• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube Channel Follow us on FaceBook Follow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStore ΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
«Ώρα μηδέν» για τους αγρότες: Την Πέμπτη οι κρίσιμες αποφάσεις - Το σενάριο για Χριστούγεννα με μπλόκαΜε 159 «ναι» ψηφίστηκε ο προϋπολογισμός - Τα μέτρα που ανακοίνωσε ο Μητσοτάκης στο στεγαστικό και οι αιχμές για την «Ιθάκη»Ελβετικό φράγκο: Τι προβλέπει η ρύθμιση για τη μετατροπή των δανείων σε ευρώ - Αναλυτικά παραδείγματαΣτάση εργασίας στα λεωφορεία του ΟΑΣΑ την Τετάρτη - Οι ώρες και οι γραμμές που δεν επηρεάζονται
δημοφιλές τώρα: Νέα καταγγελία για ΔΕΔΔΗΕ: Ζητάνε 9.500 ευρώ για ρευματοκλοπές σε σπίτι ακατοίκητο εδώ και 2 χρόνια
Homepage ┋   Οικονομία   ┋   17.07.2023 17:31
Μαρία Λιλιοπούλου
Μαρία Λιλιοπούλου

Συντάκτρια

Ενότητες στο άρθρο: 📌 Άμεσα ξεκινά η διαδικασία αξιολόγησης

Εξι οι προσφορές για την Αττική Οδό και την 25ετή παραχώρηση

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο  
Κίνηση στην Αττική Οδό στον κόμβο του Ασπροπύργου (φωτογραφία αρχείου / Eurokinissi)
Κίνηση στην Αττική Οδό στον κόμβο του Ασπροπύργου (φωτογραφία αρχείου / Eurokinissi)

Εξι ήταν τελικά οι προσφορές που υποβλήθηκαν στη διαγωνιστική διαδικασία αναφορικά με την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για χρονικό διάστημα 25 ετών, όπως ανακοίνωσε το απόγευμα της Δευτέρας το ΤΑΙΠΕΔ.

Ειδικότερα, προσφορές υπέβαλαν τα εξής επενδυτικά σχήματα (με αλφαβητική σειρά): 

  • ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
  • Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE MIDCO, B.V. –INTRAKAT A.E. 
  • Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD
  • Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.
  • Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – MERIDIAM EASTERN EUROPE INVESTMENTS 4 S.A.S.

Άμεσα ξεκινά η διαδικασία αξιολόγησης

Η διαδικασία αξιολόγησης των προσφορών, σύμφωνα με τους όρους της πρόσκλησης υποβολής δεσμευτικών προσφορών θα εκκινήσει άμεσα. Οι οικονομικές προσφορές των επενδυτών που πληρούν τους όρους του διαγωνισμού θα αποσφραγιστούν σε μελλοντική συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου, ακολουθώντας όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες. 

Το ΤΑΙΠΕΔ θα πρέπει πλέον να κινηθεί ταχύτατα καθώς δίνεται μια μάχη με το χρόνο προκειμένου ο διαγωνισμός να έχει ολοκληρωθεί έως τον Οκτώβριο του 2024 οπότε και λήγει η τρεχουσα περίοδος παραχώρησης. Το αν θα κερδηθεί τελικά αυτό το στοίχημα θα εξαρτηθεί εν πολλοίς και από το ενδεχόμενο κατάθεσης προσφυγών από τα συμμετέχοντα σχήματα, όπως έχουμε δει να συμβαίνει συχνά στο παρελθόν. 

Σε ό,τι αφορά το ύψος των προσφορών που κατέθεσαν οι υποψήφιοι ανάδοχοι, εξαρτάται και από το κόμιστρο των διοδίων του αυτοκινητοδρόμου, το οποίο όπως έχει ήδη ανακοινωθεί θα μείωθεί στη νέα παραχώρηση και για τουλάχιστον 5 έτη στα 2,5 ευρώ από 2,8 που είναι σήμερα. Ωστόσο μετά την 5ετία θα μπορεί να αυξηθεί βάσει των κυκλοφοριακών στοιχείων της Αττικής Οδού.

Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ. που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και βασικό τμήμα του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής. Πρόκειται για κλειστό αυτοκινητόδρομο με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση. Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του οδικού άξονα, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού. 

Περαιτέρω, ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι), καθώς συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών - Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας. Ο αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους, τμήματα, την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού - Σπάτων, μήκους περίπου 52 χλμ., και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού, μήκους περίπου 13 χλμ. Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5 χλμ.

Διαβάστε ακόμη

«Ώρα μηδέν» για τους αγρότες: Την Πέμπτη οι κρίσιμες αποφάσεις - Το σενάριο για Χριστούγεννα με μπλόκα

ΟΠΕΚΕΠΕ: Επτά συλληφθέντες αφέθηκαν ελεύθεροι - Ανάμεσά τους η μητέρα και η πεθερά του αρχηγού

ΗΠΑ: Η θέση των ΗΠΑ για την Τουρκία και τα F-35 δεν έχει αλλάξει - Μπλόκο λόγω S-400

Συναγερμός στο Ιράκ: Ο Τίγρης ποταμός κινδυνεύει με ερημοποίηση - «Χωρίς νερό, δεν υπάρχει ζωή»

επόμενο άρθρο  
#TAGS
  • Αττική Οδός
  • διαγωνισμός
  • ειδήσεις τώρα
  • ΤΑΙΠΕΔ
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr