Ομιλος Accor: Μειωμένα έσοδα και μέτρα για τον περιορισμό των συνεπειών του κορονοϊού
Με μειωμένα έσοδα για το πρώτο εξάμηνο του έτους κατά 52,4% και καθαρή ζημία 1,512 εκατ. ευρώ ο Ομιλος προχωράει σε πρωτοβουλίες για την επιτάχυνση της ανάκαμψης🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
«Το σοκ το οποίο αντιμετωπίζει ο κλάδος μας είναι ‘βίαιο’ και άνευ προηγουμένου» δηλώνει ο Sébastien Bazin πρόεδρος και CEO της Accor, ενός από τους μεγαλύτερους ξενοδοχειακούς ομίλους παγκοσμίως.
Σύμφωνα με τον κ. Bazin, σ’ ένα περιβάλλον παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης, «καταφέραμε να περιορίσουμε τον αντίκτυπο της κρίσης. Αφενός στην απόδοσή μας, λαμβάνοντας άμεσα μέτρα για την προστασία των πόρων μας, αφετέρου για τους εργαζομένους μας, εφαρμόζοντας συγκεκριμένα και άμεσα υποστηρικτικά μέτρα, χάρη στον μετασχηματισμό του Ομίλου των τελευταίων ετών και στην υγιή χρηματοοικονομική μας δομή».
Σημάδια ανάκαμψης
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Accor, τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) ήταν μειωμένα κατά 59,3% το πρώτο εξάμηνο του 2020. Αυτή η σημαντική μείωση αντικατοπτρίζει τη δραματική επιδείνωση του κλάδου, η οποία σχετίζεται με την εξάπλωση του κορονοϊού παγκοσμίως, καθώς και με τα μέτρα lockdown και το κλείσιμο των συνόρων που εφαρμόστηκαν από κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο.
Ωστόσο, παρατηρούνται σημάδια ανάκαμψης σε όλες τις περιοχές, έπειτα από μια ιδιαίτερα δυσμενή περίοδο τον Απρίλιο και τον Μάιο, αρχικά στην περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού (το RevPAR μειώθηκε κατά 77,4% το 2ο τρίμηνο) πριν από τη σταδιακή εξάπλωση σε άλλες περιοχές, ιδιαίτερα στην Ευρώπη (το RevPAR μειώθηκε κατά 90,6 % το 2ο τρίμηνο).
Το 81% των ξενοδοχείων σε λειτουργία
Κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2020, η Accor άνοιξε 86 ξενοδοχεία, δηλαδή 12.000 δωμάτια, αποτυπώνοντας την ελκυστικότητα του Ομίλου στους ιδιοκτήτες ξενοδοχείων. Στα τέλη Ιουνίου του 2020, ο Όμιλος είχε ένα χαρτοφυλάκιο 747.805 δωματίων (5.099 ξενοδοχεία) και 206.000 δωμάτια (1.197 ξενοδοχεία) στο pipeline, εκ των οποίων το 75% σε αναδυόμενες αγορές.
Από τις 3 Αυγούστου 2020, το 81% των ξενοδοχείων του Ομίλου ήταν ανοιχτά, δηλαδή πάνω από 4.000 μονάδες.
Έσοδα Hotel Services
Το segment HotelServices, το οποίο περιλαμβάνει αμοιβές από Management & Franchise (M&F) καθώς και από υπηρεσίες προς ιδιοκτήτες (Services to Owners), κατέγραψε έσοδα 650 εκατ. ευρώ, μειωμένο κατά 52,8% σε like-for-like (με σταθερά δεδομένα ενοποίησης και συναλλαγματικών ισοτιμιών) επίπεδο, αντικατοπτρίζοντας τη μείωση στο RevPAR ως αποτέλεσμα της υγειονομικής κρίσης και των κυβερνητικών μέτρων lockdown που επιβλήθηκαν παγκοσμίως.
Τα έσοδα Management & Franchise (M&F) ανήλθαν σε 139 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 72% σε like-for-like επίπεδο, αντικατοπτρίζοντας την κατάρρευση των incentive fees, που βασίζονται στο λειτουργικό περιθώριο κέρδους των ξενοδοχείων, όπως απορρέουν από τα συμβόλαια management.
Σ’ ότι αφορά τα ενοποιημένα έσοδα για το πρώτο εξάμηνο του 2020 ανήλθαν σε 917 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 48,8% σε like-for-like (με σταθερά δεδομένα ενοποίησης και συναλλαγματικών ισοτιμιών) επίπεδο και μειωμένα κατά 52,4% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2019.
Από την πλευρά του ο κλάδος New Businesses (υπηρεσίες concierge, ενοικιάσεις πολυτελών σπιτιών, ιδιωτικές πωλήσεις πολυτελών διαμονών σε ξενοδοχεία και ψηφιακές υπηρεσίες προς ξενοδοχεία) δημιούργησε έσοδα ύψους 46 εκατ. ευρώ στα τέλη Ιουνίου 2020, μειωμένα κατά 40,5% σε like-for-like επίπεδο. Η μικρή διαφορά σε σχέση με τη μείωση 40,3% αποδίδεται σε συναλλαγματικές διαφορές.
Διορθωτικές πρωτοβουλίες
Σύμφωνα με τον πρόεδρο και CEO της Accor Sébastien Bazin, μπορεί το αποκορύφωμα της κρίσης να έχει περάσει, ωστόσο η ανάκαμψη στον τουρισμό θα είναι σταδιακή.
«Έχοντας λάβει αυτά τα μέτρα έκτακτης ανάγκης πρέπει τώρα να ολοκληρώσουμε τον μετασχηματισμό από ένα asset-light μοντέλο σε μια πλήρως asset-light εταιρεία. Αυτό είναι αναγκαίο πέραν του κορονοϊού. Η Accor πρέπει να γίνει πιο απλή, πιο λιτή, περισσότερο ευέλικτη και να βρεθεί ακόμα πιο κοντά στο πεδίο της δράσης» δηλώνει ο κ. Bazin προσθέτοντας «οι πρωτοβουλίες αυτές θα μας δώσουν τη δυνατότητα να επεκτείνουμε τον ηγετικό μας ρόλο, να κάνουμε τη διαδικασία λήψης των αποφάσεών μας πιο αποτελεσματική και να ενισχύσουμε την ανάκαμψή μας. Οι πρωτοβουλίες θα εφαρμοστούν με διαφάνεια και ειλικρίνεια με πνεύμα πιστό στις αξίες αλληλεγγύης και τις δεσμεύσεις μας».
Να υπενθυμίσουμε ότι ο ξενοδοχειακός όμιλος της Accor διαχειρίζεται στο χαρτοφυλάκιο του περισσότερες από 5.000 ξενοδοχειακές μονάδες, από οικονομικές έως πολυτελείς επιλογές, σε 110 προορισμούς. Ξενοδοχειακά brands όπως Sofitel, Novotel, Mercure, Raffles, Orient Express, Banyan Tree, Rixos, Movenpick, Ibis κτλ. Βρίσκονται υπό την ομπρέλα της Accor.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr