Ερχεται και Aστυνομία συγκοινωνιών
Το ζήτημα εξετάζεται από την κυβέρνηση ύστερα από τον άγριο ξυλοδαρμό του σταθμάρχη του μετρό🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Τη δημιουργία ειδικού σώματος της Ελληνικής Αστυνομίας, με αρμοδιότητα το σύνολο του συγκοινωνιακού δικτύου στην Αττική, εξετάζει η κυβέρνηση μετά τον απαράδεκτο ξυλοδαρμό εργαζόμενου στο Μετρό, όπως δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ κα την εκπομπή «Σήμερα», επαναφέροντας ουσιαστικά μία παλαιότερη πρόταση του νυν υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη από το μακρινό 2014.
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι τα μέτρα επιτήρησης θα αυξηθούν, καθώς δεν αρκεί η φραστική καταδίκη και υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη βάζει σε απόλυτη προτεραιότητα τα θέματα νόμου και τάξης.
«Εξετάζουμε να δημιουργήσουμε ένα ειδικό σώμα της Ελληνικής Αστυνομίας, που θα έχει αρμοδιότητα στο σύνολο του συγκοινωνιακού δικτύου στην Περιφέρεια Αττικής. Είναι μία πρόταση την οποία έχω συζητήσει με τον αρμόδιο υπουργό τον κ. Χρυσοχοΐδη», ανέφερε ο κ. Καραμανλής. Υπενθύμισε ότι αντίστοιχη πρόταση είχε καταθέσει στο παρελθόν ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη.
«Οι κάμερες λειτουργούν και μάλιστα οι κάμερες είναι αυτές που βοηθούν την Ελληνική Αστυνομία προκειμένου να ταυτοποιήσει τους δράστες», πρόσθεσε και επισήμανε ότι: «Ο αστυνομικός που ήταν στο σταθμό κατέβηκε αμέσως, αλλά δεν πρόλαβε να πιάσει τους δράστες. Υπήρχε αστυνομική παρουσία στο μετρό, υπήρχαν κάμερες, το υλικό έχει παραδοθεί και το υλικό αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, γιατί φαίνονται πεντακάθαρα τα πρόσωπα των δραστών».
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι το σώμα αυτό να λειτουργήσει το συντομότερο δυνατό. Επεσήμανε ότι επειδή υπάρχει θέμα δικαιοδοσίας πρέπει να υπάρχει ένα ειδικό σώμα για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, κάτι που όπως σημείωσε γίνεται και σε άλλες χώρες της Ευρώπης.
Υπογράμμισε όμως ότι τόσο στο Μετρό, όσο και στα λεωφορεία, η συντριπτική πλειονότητα των επιβατών φορά μάσκα και έχει άψογη συμπεριφορά και τους ευχαρίστησε για αυτό. Τόνισε επίσης ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ είναι δίπλα στον εργαζόμενo, την ευσυνειδησία του οποίου υπογράμμισε.
Από το 2014 συζητείται η συγκοινωνιακή Aστυνομία
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ο κ. Χρυσοχοΐδης συζητεί τη δημιουργία συγκοινωνιακής αστυνομίας. Το 2014 και όταν εκείνος ηγείτο του υπουργείου Μεταφορών, είχε ανακοινώσει τη συγκεκριμένη πρόταση για τη δημιουργία μίας ιδιότυπης «αστυνομίας συγκοινωνιών» για την καταπολέμηση της μικροεγκληματικότητας και την ασφάλεια του επιβατικού κοινού των μέσων μαζικής μεταφοράς.
«Στις αστικές συγκοινωνίες απαιτείται να υπάρχει η έννομη τάξη παρούσα για την πρόληψη εγκληματικών πράξεων και δυστυχώς, έχουμε πολλά παράπονα σε ορισμένες περιπτώσεις», είχε πει τότε χαρακτηριστικά ο κ. Χρυσοχοΐδης.
Η επιχείρηση «τάξη και ασφάλεια» εκείνης της εποχής στις συγκοινωνίες περιελάμβανε και την τοποθέτηση τουρνικέ στα λεωφορεία για την αποτροπή της εισιτηριοδιαφυγής και την εντατικοποίηση των ελέγχων.
Η τότε διοίκηση του ΟΑΣΑ μάλιστα είχε υποβάλει σχετικό αίτημα στο υπουργείο Δημοσίας Τάξης για την καταπολέμηση της μικρής παραβατικότητας χωρίς ωστόσο να προχωρήσει στη συνέχεια η δημιουργία ειδικού αστυνομικού σώματος.
Η ιδέα της αστυνόμευσης των σταθμών δεν «περπάτησε» ουσιαστικά μέχρι το 2018 οπότε και υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ του ΟΑΣΑ και της Ελληνικής Αστυνομίας βάσει του οποίου οι ένστολοι μετακινούνται απολύτως δωρεάν με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με αντάλλαγμα την αστυνόμευση των συγκοινωνιακών υποδομών, των σταθμών και των οχημάτων.
Ωστόσο η παρουσία της Αστυνομίας στους σταθμούς δεν είναι αρκετή, όπως σημειώνουν και οι εργαζόμενοι με αποτέλεσμα μεγάλο μέρος της φύλαξης να εξακολουθούν να αναλαμβάνουν ιδιωτικές εταιρίες security με την ΣΤΑΣΥ να αναγκάζεται να διαθέτει τεράστια κονδύλια ετησίως γι' αυτό το σκοπό.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, στη φύλαξη των μέσων σταθερής τροχιάς ύστερα από το μνημόνιο συνεργασίας με την ΕΛ.ΑΣ., απασχολούνται καθημερινά 50 ειδικοί φρουροί σε δύο βάρδιες με αποτέλεσμα ο αριθμός τους να μειώνεται αυτόματα στο μισό. Η παρουσία τους συχνά δρα αποτρεπτικά σε περιπτώσεις πορτοφολάδων, κ.λπ, αλλά ο αριθμός τους δεν επιτρέπει παρουσία σε όλο το δίκτυο, το οποίο περιλαμβάνει 24 σταθμούς στη γραμμή 1 (πρώην ηλεκτρικός σιδηρόδρομος), 20 σταθμούς στη γραμμή 2 και 24 σταθμούς στη γραμμή 3 (τους 4 μοιράζεται με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο).
Ταυτόχρονα, όπως έχουν καταγγείλει επανειλημμένως οι εργαζόμενοι, έχει σχεδόν εξαφανιστεί το Τμήμα Ασφαλείας του μετρό, το οποίο απαρτιζόταν από ειδικά εκπαιδευμένους εργαζόμενους, αλλά σήμερα από τα 100 άτομα το 2012 έχουν απομείνει λιγότερα από 30.
Ερευνητές ανέπτυξαν ακουστικά που μπορούν να εντοπίσουν πρώιμα σημάδια Αλτσχάιμερ - Πώς λετουργούν
Κατά της διαγραφής Σαμαρά ο Καραμανλής: Η κριτική δεν αντιμετωπίζεται με πειθαρχικά μέτρα - Δεν με ενδιαφέρει η Προεδρία
Εορταστικό ωράριο 2024: Πότε ξεκινάει - Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά
Σε τροχιά κλιμάκωσης ο πόλεμος στην Ουκρανία; Το επόμενο βήμα του Πούτιν, τα πυρηνικά και ο παράγοντας Τραμπ
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr