Aegean: Ενιαία υγειονομικά πρωτόκολλα ταξιδιού και τεστ πριν την πτήση
Σε πλήρη ισχύ το πρόγραμμα παραγγελίας των 46 αεροσκαφών για την Aegean παρά το γεγονός ότι έρχεται ένας πολύ δύσκολος χειμώνας🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Την ανάγκη να διαμορφωθούν ενιαία υγειονομικά πρωτόκολλα για τα ταξίδια με υποχρεωτικά τεστ ανίχνευσης του κορονοϊού πριν την πτήση και όχι μετά το ταξίδι, διαδικασία, η οποία είναι πλέον φθηνότερη και ταχύτερη, επεσήμανε ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές που ακολούθησε την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας, τα οποία κατέδειξαν το αρνητικό αποτύπωμα της πανδημίας.
Ο ίδιος προέβλεψε έναν εξαιρετικά δύσκολο χειμώνα για τις αερομεταφορές επαναλαμβάνοντας ότι πρόκειται για μια από τις πιο σκληρές περιόδους στην ιστορία τους και σημειώνοντας πως παρά το γεγονός ότι δεν μπορεί να εκτιμηθεί η πορεία με βεβαιότητα, υπολογίζει σε επιβατική κίνηση, η οποία δε θα ξεπερνά το 1/3 της κίνησης που είχε καταγραφεί το τελευταίο τρίμηνο του 2019 κι αυτό με την ελπίδα ότι δεν θα επιβληθούν νέα αυστηρότερα περιοριστικά μέτρα και κλείσιμο άλλων αγορών.
Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη τα οικονομικά αποτελέσματα του β΄ τριμήνου, δεν αποτέλεσαν έκπληξη. Ωστόσο, όπως επεσήμανε, η κρίση εξελίχθηκε χειρότερα από το αναμενόμενο δεδομένου ότι το δεύτερο κύμα της πανδημίας του κορονοϊού επήλθε πολύ νωρίτερα από τον Οκτώβριο, επηρεάζοντας ουσιαστικά κρατήσεις και επιβατική κίνηση ήδη από τις αρχές Αυγούστου, περίοδο κατά την οποία ο κλάδος είχε επανεκκινήσει δραστηριότητες. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι η αγορά έδειξε σημάδια ταχύτερης ανάκαμψης, απ΄ αυτά που είχαν παρατηρηθεί στην Ασία με παλαιότερους ιούς. Ετσι, ενώ η επιθυμία για ταξίδια στην περίοδο μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων, παρέμενε ισχυρή, τα πρώτα σημάδια ισχυρής επανεμφάνισης της πανδημίας επανέφεραν εκ νέου εφαρμογή περιορισμών, καραντίνας αλλά και διεξαγωγής τεστ από ορισμένες χώρες. Αποτέλεσμα ήταν η εταιρεία να εκτελέσει και τον Αύγουστο λιγότερο από το 50% του προγραμματισμένου πτητικού έργου της και μάλιστα με χαμηλές για την εποχή πληρότητες.
Για το τρίτο τρίμηνο ο κ. Βασιλάκης προέβλεψε ζημίες 25 - 30 εκατομμυρίων ευρώ σημειώνοντας πως οι επιδόσεις θα είναι σαφώς βελτιωμένες από αυτές του δεύτερου τριμήνου, ωστόσο σημαντικά χαμηλότερες από την αντίστοιχη περσινή περίοδο, κατά την οποία τα κέρδη έφτασαν τα 91 εκατομμύρια ευρώ, καθώς πρόκειται για την πλέον ισχυρή περίοδο του έτους κατά την οποία η Aegean εμφανίζει τη μεγαλύτερη κερδοφορία, όπως είπε χαρακτηριστικά. Η εταιρεία, πάντως, όπως διευκρίνισε, δεν αντιμετωπίζει βραχυχρόνιο πρόβλημα ρευστότητας, καθώς ο προβληματισμός προκαλείται κυρίως από τις απώλειες εσόδων.
Τα νέα αεροσκάφη
Αναφορικά με την παραγγελία των 46 νέων αεροσκαφών από την Airbus, τόσο ο κ. Βασιλάκης όσο και ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Δημήτρης Γερογιάννης υπογράμμισαν ότι παραμένει σε πλήρη ισχύ.
Αυτό, το οποίο έχει διαφοροποιηθεί είναι ότι έως το 2022 θα παραληφθούν 11 αεροσκάφη λιγότερα από όσα αρχικά προγραμματιζόταν, δηλαδή 15 αντί για 26. Η Aegean έχει παραλάβει ήδη πέντε αεροσκάφη, ενώ βάσει του νέου προγραμματισμού, θα παραληφθούν άλλα 4 αεροσκάφη το 2021 και ακόμα έξι το 2022.
Αυτό, το οποίο τονίστηκε ιδιαίτερα από την ηγεσία της εταιρίας είναι το γεγονός πως με την κίνηση αυτή μειώνεται κατά 110 εκατομμύρια ευρώ, το καταβλητέο ποσό τιμημάτων για το διάστημα 2020-2021, το οποίο σε συνδυασμό με τη λήξη εντός του Σεπτεμβρίου των συμφωνιών για άλλα 26 αεροσκάφη που έχει στο στόλο της, δίνει μία περαιτέρω ευελιξία στην εταιρία.
Οι εργαζόμενοι
Οσον αφορά τους εργαζομένους, όπως ειπώθηκε στην τηλεδιάσκεψη, το 75% του συνόλου απασχολείται με εκ περιτροπής εργασία μέσω του προγράμματος Συν-εργασία.
Υπενθυμίζεται ότι το πρόγραμμα δίνει τη δυνατότητα εκ περιτροπής εργασίας, με μέγιστη μείωση 50% στα ημερομίσθια. Ο εργαζόμενος λαμβάνει από την επιχείρηση μειωμένες απολαβές, ωστόσο το κράτος καλύπτει το 60% των απωλεσθέντων εισοδημάτων.
Ο κ. Βασιλάκης μάλιστα ερωτηθείς σχετικά από αναλυτή, εκτίμησε ότι το εν λόγω πρόγραμμα, το οποίο έχει θεσμοθετηθεί έως το τέλος της χρονιάς, θα πρέπει να επεκταθεί δεδομένου ότι ο κλάδος δεν αναμένεται να παρουσιάσει σημάδια υπολογίσιμης ανάκαμψης παρά προς τα τέλη του 2021.
Αλλάζει και ο τρόπος που ταξιδεύουμε
Είναι, πάντως ήδη δεδομένη η αλλαγή νοοτροπίας ως προς τα αεροπορικά ταξίδια, όπως προέκυψε και από τις απαντήσεις του προέδρου της Aegean, ο οποίος επεσήμανε ότι πλέον οι κρατήσεις δε γίνονται σε ορίζοντα μεγαλύτερο των 120 ημερών ανεξαρτήτως του τύπου του ταξιδιού.
Ο πρόεδρος του ελληνικού αερομεταφορέα δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι παρά τις δυσκολίες, οι επιδόσεις της ελληνικής τουριστικής αγοράς το καλοκαίρι ήταν καλύτερες συγκριτικά με αυτές άλλων χωρών, με την Ελλάδα να κερδίζει μερίδιο από ανταγωνίστριες χώρες ως ένδειξη εμπιστοσύνης εκ μέρους των επισκεπτών, κάτι το οποίο «δεν πρέπει να υποτιμηθεί», όπως είπε.
Αναφερόμενος, στο προφίλ των επισκεπτών που ταξίδεψαν με την εταιρία αυτή τη δύσκολη χρονιά, ο κ. Βασιλάκης είπε ότι οι βασικές χώρες προέλευσης ήταν η Γερμανία, η Αυστρία και η Ελβετία. Σημείωσε ότι η Γαλλία αν και εμφάνισε σημαντική μείωση στην επιβατική κίνηση, επέδειξε σημάδια αντοχής, ενώ χαμηλότερη ήταν η κίνηση από την Αγγλία και ακόμα μικρότερη η κίνηση από την Ιταλία και την Ισπανία. Τα ταξίδια που έγιναν αφορούσαν κυρίως αναψυχή, καθώς ελάχιστες εταιρίες πραγματοποιούν ταξίδια αυτήν την εποχή. Σε επίπεδο δικτύου εσωτερικού, πάντως, καταγράφηκε και σημαντικός αριθμός επαγγελματικών ταξιδιών κυρίως από μικρές εταιρίες και αυτοαπασχολούμενους.
Κατέρρευσε ψηφιακά το Νοσοκομείο της Νίκαιας: Εξετάσεις, εξιτήρια, μισθοδοσίες... στο χέρι - Αγνοούνται και τα οικονομικά αρχεία
Η μάχη των... ντεσιμπέλ στη Θεσσαλονίκη: Κάθε μέρα 10 επιχειρηματίες οδηγούνται με χειροπέδες στο κρατητήριο
Φοβερός και «τριπλός» ο Γιάννης Αντετοκούνμπο! Κυπελλούχοι οι Μπακς
Πρεμιέρα σήμερα για το «Καλάθι του Αϊ-Βασίλη»: Ποια μαγαζιά με παιχνίδια αφορά - Τι περιλαμβάνει
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr