Φωτιά στο Euroferry Olympia: Ρυμουλκείται σε ασφαλές σημείο – Τι είχε δείξει ο έλεγχος στο πλοίο
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Σε ασφαλές αγκυροβόλιο, στα βόρεια της Κέρκυρας βορειοανατολικά του όρμου Κασσιόπης, αναμένεται να ρυμουλκηθεί τις επόμενες ώρες το πλοίο «Euroferry Olympia» στο οποίο μικρές εστίες φωτιάς εξακολουθούν να υπάρχουν στο εσωτερικό του, ενώ οι υψηλές θερμοκρασίες σε σημεία του πλοίου, εμποδίζουν προς το παρόν μία επιχείρηση στο εσωτερικό του για τον εντοπισμό των 12 αγνοουμένων μεταξύ των οποίων και των τριών Ελλήνων.
Συνολικά εξακολουθούν να επιχειρούν στην κατάσβεση τρία περιπολικά σκάφη του Λιμενικού , ένα πυροσβεστικό πλωτό της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και πέντε Ρυμουλκά.
Σύμφωνα με πληροφορίες μόλις ολοκληρωθεί η επιχείρηση εντοπισμού των αγνοουμένων καθώς και η κατάσβεση της πυρκαγιάς, ειδικά συνεργεία θα προβούν σε απάντληση όλων των πετρελαιοειδών ποσοτήτων από το πλοίο για να εξουδετερωθεί ο κίνδυνος της θαλάσσιας ρύπανσης. Σε δεύτερο χρόνο το πλοίο θα ρυμουλκηθεί σε ασφαλή λιμένα σύμφωνα με τις οδηγίες της πλοιοκτήτριας εταιρείας και μετά από συνεννόηση με τις Αρχές.
Τι αναφέρει ειδικός ερευνητής
Αποκλειστικές πληροφορίες που προκύπτουν από πηγές της επιτροπής διερεύνησης ναυτικών ατυχημάτων που έχει σπεύσει στο σημείο της νέας ναυτικής τραγωδίας για να διερευνήσει τα αίτια της πυρκαγιάς στο Euroferry Olympia.
Ειδικός ερευνητής που μίλησε στον ΣΚΑΙ «ρίχνει φως» σε σημαντικές πτυχές γύρω από το συμβάν. Με αφορμή την καταγγελία διασωθέντων, συγγενών αγνοουμένων αλλά οδηγών φορτηγών ότι οδηγοί παράτυπα κοιμόντουσαν μέσα σε αυτά, εξηγεί πως σε κάθε φορτηγό υπάρχουν δύο οδηγοί και το εισιτήριο είναι για έναν: άρα ο δεύτερος κατά κανόνα μένει μέσα στο όχημα.
Την ίδια ώρα, ζωτικής σημασίας στοιχείο είναι ότι όταν ένα πλοίο φτάνει σε λιμάνι, το σύστημα πυρανίχνευσης κλείνει και μετά ή ξεχνούν να το ανοίξουν ή δεν το ανοίγουν γιατί υπάρχουν οδηγοί στα γκαράζ που μπορεί να καπνίζουν κατά την διάρκεια του ταξιδιού.
«Αχτίδα αισιοδοξίας» για τους αγνοούμενους
Σημειώνεται ότι οι άνδρες της ΕΜΑΚ περιμένουν να πέσει η θερμοκρασία που έχει προκαλέσει το τεράστιο θερμικό φορτίο της πυρκαγιάς ώστε να ανέβουν σε αυτό και να επιχειρήσουν να εντοπίσουν τους αγνοούμενους επιβάτες.
Οι απαγορευτικές θερμοκρασίες που έχουν αναπτυχθεί πάνω στο πλοίο, ενδεικτικά όπως αναφέρει η πυροσβεστική η θερμοκρασία στο κατάστρωμα αγγίζει τους 600 βαθμούς Κελσίου, καθιστούν αδύνατο το να συνεχιστούν οι επιχειρήσεις εντοπισμού και διάσωσης.
Σε κάθε περίπτωση «αχτίδα αισιοδοξίας» δίνει η εκτίμηση του ειδικού πως μπορούν να βρεθούν ζωντανοί οι αγνοούμενοι αν βρίσκονται στα υπόγεια γκαράζ, υπάρχει αερισμός και καλή μόνωση για να μην περνάει ο καπνός από τη φωτιά.
Ελλιπή εγχειρίδια στον τελευταίο έλεγχο
Σημαντικό στοιχείο για την διερεύνηση της υπόθεσης αποτελούν τα ευρήματα που προκύπτουν από τον τελευταίο έλεγχο που έγινε στο πλοίο στις 16 Φεβρουαρίου καθώς όπως φαίνεται τα εγχειρίδια του για την πυρασφάλεια ήταν ελλιπή.
Παράλληλα υπήρχαν ελλείψεις στην καθαριότητα και στις συνθήκες υγιεινής, στις εγκαταστάσεις αναψυχής, τροφοδοσίας και τραπεζαρίας.
Τέλος, στους χώρους εργασίας δεν λειτουργούσε ο εξαερισμός, σύμφωνα με τα πρωτόκολλα. Σημειώνεται πως η εταιρεία του πλοίου Grimaldi Lines ανέφερε πως σύμφωνα με τα όσα γνωρίζουν η φωτιά ξεκίνησε από φορτηγό που βρισκόταν στο τρίτο κατάστημα και επισημαίνουν πως το πλοίο είχε δυνατότητα να φιλοξενήσει υπερδιπλάσιο κόσμο σε σχέση με τους επιβάτες που μετέφερε. Παράλληλα υποστηρίζουν πως δεν υπήρχε κανείς στο γκαράζ καθώς αποτελεί πολιτική της εταιρείας να γίνονται αυστηροί έλεγχοι.
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr