Όπισθεν ολοταχώς από το υπουργείο Περιβάλλοντος: Αρον άρον αποσύρθηκε η υποχρεωτική ασφάλιση κτιρίων σε ευάλωτες περιοχές
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Οπισθεν έκανε το υπουργείο Περιβάλλοντος στην υποχρεωτική ασφάλιση κτιρίων σε περιοχές υψηλής τρωτότητας ύστερα και από τις σφοδρές αντιδράσεις που συνάντησε η ρύθμιση, η οποία είχε ενταχθεί στον κλιματικό νόμο όχι μόνο από τους ιδιοκτήτες ακινήτων και την αντιπολίτευση, αλλά και την ίδια την Ενωση Ασφαλιστικών Εταιριών, η οποία όπως είχε γράψει το «ethnos.gr» σε εκτενές ρεπορτάζ του χαρακτήριζε τη διάταξη αντιεπιστημονική και ανέφικτη.
Αρον άρον αποσύρθηκε η υποχρεωτική ασφάλιση κτιρίων σε ευάλωτες περιοχές
Αρον άρον λίγο πριν την ψήφιση του νομοσχεδιου το υπουργείο απέσυρε και ακόμα μία ρύθμιση που είχε ενταχθεί στο πρώτο άρθρο τροπολογίας του και ουσιαστικά ...«αποπρασίνιζε» αναδασωτέες εκτάσεις.
Οσον αφορά το άρθρο 23 του ψηφισθέντος πλέον κλιματικού νόμου του κράτους, αποσύρθηκε ολόκληρο. Το άρθρο όριζε ότι από την 1η Ιανουαρίου 2025 όλα τα νέα κτίρια που βρίσκονται σε ζώνες υψηλής τρωτότητας θα ασφαλίζονται υποχρεωτικά. Η ύπαρξη ασφαλιστηρίου συμβολαίου μάλιστα θα αποτελούσε προϋπόθεση για την ηλεκτροδότηση του κτιρίου. Ως ζώνες υψηλής τρωτότητας θεωρούνται οι περιοχές που βρίσκονται είτε σε γεωγραφικές ζώνες υψηλής πιθανότητας πλημμύρας ή πλησίον δασικών περιοχών που χαρακτηρίζονται από υψηλό κίνδυνο πυρκαγιάς. Οι περιοχές αυτές θα καθορίζονταν με απόφαση του οικείου Γενικού Διευθυντή Δασών, λαμβάνοντας υπόψη το είδος της δασικής βλάστησης, την πυκνότητά της, την απόσταση από τα κτίρια και τις κλιματολογικές συνθήκες της περιοχής.
Επί του άρθρου είχαν εκφραστεί αρνητικά σχεδόν σύσσωμοι οι κοινωνικοί φορείς τόσο επειδή εκτιμούν ότι με τον τρόπο αυτό μετατίθενται οι ευθύνες της Πολιτείας για θωράκιση των υποδομών στους πολίτες όσο και επειδή η ασφάλιση κτιρίων μόνο σε ευάλωτες περιοχές θα οδηγούσε σε υψηλότατα ασφάλιστρα, τα οποία οι περισσότεροι θα αδυνατούσαν να πληρώσουν.
Είναι χαρακτηριστικό ότι και η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) είχε εκφράσει την αντίθεσή της ήδη από την περίοδο της διαβούλευσης χαρακτηρίζοντας τη διάταξη «πρωτοφανή» και σημειώνοντας μεταξύ άλλων «Αντιλαμβάνεται εύκολα κανείς τι ύψους ασφάλιστρο θα απαιτηθεί αν παραμείνει αυτή η πρωτοφανής διάταξη».
Τις αντιρρήσεις της είχε εκφράσει και κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης των αρμόδιων επιτροπών της Βουλής, ενώ σε ανακοίνωση που είχε εκδώσει στη συνέχεια επεσήμαινε πως: «Πρόκειται για μία ρύθμιση η οποία έρχεται σε αντίθεση με την ασφαλιστική επιστήμη και τεχνική. Βασική αρχή της ασφάλισης είναι η ασφάλιση τυχαίου, αβέβαιου και μελλοντικού κινδύνου, κινδύνου δηλαδή που δεν είναι βέβαιο ότι θα συμβεί αλλά αποτελεί ενδεχόμενο. Στην προτεινόμενη διάταξη, από τη στιγμή που ζητείται η ασφάλιση κτισμάτων μόνο σε περιοχές πολύ υψηλής τρωτότητας, ο κίνδυνος καθίσταται σχεδόν βέβαιος, καθώς είναι εξαιρετικά πιθανό να επέλθει η ζημιά. Έτσι το πιθανότερο είναι οι συγκεκριμένοι κίνδυνοι να μην κριθούν ασφαλίσιμοι και να μην υπάρξει ασφαλιστική εταιρία πρόθυμη να αναλάβει τον κίνδυνο. Αλλά ακόμη και σε περίπτωση που η ασφαλιστική επιχείρηση - μετά την απαραίτητη διαδικασία εκτίμησης και τιμολόγησης - αναλάβει τον κίνδυνο, το ασφάλιστρο που θα ζητηθεί, θα είναι υψηλό και κατά πάσα πιθανότητα μη προσιτό».
Προς επανεξέταση και η ρύθμιση για τον αποχαρακτηρισμό αναδασωτέων εκτάσεων
Με προσθήκες – όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος – θα επανέλθει η ρύθμιση της τροπολογίας που αφορούσε την υποχρεωτική εξαίρεση από την αναδάσωση των εκτάσεων εκείνων που έχουν κηρυχθεί αναδασωτέες, αλλά στους δασικούς χάρτες που έχουν κυρωθεί δεν εμφανίζονται να έχουν τον χαρακτήρα και τη μορφή δασών ή δασικών εκτάσεων.
Για το σκοπό αυτό προβλεπόταν η έκδοση αποφάσεων με τις οποίες θα ανακαλούνταν ή θα τροποιούνταν οι σχετικές αποφάσεις κηρυξής τους ως αναδασωτέων.
Η ρύθμιση καθόριζε και τη διαδικασία αναμόρφωσης των κυρωθέντων ολικώς ή μερικώς σχετικών δασικών χαρτών, ενώ όριζε επίσης ότι το Δημόσιο δεν προβάλλει δικαιώματα κυριότητας στις περιπτώσεις των ανωτέρω εκτάσεων και τυχόν εκδοθέντα πρωτόκολλα διοικητικής αποβολής ανακαλούνταν.
Η διάταξη απεσύρθη σχεδόν την τελευταία στιγμή, αν και όπως επεσήμανε ο αρμόδιος τομεάρχης Περιβάλλοντος του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος προυπήρχε και αντίστοιχος νόμος, ο 4462/2017, βάσει του οποίου έχουν ήδη εκδοθεί ΦΕΚ για περισσότερες από 100 πράξεις ανάκλησης αναδασωτέων που έχουν προηγηθεί της τροπολογίας.
Ο κ. Φάμελλος κατήγγειλε επίσης την ηχηρή απουσία του υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστου Στυλιανίδη, ο οποίος δεν παρέστη σε καμία συνεδρίαση είτε των αρμόδιων επιτροπών είτε της ολομέλειας της Βουλής καίτοι πολλές ρυθμίσεις αφορούν άμεσα το νεοσυσταθέν υπουργείο του οποίου ηγείται.
Ο Σωκράτης Φάμελλος κι επίσημα πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ: Οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει, το πρώτο μήνυμά του και το βιογραφικό του
Πανικός σε γνωστό μπαρ στο Παγκράτι μετά από φωτιά: Έσπαγαν τα παράθυρα
Τρόμος στην Τουρκία: Φωτιά σε κινητήρα αεροσκάφους κατά την προσγείωση - Βίντεο
Γκλέτσος για τις μπαταρίες και τις ανεμογεννήτριες: «Έμαθε ο κόσμος από αυτό το viral λάθος»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr