Ο ανεφοδιασμός αρμάδας ΗΠΑ κατά Παλαιστίνης γίνεται μέσω Τουρκίας;
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Ρεπορτάζ της εθνικιστικής εφημερίδας Αϊντινλίκ, προσκείμενης στο Πατριωτικό κόμμα του Ντογού Περιντσέκ, υποστηρίζει ότι «εκτός από τις βάσεις και τα ραντάρ που χρησιμοποιεί το ΝΑΤΟ στην Τουρκία, υπάρχει ένας ελάχιστα γνωστός αγωγός, μήκους 3.200 χιλιομέτρων, ο οποίος διατρέχει την Τουρκία και δίνει πνοή στις επιχειρησιακές δυνατότητες του ΝΑΤΟ στην περιοχή».
Με τη συζήτηση που έχει ξεκινήσει πάλι στην Τουρκία για το κατά πόσο οι αμερικανικές βάσεις Ιντζιρλίκ και Κιουρετζίκ πρέπει να λειτουργούν για να εξυπηρετούν τις επιχειρήσεις του ΝΑΤΟ και δη των ΗΠΑ στη Μέση Ανατολή εναντίον μουσουλμάνων «αδελφών», ένας εν λειτουργία αγωγός ανεφοδιασμού πολεμικών πλοίων και αεροσκαφών του ΝΑΤΟ με καύσιμα τίθεται τώρα στο μικροσκόπιο του τουρκικού εθνικιστικού τύπου.
Προς το παρόν ο ανεφοδιασμός γίνεται από τη βάση της Σούδας
Είναι προφανές ότι τα πλοία που συνοδεύουν το αμερικανικό αεροπλανοφόρο που αποστέλλεται στην ανατολική Μεσόγειο θα χρειάζονται επίσης συχνά καύσιμα, αναφέρει το δημοσίευμα.
Πηγές ασφαλείας ρωτήθηκαν, αν τα καταδρομικά και τα αντιτορπιλικά της Ομάδας Κρούσης του αμερικανικού αεροπλανοφόρου, που στάλθηκε στην ανατολική Μεσόγειο για να υποστηρίξει το Ισραήλ, είχαν κάνει κάποιο αίτημα για προμήθεια καυσίμων από την Τουρκία, ειδικά μετά τις 7 Οκτωβρίου: «Δεν υπήρξε τέτοιο αίτημα», απάντησαν.
Έμαθαν, όμως, ότι ορισμένα από τα πλοία της Ομάδας Κρούσης ανεφοδιάζονταν από τη βάση της Σούδας στην Κρήτη καθ' οδόν προς την ανατολική Μεσόγειο. Ρώτησα έναν άλλο ειδικό πώς θα μπορούσαν τα πλοία αυτά να προμηθευτούν καύσιμα, αν ξανα-χρειάζονταν στην ανατολική Μεσόγειο.
Η απάντησή του ήταν η εξής: «Τα πλοία αυτά μπορούν να ανεφοδιάζονται από τη ‘Νότια Κύπρο’, την ‘Ελλάδα’ και την ‘Ιταλία’. Μπορούν επίσης να υποβάλουν σχετικό αίτημα στην Τουρκία».
Ένας εμπειρογνώμονας, γνώστης του θέματος, σχολιάζει ως εξής: «Εάν οποιαδήποτε χώρα μέλος του ΝΑΤΟ κάνει ένα αίτημα, πρέπει να δώσεις!».
Επιπλέον, υπάρχουν πολιτικά γραφεία που κάνουν αυτή τη δουλειά στο πλαίσιο του Οργανισμού Υποστήριξης του ΝΑΤΟ (NSPA). Με άλλα λόγια, μπορούν επίσης να ανεφοδιάζονται με ‘ship chandlers’. Ρώτησα αν υπάρχουν τέτοιες εταιρείες στην Τουρκία: «Φυσικά», ήταν η απάντηση. Με άλλα λόγια, κάποιος βγάζει καλά λεφτά από το ΝΑΤΟ.
Να βγούμε από το ΝΑΤΟ
Ιδού λοιπόν άλλη μια υπηρεσία του ΝΑΤΟ που πρέπει να ελεγχθεί, μαζί με το Ιντζιρλίκ και το Κιουρετζίκ... Η Τουρκία δεν πρέπει να είναι μια χώρα που ανεφοδιάζει αμερικανικά αεροσκάφη, τεθωρακισμένα οχήματα και πλοία που διεξάγουν επιχειρήσεις και σφαγές στη Μέση Ανατολή. Κανένα αμερικανικό πλοίο δεν θα πρέπει να επιτρέπεται να ελλιμενίζεται σε τουρκικά λιμάνια ή να ανεφοδιάζεται, ειδικά την ώρα που οι ΗΠΑ παρέχουν πλήρη υποστήριξη στις ισραηλινές σφαγές.
«Ευκαιριακές εκπαιδεύσεις» όπως PASSEX και PHOTOEX δεν θα πρέπει ποτέ να πραγματοποιηθούν με τα αεροπλανοφόρα που έχουν σταλεί στην Ανατολική Μεσόγειο και δεν θα πρέπει να δημιουργηθεί κανένα κοινό πλαίσιο με αυτά τα πλοία. «Η διακοπή όλων των δεσμών με το ΝΑΤΟ είναι η μεγαλύτερη υποστήριξη για την Παλαιστίνη», προτρέπει το δημοσίευμα.
Ποιος είναι αυτός ο αγωγός;
Η κατασκευή του αγωγού του ΝΑΤΟ στην Τουρκία ξεκίνησε το 1953 στο πλαίσιο του προγράμματος υποδομών του ΝΑΤΟ (ENF). Η γραμμή ολοκληρώθηκε και τέθηκε σε λειτουργία το 1959, με χρηματοδότηση από το ΝΑΤΟ. Αρχικά η λειτουργία, συντήρηση και διατήρηση του συστήματος που ανήκε στο T/Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, ανατέθηκε στη Γενική Διεύθυνση Petrol Ofisi. Για τον σκοπό αυτό, ιδρύθηκε εντός της Petrol Ofisi η «Διεύθυνση Προμηθειών Καυσίμων και Διαχείρισης Εγκαταστάσεων NATO POL» (ANT). Ωστόσο, μετά την ιδιωτικοποίηση της Petrol Ofisi το 2000, η ANT υπήχθη στο Τ/Υπουργείο Εθνικής Άμυνας με το νόμο αριθ. 4636 της 13ης Απριλίου 2001. Οι εγκαταστάσεις αυτές εξακολουθούν να είναι σε λειτουργική κατάσταση.
Όταν μπαίνετε στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης ANT, στην ενότητα «ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΑΣ», δίνονται οι ακόλουθες πληροφορίες:
«Το Σύστημα Αγωγών Καυσίμων του ΝΑΤΟ, το οποίο δημιουργήθηκε για την κάλυψη των αναγκών των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων και των συνεργαζόμενων με το ΝΑΤΟ Εξωτερικών Δυνάμεων Ενίσχυσης, λειτουργεί κατά μήκος της Τουρκίας αποτελούμενο από περίπου 3.200 χιλιόμετρα αγωγών και αποθήκες με αποθηκευτική ικανότητα περίπου 1 εκατομμυρίου κυβικών μέτρων. Τα καύσιμα που αγοράζονται από τα διυλιστήρια της Tupras εισάγονται στο Σύστημα Αγωγών Καυσίμων του ΝΑΤΟ στην Τουρκία με πλοία, βαγόνια και αγωγούς, μεταφέρονται στις αποθήκες με αγωγούς και από εκεί καταλήγουν στις στρατιωτικές μονάδες».
Από πού περνούν
Το Σύστημα Αγωγών του ΝΑΤΟ αποτελείται από δύο ξεχωριστές γραμμές, την ανατολική και τη δυτική. Σύμφωνα με τις πληροφορίες στο Τ/Υπουργείο Μεταφορών, η ανατολική γραμμή ξεκινά από την είσοδο του θαλάσσιου τερματικού σταθμού της Μερσίνας και εκτείνεται μέχρι την Μαλάτια μέσω του Οσμάνιγε. Το ένα άκρο της γραμμής, η οποία διακλαδώνεται στη Μαλάτια, φτάνει στη Σεβάστεια (στο Ακγκεντίκ), το Ερζιντζάν, το Ερζουρούμ και το Χορασάν, και το άλλο άκρο φτάνει στο Ελαζίγ. Η γραμμή διακλαδώνεται επίσης στο Ελαζίγ, με το ένα άκρο να πηγαίνει από Μπινγκιόλ στο Μους και το άλλο από Ντιγιάρμπακιρ στο Μπάτμαν.
Από την άλλη, η δυτική γραμμή ξεκινά από την Αττάλεια και εκτείνεται μέχρι το Εσκίσεχίρ. Το ένα άκρο της γραμμής, η οποία διακλαδώνεται στο Εσκίσεχίρ, φτάνει στο Μπαλίκεσίρ μέσω της Προύσας και το άλλο άκρο φτάνει στη Νικομήδεια καθώς και μέσω της Κωνσταντινούπολης στον κόλπο Σαρός. Υπάρχει επίσης σύνδεση από το Εντιντζίκ στη γραμμή προς Μπαντιρμά και το Μπαλίκεσίρ. Ενώ το διυλιστήριο Αλίαγά Σμύρνης συνδέεται με τον αερολιμένα Τσιγλί μέσω αγωγού.
37 δεξαμενές με διαφορετικά καύσιμα
Εκτός από τη γραμμή αυτή, 37 εγκαταστάσεις δεξαμενών και 59 αντλιοστάσια καυσίμων λειτουργούν υπό τη Διεύθυνση ANT. Αυτές οι 37 εγκαταστάσεις δεξαμενών περιέχουν διάφορους τύπους καυσίμων όπως F-34, F-44, F-54, F-65... για χρήση σε χερσαία και εναέρια μέσα. Ωστόσο, τα καύσιμα τύπου F-76 που χρησιμοποιούνται από τα πολεμικά πλοία δεν περιλαμβάνονται στις αποθήκες της ANT. Όταν αυτό το καύσιμο ζητείται από πλοία του ΝΑΤΟ, παρέχεται από τις Διοικήσεις Αποθηκών Καυσίμων των Τ/Ναυτικών Δυνάμεων έναντι αμοιβής.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr