ΒΟΑΚ: Αποσφραγίστηκαν οι τεχνικές προσφορές - Καθυστερούν οι οικονομικές
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό

Την αποσφράγιση των φακέλων των τεχνικών προσφορών για τον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), ανακοίνωσε την Πέμπτη ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σταικούρας, εντάσσοντας το μεγάλο έργο στην τετράδα των έργων που ισχυροποιούν και αναβαθμίζουν τη χώρα.
ΒΟΑΚ: Αποσφραγίστηκαν οι τεχνικές προσφορές
Τα άλλα τρία έργα, στα οποία αναφέρθηκε ο υπουργός είναι η επέκταση της Ιόνιας Οδού, στο τμήμα Ιωάννινα – Κακκαβιά, για την οποία υποβλήθηκαν οικονομικές προσφορές, ο οδικός άξονας Λαμία – Καρπενήσι, για τον οποίο κατατέθηκαν συμμετοχές για την προεπιλογή αναδόχου κατασκευής και η αναβάθμιση του υφιστάμενου Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής, στο Τμήμα Άνω Λιόσια – Μέγαρα, για την οποία υπεγράφη την Πέμπτη σύμβαση με τον ΟΣΕ και την ανάδοχο ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ.
Ωστόσο σε ό,τι αφορά τον ΒΟΑΚ, οι καθυστερήσεις στον διαγωνισμό παραχώρησης για το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο προυπολογισμού 1,75 δισ. ευρώ είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς προκαλώντας μάλιστα μεγάλη ενόχληση στην κοινωνία της Κρήτης. Και μπορεί οι τεχνικές προσφορές να άνοιξαν, αλλά οι οικονομικές προσφορές «γράφουν» ακόμα καθυστερήσεις, καθώς όπως έγινε γνωστό από απόφαση του υπουργειου, οι προσφορές των τριών υποψηφίων και οι εγγυητικές επιστολές, έλαβαν δίμηνη παράταση έως τις 7 Μαρτίου 2024, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών δε θα γίνει τελικώς εντός της χρονιάς που εκπνέει σε λίγες ημέρες, όπως είχε προγραμματίσει το υπουργείο.
Υπενθυμίζεται ότι τα ενδιαφερόμενα σχήματα είναι τα εξής: Άβαξ – Egis Project – Meridiam (ένωση Ιδομενέας), ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος.
Να σημειωθεί ότι ο Περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης είχε προ ημερών αναφερθεί έντονα στις μεγάλες καθυστερήσεις του ΒΟΑΚ ζητώντας μάλιστα την παρέμβαση του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη ώστε να ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές. Ο ίδιος έχει επίσης σημειώσει ότι το έργο πιθανότατα θα απαιτήσει επιπλέον πόρους καθώς ο προυπολογισμός του είχε καταρτιστεί προ 6ετίας και τα οικονομικά δεδομένα έχουν ανατραπεί.
Σε κάθε περίπτωση επειδή στο έργο έχει σχεδιαστεί να κατευθυνθούν πόροι ύψους 200 εκ. ευρώ και από το Ταμείο Ανάκαμψης ο χρόνος δεν είναι σύμμαχος και η όποια καθυστέρηση δημιουργεί πρόσθετα εμπόδια.
Σε ό,τι αφορά το μέλλον του έργου, δε θα πρέπει επίσης να παραβλέπεται το γεγονός ότι οι δημοι Ηρακλείου και Μαλεβιζίου έχουν καταθέσει προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) που αφορούν τους περιβαλλοντικούς όρους του έργου και ειδικότερα της παράκαμψης Ηρακλείου, γεγονός το οποίο δεν αποκλείεται να γεννήσει νέες καθυστερήσεις.
Υπενθυμίζεται ότι το τμήμα του ΒΟΑΚ Χανιά - Ηράκλειο αποτελεί το βασικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου και έχει μήκος 157,5 χλμ. Τα άλλα δύο τμήματα του αυτοκινητοδρόμου, Χερσόνησος - Νεάπολη και Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος έχουν ήδη υπογραφεί. Στο πρώτο ανάδοχος είναι η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και στο δεύτερο η ΑΚΤΩΡ.
Το χρίσμα που έδωσε ο Μητσοτάκης στον Πιερρακάκη, η ευεργεσία στους 15 συλληφθέντες του ΟΠΕΚΕΠΕ επί Αυγενάκη και ο Χιλετζάκης που δεν ανανέωσε την κομματική του ιδιότητα
Σίδνεϊ: Όλα όσα γνωρίζουμε για το μακελειό - Οι δράστες, τα εκρηκτικά και το νεαρότερο θύμα ηλικίας 10 ετών
Ποιες είναι οι επόμενες κινήσεις της κυβέρνησης στο αγροτικό - Ξεκινά κρίσιμη εβδομάδα
Σοκ στο Χόλιγουντ: Νεκροί ο σκηνοθέτης Ρομπ Ράινερ και η σύζυγός του - Τους σκότωσε με μαχαίρι ο γιος τους
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr




