Μετρό Θεσσαλονίκης: Πότε ξεκινάει - Όλα όσα πρέπει να ξέρετε (vid)
«Μετά από μία καθυστέρηση 30 ετών, το μετρό της Θεσσαλονίκης παύει να είναι ανέκδοτο» είπε ο πρωθυπουργός🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Την εκτίμησή του ότι το Φεβρουάριο του 2020 θα μπορούν να κάνουν χρήση του μετρό οι Θεσσαλονικείς, οι ιδιοκτήτες του, όπως τους χαρακτήρισε και θα μπορούν να μετακινούνται ευκολότερα και με ασφάλεια, εξέφρασε ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, κατά τη διάρκεια επίσκεψης και ξενάγησης του στο πρώτο ολοκληρωμένο σταθμό του μετρό Θεσσαλονίκης, αυτόν του Σιντριβανίου-Έκθεσης.
Ο πρωθυπουργός ανέφερε ακόμα ότι εντός του 2019 θα ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες για την επέκταση του μετρό προς δυτική Θεσσαλονίκη,μια περιοχή που χαρακτήρισε ως παραμελημένη από προηγούμενους πρωθυπουργούς «που έρχονταν στη Θεσσαλονίκη μόνο κάθε Σεπτέμβριο».
«Μετά από μία καθυστέρηση περίπου 30 χρονων, το μετρό της Θεσσαλονίκης, το πιο γνωστό ανέκδοτο στην πόλη, παύει να είναι ανέκδοτο. Έχει κατασκευαστεί το 95% των σταθμών της βασικής γραμμής» είπε ο κ Τσίπρας.
Εγκαταλελειμμένα εργοτάξια και λαμαρίνες
Ο ίδιος ανέφερε ακόμα ότι το 2015, που ανέλαβε η κυβέρνησή του, υπήρχαν εγκαταλελειμμένα εργοτάξια, λαμαρίνες παντού, που δυσκόλευαν την καθημερινότητα των πολιτών, νομικές εμπλοκές και διεκδικήσεις τεράστιων αποζημιώσεων λόγω καθυστερήσεων. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, τη στιγμή που το σύνολο του έργου θα στοίχιζε 900 εκατομμύρια ευρώ, για το 30% του έργου οι αποζημιώσεις έφταναν τα 1,1 δισ. ευρώ.
«Τελικά γλυτώσαμε πάνω από 900 εκατομμύρια ευρώ και καταφέραμε να αναδείξουμε και την πολιτιστική κληρονομιά της πόλης. Στο ψευτοδίλημμα αρχαία ή μετρό απαντήσαμε και αρχαία και μετρό. Η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό από το αεροδρόμιο μέχρι τα δυτικά. Η Θεσσαλονίκη από συμπρωτεύουσα, όπως την ήθελαν κάποιοι, από ουραγός και φτωχομάνα, θα γίνει η πρωτεύουσα των Βαλκανίων. Δεν έχουμε μαγικό ραβδάκι, αλλά πραγματική εύνοια για την πόλη. Όχι όπως άλλοι που κηρύττουν το μίσος για το διπλανό, που θέλουν την πόλη να έχει στραμμένη την πλάτη της προς τους γείτονες", σημείωσε ο πρωθυπουργός.
Εργοτάξιο από το 2006
Την άνοιξη του μακρινού 2006 ξεκίνησαν οι πρώτες εργασίες κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης. Τότε σε διάφορα κεντρικά σημεία της οδού Εγνατίας μπήκαν οι πρώτες λαμαρίνες και έπιασαν δουλειά οι αρχαιολόγοι.
Ο ορίζοντας υλοποίησης του έργου ήταν το 2012, ωστόσο, οι ελπίδες αποδείχθηκαν φρούδες. Καθυστερήσεις επί καθυστερήσεων έφεραν το αποτέλεσμα πέντε χρόνια μετά την έναρξη των εργασιών να έχει εκτελεστεί περίπου το 30% του έργου.
Για αρκετά χρόνια ιο εργασίες σταμάτησαν ολοκληρωτικά, ενώ η εύρεση σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων στην οδό Βενιζέλου αρχικά και αργότερα στην Αγίας Σοφίας έφεραν νέες καθυστερήσεις μεταξύ φορέων της πόλης, για το αν πρέπει τα αρχαία να μετακινηθούν για να γίνουν τα έργα ή οι εργασίες να εκτελούνται παράλληλα με την ύπαρξη των ευρημάτων.
Τα τελευταία χρονιά οι εργασίες εκτελούνται απρόσκοπτα στην κεντρική γραμμή του μετρό, αλλά και στην επέκτασή του προς Καλαμαριά. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της "Αττικό Μετρό ΑΕ. Γιάννη Μυλόπουλο, το καλοκαίρι του 2019 θα φτάσουν στην πόλη οθ συρμοί και θα ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια. Στο τέλος του 2020 οι Θεσσαλονικείς θα μπορούν να χρησιμοποιούν την κεντρική γραμμή του μετρό και στις αρχές του 2021 και την επέκτασή του προς Καλαμαριά.
H εκλογή Τραμπ «πιέζει» το ευρώ: Ένας εμπορικός πόλεμος Ευρώπης-ΗΠΑ θα φέρει αναταράξεις - Τι προβλέπουν αναλυτές
Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών: Μια γυναικοκτονία κάθε 10 λεπτά - Τα σοκαριστικά στοιχεία
Επίδομα θέρμανσης: Βροχή αιτήσεων σε 12 μέρες - Πότε κλείνει η πλατφόρμα
Η συγκινητική έκπληξη στον Μανούσο Μανουσάκη λίγους μήνες πριν πεθάνει
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr