 αεροσκάφη.
Στην τεχνική βάση της εταιρείας ιπτάμενοι, προσωπικό καμπίνας, μηχανικοί και διοίκηση αποχαιρέτισαν την Παρασκευή το βράδυ το αεροσκάφος - και μαζί με αυτό τον συγκεκριμένο τύπο ελικοφόρων αεροσκαφών - μνημονεύοντάς εμπειρίες, περιστατικά αλλά και ευτράπελα από τις πτήσεις που πραγματοποίησε όλα τα προηγούμενα χρόνια.
Κλείνοντας την εκδήλωση ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Δημήτρης Γερογιάννης: «Η AEGEAN αποχαιρετώντας το Q400 μπαίνει σε μια νέα εποχή. Μια εποχή που ανήκει στη νέα γενιά, στους νέους ανθρώπους της».
Ως προς το ανθρώπινο δυναμικό, ο κ. Γερογιάννης επεσήμανε ότι από τις 70 υποτροφίες πιλότων που έχουν προσφεθεί, οι 30 πρώτοι βρίσκονται ήδη στα πιλοτήρια και οι επόμενοι 40 θα είναι εκεί από τις αρχές του νέου χρόνου.
«Έχουμε προκηρύξει 40 υποτροφίες για θέσεις μηχανικών στη σχολή εκπαίδευσης μηχανικών της Olympic Air και ήδη έχουμε τους 20 πρώτους υποτρόφους στη σχολή, ενώ τον Μάρτιο θα έχουμε και τους επόμενους 20. Τις επόμενες ημέρες θα προκηρύξουμε και το νέο πρόγραμμα υποτροφιών πιλότων που θα ετοιμάσει και τη νέα γενιά των στελεχών της εταιρείας μας, συμβαδίζοντας με το μεσομακροχρόνιο σχέδιο ανάπτυξης της εταιρείας που έχουμε σχεδιάσει».
Τα Q400
Τα Q400 αποκτήθηκαν από την Olympic Air το 2009 και με την εξαγορά της από την AEGEAN το 2013 εντάχθηκαν στο στόλο της. Αναγνωρισμένα για την υψηλή ταχύτητα, την ισχυρή λειτουργική απόδοση και την άνεση της καμπίνας τους, τα Q400 αεροσκάφη συγκέντρωναν χαρακτηριστικά και ιδιότητές των jet αεροσκαφών παρόλο που είναι ελικοφόρα (ταχύτητα, μειωμένος θόρυβος, άνεση στην καμπίνα) και ανταποκρίνονταν στις επιχειρησιακές ανάγκες του δικτύου και της στρατηγικής της εταιρείας εκείνη την εποχή. Επιχειρούσαν κυρίως σε πτήσεις κοντινών ή μεσαίων αποστάσεων του εξωτερικού, δηλαδή σε αγορές στις οποίες τότε ξεκινούσε να εισέρχεται η εταιρεία, αλλά και φυσικά σε πτήσεις εσωτερικού. Σήμερα τις περισσότερες από αυτές τις αγορές του εξωτερικού η εταιρεία τις εξυπηρετεί με τα AIRBUS 320 και 321 ενδεικτικό της εξέλιξης της επιβατικής κίνησης και της διείσδυσης της εταιρείας σε αυτές τις χώρες.
Το συγκεκριμένο Q400 προσέφερε και σημαντικό κοινωνικό έργο καθώς στο πλαίσιο της συνεργασίας της εταιρείας με το ΕΚΑΒ κατά τον προηγούμενο χρόνο μετέφερε επιβάτες έκτακτων ιατρικών περιστατικών.
Ο στόλος των Q400 ξεκίνησε να αντικαθίσταται σταδιακά από τις αρχές του 2022 και ολοκληρώθηκε μέσα στο καλοκαίρι του 2022, με το τελευταίο αεροσκάφος να αποχωρεί από την εταιρεία τις επόμενες ημέρες.
Τα νέα ελικοφόρα ATR
Σήμερα ο στόλος των ελικοφόρων αεροσκαφών της Olympic Air και της AEGEAN διαθέτει 14 αεροσκάφη τύπου ATR-600, με τα πρώτα από αυτά να έχουν ενταχθεί στην εταιρεία ήδη από το 2016 προκειμένου να εξυπηρετούν κυρίως τις ανάγκες των μικρών αεροδρόμιων. Ωστόσο από τις αρχές του 2022 η εταιρεία προχώρησε στη σταδιακή αύξηση των αεροσκαφών αυτού του τύπου, αντικαθιστώντας τα Q400, και εντάσσοντας τα στο συνολικό πρόγραμμα αντικατάστασης και αναβάθμισης του στόλου της που έχει ξεκινήσει το 2018 με αφετηρία τη μεγάλη παραγγελία των 46 AIRBUS 320 και 321 neo.
Τα ATR ανταποκρίνονται πολύ καλύτερα στις επιχειρησιακές προκλήσεις των ελληνικών αεροδρομίων αλλά και στις σύντομες πτήσεις του δικτύου εσωτερικού ενώ χρησιμοποιούνται από περισσότερες από 200 αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως σε πτήσεις αντίστοιχων αποστάσεων και χαρακτηριστικών.
Τα ATR υπολογίζεται να έχουν από 25 έως 30% χαμηλότερο αποτύπωμα CO2, σε σχέση με τα Q400 και συμβάλλουν κατ’ αυτό τον τρόπο στη περεταίρω μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της εταιρείας και στη δέσμευσή της για περισσότερο βιώσιμες, περισσότερο πράσινες πτήσεις, ενώ είναι πιστοποιημένα για να χρησιμοποιούν βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (Sustainable Aviation Fuel, SAF). Τα ATR διαθέτουν βελτιωμένους κινητήρες, σύγχρονα συστήματα πλοήγησης, περισσότερο διαθέσιμο χώρο στην καμπίνα για τον επιβάτη ενώ διασφαλίζουν επίσης χαμηλότερο λειτουργικό κόστος αλλά και κόστος συντήρησης.
- Κωνσταντινούπολη: «Ένα ζευγάρι σκοτώθηκε από το ωστικό κύμα και έσωσε το παιδί μας» - Συγκλονίζουν οι γονείς της Ελληνίδας τραυματία
- Εξοικονομώ – Ανακαινίζω για Νέους: Ποιοι δικαιούνται έξτρα επιδότηση – Δείτε τη λίστα
- Τι είναι οι αναλογικοί αστροναύτες και τι ακριβώς τρώνε; Διατροφολόγος αποκαλύπτει
- Μουντιάλ 2022: Αφιέρωμα 1ος όμιλος - Φαβορί η Ολλανδία, μάχη Σενεγάλης - Ισημερινού, ερωτηματικό το Κατάρ
- Καγκελάριος: Η επιστροφή της ΔΕΗ, τα «καύσιμα» των πετρελαϊκών και οι τράπεζες
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr