Επιθυμία για ταξίδια δείχνουν οι αναζητήσεις της Google - Φρένο λόγω κορονοϊού
Το πλήγμα στον κλάδο μπορεί να στοιχίσει την απώλεια 120 έως 190 εκατομμυρίων θέσεων εργασίας παγκοσμίως🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Την επιθυμία του κόσμου να ταξιδέψει καταδεικνύουν οι τάσεις στην αναζήτηση της Google σε παγκόσμιο επίπεδο, ωστόσο αυτό δε σημαίνει ότι το αποφασίζουν κιόλας καθώς οι επτά στους δέκα εξακολουθούν να θεωρούν ανεύθυνο το να ταξιδεύει κανείς εφόσον δεν υπάρχει ανάγκη αυτήν την περίοδο που η πανδημία δεν έχει τεθεί υπό έλεγχο.
Σύμφωνα με την Google, οι τρεις βασικές ερωτήσεις που τέθηκαν παγκοσμίως αναφορικά με τα ταξίδια τον Ιούνιο, ήταν «πότε μπορούμε να ταξιδέψουμε ξανά;», «πότε θα επαναφέρουν τα διεθνή ταξίδια», και «πότε θα είναι και πάλι ασφαλές να ταξιδέψουμε;», ενώ τον Αύγουστο οι κορυφαίες ερωτήσεις εστιάζουν στο πότε και πού μπορούμε να ταξιδέψουμε «τώρα».
Βάσει των αποτελεσμάτων της σχετικής έρευνας που πραγματοποίησε η εταιρία σε συνεργασία με το Boston Consulting Group το 45% των κορυφαίων 100 ερωτήσεων αναφορικά με τα ταξίδια εστίασαν στις επιπτώσεις του COVID-19 και την επιθυμία των ανθρώπων να ταξιδέψουν το συντομότερο δυνατόν, με ασφαλή τρόπο, ενώ ένα 31% των ερωτηθέντων δήλωσαν έτοιμοι να ταξιδέψουν αμέσως μόλις αισθανθούν ασφαλείς.
Αυτό επισημαίνει η εταιρία με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού, η οποία γιορτάζεται στις 27 Σεπτεμβρίου και φέτος κάθε άλλο παρά πανηγυρικό χαρακτήρα μπορεί να έχει δεδομένου ότι ο κλάδος έχει πληγεί περισσότερο από κάθε άλλον την περίοδο της πανδημίας. Από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, εκτιμάται μάλιστα ότι περίπου 120 εκατομμύρια θέσεις εργασίας από τις συνολικά 330 εκατομμύρια θέσεις που είχε καταγράψει ο κλάδος το 2019 βρίσκονται ήδη σε κίνδυνο, αριθμός που μπορεί να «σκαρφαλώσει» στα 190 εκατομμύρια εφόσον συνεχιστούν οι περιορισμοί στα ταξίδια.
Συνακόλουθα η συμμετοχή του κλάδου στο παγκόσμιο ΑΕΠ μπορεί να μειωθεί από 38% (3,4 τρισεκ. Δολάρια) έως 62% (5,5 τρισεκ. Δολάρια) εάν επικρατήσει το χειρότερο σενάριο. Την ίδια στιγμή η πτώχευση είναι προ των πυλών για αρκετές αεροπορικές εταιρίες, ξενοδοχεία, καταλύματα κάθε είδους και εστιατόρια.
Σε επίπεδο καταναλωτών, αν και όλοι αγωνιούν μην κολλήσουν, όπως φαίνεται ο φόβος τους πολλαπλασιάζεται για την περίπτωση που αυτό θα μπορούσε να συμβεί κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού με αποτέλεσμα να θεωρούν τα διεθνή ταξίδια πολύ πιο επικίνδυνα από αυτά στο εσωτερικό των χωρών τους.
Ο τουρισμός, πάντως, δεν έχει να αντιμετωπίσει μόνο τον υγειονομικό φόβο των ταξιδιωτών καθώς το δεύτερο κύμα της πανδημίας έχει ήδη ενσκήψει, αλλά και τα οικονομικά προβλήματα που αυτή επιφέρει.
Είναι χαρακτηριστικό ότι περίπου το 80% των Αμερικανών και των Γάλλων, δύο αγορών ιδιαίτερα σημαντικών για τον κλάδο των ταξιδιών και του τουρισμού, πιστεύουν ότι ο ιός θα οδηγήσει σε ύφεση, ενώ περισσότεροι από το 45% ανησυχούν για την προσωπική τους οικονομική κατάσταση με αποτέλεσμα μία από τις πρώτες δαπάνες που περικόπτουν να είναι τα ταξίδια αναψυχής.
Αλλά και η ηλικία φαίνεται ότι παίζει σημαντικό ρόλο στις αποφάσεις για ταξίδια με τους πολίτες άνω των 56 ετών να εμφανίζονται πιο διστακτικοί στο να συμμετάσχουν σε κάποιο ταξίδι συγκριτικά με όσους βρίσκονται στην ηλικιακή ομάδα 18-40 ετών.
Οπως σημειώνουν οι ερευνητές, είναι βέβαιο ότι οι καταναλωτές δείχνουν μία ισχυρή επιθυμία να επιστρέψουν στα ταξίδια, για τα οποία δηλώνουν ότι αποτελούν τη νούμερο ένα δραστηριότητα που τους λείπει περισσότερο. Αλλωστε ακόμα και το 40% όσων λένε ότι δε θα ταξιδέψουν έως ότου υπάρξει εμβόλιο για τον κορονοιό, εκτιμούν ότι θα μπορέσουν να ταξιδέψουν ξανά μέσα στους επόμενους δώδεκα μήνες.
Ωστόσο η ανάκαμψη του τουρισμού θα εξαρτηθεί άμεσα από το πόσο βαθιά θα είναι η ύφεση, το πόσο θα διαρκέσει και τι επιπτώσεις θα έχει στο εισόδημα των καταναλωτών και τη δυνατότητά τους να ξοδεύουν, σημειώνουν οι διεθνείς αναλυτές.
Αυτό που επιβεβαιώνουν οι τάσεις των τελευταίων μηνών, πάντως, είναι η στροφή των πολιτών της κάθε χώρας στα ταξίδια στο εσωτερικό της, αν και υπάρχουν ορισμένα πισωγυρίσματα, όπως π.χ. στην Ιταλία όπου, ενώ τον Ιούνιο περισσότεροι από τους μισούς δήλωναν ότι θα ταξίδευαν οπουδήποτε εντός της χώρας τους, πλέον το ποσοστό μειώνεται εξαιτίας του δεύτερου κύματος της πανδημίας.
Σε κάθε περίπτωση η Google επισημαίνει πως σε αυτή τη δύσκολη χρονιά, η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην ανάκαμψη του κλάδου του τουρισμού. Υπενθυμίζει μάλιστα ότι ήδη συνεργάζεται με υπουργεία Τουρισμού, επιχειρήσεις, και ειδικούς σε όλη την Ευρώπη, την Μέση Ανατολή και την Αφρική για να προωθήσει τις ψηφιακές τεχνογνωσίες στον τουριστικό κλάδο.
Στο πλαίσιο αυτό στην Ελλάδα, σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού, δημιουργήθηκε το #greecefromhome, ένα νέο πρόγραμμα εκμάθησης ψηφιακών δεξιοτήτων από το σπίτι, το οποίο αποτελεί συνέχεια του Grow Greek Tourism Online. Το πρόγραμμα αυτό, βοήθησε ανθρώπους από όλο τον κόσμο να μείνουν σε επαφή με τον ελληνικό πολιτισμό και την κουλτούρα της χώρας, ενώ ενίσχυσε επιχειρηματίες του τουρισμού με ψηφιακές δεξιότητες.
«Κατά τη διάρκεια της καραντίνας, εκπαιδεύσαμε περισσότερους από 6,000 επιχειρηματίες του τουρισμού από όλη την Ελλάδα. Το πρόγραμμα αυτό συμβάλλει στην προσπάθεια μας να στηρίξουμε τον τουριστικό κλάδο κάθε περιοχής, μέσα από ψηφιακά εργαλεία, πρόσβαση σε εκπαιδευτικά προγράμματα και ψηφιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς».
Βία κατά των γυναικών: Τι είναι το Risk Tool που θα κρίνει την επικινδυνότητα των κακοποιητών - Χιλιάδες καταγγελίες μέσα στο 2024
Νέα καταγγελία για το 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο: Στρατιώτης πέθανε έπειτα από επέμβαση – Αμέλεια καταγγέλλει η οικογένειά του
Παρανάλωμα του πυρός η μεγαλύτερη παραγκούπολη της Μανίλα - Συνταρακτικό βίντεο
Μίλτος Πασχαλίδης: «Αν αρχίσουμε να κάνουμε λογοκρισία, αυτό είναι ένα πηγάδι που δεν έχει πάτο»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr