• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube Channel Follow us on FaceBook Follow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStore ΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
«Τις δύο τις έβαλα εγώ, την άλλη ο φίλος μου»: H κυνική ομολογία του δράστη στο TikTok για το μαχαίρωμα στον 14χρονοΣυναγερμός σε Ελλάδα και Ευρώπη: Δότης σπέρματος με καρκινικό γονίδιο έγινε πατέρας τουλάχιστον 197 παιδιώνΈκτακτη σύσκεψη για τις πληρωμές των αγροτών υπό την προεδρία Μητσοτάκη
δημοφιλές τώρα: Έρχεται η μεγαλύτερη ηλιακή έκλειψη των τελευταίων 100 ετών - Πότε, πού και πώς να τη δείτε
Homepage ┋   Πολιτισμός   ┋   11.01.2023 19:44
Newsroom
Newsroom
Ενότητες στο άρθρο: 📌 Berliner Zeitung: Επιστροφή κλεμμένων θησαυρών

«Η μητέρα όλων των κλοπών τέχνης» - Τι γράφει ο γερμανικός Τύπος για τα Γλυπτά του Παρθενώνα

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο  
Νίκος Χαλκιόπουλος / Intime News
Νίκος Χαλκιόπουλος / Intime News

Άρθρο με τίτλο «Κλεμμένοι Θεοί» δημοσιεύει η γερμανική Taz σχετικά με τα Γλυπτά του Παρθενώνα, γράφοντας πως «ο ισχυρισμός του βρετανικού μουσείου περί ιδιοκτησίας των Γλυπτών του Παρθενώνα «είναι εξαιρετικά αμφιλεγόμενος. Δεν απορρίπτεται μόνο από την Αθήνα, αλλά και από πολλούς ειδικούς».

Σύμφωνα με τη DW, η γερμανική εφημερίδα παρατηρεί: «Ρίχνοντας μια πιο προσεκτική ματιά στις συνθήκες αυτής της "αγοράς" από τον Λόρδο Έλγιν διαπιστώνουμε ότι η κλοπή κομματιών της ζωφόρου από τον Παρθενώνα είναι, θα μπορούσαμε να πούμε, η μητέρα όλων των κλοπών τέχνης που διέπραξαν οι μεγάλες ευρωπαϊκές δυνάμεις στην Ανατολή τον 19ο αιώνα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πολιτισμός | 11.01.2023 19:22
«Τα Γλυπτά του Παρθενώνα Ανήκουν στο Ηνωμένο Βασίλειο» - «Κλείνει» πόρτες η Βρετανίδα υπουργός Πολιτισμού

Ο ισχυρισμός, που διατυπώνεται ακόμη και σήμερα στο Λονδίνο, ότι ο Λόρδος Έλγιν είχε γραπτή άδεια από τον τότε Σουλτάνο Σελίμ Γ' είναι αποδεδειγμένα λανθασμένος. Το σχετικό φιρμάνι δεν υφίσταται, άρα δεν θα μπορούσε ποτέ να παρουσιαστεί. Πρόσφατα ο τούρκος ιστορικός Ορχάν Σακίν, ειδικός στα Οθωμανικά Αρχεία στην Κωνσταντινούπολη, ερεύνησε για μια ακόμα φορά όλα τα σχετικά έγγραφα. Σύμφωνα με τον ιστορικό, το μόνο έγγραφο που σχετίζεται με την υπόθεση είναι ένα αντίγραφο ιταλικής μετάφρασης μιας επιστολής που έγραψε στον Λόρδο Έλγιν o Kαϊμακάμης της Αθήνας, ο ανώτατος οθωμανός αξιωματούχος της πόλης εκείνη την εποχή. Η επιστολή αναφέρει ότι ο Λόρδος Έλγιν είχε την άδεια να φτιάξει γύψινα εκμαγεία, αλλά όχι να αφαιρέσει 2.400 ετών έργα τέχνης από τον Παρθενώνα και να τα στείλει με πλοία στο Λονδίνο.

Το πρωτότυπο της επιστολής του Kαϊμακάμη δεν υπάρχει. Και σίγουρα δεν υπάρχει κανένα άλλο έγγραφο από πιο υψηλόβαθμο οθωμανό αξιωματούχο. Ένα φιρμάνι του σουλτάνου, αν υπήρχε, θα είχε οπωσδήποτε συμπεριληφθεί στο αρχείο διότι όλα αυτά τα διατάγματα φυλάσσονται με ιδιαίτερη προσοχή».

Berliner Zeitung: Επιστροφή κλεμμένων θησαυρών

«Η επίμονη, αλλά επιτυχημένη στάση του Βρετανικού Μουσείου σε ζητήματα επιστροφής πολιτιστικών θησαυρών θεωρούνταν για μεγάλο χρονικό διάστημα πρότυπο για άλλα μουσεία και πολιτιστικά ιδρύματα ανά τον κόσμο», σημειώνει η Berliner Zeitung με τίτλο «Επιστροφή κλεμμένων θησαυρών».

Η γερμανική εφημερίδα σημειώνει: «Παρά το γεγονός ότι η δημόσια αποδοκιμασία των πράξεων του Λόρδου Έλγιν από τον Λόρδο Βύρωνα καταγράφηκε στην βρετανική πολιτιστική ιστορία, επικράτησε στη Βρετανία περισσότερο απ΄ ό,τι αλλού η πεποίθηση πως όσα συμπεριλαμβάνονται στις συλλογές των μουσείων αποτελούν μέρος της εθνικής κληρονομιάς. Ας μην ξεχνάμε ότι και το Νησί των Μουσείων στο Βερολίνο δημιουργήθηκε με βρετανικό πρότυπο ως τόπος συλλογής πολιτιστικών τρόπαιων απ΄ όλον τον κόσμο. Η πάλαι πότε πανίσχυρη βρετανική αυτοκρατορία έθεσε και εδώ το πλαίσιο. Στη Μεγάλη Βρετανία ο νόμος περί Εθνικής Κληρονομιάς θεωρούνταν θέσφατο, στο οποίο για πολύ καιρό προσέκρουε το ελληνικό αίτημα επιστροφής των Γλυπτών».

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  • Qatar Gate: Έρχεται κατάθεση του πατέρα της Εύας Καϊλή – Τι μεταδίδει το ιταλικό ANSA
  • Οργή στη Βρετανία: Βουλευτής των Τόρις συνέκρινε τα εμβόλια με το… Ολοκαύτωμα – Αποπέμφθηκε από την ΚΟ
  • Έφοδος της Δίωξης Εκβιαστών στις φυλακές Δομοκού: Χειροπέδες σε Αλκέτ Ριζάι και άλλους 11 – Ο λόγος
  • Αίρεται η αναστολή πτήσεων στις ΗΠΑ μετά το χάος: Τα σενάρια για το τί προκάλεσε το πρόβλημα
  • Κωνσταντίνος Γλύξμπουργκ: «Βασίλεψε μία τριετία και έκανε ζημιά όσο δεν θα μπορούσε μία εικοσαετία ολόκληρη»
  • Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ: Πληθωρισμός και κλιματική αλλαγή οι μεγαλύτεροι κίνδυνοι
Διαβάστε ακόμη

Αποκλεισμένο το λιμάνι του Βόλου από στεριά και θάλασσα – «Παρέλαση» αγροτών με τρακτέρ και ψαράδων με καΐκια

Συναγερμός σε Ελλάδα και Ευρώπη: Δότης σπέρματος με καρκινικό γονίδιο έγινε πατέρας τουλάχιστον 197 παιδιών

Συναγερμός στην Ιαπωνία: Κοινές πτήσεις κινεζικών και ρωσικών μαχητικών πάνω από το νησί

«Τις δύο τις έβαλα εγώ, την άλλη ο φίλος μου»: H κυνική ομολογία του δράστη στο TikTok για το μαχαίρωμα στον 14χρονο

επόμενο άρθρο  
#TAGS
  • γλυπτά του Παρθενώνα
  • ειδήσεις τώρα
  • Βρετανία
  • Μάρμαρα του Παρθενώνα
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr