ΜΜΜ: Ξεκίνησε ο διαγωνισμός για τα 770 καινούρια λεωφορεία
Wifi για ταυτόχρονη σύνδεση στο διαδίκτυο έως και 30 επιβατών, αλλά λίγα ανοιγόμενα παράθυρα και αυτά με ανάκλιση🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋
Νέος διαγωνισμός στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για την προμήθεια νέων σύγχρονων λεωφορείων.
Κάμερες ελέγχου του χώρου των επιβατών, προβλέψεις προσβασιμότητας για ΑμΕΑ, κλειστή καμπίνα οδηγού σε όλο το ύψος της ώστε να επιτυγχάνεται πλήρης διαχωρισμός από το υπόλοιπο όχημα και wifi, το οποίο θα επιτρέπει την ταυτόχρονη σύνδεση στο διαδίκτυο έως και 30 επιβατών, αλλά αποκλειστικά στα ηλεκτρικά οχήματα, προβλέπουν μεταξύ άλλων οι τεχνικές προδιαγραφές του ανοικτού διεθνούς ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την προμήθεια 770 καινούριων λεωφορείων.
Ο πολυαναμενόμενος διεθνής ηλεκτρονικός διαγωνισμός για την απόκτηση των οχημάτων που θα κυκλοφορήσουν στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη βγήκε στον αέρα από το υπουργείο Μεταφορών σήμερα Παρασκευή. Στο μίγμα περιλαμβάνονται και 350 ηλεκτρικά λεωφορεία, ενώ σύμφωνα με το υπουργείο, είναι εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μετά από δεκατρία χρόνια, προχωρά στη διαδικασία ανανέωσης, ενίσχυσης και εκσυγχρονισμού των αστικών λεωφορείων με οχήματα νέας τεχνολογίας φιλικότερα προς το περιβάλλον: ηλεκτρικά, CNG και υβριδικά μέσω διεθνούς ηλεκτρονικού διαγωνισμού συνολικού εκτιμώμενου προυπολογισμού 383.494.800 ευρώ.
Εκεί που οι τεχνικές προδιαγραφές, πάντως, φαίνεται να είναι για ακόμα μία φορά μάλλον ...φειδωλές είναι στα παράθυρα, καθώς μπορεί η διεθνής πρακτική να έχει στραφεί σε οχήματα ακόμα και χωρίς ανοιγόμενα παράθυρα, ωστόσο η πανδημία υπήρξε μια εξαιρετικά διδακτική εμπειρία για τα οφέλη του φυσικού αερισμού και για το μέλλον δεδομένου ότι τα αστικά λεωφορεία πάντα θα αποτελούν χώρους μεγάλου συγχρωτισμού.
Βάσει των προδιαγραφών του συγκεκριμένου διαγωνισμού, τα λεωφορεία θα πρέπει να διαθέτουν πλευρικά παράθυρα ανοιγόμενα μόνο με ανάκλιση κατ΄ελάχιστο στο 12% της συνολικής τους επιφάνειας, ενώ σε παλαιότερα οχήματα της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) το ποσοστό αυτό ανερχόταν σε 18%. Ο φυσικός αερισμός θα επιτυγχάνεται και μέσω θυρίδων οροφής, αν και σε ορισμένους τύπους θα αρκεί και μία.
Ειδικά στα ηλεκτρικά οχήματα με αυτονομία 135 χλμ αν και αναφέρεται το σύστημα φυσικού αερισμού μέσω θυρών και παραθύρων ή/και μιας θυρίδας οροφής, στη συνέχεια στο κεφάλαιο των τεχνικών προδιαγραφών δεν αναφέρεται κάτι περισσότερο για την ύπαρξη παραθύρων σε αντίθεση με τους υπόλοιπους τύπους οχημάτων.
Σε όλα τα οχήματα, πάντως, προβλέπεται η ύπαρξη κάμερας ελέγχου κυκλοφορίας επιβατών, σε όλες τις πόρτες εκτός της μπροστινής, η εικόνα της οποίας θα προβαλλεται στην οθόνη του οδηγού προκειμένου να εχει τον έλεγχο της καμπίνας καθώς θα ειναι απομονωμένος.
Στα ηλεκτρικά οχήματα επίσης θα υπάρχει και δυνατότητα σύνδεσης σε ασύρματο δίκτυο wifi.
Τα 5 τμήματα του διαγωνισμού
ΤΜΗΜΑ 1: Προμήθεια 100 απλών αστικών λεωφορείων 12m υβριδικής τεχνολογίας EURO VI, με δικαίωμα προαίρεσης για αύξηση κατά 20 οχήματα κατά το στάδιο της κατακύρωσης των αποτελεσμάτων του Διαγωνισμού. Ο αριθμός των μεταφερόμενων επιβατών θα είναι 85 εκ των οποίων καθήμενοι οι 28. Προυπολογισμός 38.440.000 € που με το δικαίωμα προαίρεσης αυξάνεται σε 46.128.000 €
ΤΜΗΜΑ 2: Προμήθεια 200 απλών αστικών λεωφορείων 12m συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VI. Ο αριθμός των μεταφερόμενων επιβατών θα είναι 80 εκ των οποίων καθήμενοι οι 26. Προυπολογισμός: 73.160.000 €
ΤΜΗΜΑ 3: Προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών λεωφορείων 18m συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VΙ. Ο αριθμός των μεταφερόμενων επιβατών θα είναι 130 εκ των οποίων καθήμενοι οι 39. Προυπολογισμός: 53.320.000 ευρώ
ΤΜΗΜΑ 4: Προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12m ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ. Ο αριθμός των μεταφερόμενων επιβατών θα είναι 70 εκ των οποίων καθήμενοι οι 27. Προυπολογισμός: 56.265.000 ευρώ.
ΤΜΗΜΑ 5: Προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12m ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ. Ο αριθμός των μεταφερόμενων επιβατών θα είναι 70 εκ των οποίων καθήμενοι οι 27. Προυπολογισμός: 154.621.800 €
Η παράδοση των οχημάτων ορίζεται ότι θα πρέπει να γίνει εντός 520 – 580 ημερών από την ημερομηνία της υπογραφής της σύμβασης, το οποίο σημαίνει ότι θα δούμε τα πρώτα λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης το νωρίτερο σε 1,5 χρόνο και αυτό σε περίπτωση που δεν έχουν προηγηθεί ενστάσεις και προσφυγές.
«Έχουμε εργαστεί εντατικά τους τελευταίους μήνες στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, για την κατάλληλη προετοιμασία της ένταξης των νέων λεωφορείων στους υφιστάμενους στόλους» δήλωσε ο υπουργός Κώστας Καραμανλής και τόνισε ότι «στο νέο διαγωνισμό περιλαμβάνονται περισσότερα από 300 ηλεκτρικά λεωφορεία για τις πόλεις της Αθήνας και τις Θεσσαλονίκης, που σημαίνει ότι τα ηλεκτρικά λεωφορεία στις δύο πόλεις, σε σχέση με τα λεωφορεία με συμβατικά καύσιμα, θα αποτελούν αρκετά μεγάλο ποσοστό στο σύνολο του στόλου κι ένα από τα υψηλότερα της Ευρώπης».
Η καταληκτική ημερομηνία παραλαβής των προσφορών είναι η 8η Νοεμβρίου και αναφορικά με την πληρωμή του αναδόχου, προβλέπεται η χορήγηση συνολικής έντοκης προκαταβολής στον ύψους 10% επί του συμβατικού τιμήματος, με την υπογραφή της σύμβασης και η πληρωμή του στη συνέχεια τμηματικά σε δύο δόσεις ανάλογα με τις παραδόσεις.
Μαρία Πολύζου – Συγκλονιστική εξομολόγηση της μαραθωνοδρόμου: Ο πατέρας μου με βίαζε από τα 11
Μαρίνα Γαλανού: Πέθανε η ακτιβίστρια και πρόεδρος του Σωματείου Υποστήριξης Διεμφυλικών
Νέα παραγγελία για εγκληματική οργάνωση: Αφορμή η επίθεση ακροδεξιών στο Νέο Ηράκλειο
Καιρός: Live χάρτης - Πού θα «χτυπήσει» το Σάββατο η κακοκαιρία Αθηνά
Ανεξαρτητοποιήθηκαν Τζάκρη και Πούλου από τον ΣΥΡΙΖΑ - Αξιωματική αντιπολίτευση το ΠΑΣΟΚ
Είδαμε το Αλ Τσαντίρι Νιους: Μας έκανες και γελάσαμε Λάκη - Αντιπολίτευση σκληρή την ώρα που η Αξιωματική Αντιπολίτευση σπαρασσόταν
Από οξεία λευχαιμία και όχι από λοίμωξη του αναπνευστικού ο θάνατος του Μανούσου Μανουσάκη - Η δήλωση της συζύγου του
Οι θρυλικές σειρές του Μανούσου Μανουσάκη που σημάδεψαν την ελληνική μυθοπλασία
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr