Η Λάρισα στρατηγείο της επιχείρησης για την Ερυθρά Θάλασσα - Δεκτή η πρόταση Δένδια
Δεκτή έγινε από το Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Άμυνας της ΕΕ η πρόταση του Νίκου Δένδια🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Δεκτή έγινε από το Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Άμυνας της ΕΕ η πρόταση του Νίκου Δένδια να αναλάβει η Ελλάδα τη διοίκηση της ευρωπαϊκής επιχείρησης στην Ερυθρά Θάλασσα για την προστασία των πλοίων από τις επιθέσεις των Χούθι.
Στη συζήτηση στις Βρυξέλλες για την Ευρωπαϊκή Επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ» ο υπουργός Άμυνας ενημέρωσε τους ομολόγους του ότι η Ελλάδα προσφέρει το Στρατηγείο της Λάρισας, ως Στρατηγείο για την Επιχείρηση, καθώς επίσης ότι έχει την ετοιμότητα να αναλάβει τη Διοίκηση της Επιχείρησης, πρόταση η οποία έγινε δεκτή.
Στο Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Άμυνας της ΕΕ, σήμερα στις Βρυξέλλες, κατά τη συζήτηση για την Ευρωπαϊκή Επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ» στην Ερυθρά Θάλασσα, ενημέρωσα τους ομολόγους μου ότι η Ελλάδα προσφέρει το Στρατηγείο της Λάρισας, ως Στρατηγείο για την Επιχείρηση, καθώς επίσης ότι έχει… pic.twitter.com/4dkFNupOtf
— Nikos Dendias (@NikosDendias) January 31, 2024
Αντιδράσεις από την αντιπολίτευση
Μετά την ενημέρωση για την πρόταση του κ. Δένδια ήρθε η αντίδραση κομμάτων της αντιπολίτευσης για το ζήτημα της επιχείρησης στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η ανακοίνωση του ΚΚΕ
«Το ΚΚΕ καταγγέλλει την κυβέρνηση της ΝΔ η οποία, διά στόματος του Υπουργού Εξωτερικών, δηλώνει διαθέσιμη να αναλάβει, μέσω του Στρατηγείου της Λάρισας, τη διοίκηση της πολεμικής επιχείρησης στην Ερυθρά Θάλασσα», αναφέρει το κόμμα.
«Δεν φτάνει, δηλαδή, που με την αποστολή φρεγάτας στέλνει προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων στο “στόμα του λύκου” για την εξυπηρέτηση μεγάλων οικονομικών συμφερόντων και των πολεμικών σχεδίων των ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-ΕΕ, τώρα κλιμακώνει επικίνδυνα την ελληνική εμπλοκή και καθιστά το λαό μας στόχο αντιποίνων», προσθέτει.
«Ιδιαίτερα σήμερα που το ενδεχόμενο γενίκευσης του πολέμου είναι περισσότερο από ορατό, απαιτείται λαϊκή επαγρύπνηση και δράση για να αποτραπούν οι επικίνδυνοι κυβερνητικοί σχεδιασμοί», σημειώνει καταληκτικά.
Η ανακοίνωση της Νέας Αριστεράς
«Την ευθεία εμπλοκή της Ελλάδας στην πολεμική σύρραξη στην Ερυθρά Θάλασσα προανήγγειλε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας από τις Βρυξέλλες. Σε μια περίοδο που η αποσταθεροποίηση στην ευρύτερη περιοχή με επίκεντρο τον πόλεμο στην Παλαιστίνη γενικεύεται ο Νίκος Δένδιας δήλωσε: “Θα προσφέρω να αναλάβει η Ελλάδα τη διοίκηση της επιχείρησης. Θα προσφέρω το στρατηγείο της Λάρισας ως στρατηγείο για την επιχείρηση”.
Εκφράσεις που μας γυρνάνε πολλές δεκαετίες πίσω και φέρνουν στην μνήμη το “Στρατηγέ, ιδού ο στρατός σας”. Αποφάσεις που βάζουν την χώρα σε επικίνδυνες περιπέτειες. Ιδίως όταν αυτές λαμβάνονται χωρίς την παραμικρή ενημέρωση και συζήτηση.
Με ποιούς διαβουλεύτηκε ο κύριος Δένδιας για να “προσφέρει” την συμμετοχή της χώρας και των στρατιωτικών υποδομών και προσωπικού και μάλιστα σε πρωταγωνιστικό ρόλο;
Γιατί δεν έχει ενημερώσει την Εθνική Αντιπροσωπεία για μια τόσο κρίσιμη, στρατηγικής σημασίας για τα συμφέροντα της χώρας, απόφαση;
Όπως και στην περίπτωση των F35 η κυβέρνηση του κύριου Μητσοτάκη δεσμεύει την χώρα εν κρυπτώ. Δεν πρόκειται απλώς για πολιτική του προβλέψιμου και πρόθυμου συμμάχου. Η Ν.Δ. έχει εκτρέψει την εξωτερική πολιτική της χώρας. Από πυλώνας σταθερότητας και ειρήνης στην ευρύτερη περιοχή η Ελλάδα γίνεται προπύργιο αποσταθεροποίησης.
Η αποστολή της επιχείρησης «Ασπίδες»
«Έχουμε ένα όνομα, Άσπιδες, που σημαίνει προστάτης. Και αυτός είναι ο σκοπός, να προστατεύσουμε τα πλοία, να αναχαιτίσουμε επιθέσεις και εχθρικά πλοία, όχι να εμπλακούμε σε κάποιου είδους δράση κατά των Χούθι, αλλά μόνο να εμποδίσουμε τις επιθέσεις στα πλοία», ο Ύπατος Εκπρόσωπος της ΕΕ, Ζοζέπ Μπορέλ προσερχόμενος στο άτυπο συμβούλιο των υπουργών ‘Αμυνας στις Βρυξέλλες.
«Είναι σίγουρα μια σημαντική αποστολή. Ανησυχούμε όλοι για την κυκλοφορία στη Διώρυγα του Σουέζ και “πολλές ευρωπαϊκές εταιρείες μας ζητούν να προχωρήσουμε επειδή το επιχειρηματικό τους μοντέλο υποφέρει πολύ λόγω της υψηλής αύξησης του κόστους που συνεπάγεται η ανάγκη να περάσουν από τη Νότια Αφρική για να φτάσουν στην Ευρώπη. Αυτό επηρεάζει κόστος και συνεπώς τις τιμές. Επηρεάζει τον πληθωρισμό. Για αυτό είναι φυσικό να προσπαθήσουμε να αποφύγουμε αυτόν τον κίνδυνο», κατέληξε ο Μπορέλ.
«Είναι σίγουρα μια σημαντική αποστολή. Ανησυχούμε όλοι για την κυκλοφορία στη Διώρυγα του Σουέζ και “πολλές ευρωπαϊκές εταιρείες μας ζητούν να προχωρήσουμε επειδή το επιχειρηματικό τους μοντέλο υποφέρει πολύ λόγω της υψηλής αύξησης του κόστους που συνεπάγεται η ανάγκη να περάσουν από τη Νότια Αφρική για να φτάσουν στην Ευρώπη. Αυτό επηρεάζει κόστος και συνεπώς τις τιμές. Επηρεάζει τον πληθωρισμό. Για αυτό είναι φυσικό να προσπαθήσουμε να αποφύγουμε αυτόν τον κίνδυνο», κατέληξε ο Μπορέλ.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr