ΣΥΡΙΖΑ για Ντογιάκο: Ελπίζουμε να διατάξει έρευνες και για τα 11 σιδηροδρομικά ατυχήματα από το 2020 έως το 2023
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋
«Οι έρευνες της Δικαιοσύνης πρέπει να ρίξουν φως στην αλήθεια που αναζητούν αυτή τη στιγμή τα θύματα, οι οικογένειές τους και η ελληνική κοινωνία», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή την εντολή του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου για έρευνα του δυστυχήματος στο Άδενδρο του 2017.
«Ο κ. Ντογιάκος διέταξε έρευνα για το δυστύχημα του 2017 στο Άδενδρο. Ασφαλώς και να γίνει», αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ και προσθέτει: «Ελπίζουμε να επιδείξει την ίδια επιμέλεια και να διατάξει αντίστοιχες έρευνες και για τα 11 σιδηροδρομικά ατυχήματα από το 2020 έως το 2023».
«Ταυτόχρονα διερωτόμαστε γιατί μέχρι στιγμής δεν έχει μεριμνήσει προκειμένου να γίνουν επιτόπιες έρευνες στα γραφεία στην Αθήνα του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και της εταιρίας Hellenic Train προκειμένου να κατασχεθεί κάθε έγγραφο, αλληλογραφία, εξώδικο, ηχογραφημένες συνομιλίες και κάθε στοιχείο που είναι κρίσιμο για την αποκάλυψη της αλήθειας», σημειώνει ο ΣΥΡΙΖΑ και τονίζει: «Τώρα, όχι 6 χρόνια μετά».
Στον Άρειο Πάγο η δικογραφία για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο
Θυμίζουμε ότι ο Ισίδωρος Ντογιάκος με παραγγελία του στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης ζητεί τη δικογραφία που είχε σχηματιστεί για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο το 2017 προκειμένου να διαπιστώσει αν είχαν διαπραχθεί αδικήματα από υπηρεσιακούς ή άλλους παράγοντες, σχετικά με την τότε κατάσταση του δικτύου, που περιγραφόταν ως τραγική.
Σύμφωνα με το dikastiko.gr, ο Ανώτερος Εισαγγελέας της χώρας, ζητεί τη δικογραφία για να μελετήσει (όχι το απαλλακτικό μέρος) το σκέλος της δικογραφίας που αφορά τη διάπραξη τυχόν άλλων αδικημάτων από πχ υπηρεσιακούς ή άλλους παράγοντες.
Κι αυτό γιατί, όπως λένε αρμόδιες πηγές, οι καταγγελίες και τότε μιλούσαν για άθλιες συνθήκες στον σιδηρόδρομο. Οι οποίες όμως, προφανώς τότε από τη δικαιοσύνη δεν ερευνήθηκαν.
Το δυστύχημα είχε γίνει στις 13 Μαΐου 2017, όταν το απογευματινό Intercity από Αθήνα εκτροχιάστηκε έξω από το Άδενδρο, ένα χωριό κοντά στη Θεσσαλονίκη. Τρεις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και άλλοι δέκα τραυματίστηκαν. Το τρένο σύρθηκε για περίπου 250 μέτρα, ενώ η μηχανή αποκόπηκε και προσέκρουσε με δύναμη πάνω σε παρακείμενο κτίσμα.
Η υπόθεση με ένα πόρισμα που ο πρόεδρος των μηχανοδηγών Κώστας Γενηδούνιας (οι καταγγελίες του οποίου και πρόσφατα ήταν απόλυτα ξεκάθαρες και προειδοποιητικές και προ λίγων ημερών αλλά δεν ελήφθησαν υπόψιν) είπε ότι “βγήκε πολύ εύκολα”, έφτασε στο ακροατήριο για ανθρωποκτονία εκ αμελείας.
Μεταξύ των θυμάτων ήταν και δεύτερος μηχανοδηγός. Στις 10/10/2022 το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης αθώωσε τον μηχανοδηγό. Όμως το μοναδικό αδίκημα που ερευνήθηκε ήταν η ανθρωποκτονία εξ αμελείας.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr