• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube Channel Follow us on FaceBook Follow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStore ΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
«Στο κόκκινο» ο Κηφισός και καθυστερήσεις 30 λεπτά στην Αττική Οδό - Πού εντοπίζεται κίνησηΦονικές πλημμύρες στην Ινδονησία: Κοντά στους 1.000 οι νεκροί - Πάνω από 270 αγνοούμενοιΣτο αγροτικό μπλόκο των Πράσινων Φαναριών ο δρόμος είναι κλειστός από... κλούβες τον ΜΑΤΟι αγρότες δεν κάνουν πίσω: Εβδομάδα εξελίξεων - Σχεδιάζουν να αποκλείσουν λιμάνια και αεροδρόμια
Πρωινή ενημέρωση: ➔ Δείτε τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων | ➔ Μάθετε περισσότερα για τον καιρό σήμερα | ➔ Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα
Homepage ┋   Οικονομία   ┋   14.09.2023 17:47
Μαρία Λιλιοπούλου
Μαρία Λιλιοπούλου

Συντάκτρια

Ενότητες στο άρθρο: 📌 Μειώνεται το αντίτιμο διέλευσης📌 Η Αττική Οδός

Αττική Οδός: Ο χρυσοφόρος αυτοκινητόδρομος περνά και επίσημα στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για 25 χρόνια

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο  
Eurokinissi
Eurokinissi

Επισήμως στον έλεγχο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ περνά ο χρυσοφόρος αυτοκινητοδρομος της Αττικής Οδού για περίοδο 25 ετών ύστερα από τη λήξη της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης τον Οκτώβριο του 2024. Την Πέμπτη το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ κατά τη συνεδρίασή του, ανακήρυξε την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Προτιμητέο Επενδυτή στον διαγωνισμό για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση.

Υπενθυμίζεται ότι η ΓΕΚ Τερνα είχε υποβάλει οικονομική προσφορά – μαμούθ ύψους 3.270.000.000 ευρώ. Στη θέση του Επιλαχόντα Προτιμητέου Επενδυτή βρέθηκε η ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S. με οικονομική προσφορά 3.106.000.000 ευρώ.

Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, εφεξής η διαδικασία θα συνεχιστεί σύμφωνα με όσα προβλέπονται στα τεύχη του Διαγωνισμού.

Να σημειωθεί ότι τα έσοδα της Αττική Οδού για το πρώτο εξάμηνο του 2023 εκτιμώνται σε περίπου 104 εκατ. ευρώ, χωρίς ΦΠΑ και είναι αυξημένα σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα κατά 10,5%.

Μειώνεται το αντίτιμο διέλευσης

Σε επίπεδο διελεύσεων, η μέση ημερήσια κυκλοφορία στο 6μηνο υπολογίζεται σε πάνω από 256.000 οχήματα έναντι περίπου 230.000 οχημάτων το 2022.

Υπενθυμίζεται ότι όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, με την έναρξη της νέας παραχώρησης θα υπάρξει και μείωση του αντιτίμου διέλευσης από τα διόδια της Αττικής, το οποίο θα πέσει από τα 2,80 ευρώ σήμερα σε 2,50 ευρώ. Μετά την παρέλευση 5ετίας το αντίτιμο θα μπορεί να αναπροσαρμοστεί.

Η Αττική Οδός

Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ., που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τμήμα της σπονδυλικής στήλης του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής. Πρόκειται για ένα προαστιακό οδικό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο, με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του αυτοκινητόδρομου, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Περαιτέρω, ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών - Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας. Ο αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους, τμήματα, την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού - Σπάτων, μήκους περίπου 52 χλμ., και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού, μήκους περίπου 13 χλμ. Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5 χλμ.

Διαβάστε ακόμη

Η διστακτικότητα του Μαξίμου για τα μπλόκα, το ενδεχόμενο συνάντηση του Μητσοτάκη με αγροτοσυνδικαλιστές και η Καρυστιανού που επαναφέρει την δημιουργία κόμματος

ΣΥΡΙΖΑ: Οι «Βίοι Παράλληλοι» της Αυγής έφεραν δυσαρέσκεια σε Κουμουνδούρου και Νέα Αριστερά

Το ηλεκτρονικό βραχιολάκι σε όλα τα νοσοκομεία από τον Ιανουάριο: Οι εξαιρέσεις και η εκπαίδευση των εργαζομένων

Υπό πίεση η κυβέρνηση για το αγροτικό: Μπαράζ κινητοποιήσεων, μηνύματα Καραμανλή-Σαμάρα και «γαλάζια» ανησυχία στην περιφέρεια

επόμενο άρθρο  
#TAGS
  • ειδήσεις τώρα
  • Αττική Οδός
  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr