Δημόσια Συγκοινωνία κατά παραγγελία και αυτόνομη οδήγηση φέρνει η επόμενη μέρα στα ΜΜΜ
Μόλις 3.399 τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στην Ελλάδα🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋
Σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα κινείται η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων διπλασιάστηκε την τελευταία χρονιά, γεγονός που υποδηλώνει τα κίνητρα που δόθηκαν μέσω της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά» βοήθησαν μεν, αλλά δεν είναι αρκετά για να αλλάξουν τη συνολική εικόνα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, κατά την τοποθέτησή του στο συνέδριο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ) «Green Deal Greece 2021», σήμερα το ειδικό Μητρώο του υπουργείου περιλαμβάνει 3.399 αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα. Περισσότερα από τα μισά, και συγκεκριμένα τα 1.868 από αυτά, έχουν ταξινομηθεί από τον Σεπτέμβριο του 2020.
«Δηλαδή τους τελευταίους 9 μήνες έχει ταξινομηθεί σχεδόν το 55% του συνόλου των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων! Μπορεί ο συνολικός αριθμός να φαίνεται μικρός, αλλά καταγράφεται μια ισχυρή δυναμική της ηλεκτροκίνησης και φέτος, προβλέπουμε διπλασιασμό του αριθμού των νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε σχέση με πέρυσι» επεσήμανε ο κ. Κεφαλογιάννης, ο οποίος δεσμεύτηκε για βελτίωση των συνθηκών ως προς την υποστήριξη της χρήσης του οχήματος, σε όλο τον κύκλο ζωής του, τη συντήρησή του, τους τεχνίτες και τους φορτιστές.
Δημόσια Συγκοινωνία κατά παραγγελία
Αναφερόμενος στα επόμενα βήματα της έξυπνης κινητικότητας, ο υφυπουργός Μεταφορών μίλησε για το πρωτοποριακό πρόγραμμα της Αστυπάλαιας, η οποία θα αποτελέσει την πιλοτική περιοχή για την ανάπτυξη της δημόσιας συγκοινωνίας κατά παραγγελία.
Με το πρόγραμμα της οn demand μετακίνησης οι επιβάτες – όπως είχε ήδη γράψει το «ethnos.gr» - θα μπορούν μέσω του κινητού τους τηλεφώνου, είτε καλώντας, είτε χρησιμοποιώντας το σχετικό λογισμικό, να δηλώσουν την επιθυμία τους για μεταφορά, να ενημερώσουν για τα σημεία επιβίβασης και αποβίβασης.
Το σύστημα διαχείρισης θα συγκεντρώνει τα αιτήματα και θα προσαρμόζει ανάλογα τα δρομολόγια, ενημερώνοντας τους επιβάτες.
«Πρόκειται ουσιαστικά για μια μορφή διαδραστικής συγκοινωνίας και μάλιστα, με καθαρή ενέργεια, μέσω της ηλεκτροκίνησης» σημείωσε ο κ. Κεφαλογιάννης.
Το on demand shuttle service θα επιτρέψει στους κατοίκους του νησιού σε πρώτη φάση, αλλά και στους επισκέπτες του νησιού στη συνέχεια, μεγαλύτερη ελευθερία και ευελιξία στις μετακινήσεις, οι οποίες πλέον θα προσαρμόζονται στη δική τους ζήτηση και ανάγκη για μεταφορά και όχι το αντίστροφο.
Για τη λειτουργία της υπηρεσίας, το υπουργείο Μεταφορών ήδη επικαιροποιεί το θεσμικό πλαίσιο με στόχο να πλαισιώσει νομοθετικά τις νέες μορφές κινητικότητας.
Βάσει του σχεδιασμού, το έργο θα αναπτυχθεί σταδιακά, σε διακριτές φάσεις, με την α’ φάση να τοποθετείται χρονικά την περίοδο Σεπτεμβρίου/ Οκτωβρίου 2021, με έναν μικρό στόλο 3 έως 5 ηλεκτρικών οχημάτων και ορισμένη περιοχή εξυπηρέτησης, λειτουργώντας πιλοτικά για τα επόμενα στάδια.
Το on demand shuttle service που θα λειτουργεί μέσω τηλεφωνικής κλήσης ή εφαρμογής για κινητό τηλέφωνο, θα παρέχεται συμπληρωματικά προς τις συμβατικές μορφές δημόσιας συγκοινωνίας και τα παραδοσιακά δρομολόγια, καθώς στόχος είναι όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς να καταστούν κοινωνοί και συμμέτοχοι της διαδικασίας μετάβασης στο νέο περιβάλλον των μεταφορών.
Παράλληλα η σταδιακή ανάπτυξη του προγράμματος θα επιτρέψει την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων από κάθε φάση, τα οποία θα αξιολογούνται και θα αξιοποιούνται στην επόμενη ώστε να εκτιμηθεί η συμβολή των νέων ψηφιακών τεχνολογιών στην βιωσιμότητα των αστικών επιβατικών μεταφορών και στην εξυπηρέτηση της καθημερινής μετακίνησης των πολιτών.
Αυτόνομη οδήγηση και πλατφόρμες διαμοιρασμού
Επόμενο βήμα για το υπουργείο Μεταφορών είναι το κεφάλαιο της αυτόνομης οδήγησης. Ήδη στον νόμο για τη μικροκινητικότητα έχει εισαχθεί διάταξη που επιτρέπει τη δυνατότητα υλοποίησης ερευνητικών προγραμμάτων αυτόνομης οδήγησης όχι σε συγκοινωνία, όπως έχει δοκιμαστεί στα Τρίκαλα, αλλά ακόμη και σε ΙΧ και σε βαν.
Με στόχο τον περιορισμό των άσκοπων μετακινήσεων με ιδιωτικά οχήματα στις πόλεις, οι οποίες εντείνουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα, ήδη εξετάζεται το πέρασμα στις πλατφόρμες συνεπιβατισμού μέσω της ενσωμάτωσης στο σύστημα μεταφορών υπηρεσιών όπως το car sharing (διαμοιρασμός αυτοκινήτων) ή το carpooling (συνεπιβατισμός).
Να σημειωθεί ότι ο τομέας των μεταφορών ευθύνεται για το ¼ της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και συμβάλλει στην κλιματική αλλαγή σε παγκόσμιο επίπεδο. Επιπλέον, αποτελεί βασική αιτία της ηχορύπανσης, της κυκλοφοριακής συμφόρησης, αλλά και των τροχαίων ατυχημάτων.
Η Ευρωπαϊκή Στρατηγική για την Κινητικότητα χαμηλών ρύπων προβλέπει μέτρα ενίσχυσης της βιωσιμότητας του συστήματος των μεταφορών με στόχο τη μείωση κατά 55% των εκπομπών ρύπων από τις μεταφορές έως το 2030, κυρίως μέσω της επένδυσης σε καθαρές μεταφορές και της διείσδυσης μέσων μεταφοράς που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα.
Ο διαγωνισμός για την απόκτηση λεωφορείων
Στον διαγωνισμό για τα νέα λεωφορεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης που έχει προκηρύξει το υπουργείο προβλέπεται ότι και τα 800 οχήματα της α΄ φάσης θα είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, εκ των οποίων μάλιστα τα 300 ηλεκτροκίνητα.
Όπως επεσήμανε ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών του υπουργείου, Γιάννης Ξιφαράς ο διαγωνισμός θα αφορά συνολικά την προμήθεια περίπου 1.300 νέων σύγχρονων και ενεργειακά πράσινων λεωφορείων που θα γίνει σε δύο φάσεις, με τα 800 ολοκληρώνονται στην πρώτη φάση του διαγωνισμού, ενώ υπογράμμισε τα μεγάλα επενδυτικά έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, μέρος των οποίων θα ενταχθεί και στο Ταμείο Ανάκαμψης.
Κορονοϊός: Σύσταση για εμβολιασμό των εφήβων 15 - 17 ετών από την Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμού
Μπαχτσελί: Η ΕΕ απειλεί την Τουρκία – Έρχεται χάος
Συνελήφθη η Ειρήνη Μουρτζούκου - Πήγε στο ΑΤ για να καταθέσει μήνυση κατά του Κουσουλού
Τέλος εποχής για τον ΣΥΡΙΖΑ και λίγα... αλλά καλά προνόμια για το ΠΑΣΟΚ - Πώς αλλάζει το πολιτικό τοπίο
Τραγωδία στη Θεσσαλονίκη: Νεκρό 10χρονο παιδί - Κατέρρευσε σε εμπορικό κέντρο
Μανούσος Μανουσάκης: Ο καλλιτεχνικός κόσμος αποχαιρετά τον σπουδαίο σκηνοθέτη
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr