Σταϊκούρας στο OPEN: «Μέχρι το τέλος του 2025, 900 νέα λεωφορεία στην Αττική» - Πότε θα μπει κλιματισμός στο μετρό
Τι είπε ο υπουργός Μεταφορών για το μετρό στη Θεσσαλονίκη και τα έργα στο Flyover🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Για την κατάσταση που επικρατεί στα ΜΜΜ στη χώρα, μίλησε στο OPEN και την εκπομπή «Ώρα Ελλάδος» ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, επισημαίνοντας τους στόχους που έχει βάλει η κυβέρνηση για τα λεωφορεία και τους συρμούς του μετρό.
Αρχικά, ο κ. Σταϊκούρας μίλησε για την ζοφερή εικόνα του μετρό και των λεωφορείων που εν μέσω καύσωνα δεν έχουν κλιματισμό.
«24 συρμοί δεν έχουν κλιματισμό»
Όπως είπε:
«Ούτε όλα τα λεωφορεία έχουν κλιματισμό, ούτε όλοι οι συρμοί. Από τους 19 συρμούς που είναι σε κυκλοφορία στη γραμμή 1 έχουν οι 15 από τους 19. Και αυτοί, επειδή ανοίγουν και κλείνουν συχνά οι πόρτες και ανοίγουν και τα παράθυρα, δεν έχουν την αποδοτικότητα που θα έπρεπε να έχουν. Στις γραμμές 2 και 3 από τους 52 συρμούς, από τότε που τους παραλάβαμε πριν από 25 χρόνια, οι 20 δεν έχουν. 24 συρμοί δεν έχουν κλιματισμό. Αυτή είναι η αλήθεια. Και στα λεωφορεία έχουμε να κάνουμε αναβάθμιση του στόλου από το 2009. Ο μέρος όρος ηλικίας αυτών είναι 19 έτη ενώ ο μέσος ευρωπαϊκός όρος είναι 13 χρόνια. Υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός λεωφορείων που όχι μόνο δεν έχει τη δυνατότητα κλιματισμού αλλά δεν έχει και τη δυνατότητα πρόσβασης σε ΑμεΑ. Το 39% του δεν είναι προσβάσιμο στα άτομα με ειδικές ανάγκες».
Ψάχνουμε 60 εκατ. ευρώ για τις επισκευές στο μετρό
Όπως τονίζει ο υπουργός σήμερα «για αυτούς τους 24 συρμούς πρέπει να βγάζουμε διαγωνισμό, αφού βρούμε 39 εκατ. ευρώ για να έχουμε κλιματισμό σε ένα έτος. Παράλληλα, υπάρχει μια σύμβαση που τρέχει με ιδιωτική εταιρεία από την Ισπανία, όχι με τους καλύτερους όρους που θα θέλαμε, για την επισκευή 14 συρμών που λειτουργούν. Υπάρχουν και προβλήματα στις κυλιόμενες σκάλες και τους ανελκυστήρες. Συχνά χαλούν ανελκυστήρες στο μετρό. Ο μέσος χρόνος ζωή στην Ευρώπη είναι 15-20, εδώ είναι 24. Το κόστος αυτό είναι 20 εκατομμύρια. Συνολικά ψάχνουμε 60 εκατομμύρια ευρώ για να κάνουμε επισκευή, για πρώτη φορά, μετά από 25 χρόνια όλων αυτών των περιουσιακών στοιχείων».
Πόσα καινούρια λεωφορεία θα μπουν στους δρόμους
Για τα λεωφορεία ανέφερε πως «250 ηλεκτρικά λεωφορεία, 140 στην Αθήνα και 110 στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν. Πρόκειται για το 1/3 του στόλου στη Θεσσαλονίκη. Όλα έχουν κλιματισμό και είναι προσβάσιμα σε ΑμεΑ. Μέχρι το τέλος του 2025, ξεκινώντας από φέτος, θα έχουμε 300 νέα λεωφορεία φυσικού αερίου στην Αθήνα. Μέχρι το τέλος του 2025 θα είναι στους δρόμους. Ταυτόχρονα, μέχρι το τέλος του 2024, θα έχουμε 211 νέα λεωφορεία σε ανατολική και δυτική Αττική. Σύμβαση 8 ετών με τον ιδιωτικό τομέα, με 6 ΚΤΕΛ και 2 τουριστικά γραφεία. Παράλληλα, έχουμε ένα διαγωνισμό leasing στην Αθήνα για 300 λεωφορεία, 200 ντίζελ και 100 ηλεκτρικά.
Άρα μέχρι το τέλος του 2025 θα έχουμε 900 περίπου λεωφορεία στους δρόμους της Αττικής, απολύτως προσβάσιμα και με κλιματισμό. Αυτό που χρειάζεται όμως είναι όχι μόνο να ανανεώσουμε τον στόλο αλλά και να τον εμπλουτίσουμε. Και θα αποσύρονται και συνεχώς λεωφορεία. Στόχος είναι να ενισχυθούν και τα δρομολόγια μέχρι το 2027».
Πώς προχωρούν τα έργα στο μετρό Θεσσαλονίκης και το Flyοver
Για το μετρό στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός ανέφερε πως «η βασική γραμμή, οι 13 σταθμοί, θα παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2024 και η επέκταση προς την Καλαμαριά, άλλοι 5 σταθμοί το 2ο εξάμηνο του 2025».
Για το Flyοver επισήμανε πως «αυτή τη στιγμή δουλεύει full speed. Αυτή τη στιγμή έχουν 50 βαρέα οχήματα και 200 εργαζόμενους στους δρόμους. Ο χρόνος υλοποίησης του έργου είναι το 2027. Πράγματι επιβαρύνεται η καθημερινότητα του πολίτη, ζητήθηκαν παρεμβάσεις και έγιναν».
«Υπάρχουν προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο»
Για τις τραγικές εικόνες με το λιώσιμο των γραμμών των τρένων λόγω του καύσωνα, ο υπουργός σχολίασε «για αυτό προσπαθούμε να ενισχύουμε διαρκώς την ασφάλεια, και για λόγους ασφάλειας διεκόπη η κυκλοφορία. Η πρώτη εικόνα που υπήρχε και είχε διαρρεύσει είναι πως αυτό θα διαρκέσει πολλές ημέρες. Την επόμενη αποκαταστάθηκε. Έπρεπε να πέσουν οι θερμοκρασίες κάτω από τους 23 βαθμούς για να μπορέσει να γίνει αποκατάσταση του δικτύου. Είναι προφανές πως όταν έχουμε ακραία φαινόμενα, πάντα μπορεί να υπάρχουν ζητήματα και ναι, η υφίστανται προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Υπάρχουν προβλήματα στην Πάτρα και την βόρεια Ελλάδα και για πρώτη φορά η ελληνική πολιτεία με διάταξη νόμου εξασφαλίσαμε διαγωνισμό 25 εκατ. ευρώ για να μην υπάρχουν ακάλυπτες ισόπεδες διαβάσεις σε όλη την Ελλάδα». Όσον αφορά τη Θεσσαλία, ο κ. Σταϊκούρας είπε πως τα προβλήματα θα αποκατασταθούν την επόμενη διετία.
Για την ΛΑΡΚΟ
Για την ΛΑΡΚΟ, τέλος, ο υπουργός Μεταφορών είπε μεταξύ άλλων πως «προφανώς συνομιλώ με τους εργαζόμενους και προφανώς γνωρίζουν όλοι την πραγματικότητα. Η ΛΑΡΚΟ είναι ένα εξαιρετικά προβληματικό στοιχείο. Για αυτούς που λένε ότι είναι ένα διαμάντι της χώρα, αν ήταν διαμάντι, στους διαγωνισμούς που βγάλαμε θα είχαμε πάρα πολλούς υποψηφίους. Ένας ήρθε για το εργοστάσιο και η διαδικασία δυστυχώς δεν έχει τελειώσει ακόμη. Η ΛΑΡΚΟ χρωστούσε μισό δις ευρώ και είχαμε παράνομες παράνομες κρατικές ενισχύσεις από την Ευρώπη. Όταν σταμάτησε να λειτουργεί, οι εργαζόμενοι πληρώνονται με κλειστή επιχείρηση, από τον κρατικό προϋπολογισμό. Περίπου 100 εκατ. ευρώ συνολικά μέχρι τώρα. Δώσαμε εναλλακτική για εργαζόμενους, άνω των 55, μέχρι τη συνταξιοδότησή τους. Θα πρέπει να τρέξουν άμεσα τα προγράμματα».
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr